Employer Branding: szkolenie z kształtowania wizerunku pracodawcy, również w mediach społecznościowych
Szkolenie 1-dniowe
Na szkoleniu powiemy: co to jest employer branding, strategiczne cele działań employer branding, tworzenie person i dobór narzędzi employer branding, trendy i dobre praktyki w employer brandingu, storytelling/siła opowieści w kształtowaniu wizerunku pracodawcy, employer branding on-line/w social mediach, mierzenie efektywności działań employer brandingowych, skuteczne budowanie wizerunku pracodawcy.
Opis szkolenia
Employer branding to budowanie wizerunku firmy jako pracodawcy. Jest to jeden z najważniejszych trendów w HR w ostatnim czasie, ponieważ dziś wyzwaniem dla firm jest nie tylko przyciąganie dopasowanych kandydatów, ale także motywowanie i utrzymywanie obecnych pracowników. Aby to robić skutecznie działy HR muszą zastanowić się, jakie są największe atuty organizacji oraz jak je skutecznie komunikować na zewnątrz i do wewnątrz.
Szkolenie koncentruje się na dwóch strategicznych wymiarach employer brandingu – wzmacnianiu wizerunku pracodawcy na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Warsztaty pokazują, jak strategicznie planować działania employer branding. To idealna mieszanka potrzebnej do tego struktury (cele strategiczne EB, EVP – propozycja wartości marki, persony/grupy docelowe, dobór narzędzi) oraz inspiracji (najlepsze praktyki z rynku i wskazówki w zakresie komunikowania w różnych kanałach).
Celem szkolenia jest:
- rozwinięcie kompetencji strategicznego myślenia w zakresie kształtowania wizerunku pracodawcy,
- doskonalenie praktycznych umiejętności w zakresie planowania i realizacji strategii employer branding
- wypracowanie szybko wdrażalnych pomysłów na działania EB, w tym na komunikację w mediach społecznościowych.
Korzyści ze szkolenia:
- konkretne rozwiązania i umiejętność ich wykorzystania w budowaniu strategii employer brandingowej,
- zbudowanie przewagi konkurencyjnej firmy dzięki skutecznemu employer brandingowi,
-
BONUS
W ramach szkolenia mają Państwo możliwość skorzystania z indywidualnej, 1,5-godzinnej konsultacji z trenerem po szkoleniu w dogodnym, ustalonym terminie (do 30 dni po zakończonym szkoleniu). Konsultacja daje możliwość szczegółowego omówienia działań employer brandingowych w Państwa firmie lub przygotowania planu działań zwiększających pozycję marki na rynku. Jest to czas, w którym trener poświęca całą uwagę jednemu uczestnikowi. Trener przyjmuje rolę mentora, który – korzystając ze swojego doświadczenia – pomaga zaplanować efektywne działania w obszarze employer brandingu.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- elementach strategii employer brandingowych,
- narzędziach i sposobach kształtowania wizerunku pracodawcy,
- najlepszych praktykach employer brandingowych w Polsce i za granicą,
- sposobach pomiaru skuteczności działań w zakresie budowania marki pracodawcy.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- strategicznego i kompleksowego patrzenia na procesy kształtowania wizerunku pracodawcy,
- planowania działań w zakresie kształtowania wizerunku pracodawcy, w tym tworzenia propozycji wartości marki pracodawcy (EVP),
- efektywnego wykorzystywania narzędzi employer brandingowych, w tym doskonalenia dotychczasowych sposobów komunikacji,
- rozwijania poszczególnych narzędzi employer branding (doskonalenie ogłoszenia rekrutacyjnego i treści wykorzystywanych on-line, tworzenie atrakcyjnych historii do wykorzystania w różnych mediach, komunikacji EB w social mediach).
Adresaci szkolenia:
- wszystkie osoby zajmujące się dbaniem o wizerunek pracodawcy,
- specjaliści z działów marketingu, HR, PR i komunikacji,
- członkowie kadry zarządzającej zainteresowani tą tematyką.
Metody pracy:
miniwykład, zadania indywidualne i grupowe, analiza i doskonalenie dotychczasowych praktyk employer branding, inspirujące przykłady z praktyki, tworzenie koncepcji i planów działań employer branding oraz konkretnych pomysłów na komunikację EB, w tym na użytek social mediów.
To szkolenie obecnie realizujemy w formie online – aby zapewnić najwyższą efektywność, pracujemy przez 2 dni po ½ dnia szkoleniowego. Zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
9:00-11:00 STRATEGICZNE POZYCJONOWANIE MARKI PRACODAWCY
- Analiza strategiczna marki pracodawcy, czyli skąd wiemy, co i jak komunikować w EB?
- Określenie wartości marki pracodawcy dla pracowników (EVP) oraz funkcji marki
- Marka, którą pokochają kandydaci – atrybuty funkcjonalne i emocjonalne marki
- Budowanie wiarygodności marki pracodawcy – jak to zrobić?
11:15-13:15 EMPLOYER BRANDING W INTERNECIE I SOCIAL MEDIACH
- Stwórz własny on-line mix! Elementy wizerunku pracodawcy on‐line
- EB w sieciach społecznościowych – jak zacząć i rozwijać komunikację on-line?
- Przegląd najlepszych praktyk komunikacji EB w internecie i social mediach
- Proste, tanie i szybkie pomysły na komunikację EB w social mediach
13:45-15:45 EMPLOYER BRANDING “MÓWI HISTORIĄ”
- Dlaczego storytelling w działaniach wizerunkowych jest tak ważny?
- Skąd czerpać pomysły na opowieści do działań EB? Jak story wspiera EVP?
- Zdjęcie, film – czyli jak najlepiej pokazywać firmowe historie
- Co i jak mierzyć w działaniach EB?
16:00-17:00 PODSUMOWANIE
- Co zabieram i co z tym zrobię?
- Konsultacja pomysłów na działania EB
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia
Wykładowca
Ekspert w dziedzinie employer branding i komunikacji wewnętrznej - konsultant, certyfikowany trener, audytor. Jest jedną z pionierek EB w Polsce. Projektowała i wdrażała jedną z pierwszych polskich strategii wizerunkowych pracodawcy (dla Mars Polska, w latach 2005-2006). Realizuje projekty doradcze i rozwojowe (m.in. badanie wizerunku pracodawcy i strategiczne doradztwo EB). Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Z jej ekspertyzy skorzystało wiele organizacji biznesowych, publicznych i z sektora NGO. W zakresie planowania i realizacji strategii EB m.in. Toyota Motor Manufacturing Poland, Alfa Laval oraz RSSC TÜV Reihnland Polska.
Oprócz wspierania organizacji w obszarze employer brandingu zajmuje się szeroko rozumianym strategicznym HR – na poziomie organizacji, zespołu i indywidualnym. Bada opinie pracowników i doradza w zakresie doskonalenia procesów HR, projektuje i realizuje programy rozwojowe (dla zarządów i grup menedżerskich, zespołów funkcjonalnych i projektowych), rozwija kompetencje liderskie kadry zarządzającej (top management, menedżerowie liniowi oraz osoby przygotowywane do ról liderskich). Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach, buduje na pozytywach.
Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: GlaxoSmithKline, Tchibo, Bergerat Monnoyeur (Catepillar), Polkomtel S.A. (Plus), Idea Bank, Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, EXATEL S.A., IBM, Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., Eaton Automotive Sp. z o.o., Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., Enersys Sp. z o.o., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, UM Wodzisławia Śląskiego i in.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
990,00 zł + 23% VAT = 1217,70 zł brutto
990,00 zł + VAT zw = 990,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Współpracujemy z hotelami należącymi do grupy Louvre Hotels. Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
Są to 3 hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
CENY W 2023 roku:
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 450 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 545 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 310 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 360 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 220 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 250 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 70 zł za dobę