Komunikacja wewnętrzna w organizacji. Jak budować efektywny system komunikacji wewnętrznej
Szkolenie 2-dniowe
Szkolenie z komunikacji wewnętrznej omawia m.in. zagadnienia: strategiczne podejście do komunikacji, narzędzia komunikacji wewnętrznej, skuteczne komunikaty, efektywna komunikacja menedżerska, zarządzanie zmianą, badanie efektywności komunikacji wewnętrznej, koncepcje design thinking i employee experience w komunikacji.
Opis szkolenia
Szkolenie pozwala na nabycie umiejętności tworzenia efektywnej komunikacji wewnętrznej wspierającej osiąganie celów organizacji. Rozwija kompetencje planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji, doboru narzędzi oraz mierzenia efektów w odniesieniu do kluczowych wyzwań organizacyjnych.
Warsztaty pozwalają też rozwinąć świadomość i zdobyć wiedzę w obszarach efektywnej komunikacji menedżerskiej, komunikacji zmian w organizacji oraz badania efektywności działań komunikacji wewnętrznej.
Cele szkolenia:
- rozwój umiejętności strategicznego planowania i organizowania skutecznych działań komunikacyjnych
- rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia komunikatów wewnętrznych
- nabycie umiejętności dostosowywania sposobów komunikacji do wymagań sytuacyjnych i założonych celów
- umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w zwiększaniu skuteczności własnych działań komunikacyjnych
Korzyści ze szkolenia:
-
nabycie wiedzy na temat wyzwań oraz wiodących trendów w komunikacji wewnętrznej
-
rozwinięcie kompetencji planowania strategicznego i definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań organizacyjnych
-
doskonalenie umiejętności doboru narzędzi komunikacji w określonym kontekście sytuacyjnym
-
rozwijanie kompetencji tworzenia skutecznych komunikatów
-
zapoznanie się z praktycznymi przykładami działań komunikacyjnych jako inspiracją do podejmowania skutecznych działań w obszarze komunikacji wewnętrznej
Adresaci szkolenia:
- przedstawiciele działów HR odpowiedzialnych za komunikację i komunikowanie procesów biznesowych
- specjaliści i kierownicy z firm i instytucji, którzy odpowiadają w organizacji za proces komunikacji wewnętrznej
- specjaliści i eksperci działający w obszarze employer brandingu
- menedżerowie i kierownicy w organizacjach
- każdy, kto planuje rozpoczęcie pracy z procesami komunikacji wewnętrznej
- pasjonaci komunikacji, którzy chcą rozwijać się w tym kierunku
Metody pracy:
miniwykład, dyskusja moderowana, inspirujące przykłady z praktyki, autorefleksja indywidualna
Program
DZIEŃ 1
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – FUNDAMENTY
- Zapoznanie się uczestników i trenera, kontrakt
- Komunikacja wewnętrzna – najnowsze trendy, podejście tradycyjne i współczesne
- Jak wspierać zaangażowanie pracowników poprzez działania komunikacji wewnętrznej – kluczowe założenia
STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO KOMUNIKACJI
- Rola komunikacji wewnętrznej w organizacji. Powiązanie działań komunikacyjnych z priorytetami biznesowymi
- Elementy planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych
- Tajemnica skuteczności – właściwe określenie celu komunikacji
NARZĘDZIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Najczęściej stosowane narzędzia komunikacji wewnętrznej. Atuty i mankamenty poszczególnych grup narzędzi
- Optymalny dobór narzędzi – założenia i przykłady z praktyki
- Siła obrazu i historii w komunikacji wewnętrznej
SKUTECZNE KOMUNIKATY
- Atrybuty skutecznego komunikatu. Sposoby zwiększania sugestywności komunikatów
- „Co w tym wszystkim jest dla mnie?”, czyli oczekiwania pracowników odnośnie do treści
- Tworzenie skutecznych komunikatów – ćwiczenia praktyczne
DZIEŃ 2
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA
- Skuteczność komunikacji organizacyjnej a komunikacja menedżerska
- Model ról komunikacyjnych menedżera
- Jak wspierać rozwój kompetencji komunikacyjnych menedżerów i budować ich autorytet komunikacyjny
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W ORGANIZACJI
- Zmiana a przemiana. Wyzwania w zarządzaniu zmianą w organizacji
- Model zmiany/przemiany (W. Bridges)
- Jak komunikować, aby skutecznie przeprowadzać pracowników przez proces zmian
BADANIE EFEKTYWNOŚCI KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Projektowanie narzędzi pomiarowych w komunikacji wewnętrznej – kluczowe założenia
- Audyt komunikacyjne a mniejsze rozwiązania ewaluacyjne – szanse i zagrożenia
- Przygotowanie do stworzenia kwestionariusza ankietowego na potrzeby oceny wybranego elementu komunikacji wewnętrznej
KONCEPCJE DESIGN THINKING I EMPLOYEE EXPERIENCE W KOMUNIKACJI
- Design Thinking a komunikacja wewnętrzna
- Możliwości wykorzystania podejścia Employee Experience w komunikacji wewnętrznej
- Konsultacja pomysłów uczestników na innowacje i działania wdrożeniowe w obszarze komunikacji wewnętrznej
PODSUMOWANIE, PYTANIA I DYSKUSJE UCZESTNIKÓW
Wykładowca
Ekspert w dziedzinie employer branding i komunikacji wewnętrznej - konsultant, certyfikowany trener, audytor. Jest jedną z pionierek EB w Polsce. Projektowała i wdrażała jedną z pierwszych polskich strategii wizerunkowych pracodawcy (dla Mars Polska, w latach 2005-2006). Realizuje projekty doradcze i rozwojowe (m.in. badanie wizerunku pracodawcy i strategiczne doradztwo EB). Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Z jej ekspertyzy skorzystało wiele organizacji biznesowych, publicznych i z sektora NGO. W zakresie planowania i realizacji strategii EB m.in. Toyota Motor Manufacturing Poland, Alfa Laval oraz RSSC TÜV Reihnland Polska.
Zajmuje się szeroko rozumianym strategicznym HR – na poziomie organizacji, zespołu i indywidualnym. Bada opinie pracowników i doradza w zakresie doskonalenia procesów HR, projektuje i realizuje programy rozwojowe (dla zarządów i grup menedżerskich, zespołów funkcjonalnych i projektowych), rozwija kompetencje liderskie kadry zarządzającej (top management, menedżerowie liniowi oraz osoby przygotowywane do ról liderskich). Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach, buduje na pozytywach.
Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: GlaxoSmithKline, Tchibo, Bergerat Monnoyeur (Catepillar), Polkomtel S.A. (Plus), Idea Bank, Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, EXATEL S.A., IBM, Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., Eaton Automotive Sp. z o.o., Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., Enersys Sp. z o.o., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, UM Wodzisławia Śląskiego i in.
Miejsce
Miejsce realizacji szkolenia wskazane jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane ONLINE, stacjonarnie (w sali szkoleniowej) lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie