Kosmetyki – sprzedaż, oznakowanie, reklama. Obowiązki podmiotów zaangażowanych w obrót kosmetykami
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie z obrotu kosmetykami obejmuje m.in. zagadnienia: wymogi dla osoby odpowiedzialnej, dystrybutora i importera, reklama kosmetyków w social mediach, co wolno, a czego nie wolno w reklamie kosmetyków, kiedy kosmetyk jest naturalny, kary pieniężne, kontrole inspekcji.
Opis szkolenia
Zapraszamy na szkolenie, które stanowi kompendium wiedzy o regulacjach prawnych dotyczących sprzedaży, oznakowania i reklamy kosmetyków.
Cele szkolenia
- przekazanie uczestnikom wiedzy o aspektach prawnych związanych z wprowadzaniem do obrotu kosmetyków (na wszystkich etapach łańcucha dostaw – produkcja, oznakowanie, import, dystrybucja, sprzedaż, reklama),
- rozwiązanie problemów praktycznych związanych z oznakowaniem i reklamą kosmetyków,
- omówienie aktualnych przepisów dotyczących kosmetyków, w tym: ustawa o produktach kosmetycznych, obowiązki dla przedsiębiorców, kary pieniężne, podatek VAT na kosmetyki w związku z ustawą o VAT.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Na szkoleniu omówimy kwestie praktyczne dotyczące:
- oznakowania kosmetyków,
- notyfikacji w CPNP,
- reklamy z uwzględnieniem deklaracji marketingowych,
- stanowisk organów nadzoru.
Adresaci szkolenia
producenci, dystrybutorzy, importerzy kosmetyków, pracownicy i kierownicy działów marketingu firm produkujących i sprzedających kosmetyki, kierownicy produktu (brand manager), pracownicy odpowiedzialni za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, pracownicy agencji reklamowych, domów mediowych.
Metody szkoleniowe
Wykład, case study, analiza kwestionowanych reklam kosmetyków, odpowiedzi na pytania uczestników.
Szkolenie realizujemy w formie online. Zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Pojęcie kosmetyku
- z ustawy o kosmetykach
- z rozporządzenia UE nr 1223/2009
- Produkty z pogranicza
- czym są
- jaka kategoria prawna będzie właściwa dla mojego produktu
- Kryteria kwalifikacji produktów do grupy kosmetyków
- Prawidłowa etykieta kosmetyku
- język oznakowania
- obowiązkowe elementy oznakowania
- sposób rozmieszczenia obowiązkowych informacji (opakowane zewnętrzne, opakowanie bezpośrednie)
- piktogramy zastępujące informacje
- Obowiązki osób odpowiedzialnych, importerów i dystrybutorów
- Skład kosmetyków
- jakie składniki są dozwolone, a jakie zakazane
- gdzie znajdują się ograniczenia dla składników
- Dokumentacja kosmetyku
- Raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego
- Notyfikacja kosmetyku w CPNP od A do Z
- Reklama kosmetyków:
- jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe
- jak stosować marki parasolowe
- reklama z wykorzystaniem influencerów
- deklaracje: „nr 1”, hipoalergiczny, ekologiczny, organiczny
- warsztaty – analiza reklam, case study
- Ustawa o produktach kosmetycznych
- obowiązki dla przedsiębiorców
- system informowania o ciężkich działaniach niepożądanych spowodowanych działaniem kosmetyków
- kary pieniężne dla przedsiębiorców
- ograniczenia w reklamie kosmetyków
- Pytania, dyskusja, wyjaśnienie wątpliwości.
Wykładowca
Prawniczka, specjalistka prawa żywnościowego, farmaceutycznego i kosmetycznego, doświadczona trenerka szkoleń.
Główny obszar jej działalności to obsługa prawno-regulacyjne firm z sektora suplementów diety, wyrobów medycznych, branży farmaceutycznej, kosmetycznej oraz spożywczej.
Posiada duże doświadczenie w reprezentacji klientów w toku uzyskania pozwoleń oraz kontroli realizowanych przez inspekcje, a także w procedurach przed EFSA i Komisją Europejską.
Prowadzi liczne szkolenia dla firm z branży oraz jest prelegentką na krajowych i międzynarodowych konferencjach.
Oprócz bogatej praktyki zawodowej przygotowuje rozprawę doktorską na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
Cena
890,00 zł + 23% VAT = 1094,70 zł brutto
890,00 zł + VAT zw = 890,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.