Opis szkolenia
„Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać innych rezultatów.”
Albert Einstein
Skąd wziąć nowe pomysły? Jak wymyślić rozwiązanie, które sprawdzi się w praktyce i przyniesie oczekiwany efekt, a nie tylko pozostanie być może innowacyjnym, ale bezużytecznym projektem?
Metoda Design Thinking ma w tym pomóc. Opisuje ona sposób postępowania i kolejne kroki służące do wygenerowania kreatywnego i użytecznego rozwiązania.
Najważniejsze w metodzie Design Thinking jest otwarcie się i spojrzenie na problem oczami klienta, a następnie poszukanie takiego rozwiązania, które w najlepszy sposób rozwiąże ten problem / zaspokoi potrzebę klineta (czy organizacji - w zależności od problemu, nad jakim pracujemy).
Metoda Design Thinking służy poszukiwaniu kreaktywnych rozwiązań dla naszych klientów, zamiast poszukiwania klientów dla naszych (być może także kreaktywnych) rozwiązań.
W jaki sposób wyzwolić kreatywne siły drzemiące w zespołach i przekuć je na wspólny sukces?
Każdy ma pokłady kreatywności, ale nie każdy korzysta z nich w jednakowym stopniu. Nie pozwalamy sobie na nieszablonowe pomysły często z obawy przed wyjściem poza utarte schematy. Praca pod presją czasu i potrzeba uzyskania rozwiązania „na już” powoduje, że rezygnujemy z analizowania zbyt wielu różnych opcji. Odrzucamy pomysły, które wymagałyby od nas większych nakładów czasu i uwagi oraz odwagi.
Ideą przewodnią Design Thinking jest to, by odkryć w sobie kreatywny potencjał i nabyć odwagę, by ten potencjał wykorzystać.
Kreatywność w rozumieniu Design Thinking to otwartość na szukanie rozwiązań. Design Thinking to w najprostszym ujęciu myślenie projektowe umożliwiające połączenie kreatywności i innowacyjności. Umożliwia wytworzenie takiego rozwiązania, które jest atrakcyjne dla odbiorców. Może ono przybrać formę nowego produktu, usługi lub zmiany wewnętrznych procedur danej organizacji.
To szkolenie będzie dla Ciebie wartościowe, jeśli:
- chcesz wyzwolić kreatywność w sobie lub w swoim zespole, by wykorzystać ją dla rozwoju biznesu, produktów, usług
- poszukujesz nowych rozwiązań dla swojego biznesu,
- chcesz udoskonalić produkty z wykorzystaniem technik kreatywnych,
- jesteś menedżerem lub specjalistą ds. obsługi klienta, customer experience oraz marketingu,
- zarządzasz zespołem projektowym,
- wiesz, że twój zespoł może więcej, ale poszukujesz metody dotarcia do tych możliwości, uruchomienia ich i wykorzystania
Na szkoleniu dowiesz się:
- na czym polega proces Design Thinking i jego poszczególne etapy,
- jak zaplanować, przygotować i przeprowadzić tworzenie założeń projektowych w oparciu o metodę Design Thinking,
- jak wyjść poza nawyki myślenia i działania,
- jak uruchomić tzw. „świeże spojrzenie”, które służy przewadze konkurencyjnej firmy,
- jak czerpać z wiedzy i doświadczeń innych osób,
- jak zrozumieć odbiorcę i spojrzeć na problem z jego perspektywy,
- jak wzmacniać poczucie własnej odpowiedzialności za projekt.
Jakie korzyści odniesie organizacja:
- pracownicy lepiej rozumieją potrzeby klientów,
- pracownicy generują kreatywne rozwiązania, które służą klientom,
- firma uzyskuje przewagę konkurencyjną dzięki umiejętności generowania rozwiązań trafiających w potrzeby odbiorców,
- wzrasta satysfakcja pracowników ze względu na możliwość wdrażania własnych kreatywnych rozwiązań,
- wzrasta zaangażowanie pracowników w pełnione zadania,
- zwiększają się umiejętności współpracy i współdziałania zespołów.
Metody szkoleniowe:
Zajęcia mają formę warsztatową, prowadzone są w oparciu o gry szkoleniowe, ćwiczenia indywidualne i grupowe, mini-wykłady.
Szkolenie odbywa się jednocześnie na trzech poziomach:
- nabywanie wiedzy,
- rozwijanie umiejętności,
- podnoszenie kompetencji zgodnie z modelem uczenia się osób dorosłych.
W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.
Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.
Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.
By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)
Program
- Przywitanie uczestników, wprowadzenie do warsztatu. Czyli: o czym, jak i z jakiego powodu.
- Czym jest Design Thinking. Krótka historia o początkach metody, jej założeniach i przebiegu procesu DT.
- Zacznij od początku, czyli rola zrozumienia klienta w procesie DT. Ćwiczenie: Mapa empatii. Praca w grupach.
- Co jest wyzwaniem. Ćwiczenie: Drabina problemu. Wyciągamy wnioski z pierwszego etapu i definiujemy, co jest wyzwaniem – jakiego produktu/rozwiązania tak naprawdę potrzebuje klient?
- Prototypowanie. Ćwiczenie: Dzień z życia klienta. Które z pomysłów będących odpowiedzą na wyzwanie wydają się być najlepsze?
- Testowanie. Jak możemy przetestować produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą?
- Wdrażanie. Czego potrzebujemy, by aktywnie obserwować produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą i reagować na informację z rynku? Ćwiczenie: Karta feedbacku. Uczenie się na przyszłość.
- Dyskusja, podsumowanie, wnioski.
Wykładowca
Z wykształcenia dr prawa, doktorat na uniwersytecie w Bournemouth w Wielkiej Brytanii, pracowała jako prawnik z Polsce a także w Brukseli w Komisji Europejskiej.
Od wielu lat pasjonuje się nauczaniem i inspirowaniem innych do rozwoju i życia zgodnie z własnymi wartościami.
Wykładowca MBA, powołała do życia i prowadzi studia podyplomowe, które przygotowują do pracy w strukturach unijnych, jest także kierownikiem studiów podyplomowych „Neuro-Przywództwo”.
Prowadzi liczne wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (między innymi w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii).
Jest certyfikowaną trenerką metody Points of You™, metody MTQ48 oraz metody HeartMath™. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje do wspierania innych w rozwoju, by potrafili lepiej zarządzać, być lepszymi sprzedawcami, czy lepiej współpracować w zespole.
Prowadzi szkolenia:
- dla biznesu, pracowała m.in. dla: DHL, EY, IKEA, AVIVA, SAS Institute, Procter & Gamble, PGNIG Termika, Bioderma, Leroy Merlin, Polpharma, Roche, Gedeon Richter, Merck, Oceanic, Tauron, Nationale-Nederlanden, Grupa Muszkieterowie, Apteki Zdrowit, PKO Ubezpieczenia, Wydawnictwo Nowa Era, HP Enterprise, Accenture, Szlachetna Paczka, OTIS, Grupa Muszkieterowie, Orbis, Kiesow, imf electronic, USP Zdrowie, Bonduelle,
- dla sektora administracji publicznej, m.in. dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, czy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie, sądów rejonowych, dla Miasta Warszawy.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
790,00 zł + 23% VAT = 971,70 zł brutto
790,00 zł + VAT zw = 790,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.