Zarządzanie szkoleniami. Jak prowadzić efektywną politykę szkoleniową w organizacji
Szkolenie 2-dniowe
Na szkoleniu z zarządzania szkoleniami omawiamy m.in. zagadnienia: efektywność projektów szkoleniowych, Łańcuch Wpływu projektu szkoleniowego i model Kirkpatricka, narzędzia definiowania celów szkolenia, model 10, etapy procesu szkoleniowego, model kwintetu szkoleniowego, narzędzia wspierające efektywność działań rozwojowych.
Szkolenie realizowane na zamówienie. Dostępne wyłącznie online. W przypadku zainteresowania, prosimy o kontakt. Program szkolenia, forma, miejsce, termin - zostaną dostosowane do potrzeb odbiorcy.
Opis szkolenia
Dobrze dobrane projekty szkoleniowe, zapewniające realny rozwój pracowników, mają ogromny wpływ na pozycję organizacji. Warto poznać narzędzia do planowania efektywnych projektów szkoleniowych, a także do analizy ich skuteczności.
Cele szkolenia:
- uzyskanie wiedzy niezbędnej do wprowadzenia udoskonaleń w obrębie polityki szkoleniowej,
- nabycie umiejętności stosowania nowych narzędzi w zakresie skutecznego prowadzenia działań rozwojowych,
- poprawa wskaźników efektywności i skuteczności projektów szkoleniowych realizowanych w firmie.
Korzyści ze szkolenia:
- konkretne narzędzia niezbędne do badania i zwiększania efektywności szkoleń,
- plan wdrożenia narzędzi w swojej organizacji,
- poprawa pozycji firmy dzięki zwiększeniu efektywności pracowników.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- narzędziach diagnozowania potrzeb szkoleniowych,
- sposobach definiowania celów działań rozwojowych,
- metodach i dobrych praktykach projektowania procesu oceny efektywności szkoleń,
- budowaniu w firmie środowiska, które sprzyja efektywnym szkoleniom,
- opracowywaniu efektywnego systemu zarządzania projektem szkoleniowym,
- dobrych praktykach z zakresu zarządzania szkoleniami.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- diagnozowania potrzeb szkoleniowych,
- definiowania celów działań rozwojowych,
- projektowania procesu oceny efektywności działań rozwojowych,
- budowania polityki szkoleniowej.
Adresaci szkolenia:
- specjaliści i menedżerowie działów szkoleniowych,
- menedżerowie personalni,
- trenerzy wewnętrzni,
- pracownicy działów HR.
Metody szkoleniowe:
- miniwykład prowadzącego,
- ćwiczenia praktyczne indywidualne,
- dyskusje,
- studium przypadku.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
Moduł I
- Wprowadzenie, przywitanie – zapewnijmy sobie warunki do efektywnej pracy w gronie fachowców.
- Definicje projektu szkoleniowego i jego efektywności – zrozumieć naturę szkolenia to zyskać nad nim kontrolę.
- Łańcuch Wpływu projektu szkoleniowego i model Kirkpatricka – projekt szkoleniowy już od początku skazany na sukces.
- Narzędzia definiowania celów szkolenia – cele to podstawa zarządzania każdym projektem.
- Schemat U (studium przypadku) – jeśli chcesz pokazać, że twoje szkolenie daje korzyści biznesowe organizacji, musisz właśnie od nich wyjść na początku.
- Projektowanie Łańcucha Wpływu – wypróbujmy ten algorytm postępowania do analizy potrzeb własnych konkretnych przypadków.
- Sesja: plan działań wdrożeniowych – co możemy z tego wykorzystać w swoich organizacjach.
Moduł II
- Model 10 – etapy procesu szkoleniowego – pierwsze podejście do wyznaczenia prawdziwego standardu skutecznego i efektywnego szkolenia.
- Model kwintetu szkoleniowego – projekty szkoleniowe to dyscyplina ewidentnie zespołowa.
- „Narzędziownia” szkoleniowca – proste narzędzia wspierające efektywność działań rozwojowych.
- Projektowanie partnerstwa w procesie szkoleniowym – działania i narzędzia wspierające realizację projektu po partnersku.
- Sesja: plan działań wdrożeniowych – co możemy z tego wykorzystać w swoich organizacjach.
- Odpowiedzi na pytania uczestników, podsumowanie szkolenia.
Wykładowca
Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego na kierunku Inżynieria Środowiska.
Od ponad 15 lat konsultant HR, HPI, ROI. W ramach tej działalności zajmuje się optymalizacją procesów rozwojowych, procedur w organizacji, podnoszeniem efektywności biznesowej, budowaniem efektywnych zespołów. Działania te realizuje w ramach projektów konsultingowych oraz jako interim menedżer.
Realizowała projekty kompleksowego wdrażania systemów rozwojowych, a także szacowała rentowność podjętych inicjatyw w obszarze ludzkim (między innymi w Bank Śląski, Kruk S.A., Bims Plus, PKP IC, UM st. W-wy, Infosys, PKP Energetyka).
Ekspert optymalizacji procesów z perspektywy zasobów ludzkich. Jako interim menedżer zarządzała działem sprzedaży w firmie farmaceutycznej oraz zespołem trenerów wewnętrznych w firmie, która jest w Polsce największym przewoźnikiem pasażerskim.
Prowadzi szkolenia z tematyki towarzyszącej zakresowi oferowanych usług konsultingowych oraz moduły, które są wynikiem doświadczeń menedżerskich, np: diagnoza potrzeb rozwojowych, ocena efektywności szkoleń, szacowanie rentowności działań rozwojowych, szacowanie rentowności projektów HRBP, planowanie i realizacja projektów HRBP, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów, budowanie zespołu, autoprezentacja czy efektywna komunikacja.