Audyt i kontrola w zamówieniach publicznych
Szkolenie 2-dniowe
Na szkoleniu z audytu i kontroli zamówień omawiamy m.in. zagadnienia: planowanie i organizacja audytu wewnętrznego, nowe zasady kontroli zamówień, zakres kontroli zamówień publicznych, ryzyka w zamówieniach publicznych, audyt procesu dokumentowania, audyt umowy, ocena prawidłowości realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Opis szkolenia
Na szkoleniu zostaną omówione ważne kwestie zmiany przepisów Kodeksu karnego. Jak oceniać postępowania, w szczególności w kontekście zmian art. 305 kk. Utrudnianie przetargu publicznego z art. 305 kk - znacznie rozszerzona odpowiedzialność karna zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych - zmiana art. 305 kk weszła w życie od 1.10.2023r.
Cele szkolenia:
- Zapewnienie niezbędnej wiedzy na temat realizacji zadania audytowego w obszarze zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem analizy ryzyka.
- Przygotowanie do zarządzania w jednostkach sektora finansów publicznych, w szczególności systemem zamówień publicznych w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych, która weszła w życie 1 stycznia 2021 roku.
Zakres szkolenia obejmuje:
- Metody weryfikowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o Prawo zamówień publicznych tj. ustawę z 11 września 2019 roku.
- Ocena realizacji zamówień publicznych oraz ocena systemów kontroli zarządczej w tym obszarze, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania i przeprowadzenia postępowania.
- Ocena poprawności zagadnień związanych z umową, w tym jej efektem finalnym, postanowieniami, jej realizacją, monitorowaniem.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Powiemy jak powinien realizować swoje zadania audytor w obszarze zamówień publicznych, jaka jest jego rola,
- Podpowiemy jak należy zorganizować dobrze funkcjonujący system udzielania zamówień publicznych w oparciu o nową ustawę Pzp,
- Postaramy się wyjaśnić problemy z interpretacją nowego Prawa zamówień publicznych,
- Wskażemy jakie błędy i nieprawidłowości mogą się pojawić oraz jak im zapobiegać,
- Powiemy o analizie ryzyka w obszarze zamówień publicznych,
- Przedstawimy rekomendacje i dobre praktyki.
Grupa docelowa:
Szkolenie adresowane jest do audytorów, kontrolujących, osób zajmujących kierownicze stanowiska, specjalistów i pracowników ds. zamówień publicznych oraz innych osób, które współpracują z tym sektorem lub przygotowujących się do pracy w tym obszarze, pragnących pogłębić wiedzę z zakresu zarządzania systemem zamówień publicznych, audytu zamówień.
Szkolenie kierujemy do osób, które posiadają co najmniej podstawowy poziom wiedzy z zakresu Prawa zamówień publicznych - pozwoli to na optymalne przyswajanie przez uczestników wiedzy przekazywanej na szkoleniu z zakresu audytu i kontroli zamówień publicznych. Dla osób, które nie posiadają praktyki w zamówieniach publicznych, rekomendujemy wcześniejsze ukończenie szkolenia z zamówień publicznych na poziomie podstawowym dla osób początkujących.
Metody prowadzenia zajęć:
Wykład, wykorzystanie praktycznych narzędzi audytorskich, analiza przypadku, ćwiczenia, dyskusja, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
-
Nowe zasady audytu i kontroli zamówień publicznych – w ustawie Pzp
- System zamówień publicznych. Ocena w zakresie:
- organizacji udzielania zamówień publicznych,
- kompetencji zasobów kadrowych,
- organizacji pracy przy udzielaniu zamówień publicznych,
- planowania zamówień publicznych,
- wewnętrznych procedur w zakresie zamówień publicznych – w oparciu o ustawę Pzp,
- systemu doskonalenia kadr w zakresie zamówień publicznych,
- monitorowania ryzyk i zagrożeń w funkcjonującym systemie zamówień publicznych.
- Ryzyka w zamówieniach publicznych:
- zjawiska systemowe,
- błędna interpretacja przepisów ustawy Pzp,
- czynności prawne mające na celu obejście przepisów prawa zamówień publicznych,
- działania utrudniające prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w warunkach konkurencyjnych,
- nieuzasadnione odstępstwo od trybu przetargu nieograniczonego na rzecz trybów niekonkurencyjnych,
- ograniczanie konkurencji.
- Przygotowanie postępowania. Ocena:
- prawidłowości analizy potrzeb,
- prawidłowości opisu przedmiotu zamówienia,
- prawidłowości oszacowania wartości zamówienia,
- prawidłowości doboru procedury zamówienia,
- organizacji pracy przy przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ocena:
- poprawności ogłoszenia o zamówieniu, poprawności zmiany ogłoszeń,
- poprawności wybranych dokumentów zamówienia, w tym specyfikacji (SWZ),
- komunikacji z Wykonawcami,
- procedury wyjaśnień i zmiany siwz,
- poprawności zmiany ogłoszeń,
- weryfikacji rażąco niskiej ceny,
- wezwania do złożenia wyjaśnień na podstawie,
- poprawienia omyłek w ofertach,
- wezwania do złożenia wyjaśnień,
- wezwania do złożenia, uzupełnienia dokumentów podmiotowych, przedmiotowych – nowe zasady,
- weryfikacji w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
- weryfikacji w zakresie określania kryteriów pozacenowych,
- weryfikacji w zakresie oceny ofert,
- czynności informacyjnych dokonywanych przez Zamawiającego,
- czynności poprzedzających zawarcie umowy.
- Audyt czynności dokumentowania postępowania:
- ocena poprawności dokumentowania,
- ocena poprawności udostępnienia dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- ocena przechowywania dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- ocena ochrony danych osobowych w zamówieniach publicznych.
- Warsztat audytorski – prezentacja praktycznych narzędzi przydatnych w ocenie prawidłowości realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Audyt umowy:
- audyt poprawności konstrukcji umowy,
- audyt poprawności zmian umowy,
- audyt poprawności odstąpienia od umowy,
- audyt poprawności rozwiązania umowy.
- Ocena stopnia przygotowania lub realizacji elektronizacji w zamówieniach publicznych.
- Pytania, dyskusja, wyjaśnianie w wątpliwości.
Wykładowca
Ekspert zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem. Wykładowca, doradca, praktyk w zakresie kontroli i audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Współpracuje z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami.
- Od 2002 roku prowadzi szkolenia z zakresu zamówień publicznych i audytu dla różnych podmiotów – tylko w ostatnich latach kilka tysięcy godzin szkoleniowych potwierdzonych referencjami. Uzyskała Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX.
- Od 2004 roku Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
- Od 2007 reprezentuje strony jako pełnomocnik przed Krajową Izbą Odwoławczą.
- W latach 2004-2007 arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
- Certyfikowany Audytor wewnętrzny (zaświadczenie Ministra Finansów oraz Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej).
- Kierownik i wykładowca zaprojektowanych przez siebie studiów podyplomowych o tematyce zamówień publicznych oraz innych kierunków studiów, m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Jagiellońskim.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
-
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok przycisku ZAPISZ SIĘ.
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Dla szkoleń realizowanych hybrydowo w terminach od kwietnia 2024 r. obowiązują różne ceny w zależności od formy udziału w szkoleniu.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem