Warsztaty Design Thinking – jak wychodzić poza schemat i szukać nowych rozwiązań

Warszawa / lub ONLINE
04 czerwca 2020 r., czwartek, godz. 09.30 - 16.30
Warszawa
21 października 2020 r., środa, godz. 09.30 - 16.30
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać innych rezultatów.”  
Albert Einstein

Szkolenie online odbywa się w taki sam sposób jak opisano poniżej, z tą różnicą, że każdy uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.

Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco swój ekran z prezentacją oraz ćwiczeniami. Uczestnicy mogą rówież widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.

By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodne miejsce :)

Skąd wziąć nowe pomysły? Jak wymyślić rozwiązanie, które sprawdzi się w praktyce i przyniesie oczekiwany efekt, a nie tylko pozostanie być może innowacyjnym, ale bezużytecznym projektem?

Metoda Design Thinking ma w tym pomóc. Opisuje ona sposób postępowania i kolejne kroki służące do wygenerowania kreatywnego i użytecznego rozwiązania.

Najważniejsze w metodzie Design Thinking jest otwarcie się i spojrzenie na problem oczami klienta, a następnie poszukanie takiego rozwiązania, które w najlepszy sposób rozwiąże ten problem / zaspokoi potrzebę klineta (czy organizacji - w zależności od problemu, nad jakim pracujemy).

Metoda Design Thinking służy poszukiwaniu kreaktywnych rozwiązań dla naszych klientów, zamiast poszukiwania klientów dla naszych (być może także kreaktywnych) rozwiązań.

W jaki sposób wyzwolić kreatywne siły drzemiące w zespołach i przekuć je na wspólny sukces?

Każdy ma pokłady kreatywności, ale nie każdy korzysta z nich w jednakowym stopniu. Nie pozwalamy sobie na nieszablonowe pomysły często z obawy przed wyjściem poza utarte schematy. Praca pod presją czasu i potrzeba uzyskania rozwiązania „na już” powoduje, że rezygnujemy z analizowania zbyt wielu różnych opcji. Odrzucamy pomysły, które wymagałyby od nas większych nakładów czasu i uwagi oraz odwagi.

Ideą przewodnią Design Thinking jest to, by odkryć w sobie kreatywny potencjał i nabyć odwagę, by ten potencjał wykorzystać.

Kreatywność w rozumieniu Design Thinking to otwartość na szukanie rozwiązań. Design Thinking to w najprostszym ujęciu myślenie projektowe umożliwiające połączenie kreatywności i innowacyjności. Umożliwia wytworzenie takiego rozwiązania, które jest atrakcyjne dla odbiorców. Może ono przybrać formę nowego produktu, usługi lub zmiany wewnętrznych procedur danej organizacji.

To szkolenie będzie dla Ciebie wartościowe, jeśli:

  • chcesz wyzwolić kreatywność w sobie lub w swoim zespole, by wykorzystać ją dla rozwoju biznesu, produktów, usług
  • poszukujesz nowych rozwiązań dla swojego biznesu,
  • chcesz udoskonalić produkty z wykorzystaniem technik kreatywnych,
  • jesteś menedżerem lub specjalistą ds. obsługi klienta, customer experience oraz marketingu,
  • zarządzasz zespołem projektowym,
  • wiesz, że twój zespoł może więcej, ale poszukujesz metody dotarcia do tych możliwości, uruchomienia ich i wykorzystania

Na szkoleniu dowiesz się:

  • na czym polega proces Design Thinking i jego poszczególne etapy,
  • jak zaplanować, przygotować i przeprowadzić tworzenie założeń projektowych w oparciu o metodę Design Thinking,
  • jak wyjść poza nawyki myślenia i działania,
  • jak uruchomić tzw. „świeże spojrzenie”, które służy przewadze konkurencyjnej firmy,
  • jak czerpać z wiedzy i doświadczeń innych osób,
  • jak zrozumieć odbiorcę i spojrzeć na problem z jego perspektywy,
  • jak wzmacniać poczucie własnej odpowiedzialności za projekt.

Jakie korzyści odniesie organizacja:

  • pracownicy lepiej rozumieją potrzeby klientów,
  • pracownicy generują kreatywne rozwiązania, które służą klientom,
  • firma uzyskuje przewagę konkurencyjną dzięki umiejętności generowania rozwiązań trafiających w potrzeby odbiorców,
  • wzrasta satysfakcja pracowników ze względu na możliwość wdrażania własnych kreatywnych rozwiązań,
  • wzrasta zaangażowanie pracowników w pełnione zadania,
  • zwiększają się umiejętności współpracy i współdziałania zespołów.

Metody szkoleniowe

Zajęcia mają formę warsztatową, prowadzone są w oparciu o gry szkoleniowe, ćwiczenia indywidualne i grupowe, mini-wykłady.

Szkolenie odbywa się jednocześnie na trzech poziomach:

  • nabywanie wiedzy,
  • rozwijanie umiejętności,
  • podnoczenie kompetencji zgodnie z modelem uczenia się osób dorosłych.
     

Małe i średnie przedsiębiorstwa z wybranych województw mają możliwość dofinansowania udziału pracowników w tym szkoleniu, nawet do 80% kosztów, poprzez Bazę Usług Rozwojowych prowadzoną przez PARP. W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt.

Program

  1. Przywitanie uczestników, wprowadzenie do warsztatu. Czyli: o czym, jak i z jakiego powodu.
     
  2. Czym jest Design Thinking. Krótka historia o początkach metody, jej założeniach i przebiegu procesu DT.
     
  3. Zacznij od początku, czyli rola zrozumienia klienta w procesie DT. Ćwiczenie: Mapa empatii. Praca w grupach.
     
  4. Co jest wyzwaniem. Ćwiczenie: Drabina problemu. Wyciągamy wnioski z pierwszego etapu i definiujemy, co jest wyzwaniem – jakiego produktu/rozwiązania tak naprawdę potrzebuje klient?
     
  5. Prototypowanie. Ćwiczenie: Dzień z życia klienta. Które z pomysłów będących odpowiedzą na wyzwanie wydają się być najlepsze?
     
  6. Testowanie. Jak możemy przetestować produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą?
     
  7. Wdrażanie. Czego potrzebujemy, by aktywnie obserwować produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą i reagować na informację z rynku? Ćwiczenie: Karta feedbacku. Uczenie się na przyszłość.
     
  8. Dyskusja, podsumowanie, wnioski.

Wykładowca

Z wykształcenia dr prawa, doktorat na uniwersytecie w Bournemouth w Wielkiej Brytanii, pracowała jako prawnik z Polsce a także w Brukseli w Komisji Europejskiej.

Od wielu lat pasjonuje się nauczaniem i inspirowaniem innych do rozwoju i życia zgodnie z własnymi wartościami.

Wykładowca MBA, powołała do życia i prowadzi studia podyplomowe, które przygotowują do pracy w strukturach unijnych, jest także kierownikiem studiów podyplomowych „Neuro-Przywództwo”.

Prowadzi liczne wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (między innymi w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii).

Jest certyfikowaną trenerką metody Points of You™, metody MTQ48 oraz metody HeartMath™. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje do wspierania innych w rozwoju, by potrafili lepiej zarządzać, być lepszymi sprzedawcami, czy lepiej współpracować w zespole.

Prowadzi szkolenia:

  • dla biznesu, pracowała m.in. dla: DHL, EY, IKEA, AVIVA, SAS Institute, Procter & Gamble, PGNIG Termika, Bioderma, Leroy Merlin, Polpharma, Roche, Gedeon Richter, Merck, Oceanic, Tauron, Nationale-Nederlanden, Grupa Muszkieterowie, Apteki Zdrowit, PKO Ubezpieczenia, Wydawnictwo Nowa Era, HP Enterprise, Accenture, Szlachetna Paczka, OTIS, Grupa Muszkieterowie, Orbis, Kiesow, imf electronic, USP Zdrowie, Bonduelle,
     
  • dla sektora administracji publicznej, m.in. dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, czy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie, sądów rejonowych, dla Miasta Warszawy.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

Harmonogram szkolenia online: 

  • 10.00 - 12.00 - szkolenie
  • 12.00 - 13.00 - przerwa
  • 13.00 - 14.45 - szkolenie
  • 14.45 - 15.00 - przerwa
  • 15.00 - 16.00 - szkolenie: dodatkowe wyjaśnienia, indywidulane pytania

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

SZKOLENIE ONLINE: minus 10% od regularnej ceny (790,00 zł):

711,00 zł + 23% VAT = 874,53 zł brutto

711,00 zł + VAT zw = 711,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia.

SZKOLENIE STACJONARNE:

790,00 zł + 23% VAT = 971,70 zł brutto

790,00 zł + VAT zw = 790,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.

Warszawa / lub ONLINE
04 czerwca 2020 r., czwartek, godz. 09.30 - 16.30
Warszawa
21 października 2020 r., środa, godz. 09.30 - 16.30