Ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym: obowiązki przedsiębiorców, aktualne wymagania. Zmiany w zakresie zużytych baterii – nowe przepisy od 2025 roku
Szkolenie 1-dniowe
Na szkoleniu omówimy m.in. zagadnienia: obowiązek rejestracji w rejestrze przedsiębiorców, obowiązki podmiotu wprowadzającego na rynek sprzęt elektryczny i elektroniczny, obowiązki zbierającego zużyty sprzęt oraz sprzedawcy detalicznego i hurtowego, wymagania dla organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zmiany w zakresie zużytych baterii od 2025 roku.
Opis szkolenia
Szkolenie stanowi kompleksowe omówienie przepisów ustawy w zakresie sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Dodatkowo podczas szkolenia naświetlimy również nowe regulacje dotyczące zużytych baterii, które zaczną obowiązywać od połowy 2025 roku. Przepisy te zostały opracowane na poziomie europejskim i w większości zaczną obowiązywać w Polsce bez konieczności przenoszenia do polskiego prawa. Na szkoleniu omówimy zakres nowych regulacji, co pomoże przygotować się do zmian z odpowiednim wyprzedzeniem.
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest szczegółowe i kompleksowe omówienie przepisów ustawy w zakresie sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Ustawa stanowi transpozycję do polskiego prawa przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/19/UE w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Ustawa określa szereg nowych rozwiązań prawnych w zakresie zagospodarowania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w tym m.in.:
- definicję sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
- poziomy zbierania oraz odzysku i recyklingu zużytego sprzętu,
- podział na grupy sprzętu, co wymaga odpowiedniej wiedzy i właściwego przyporządkowania sprzętu do właściwej grupy,
- zasady rozliczania sprzętu wprowadzonego do obrotu w drodze wewnątrzwspólnotowego nabycia,
- zmiany w zakresie zbierania zużytego sprzętu.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- uczestnicy zapoznają się z zakresem obowiązków wiążących się z wprowadzaniem do obrotu sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
- prowadzący wyjaśni definicję sprzętu elektrycznego i elektronicznego, omówi zasady kwalifikacji do poszczególnych grup sprzętu oraz zakres urządzeń wyłączonych z przepisów ustawy,
- zaprezentowane zostaną zasady rozliczania poziomów zbierania, odzysku i recyklingu zużytego sprzętu, sposoby naliczania opłaty produktowej oraz terminy realizacji poszczególnych obowiązków wynikających z przepisów ustawy.
- odpowiednio wczesne przygotowanie do zmian wynikających z nowych regulacji na temat zużytych baterii, które zaczną obowiązywać od połowy 2025 roku.
Adresaci szkolenia:
- przedsiębiorcy wprowadzający na rynek sprzęt elektryczny i elektroniczny, zbierający zużyty sprzęt, prowadzący handel detaliczny i hurtowy,
- podmioty prowadzące zakłady przetwarzania oraz prowadzące odzysk i recykling odpadów ze sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
- organizacje odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
- administracja publiczna, w szczególności urzędy marszałkowskie, które nadzorują realizację ustawowych obowiązków przez wprowadzających sprzęt elektryczny i elektroniczny.
Metody szkoleniowe:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o liczne przykłady praktyczne. Przewidziany jest czas na odpowiedzi na pytania, dyskusję oraz analizę przypadków przedstawionych przez uczestników.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
-
Zakres rzeczowy i podmiotowy Ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym:
- definicja wprowadzającego sprzęt,
- podział na 6 grup sprzętu,
- producent – przedsiębiorca zagraniczny objęty przepisami ustawy,
- rozliczanie przedsiębiorcy zagranicznego - autoryzowany przedstawiciel.
- Rejestr przedsiębiorców:
- zakres podmiotów objętych obowiązkiem rejestracji,
- opłata rejestrowa i roczna,
- wniosek o wpis i wniosek aktualizacyjny,
- przeniesienie danych z rejestru GIOŚ do rejestru BDO,
- uzupełnienie informacji zawartych w rejestrze BDO,
- zasady rozliczania zabezpieczenia finansowego.
- Obowiązki wprowadzającego na rynek sprzęt elektryczny i elektroniczny:
- definicja oraz podział sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
- oznakowanie sprzętu,
- dodatkowa ewidencja,
- sprawozdawczość,
- sieć zbierania zużytego sprzętu,
- obowiązek zbierania zużytego sprzętu – rozszerzony zakres podmiotów objętych obowiązkiem oraz nowe poziomy zbierania,
- obowiązek odzysku i recyklingu odpadów powstałych ze zużytego sprzętu - poziomy odzysku i recyklingu
- przemieszczanie zużytego sprzętu.
-
Obowiązki zbierającego zużyty sprzęt oraz sprzedawcy detalicznego i hurtowego:
-
zasady postępowanie z zebranymi odpadami,
-
zakres obowiązków nałożonych na jednostki handlowe w zakresie zbierania zużytego sprzętu,
-
sprawozdawczość - nowy wzór sprawozdania od roku 2018,
-
zakaz zbierania niekompletnego zużytego sprzętu.
-
-
Obowiązki prowadzącego zakład przetwarzania
-
wyposażenie zakładu przetwarzania
-
wydawanie zaświadczeń o zużytym sprzęcie - nowy termin
-
obowiązek przeprowadzenia audytu
-
sprawozdawczość - nowy wzór sprawozdania od roku 2018
-
audyt zewnętrzny
-
-
Obowiązki przedsiębiorcy prowadzącego odzysk i recykling odpadów ze sprzętu elektrycznego i elektronicznego
-
wydawanie zaświadczeń - nowy termin
-
sprawozdawczość - nowy wzór sprawozdania od roku 2018
-
- Działalność organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego
-
kapitał zakładowy
-
zakres działania
- wymagania nałożone na organizacje odzysku
- obowiązek przeprowadzenia audytu
-
zakres współpracy z przedsiębiorcami
-
-
Nowe regulacje dotyczące zużytych baterii, które zaczną obowiązywać od połowy 2025 roku
-
Pytania, dyskusja, konsultacje
Wykładowca
Ekspert z zakresu ochrony środowiska, w szczególności przepisów o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, przepisów o bateriach i akumulatorach oraz przepisów o odpadach opakowaniowych, pracownik administracji publicznej, występuje jako ekspert w komisjach sejmowych, doświadczony wykładowca.
Miejsce
Miejsce realizacji szkolenia wskazane jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane ONLINE, stacjonarnie (w sali szkoleniowej) lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem