Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:
alt Pobierz pełne informacje

Rejestr umów - nowe obowiązki w sektorze finansów publicznych. Realizacja obligatoryjnych czynności w ujęciu praktycznym

Szkolenie 1-dniowe
Podczas szkolenia omówimy m.in.: zakres umów objętych obowiązkiem wprowadzania do rejestru, od jakiej wartości określono nowe obowiązki raportowania umów, forma rejestru – techniczne i prawne aspekty, jakie informacje powinny znaleźć się w tym  rejestrze, wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru, jakie sankcje i komu grożą za jego nieposiadanie bądź niewłaściwe prowadzenie, praktyczne ćwiczenia – wypełnienie rejestru umów.

Zwiń

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przyjęcia zgłoszenia. Administratorem danych jest J.G.Training Jadwiga Gwóźdź (ul. Olesińska 21, 02-548 Warszawa, 22 / 880 06 25, jagoda.gwozdz@jgt.pl). Dane są przetwarzane w celu realizacji umowy szkolenia, wypełnienia obowiązków prawnych, realizowania prawnie uzasadnionych interesów (np. dochodzenie roszczeń), a także - w przypadku wyrażenia zgody – w celu realizacji działań marketingowych. Dane są przetwarzane do momentu zakończenia współpracy, ustania obowiązku prawnego, ustania prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub do wycofania zgody. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz J.G.Training na podstawie umów – np. biuro księgowe. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, żądania przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, wycofania zgody w każdej chwili na przetwarzanie danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, co będzie skutkować zaprzestaniem przetwarzania Państwa danych w tym celu.

* pole wymagane

Opis szkolenia

Zmiana ustawy z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2054) wprowadziła bardzo istotne nowości dotyczące rejestrowania umów w jednostkach sektora finansów publicznych. Zostały dodane przepisy, które obligują do prowadzenia rejestru umów i tym samym rozszerzono zakres form realizujących zasadę jawności finansów publicznych. Jednocześnie przepisy zostały uregulowane w sposób wymagający interpretacji i wielkiej ostrożności ze względu na kary, które grożą osobom odpowiedzialnym za wadliwe realizowanie nowych obowiązków w tym zakresie.

Ustawa z 9 czerwca 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wprowadziła zmianę jedynie w zakresie wejścia w życie przepisów związanych z rejestrem umów sektora finansów publicznych. Ewidencji w rejestrze będą podlegać umowy zawarte od dnia wejścia w życie zmienianych przepisów a więc od 1 stycznia 2024 r. Za naruszenie obowiązków związanych z rejestrem pozostawiono karę w postaci grzywny, ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do lat 2.

Zatem już teraz warto się przygotować do prawidłowego wdrożenia obowiązku ewidencji umów.

Cele szkolenia:

  • Prezentacja problematyki dotyczącej rejestru umów jako nowego obowiązku w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Omówienie zasad prowadzenia rejestru oraz rekomendacje audytora
  • Analiza problemów interpretacyjnych w zakresie technicznych i merytorycznych aspektów wprowadzania umów do rejestru

Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • Udział w szkoleniu pozwoli na zapoznanie się z nowo wprowadzonymi przepisami w sposób ułatwiający poprawną realizację nowego obowiązku
  • Postaramy się wyjaśnić wątpliwości i odpowiedzieć na pytania oraz udzielić niezbędnych wskazówek
  • W trakcie części warsztatowej uczestnicy przećwiczą prawidłowe wypełnianie rejestru umów

Grupa docelowa:

Wszyscy pracownicy jednostek sektora finansów publicznych, którzy są odpowiedzialni za realizację nowego obowiązku związanego z rejestrem umów.

Metody prowadzenia zajęć:

Wykład, ćwiczenia w wypełnianiu rejestru umów, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.

Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.

Program

  1. Wnikliwa analiza nowych przepisów
     
  2. Podstawa prawna prowadzenia rejestru umów
     
  3. Zakres wartościowy umów wedle nowego przepisu
     
  4. Zakres podmiotowy nowego przepisu – czyli kto  jest objęty obowiązkiem prowadzenia rejestru
     
  5. Zasada jawności i jej realizacja
     
  6. Jakie umowy powinny być ewidencjonowane w rejestrze umów – przykład
     
  7. Wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru określonych umów
     
  8. Jakie informacje powinny być odnotowywane w rejestrze umów
     
  9. Kto jest odpowiedzialny za wprowadzanie danych do rejestru umów
     
  10. Egzekwowanie odpowiedzialności i kary
     
  11. Od kiedy obowiązują określone przepisy dotyczące rejestr umów
     
  12. Problemy z interpretacją nowych przepisów
     
  13. Rejestr umów – przykłady
     
  14. Ćwiczenia w wypełnianiu rejestru umów
     
  15. Podsumowanie, pytania, dyskusja.

Wykładowca

Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów.

Wpisana na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów i Kontrolerów Wewnętrznych (KLPAiKW).

Szkoleniowiec, doradca, praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych.

Posiada Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.

Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

890,00 zł + 23% VAT = 1094,70 zł brutto

890,00 zł + VAT zw = 890,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Współpracujemy z hotelami:

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl

Ważne:

  • Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
  • Niestety nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
  • Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
Są to 3 hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.

CENY W 2023 roku:

Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 450 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 545 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/

Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 310 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 360 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 220 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 250 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 70 zł za dobę

Zapisz się do newslettera

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje na temat naszej oferty szkoleniowej?
Zapisz się na nasz newsletter

Nie znalazłeś szkolenia dla siebie?

Napisz jaka tematyka Cię interesuje. Pomożemy Ci znaleźć szkolenie odpowiadające Twoim potrzebom.