Budowanie pozycji i marki HR, czyli jak być partnerem strategicznym dla swojej organizacji

Warszawa
12 grudnia 2019 r., czwartek, godz. 09.30 - 16.30
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Globalizacja, zmieniające się oczekiwania pracowników, ich zwiększona samoświadomość, przepisy regulujące warunki zatrudnienia, nasilona konkurencja – to wszysto są bodźce dla organizacji, aby nowocześnie podejść do zarządzania zasobami ludzkimi. Dlatego obecnie chyba już nikt nie kwestionuje tego, że rola działów HR w firmach jest bardzo istotna. Problem polega na tym, że nie bardzo wiemy, jak „sprzedać” swoją  markę i pokazać wartość dodaną działań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla organizacji. Działy HR mogą wiele zyskać dzięki wykorzystaniu podejścia marketingowego do komunikowania swojej roli w firmie.

Należy również pamiętać, że praca z ludźmi, to sport kontaktowy, a praca HR-owca opiera się przede wszystkim na współpracy z innymi. Dział HR jest często pomostem i swego rodzaju buforem między kadrą zarządzającą i pracownikami: rozwiązuje problemy interpersonalne, „gasi pożary” i przyjmuje na siebie emocje jednych i drugich. Dlatego jest narażony na stres bardziej niż inne działy w organizacji. Warto więc zapoznać się z prostymi technikami, które pokażą jak szybko sobie z tym stresem radzić i jak pomóc współpracownikom w tej kwestii.

Proponujeny Państwu szkolenie, którego celem jest:

  • trening umiejętności "sprzedaży" pracy na stanowisku HR w ramach organizacji i poza nią,
  • budowanie świadomości współodpowiedzialności za efekty biznesowe osób na różnych stanowiskach w organizacji,
  • wzrost świadomości kontekstu organizacyjnego pracowników działu HR,
  • budowanie wizerunku spójnego eksperta pracującego na stanowisku w obszarze HR.

Szkolenie kierujemy do osób zajmujących się obszarem HR w organizacjach, które chcą:

  • wzmocnić umiejętność komunikowania wartości związanej z pracą w danej organizacji,
  • wzmocnić umiejętności prezentacji wartości organizacji i swojej pracy również poza organizacją,nabyć umiejętność budowania narzędzi służących łączeniu obszaru HR z biznesem.

Uczestnicy nabędą wiedzę na temat następujących zagadnień:

  • metody i narzędzia, które pomagają budować markę profesjonalisty i autorytetu zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji,
  • metody włączania biznesu w procesy zarządzania zasobami ludzkimi, dzięki którym wzrośnie świadomość współodpowiedzialności kadry zarządzającej za efektywność tych procesów,
  • stres w pracy - jakie czynniki w pracy HR-owca mogą najczęściej wywołać ten stres i jak sobie z nim poradzić,
  • systemy „wellness w pracy”, korzyści i zasady wprowadzania ich do organizacji.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • wykorzystywania elementów komunikacji werbalnej, niewerbalnej i pisanej do budowania autorytetu i dobrych relacji z kierownictwem, pracownikami i klientami zewnętrznymi,
  • budowania narzędzi komunikacji procesów HR (rekrutacja i selekcja, szkolenia i rozwój, systemy ewaluacyjne) z biznesem,
  • związane z udzielaniem i przyjmowaniem informacji zwrotnych.

Metody szkoleniowe:

  • zasada 80/20 (zajęcia praktyczne / zajęcia teoretyczne),
  • ćwiczenia i gry szkoleniowe,
  • analiza przypadku,
  • wykład z prezentacją multimedialną,
  • rozmowa moderowana/ dyskusja,
  • warsztaty w grupach,
  • ankiety/ kwestionariusze,
  • filmiki szkoleniowe.

Program

Omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników.

  1. HR JAKO MARKA
     
    1. Budowanie marki osobistej HR-owca i całego zespołu HR:
       
      • Najważniejsze kompetencje HR-owca – co należy rozwijać?
      • Czym jest marka, dlaczego dziś jest tak ważna – poszukiwanie osobistych atutów – jak je wykorzystać w autoprezentacji,
      • Wykorzystanie elementów komunikacji werbalnej, niewerbalnej i pisanej do budowania wizerunku profesjonalisty HR oraz budowania dobrych relacji z kierownictwem, pracownikami i klientami zewnętrznymi (kandydaci do pracy, konferencje etc.),
      • Zasady prowadzenia wiarygodnych i przekonywujących prezentacji dla Zarządu, Kierownictwa etc.
         
    2. Budowanie marki działu HR:
       
      • Misja, wartości działu HR – jak to pokazać,
      • PR dla HR – komunikacja marketingowa dot. działań HR – jak promować dział i działania HR wewnątrz organizacji w oparciu o dane, przykładowe mierniki,
      • Budowanie marki działu HR na zewnątrz organizacji – wizerunek w mediach: strona internetowa, media społecznościowe – praca nad wizerunkiem firmy jako atrakcyjnego i pożądanego na rynku pracy pracodawcy,
      • Storytelling, czyli jak opowiedzieć historie z życia Twojej firmy na stronie kariery – jak w nowoczesny sposób można prowadzić strony karier: ciekawe przykłady z rynku.
         
  2. KOMUNIKACJA HR Z BIZNESEM:
     
    1. HR jako strategiczny partner biznesowy dla organizacji we własnej ocenie i w ocenie kadry zarządzającej i menedżerskiej:
       
      • HR – jak widzimy się sami, jak widzą nas inni – przegląd badań,
      • Narzędzia i metody włączania kadry menedżerskiej w procesy:
         
        • rekrutacji i selekcji (współpraca przy opracowywaniu profili kompetencyjnych kandydatów, prowadzeniu wywiadów selekcyjnych z kandydatami),
        • w szkolenia i rozwój (współpraca przy analizie potrzeb szkoleniowych, komunikacji przedszkoleniowej, opracowywaniu planu działań poszkoleniowych w miejscu pracy),
        • w systemy ocen okresowych (komunikacja z podwładnymi pokazująca ważność i korzyści tego systemu),
           
    2. Komunikacja z biznesem w oparciu o fakty.
       
  3. RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI SYTUACJAMI I STRESEM W PRACY HR-OWCA
     
    1. Stres – skąd się bierze – poziom fizyczny i psychiczny:
       
      • Autodiagnoza podatności na stres – kwestionariusz,
      • Czynniki stresogenne w pracy HR (m.in. zwolnienie pracownika, rozwiązywanie problemów interpersonalnych) – analiza i możliwe rozwiązania,
      • Metody pokonywania stresu – ciało i umysł:
         
        • ćwiczenie: 3x5,
        • podwójne „O”: odliczanie i oddech,
        • pozytywne oszukiwanie ciała i umysłu: uśmiech, postawa PROSTO,
        • BEEING SOCIAL – uspołecznienie,
           
      • Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnych.
         
    2. Systemy Wellness w pracy – czyli jak nowoczesne organizacje dbają o tzw. work – life balance swoich pracowników:
       
      • Ważność pracy a różnice pokoleniowe: BB, X,Y,Z – dlaczego obecnie warto wprowadzać systemy Wellness w pracy,
      • Rola działu HR we wprowadzania polityki wellness w organizacji,
      • Czym jest Wellness Korporacyjny – czyli jak wygląda alternatywa 21. Wieku dla BHP,
      • Trzy wymiary Wellnessu w pracy zapewniające pracownikom tzw. work – life – balance oraz możliwe działania organizacji mające na celu zaspokojenie potrzeb pracowników w trzech wymiarach:
         
        • wymiar fizyczny (ciało),
        • wymiar mentalny (emocje),
        • wymiar mentalny (umysł).

Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań.

Wykładowca

Dyplomowany trener biznesu, certyfikowany trener standardu HRD BP, wieloletnia dyrektor i ekspert HR i Rozwoju Pracowników.

Ponad 11 lat pracowała w biznesie, początkowo jako specjalista ds. personalnych, potem jako HR manager a finalnie jako Dyrektor ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmach o różnym profilu działalności: sieci handlowe, usługowe, produkcja. Były to zarówno międzynarodowe korporacje, polskie firmy, a także organizacje administracji publicznej.

Od 12 lat szkoli i doradza. Prowadzi projekty doradcze związane z procesami zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacji. Współpracuje z małymi i średnimi firmami w zakresie konsultacji dot. wsparcia procesów rekrutacji i selekcji, systemów motywacyjnych, systemów ewaluacji pracowników, systemów work – life balance. Opracowała wiele autorskich programów szkoleniowych bazujących na własnym doświadczeniu zawodowym. Jest prelegentem na seminariach oraz autorką publikacji w portalach internetowych.

Na salach szkoleniowych spędziła już 11 tysięcy godzin. Rozwój i praca z ludźmi to jej pasja.

Miejsce

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

790,00 zł + 23% VAT = 971,70 zł brutto

790,00 zł + VAT zw = 790,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.

Warszawa
12 grudnia 2019 r., czwartek, godz. 09.30 - 16.30