Warsztaty Design Thinking – jak wychodzić poza schemat i szukać nowych rozwiązań
Szkolenie 2-dniowe
Na szkoleniu omówimy następujące zagadnienia: metoda Design Thinking, etapy metody Design Thinking, kreatywność, nieszablonowe myślenie, jak wyjść poza schematy, jak pobudzać kreatywność, jak wykorzystać kreatywność w biznesie, współpraca w zespole.
Opis szkolenia
Ideą przewodnią metody Design Thinking jest odkrywanie kreatywnego potencjału u każdego z nas i wyzwolenie odwagi, by potencjał ten wykorzystać. Opisuje ona sposób postępowania i kolejne kroki służące do wygenerowania kreatywnego i użytecznego rozwiązania. Szkolenie z tego zakresu pomoże znaleźć odpowiedź na pytanie, skąd czerpać nowe pomysły. Pokaże drogę, jak wymyślić rozwiązanie, które sprawdzi się w praktyce, a nie tylko pozostanie innowacyjnym, lecz bezużytecznym projektem?
Cele szkolenia:
- wyzwolenie kreatywności,
- poznanie technik potrzebnych do poszukiwania nowych rozwiązań dla swojego biznesu,
- nabycie umiejętności wykorzystania kreatywności dla rozwoju biznesu, produktów, usług,
- umiejętne balansowanie pomiędzy potrzebą szybkich rozwiązań pod presją czasu, a kreatywnymi rozwiązaniami wymagającymi więcej czasu, lecz przynoszącymi lepszy efekt.
Korzyści ze szkolenia:
- zyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki nieszablonowemu myśleniu,
- zwiększenie przychodów firmy dzięki efektywnym działaniom,
- zwiększenie prestiżu firmy dzięki innowacyjnym rozwiązaniom.
Uczestnicy nabędą wiedzę:
- na czym polega proces Design Thinking i jego poszczególne etapy,
- jak zaplanować, przygotować i przeprowadzić tworzenie założeń projektowych w oparciu o metodę Design Thinking,
- jak wyjść poza nawyki myślenia i działania,
- jak uruchomić tzw. „świeże spojrzenie”, które służy przewadze konkurencyjnej firmy,
- jak czerpać z wiedzy i doświadczeń innych osób,
- jak zrozumieć odbiorcę i spojrzeć na problem z jego perspektywy,
- jak wzmacniać poczucie własnej odpowiedzialności za projekt.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- lepszego rozumienia potrzeb klientów,
- wyjścia poza nawyki i schematy myślowe,
- spojrzenia na problem „z boku”,
- generowania kreatywnych i użytecznych rozwiązań,
- tworzenia rozwiązań trafiających w potrzeby odbiorców,
- współpracy w zespole.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do osób poszukujących w sobie pokładów kreatywności, a także umiejętności nieszablonowego podejścia do tworzenia produktów, usług lub rozwiązywania problemów. Warsztat skierowany jest do wszystkich stanowisk - od stażystów, poprzez specjalistów, po menedżerów i kadrę kierowniczą.
Metody szkoleniowe:
Zajęcia mają formę warsztatową, prowadzone są w oparciu o gry szkoleniowe, ćwiczenia indywidualne i grupowe oraz mini - wykłady prowadzącego.
Szkolenie odbywa się jednocześnie na trzech poziomach:
- nabywanie wiedzy,
- rozwijanie umiejętności,
- podnoszenie kompetencji zgodnie z modelem uczenia się osób dorosłych.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Przywitanie uczestników, wprowadzenie do warsztatu. Czyli: o czym, jak i z jakiego powodu.
- Czym jest Design Thinking. Krótka historia o początkach metody, jej założeniach i przebiegu procesu DT.
- Zacznij od początku, czyli rola zrozumienia klienta w procesie DT. Ćwiczenie: "Wywiad".
- Co jest wyzwaniem. Ćwiczenie: "Jak moglibyśmy...". Wyciągamy wnioski z pierwszego etapu i definiujemy, co jest wyzwaniem – jakiego produktu/rozwiązania tak naprawdę potrzebuje klient?
- Generowanie i selekcja pomysłów. Ćwiczenie: "Burza mózgów" i "Inwestowanie".
- Prototypowanie. Ćwiczenie: "Tworzymy prototyp".
- Testowanie. Jak możemy przetestować produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą? Ćwiczenie: "Karta feedbacku".
- Wdrażanie. Lista wdrożenia.
- Dyskusja, pytania uczestników, podsumowanie, wnioski.
Wykładowca
Moderator Design Thinking, trener zarządzania zmianą, trener umiejętności poznawczych, kreatywnego rozwiązywania problemów, myślenia wizualnego. A także doradca psychospołeczny, e-dydaktyk, autorka programów szkoleniowych w idei blended–learning, projektant szkoleń e-learningowych, facylitator i superwizor.
Jest zwolenniczką zwinnego łączenia zasobów wiedzy, potencjału kreatywnego zespołów i efektywnego poszukiwania innowacji. A to wszystko w dobrze zaprojektowanym systemie adaptacji do zmiany, zarówno myślenia, jak i działania. Dodatkowo specjalizuje się w łączeniu zasobów tradycyjnych szkoleń z rozwiązaniami online.
Ponadto tworzy autorskie, dedykowane i spersonalizowane szkolenia e-learningowe i blended-learningowe oraz specjalistyczne materiały edukacyjne i szkoleniowe w postaci prezentacji multimedialnych, filmów whitebordowych, Pigułek Wiedzy realizowanych na zamówienia przedsiębiorstw (Mediator wiedzy - Knowledge Pills Metodologhy). Współpracuje jako konsultant w zakresie zarządzania zasobami wiedzy z zastosowaniem nowych technologii.
Od 2006 roku przeprowadziła około 7 tysięcy godzin warsztatów, szkoleń i prelekcji. Współpracowała z między innymi z: Citihandlowy, Continental, Compensa, Aviva, Hewlett Packard, USP, L’Orèal, Polmos, Comarch, Colliers, Deloitte, EY, Hellwet Pacard, Legrand, Nowa Era, mBank, Pearson Central Europe, Pentair, Synevo, Teva, Otis, Ericpol, RTB House SA, VOX, Ericpol, , Innogy, SGH, Politechnika Warszawska, Ministerstwo Obrony Narodowej.
Od 2012 roku jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu i Klubu Trenerów Biznesu. Wykładowca na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Komunikowania, Politologii i Stosunków Międzynarodowych w Warszawie – Pedagogika oraz na studiach podyplomowych Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie - E-learning: Projektowanie i wdrażanie.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
1290,00 zł + 23% VAT = 1586,70 zł brutto
1290,00 zł + VAT zw = 1290,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
CENY W 2023 roku:
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 220 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 250 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 310 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 360 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 450 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 545 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Parking hotelowy płatny dodatkowo.