Opis szkolenia
Podczas warsztatów skupimy się na omówieniu i pokazaniu poszczególnych funkcjonalności systemu BDO, a także postaramy się wyjaśnić wątpliwości w tym zakresie. Forma warsztatów przy komputerach umożliwia ćwiczenia praktyczne i rozwiązywanie problemów w zakresie gospodarowania odpadami zgodnie z narzędziem jakim jest baza BDO.
Na warsztatach część teoretyczna ograniczona jest do minimum, dlatego jest to szkolenie skierowane do osób, które mają już wiedzę w zakresie ewidencji odpadów w BDO i które zajmują się obsługą bazy BDO, wystawianiem KPO i KEO oraz rocznych sprawozdań.
Cele szkolenia:
- uzupełnienie wiedzy w zakresie odpowiedzialności w gospodarowaniu odpadami wytwórców, transportujących i przejmujących odpady, pośredników i sprzedawców odpadów,
- rozwinięcie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi bazy BDO i prowadzenia sprawozdawczości w bazie BDO,
- przekazanie informacji o najnowszych zmianach w ustawie o odpadach i ustawach powiązanych, wprowadzających nowe terminy sprawozdawcze oraz zmiany w ewidencji odpadowej jak i zmiany w zakresie magazynowania odpadów,
- wyjaśnienie wątpliwości i uzyskanie pomocy w sytuacjach problematycznych.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy będą ćwiczyć:
- wystawianie KPO i KEO, KPOK i KEOK i pozostały karty ewidencji,
- wpisywanie się do rejestru jako podlegający pod opłatę produktową i opłatę recyklingową i prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,
- dodawanie miejsc prowadzenia działalności,
- składanie aktualizacji,
- dodawanie uprawnień użytkownikom bazy,
- jak działać w przypadku awarii bazy BDO,
- sprawozdawczość poprzez BDO.
Na szkoleniu powiemy także o funkcji kontrolnej BDO – BDO jako element kontroli podmiotów.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy firm odpowiedzialni za ewidencję i sprawozdawczość środowiskową, pracownicy instytucji, jednostek handlowych i usługowych podlegających pod wpis do bazy BDO, pracownicy firm gospodarujących odpadami.
Metody prowadzenia zajęć:
Prezentacja, ćwiczenia, warsztaty przy komputerach, wyjaśnianie wątpliwości, wymiana doświadczeń, dyskusja.
Uczestnicy będą korzystać z własnego dostępu do bazy BDO (profil zaufany, aktualne hasło i login do bazy) - prosimy o zabranie na szkolenie tych danych. By uniknąć problemów z zalogowaniem podczas szkolenia, prosimy o wcześniejsze sprawdzenie poprawności nadanych haseł dostępu.
W przypadku utraty hasła do BDO, należy odzyskać je za pośrednictwem Urzędu Marszałkowskiego, do którego wysyłany był wniosek rejestracyjny.
W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.
Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.
Jest zachowana interaktywna forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.
By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodne miejsce :)
Program
- Rejestr BDO – jak weryfikować podmioty odbierające odpady w celu przeniesienia odpowiedzialności (transportujący, zbierający, przetwarzający, pośrednik, sprzedawca).
- Wpisy do BDO w zakresie wytwarzania odpadów (pozwolenie na wytwarzanie odpadów, kiedy wymagane, dział XII i miejsca wytwarzania odpadów).
- Dodawanie miejsc wytwarzania odpadów i kodów odpadów, spójnych z prowadzoną działalnością.
- Zwolnienia z ewidencji i sprawozdawczości odpadów - omówienie nowego Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
- Przekazywanie odpadów w formie papierowe zgodne z rozporządzeniem.
- Baza BDO i jej funkcjonalność:
- logowanie do systemu BDO – użytkownik główny i podrzędny, różnice uprawnień,
- przypisywanie podmiotu do użytkownika głównego,
- miejsca prowadzenia działalności – sposób dodawania,
- nawigacja w systemie BDO – wybór podmiotu, miejsc prowadzenia działalności oraz roli podmiotu (przekazujący/transportujący/przyjmujący),
- omówienie poszczególnych modułów.
- Najnowsze zmiany ustawy o odpadach wprowadzone ustawą w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2:
- nowe terminy sprawozdawcze,
- nowe wymagania ewidencji opadów,
- ułatwienia dla przedsiębiorców.
- Karty przekazania odpadów
- kto jest wytwórcą odpadów (przekazującym) umowy, usługi, serwisy,
- przekazywanie odpadów (tworzenie KPO w systemie),
- omówienie poszczególnych etapów KPO – od planowania do potwierdzenia transportu,
- potwierdzenie transportu i rola transportującego,
- dane dotyczące rodzaju i masy odpadów (odpowiedzialność i właściwe kodowanie odpadów),
- korekty KPO oraz wycofywanie KPO z systemu,
- transport odpadów, warunki jego prowadzenie, wpis do rejestru, wytwórca przewożący wytworzone przez siebie odpady,
- KPOK – karty przekazania odpadów komunalnych dla kogo, jak je wypełniać.
- Karty ewidencji odpadów:
- tworzenie KEO (wytwarzanie, przetwarzanie i przekazywanie odpadów),
- rodzaje przyjęć odpadów, rodzaje przekazania odpadów (warsztat wprowadzanie danych do KEO),
- stany magazynowe – powiązane z ewidencją i sprawozdawczością,
- przekazywanie odpadów osobowym fizycznym,
- KPOK – karty ewidencji odpadów komunalnych.
- Sprawozdawczość w bazie BDO – przesunięcie terminów:
- sprawozdania w BDO (roczne sprawozdanie o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami, roczne sprawozdanie podmiotu zbierającego odpady komunalne),
- opłata produktowa – sprawozdawczość w bazie BDO,
- opłata recyklingowa - sprawozdawczość w bazie BDO.
- Opłata produktowa (wpisy, aktualizacje) w bazie BDO.
- Opłata recyklingowa – nowe obowiązki dla przedsiębiorców.
- Awaria systemu BDO – dokumenty papierowe, jak wystawiać i jak uzupełniać KEO w bazie BDO.
- Najnowsze zmiany systemowe w bazie BDO.
- Sankcje karne z tytułu nieprzestrzegania obowiązków ustawowych.
- Najnowsze zmiany w gospodarce komunalnej dla przedsiębiorstw.
- Planowane zmiany w bazie BDO.
- Pytania i odpowiedzi.
Wykładowca
TRENER I
Ceniony ekspert z zakresu ochrony środowiska, w szczególności prawa ochrony środowiska, procesu inwestycyjnego, gospodarki odpadami i opakowaniami, emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz ISO 14001 i EMAS. Praktyk o bogatym doświadczeniu zgromadzonym podczas pracy na rzecz znaczących podmiotów sektora prywatnego oraz jednostek sektora publicznego Ekspert PARP w zakresie CSR. Autor opracowań i ekspertyz.
Doktor nauk chemicznych, absolwent ochrony środowiska na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Politechnice Krakowskiej, audytor wewnętrzny ISO 14001, stypendysta University of Utrecht Debye Institute w Holandii w zakresie technologii chemicznej.
TRENER II
Specjalista z zakresu ochrony środowiska, absolwent ochrony środowiska na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. Ekspert w zakresie gospodarki opakowaniami i odpadami oraz emisji zanieczyszczeń do powietrza. Swoje doświadczenie zdobył dzięki wieloletniemu nadzorowi i pracy na rzecz podmiotów z sektora prywatnego, m.in. przy realizacji kontraktów na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice, przy budowie połączenia kolejowego MPL „Kraków – Balice” z Krakowem oraz pracy na rzecz organizacji odzysku opakowań. Zajmuje się bezpośrednim nadzorem nad realizacją obowiązków środowiskowych przez firmy handlowe, produkcyjne i usługowe, uzyskiwaniem stosownych pozwoleń sektorowych również dla podmiotów gospodarujących odpadami.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
690,00 zł + 23% VAT = 848,70 zł brutto
690,00 zł + VAT zw = 690,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i wolnych miejsc w Hotelu. W przypadku rezerwacji z większym wyprzedzeniem, łatwiej jest uzyskać podane niżej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.