Umowy w zamówieniach publicznych. Konstrukcja umowy w sprawie zamówienia publicznego i jej realizacja – zasady i rekomendacje
Szkolenie 2-dniowe
Na szkoleniu z umów w zamówieniach publicznych omawiamy m.in. zagadnienia: specyfika umów w sprawie zamówienia publicznego, zakazane i obligatoryjne postanowienia umowne PZP, klauzule waloryzacyjne w umowach PZP, zmiany umowy PZP, monitorowanie realizacji umowy PZP, raport z realizacji zamówienia.
Opis szkolenia
Trudne i skomplikowane postępowania o udzielenie zamówienia publicznego kończą się często pozytywnie – zawarciem umowy. Jednak prawdziwe wyzwania dla obu stron rozpoczynają się podczas realizacji umowy - wtedy okazuje się, że proces opracowania umowy w sprawie zamówienia publicznego ma ogromne znaczenie na etapie jej realizacji.
- Jak projektując umowę zapewnić dbałość o jej prawidłowe wykonanie?
- Jak uniknąć niepotrzebnych ryzyk i problemów na etapie realizacji umowy?
- Jak kwestionować projektowane postanowienia umowy – jeżeli są niedozwolone lub niekorzystne dla Wykonawców?
To zawsze aktualne pytania, zwłaszcza dla wielu Zamawiających, którzy wiedzą, że dobrze opracowana umowa chroni interesy Zamawiających i Wykonawców oraz pozwala dostosować sposób realizacji zamówienia do dynamicznie zmieniającej się sytuacji społeczno-ekonomicznej.
Cel szkolenia:
- Przedstawienie w przejrzysty i systematyczny sposób regulacji związanych z opracowaniem umów w sprawie zamówienia publicznego oraz ich wykonywaniem i egzekwowaniem,
- W trakcie szkolenia będą przekazanie uczestnikom praktyczne wskazówki dla Zamawiających i Wykonawców związanych z tematem szkolenia, które nie zawsze wynikają wprost z treści przepisów,
- Szczególny nacisk położony zostanie na nowe rozwiązania, które wiążą się wejściem w życie nowej ustawy Prawo zamówień publicznych w styczniu 2021 roku.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy dowiedzą się:
- jak tworzyć umowy w sprawie zamówienia publicznego, które pozwolą uniknąć problemów podczas realizacji zamówienia,
- jak w bezpieczny sposób realizować umowy o zamówienia publiczne,
- jak ocenić poprawność projektowanych postanowień umowy w oparciu o przygotowany przez trenera materiał audytorski - Kwestionariusz do oceny umowy.
Grupa docelowa:
- Pracownicy wydziałów/referatów zamówień publicznych w JSFP oraz innych jednostkach zobligowanych do stosowania Prawa zamówień publicznych,
- Osoby zarządzające systemem udzielania zamówień publicznych,
- Osoby zajmujące się kontrolą i audytem zamówień publicznych,
- Osoby procedujące i decydujące w postępowaniu od strony Wykonawcy,
- Wszystkie osoby pragnące zdobyć wiedzę na temat zamówień publicznych.
Metody prowadzenia zajęć:
Wykład, dyskusje moderowane, warsztaty tematyczne – ocena umowy, case study i inne ćwiczenia.
Trener, wykorzystując swój warsztat audytorski, przygotował także Kwestionariusz do oceny umowy, który pomoże ocenić poprawność projektowanych postanowień umowy.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Specyfika umowy w sprawie zamówienia publicznego
- Konstrukcja umowy i oznaczenie stron
- Termin zawarcia umowy
- Forma i sposób zawarcia umowy
- Właściwe przepisy – stosowanie Kodeksu cywilnego do umowy w sprawie zamówienia publicznego
- Obligatoryjne i fakultatywne elementy umowy
- Okres realizacji umowy
- Specyfika umowy na dostawę i usługi
- Umowa na roboty budowlane
- Kwestionariusz samooceny projektowanych postanowień umownych – praktyczne narzędzie audytorskie – prezentacja wybranych elementów
- Klauzula zatrudnieniowa
- Klauzule waloryzacyjne
- Prawo opcji
- Kary umowne
- Przesłanki zmiany umowy określone w ustawie Prawo zamówień publicznych
- Przykłady, nieprawidłowości – wyniki kontroli
- Odstąpienie od umowy
- Wygaśnięcie umowy
- Nieważność umowy
- Przykłady, nieprawidłowości – wyniki kontroli
- Ogłoszenia dotyczące umowy:
- ogłoszenie o wynikach postępowania
- ogłoszenie o zmianie umowy
- ogłoszenie o wykonaniu umowy
- Monitorowanie realizacji umowy – od strony Zamawiającego i Wykonawcy – praktyczne rekomendacje
- Ewaluacja umowy
- Raport z realizacji zamówienia
- Umowy w zamówieniach nieobjętych reżimem Pzp – co z rozwiązań ustawowych Pzp można wykorzystać – dobre praktyki
- Prawa i obowiązki wynikające z regulacji nieobjętych uprzednio obowiązującą do stycznia 2021 roku ustawą Prawo zamówień publicznych
- Odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości, dyskusja
Wykładowca
Ekspert zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem. Wykładowca, doradca, praktyk w zakresie kontroli i audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Współpracuje z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami.
- Od 2002 roku prowadzi szkolenia z zakresu zamówień publicznych i audytu dla różnych podmiotów – tylko w ostatnich latach kilka tysięcy godzin szkoleniowych potwierdzonych referencjami. Uzyskała Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX.
- Od 2004 roku Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
- Od 2007 reprezentuje strony jako pełnomocnik przed Krajową Izbą Odwoławczą.
- W latach 2004-2007 arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
- Certyfikowany Audytor wewnętrzny (zaświadczenie Ministra Finansów oraz Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej).
- Kierownik i wykładowca zaprojektowanych przez siebie studiów podyplomowych o tematyce zamówień publicznych oraz innych kierunków studiów, m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Jagiellońskim.
Miejsce
Miejsce realizacji szkolenia wskazane jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane ONLINE, stacjonarnie (w sali szkoleniowej) lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem