Cyberbezpieczeństwo w urzędzie i w firmie, czyli jak chronić się przed zagrożeniami w sieci i zapewnić bezpieczeństwo organizacji
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie z cyberbezpieczeństwa w organizacji obejmuje m.in.: jak zapewnić cyberbezpieczeństwo w organizacji, bezpieczeństwo haseł, identyfikowanie ataków cyfrowych, bankowość elektroniczna, bezpieczne korzystanie z poczty elektronicznej, kradzież danych oraz wyciek danych, cyberhigiena w sieci.
Opis szkolenia
W firmach i instytucjach brakuje często kompleksowej wiedzy na temat aktualnych cyberzagrożeń oraz najlepszych praktyk związanych z ochroną danych. Niewłaściwe lub nieświadome zachowania użytkowników mogą prowadzić do poważnych incydentów bezpieczeństwa, a w konsekwencji wpływać na funkcjonowanie firmy, jej reputację, a nawet narazić ją na znaczne koszty finansowe.
Zachęcamy do uczestnictwa w szkoleniu, aby zwiększyć bezpieczeństwo swojej organizacji i być lepiej przygotowanym na wyzwania, jakie niesie ze sobą współczesny świat cyfrowy.
Cel szkolenia:
- zwiększenie świadomości uczestników na temat aktualnych zagrożeń cybernetycznych,
- wyposażenie ich w praktyczne narzędzia i techniki, które pomogą w minimalizowaniu ryzyka i reagowaniu na incydenty,
- nauka identyfikowania potencjalnych zagrożeń, wdrażania najlepszych praktyk bezpieczeństwa oraz tworzenia efektywnych strategii obrony, co w rezultacie przyczyni się do wzmocnienia ogólnego poziomu bezpieczeństwa w organizacji.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Zwiększona świadomość cyberzagrożeń
Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat aktualnych zagrożeń w internecie, takich jak phishing, malware czy ransomware, co pozwoli im lepiej rozpoznawać i unikać tych niebezpieczeństw w codziennej pracy.
- Umiejętność skutecznej ochrony
Dzięki szkoleniu pracownicy nauczą się praktycznych metod ochrony danych i systemów, w tym zasad bezpiecznego korzystania z technologii, co zwiększy ich efektywność w zakresie zarządzania własnym bezpieczeństwem cyfrowym.
- Praktyczne umiejętności reagowania
Uczestnicy nauczą się, jak efektywnie reagować na sytuacje kryzysowe i incydenty bezpieczeństwa, co pozwoli im szybciej i skuteczniej rozwiązywać problemy związane z cyberzagrożeniami.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie kierowane jest do pracowników biurowych wszystkich szczebli oraz sektora publicznego (pracowników urzędów, gmin, szpitali, nauczycieli itp.)
Metody szkoleniowe:
wykład w oparciu o prezentację, case study, dyskusja, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości
Podczas prezentacji zademonstrujemy różne „rekwizyty”, dotyczące omawianych kwestii bezpieczeństwa, np. okulary z kamerą, żarówkę z kamerą, podsłuchy, stare aparaty szpiegowskie m.in. Minox, kalkulator mechaniczny oraz wiele innych ciekawych sprzętów.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Wprowadzenie tematu szkolenia – rola cyberbezpieczeństwa w szybko zmieniającym się świecie
- Reputacja przychodzi piechotą, a odjeżdża Ferrari, czyli straty wynikające z udanego ataku na organizacje – przykłady z życia
- Bezpieczeństwo haseł
- budowa haseł
- mnemotechniki
- przechowywanie haseł
- bezpieczniejsze metody logowania
- praktyczne wskazówki dla użytkowników
- Identyfikowanie ataków cyfrowych. „Pomyśl, zanim klikniesz” – rodzaje ataków hackerskich skierowane na pracowników biurowych. Kampanie Phishingowe. Przykłady z życia – zasady i wskazówki
- Podstawy bezpiecznego korzystania ze smartfonu i tabletu podczas podróży służbowych. Przykłady ataków na urządzenia mobilne, m.in. wiadomość o dopłacie do przesyłki czyli rodzaj ataku w czasie rzeczywistym
- Bankowość elektroniczna – kierunki i trendy autoryzacji transakcji
- Bezpieczne korzystanie z poczty elektronicznej – zasady i wskazówki
- Przykłady kradzieży danych oraz wycieku, czyli do czego cyberprzestępcy mogą wykorzystać nasze dane. Do czego może doprowadzić zgubiony pendrive, tj. kradzież tożsamości. Czym jest „Cebulka”, czyli handel danymi w sieci
- Podsłuchy w XXI wieku – prezentacja gadżetów umożliwiających podsłuch, nagrywanie obrazu czy odczyt kart bankomatowych, czyli na co zwrócić uwagę, aby nie zostać nagranym przez petenta
- Gdzie szukać informacji związanych z bezpieczeństwem w sieci w celu zminimalizowania ryzyka ataku
- Cyberhigiena w sieci, czyli zbiór zasad i reguł postępowania dla pracowników biurowych zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym
- Dyskusje, odpowiedzi na pytania uczestników, podsumowanie szkolenia
Wykładowca
Specjalista ds. ochrony informacji niejawnych, biznesowych oraz osobowych z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem.
Pełnił rolę Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz funkcję Pełnomocnika Prezesa Zarządu ds. Ochrony Informacji Niejawnych. Były kurator zawodowy.
Ekspert szkolony przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie ochrony informacji niejawnych NATO, Unii Europejskiej, Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz ochrony informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych.
Wykładowca na szkoleniach i warsztatach. Prelegent na konferencjach i kongresach. Autor licznych artykułów branżowych.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.