Budowanie zaangażowania pracowników – jak wykorzystać w pełni potencjał pracowników

Warszawa / lub ONLINE
30 listopada - 01 grudnia 2020 r., poniedziałek - wtorek, godz. 10.00 - 17.00 i 09.00 - 16.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Ponad 50% pracowników nie czuje się zaangażowanych w swoją pracę. Oznacza to, między innymi że: nie poświęca swoim obowiązkom dodatkowej uwagi, nie wyraża zainteresowania innowacjami w swojej branży, nie dąży do usprawnień, często wyraża swój brak satysfakcji również poza organizacją, a tym samym przyczynia się do osłabienia wizerunku organizacji. 

Tymczasem zaangażowani pracownicy inwestują swój czas i wysiłek na rzecz realizowanego projektu czy organizacji, z którą są związani. 

Cechuje ich przede wszystkim:

  • odczuwane poczucie sensu
  • entuzjazm w odniesieniu do nowych pomysłów
  • energia i chęć do działania
  • lojalność ( również w sytuacjach kryzysowych)

Warto pamiętać, że sposób zarządzania organizacją czy komunikacji z pracownikiem ma olbrzymie znaczenie w procesie budowania zaangażowania pracowników. Podczas szkolenia, które ma formę interaktywnego warsztatu konsultacyjnego – przyjrzymy się działaniom sprzyjającym budowaniu zaangażowania w zespołach z uwzględnieniem różnych form motywacyjnych.

Podczas szkolenia uczestnicy będą zastanawiać się nad dotychczas stosowanymi praktykami zarządzania ludźmi pod kątem ich skuteczności w budowaniu zaangażowania pracowników. Będą dokonywać samooceny kompetencji menedżerskich, a następnie planować indywidualne działania rozwojowe. Zrobią to w oparciu o prezentowane podczas warsztatów trendy, modele, standardy i narzędzia. Stworzony podczas szkolenia indywidualny plan rozwojowy pozwoli na wdrożenie nowej wiedzy i testowanie kompetencji już po szkoleniu, w środowisku organizacyjnym.

Grupa docelowa:

  • Menedżerowie, kierownicy 
  • Pracownicy Działu HR planujący działania rozwojowe 

Podczas warsztatów uczestnicy:

  • Zdobędą wiedzę na temat czynników, które wpływają na zaangażowanie pracowników
  • Poznają metodologię Motivation Factor i dowiedzą się, jak skutecznie pobudzać pracowników do działania 
  • Zastanowią się, w jaki sposób – poprzez wdrożenie odpowiednich standardów komunikacji – mogą wpływać na efektywność zespołu i jego zaangażowanie
  • Wykształcą umiejętności projektowania i prowadzenia rozmów rozwojowych
  • Zdobędą wiedzę na temat paradoksu różnorodności i zaplanują działania w zakresie zarządzania różnorodnością w zespole
  • Zostaną zachęceni do autorefleksji i samooceny umiejętności menedżerskich -  zastanowią się nad swoimi predyspozycjami do bycia wysoce angażującym menedżerem
  • Rozwiną umiejętności w zakresie zarządzania zespołem ukierunkowanego na budowanie zaangażowania
  • Zostaną zainspirowani do wdrażania rozwiązań mających na celu ocenę poziomu motywacji i zaangażowania w zespole


Metody szkoleniowe:

Szkolenie ma formę interaktywnego warsztatu szkoleniowo-konsultacyjnego i obejmuje następujące elementy:

  • Zadania pobudzające autorefleksję i samoocenę – m.in. praca z grą coachingową Point of You™
  • Ćwiczenia grupowe i indywidualne (także z wykorzystaniem obrazu metaforycznego)
  • Dyskusje grupowe i podgrupach
  • Prezentacje modeli, trendów i dobrych praktyk
  • Planowanie działań rozwojowych / tworzenie indywidualnych planów rozwojowych

Szkolenie otwarte prowadzone jest w grupie minimum 5 osobowej.

Małe i średnie przedsiębiorstwa z wybranych województw mają możliwość dofinansowania udziału pracowników w tym szkoleniu, nawet do 80% kosztów, poprzez Bazę Usług Rozwojowych prowadzoną przez PARP. W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt.

W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.

Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.

Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.

By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)

Program

Dzień I

Część 1 Wprowadzenie do tematyki budowania zaangażowania pracowników

  • Zaangażowanie – cóż to właściwie jest? 
  • Czynniki budujące zaangażowanie – wymiar organizacyjny i narzędzia menedżera
  • Budowanie zaangażowania nowych pokoleń pracowników w oparciu o badania Instytutu Gallupa

Część 2 Motywacyjna rola menedżera

  • Co motywuje, a co demotywuje pracowników?
  • Metodologia Motivation Factor
  • Moje mocne i słabe strony w motywowaniu pracowników - autorefleksja z użyciem kart Points of You™ (przygotowanie do stworzenia indywidualnego planu rozwojowego)

Część 3 Komunikacja menedżerska wspierająca zaangażowanie

  • Role komunikacyjne menedżera (model MIKE)
  • Spotkania są ważne! – perspektywa menedżera i zespołu
  • Moje mocne i słabe strony w komunikacji – samoocena oraz planowanie skutecznych działań komunikacyjnych na poziomie zespołu (indywidualny plan rozwojowy – cz. I)

Dzień II


Część 4 Różnorodność jako wyzwanie w angażowaniu zespołu

  • Wymiary różnorodności i podejście do różnorodności
  • Paradoks różnorodności czyli o szansach i zagrożeniach związanych z uwalnianiem potencjału w zespole
  • Projektowanie działań ukierunkowanych na zarządzanie różnorodnością w zespole (indywidualny plan rozwojowy – cz. III)

Część 5 Uwalnianie potencjału pracowników poprzez rozmowy rozwojowe

  • Modele udzielania informacji zwrotnej – analiza krytyczna
  • Informacja zwrotna inaczej czyli zmień krytykę na pytanie
  • Projektowanie scenariuszy rozmów rozwojowych (indywidualny plan rozwojowy – cz. II)

Część 6 Menedżer jako przewodnik w podróży pracownika w organizacji

  • Organizacja, której po prostu nie można się oprzeć (model Simply Irresistable Organisation)
  • Employee Experience i rola menedżera w kształtowaniu doświadczeń
  • Jak mierzyć doświadczenia pracowników – planowanie działań ukierunkowanych na pozyskiwanie informacji zwrotnych (indywidualny plan rozwojowy – cz. IV)
     

Wykładowca

Ekspert w dziedzinie strategicznego HR, w tym komunikacji wewnętrznej i employer branding. Konsultant, certyfikowany trener, audytor. Posiada wieloletnie doświadczeniem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Realizuje projekty doradcze dla firm z różnych branż oraz instytucji publicznych (m.in. badanie środowiska pracy, kształtowanie wizerunku pracodawcy, doskonalenie komunikacji wewnętrznej).  Projektuje i realizuje programy rozwojowe (zarządy, menedżerowie liniowi, zespoły eksperckie), bada opinie pracowników i doradza w zakresie doskonalenia organizacji. Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach, buduje na pozytywach. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku.


Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), Polkomtel S.A., JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., UDT, PERN „Przyjaźń” S.A., Instanta Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, Górnośląskie Centrum Kultury, Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., EXATEL S.A., Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, COM4IT Sp. z o.o., PZOL Sp z o.o., Imago Public Relations, Alfa Laval Kraków Sp. z o.o., Tramwaje Warszawskie, UM Wodzisławia Śląskiego, Computaris Polska Sp. z o.o., IT Card i in. Swoją wiedzą praktyczną dzieli się także ze studentami studiów podyplomowych (m.in. Szkoła Główna Handlowa, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie). Prowadzi także szkolenia i wykłady z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi (komunikacja wewnętrzna, zarządzanie talentami, zarzadzanie wiedzą, strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, metody zarządzania, kształtowanie wizerunku pracodawcy, komunikacja menedżerska i inne obszary tematyczne).

Współpracuje między innymi z Uniwersytetem Warszawskim, Szkołą Główną Handlową, Institute for International Research, Universum Polska, Employer Branding Institute. Pośród uczestników prowadzonych przez nią szkoleń byli specjaliści i menedżerowie wielu firm i organizacji, m.in. TP S.A., JTI Polska Sp. z o.o., Polkomtel S.A. (Plus GSM), Sanofi-Aventis Sp. z o.o., QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Volkswagen Bank Polska S.A., Volkswagen Poznań Sp. z o.o., P4 Sp. z o.o. (Play), Górnośląskie Centrum Kultury, Urząd Marszałkowski w Łodzi, ING Bank Śląski
 

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1190,00 zł + 23% VAT = 1463,70 zł brutto

1190,00 zł + VAT zw = 1190,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
30 listopada - 01 grudnia 2020 r., poniedziałek - wtorek, godz. 10.00 - 17.00 i 09.00 - 16.00