Zasady etykiety dla pracowników biznesu i administracji

Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Podczas szkolenia dowiesz się: jakie są zasady biznesowej etykiety, jak nie popełniać faux pas, jak obecnie zachowujesz się w kontaktach bzinesowych, jak dostosować zachowanie w relacjach z osobami na różnych szczeblach zawodowych.

Biznesowy savoir-vivre pomaga w nawiązywaniu relacji i budowaniu pozytywnego wizerunku w kontaktach z klientami, partnerami, przełożonymi, podwładnymi oraz współpracownikami. Znajomość zasad etykiety pomaga w zachowaniu swobody w kontaktach z osobami na różnych stanowiskach oraz w stosownym zachowaniu się w każdej sytuacji zawodowej.

Korzyści ze szkolenia: znajomość zasad biznesowej etykiety i umiejętność zachowywania się zgodnie z jej zasadami w sytuacjach biznesowych.

Cel szkolenia:

  • ugruntowanie wiedzy na temat zasad dotyczących kontaktów na różnych szczeblach zawodowych - również kontaktów w świecie wirtualnym, 
  • rewizja dotychczasowych nawyków,
  • wykształcenie poczucia swobody w kontaktach oficjalnych z zachowaniem odpowiedniej kultury osobistej,
  • nabycie umiejętności budowania wizerunku instytucji.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • zasadach biznesowej etykiety,
  • specyfice obsługi klientów w biznesie i w administracji publicznej,
  • zasadach dress code’u,
  • sposobach niwelowania faux pas.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • komunikacji z zachowaniem dobrych manier,
  • budowania profesjonalnego wizerunku,
  • zachowania zgodnie z etykietą w świecie online,
  • stosowania dress code’u na co dzień,
  • unikania faux pas.

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które posiadają kontakt z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym, są na etapie budowania swojej pozycji na rynku lub też chcą z większą swobodą uczestniczyć w spotkaniach biznesowych.

Metody szkoleniowe:

mini wykłady prowadzącego, ćwiczenia praktyczne, dyskusje na forum.

Program

  1. Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
     
  2. Powitanie, czyli budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia:
    • Jak prawidłowo przywitać się, czyli kto, jak i gdzie,
    • Dzień dobry, czyli grzeczność od progu,
    • Tytułowanie - jak nie grzeszyć.
       
  3. Mowa ciała, czyli jak przekaz niewerbalny potrafi powiedzieć dużo:
    • Co mówią dłonie i jak czasem nam przeszkadzają,
    • Uśmiech pomaga czy przeszkadza, czyli Mona Lisa czy Buster Keaton,
    • Wzrok powie dużo a czasem nawet wszystko,
    • Co „mówimy” naszą postawą, czyli frontem do klienta.
       
  4. Przekaz werbalny - jak głosem i tym, co mówimy, wpływamy na kontakty interpersonalne:
    • Ton i głośność, czyli umiejętności aktorskie,
    • Akcentowanie - poprawność wysławiania się,
    • Cisza - niewykorzystany element komunikacji,
    • Umiejętność słuchania - droga do porozumienia.
       
  5. Wizytówki, czyli mały kartonik a tyle informacji:
    • Wygląd i rodzaje wizytówek - jak być profesjonalistą na papierze,
    • Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka,
    • Odpowiedni moment na wręczanie wizytówek - kiedy i komu wręczamy bilety wizytowe,
    • Przechowywanie wizytówek, czyli co zrobić aby wizytówka była nadal wizytówką.
       
  6. Precedencja, czyli kto pierwszy, kto drugi a kto trzeci:
    • Kobieta czy mężczyzna – kto ma pierwszeństwo, czyli dylematy dżentelmenów i dam,
    • Pierwszeństwo przy przedstawianiu - kto komu pierwszy się kłania,
    • Pierwszeństwo w trakcie spotkań, czyli kto jest gościem a kto gospodarzem.
       
  7. Korespondencja firmowa, czyli papier jest cierpliwy:
    • Korespondencja tradycyjna – listy i pisma oficjalne, czyli jak jest a jak być powinno,
    • Korespondencja mailowa - dobrodziejstwo Internetu,
    • Ojczyzna - polszczyzna, czyli nieco wspomnień ze szkoły.
       
  8. Telefony, telefony - nie widać nas ale za to słychać:
    • Telefon stacjonarny i telefon komórkowy - jak rozmawiać zgodnie z etykietą,
    • Kultura rozmów telefonicznych, czyli jak przypadkowi słuchacze dowiadują się dużo o nas,
    • Telekonferencje i inne spotkania on-line, czyli dresy i bambosze.
       
  9. Dress Code biznesowy - jak odpowiedni strój pomaga w budowaniu profesjonalnego wizerunku:
    • Podział Dress Code’u - jaki strój na jaką okazję,
    • Business smart - strój na spotkania oficjalne,
    • Business casual - strój na spotkania mniej formalne,
    • Kompletowanie garderoby, czyli jak zaoszczędzić nieco pieniędzy,
    • Kolorystyka - słów kilka o kolorach i ich doborze,
    • Najczęściej popełniane błędy, czyli jak się nie ubierać.
       
  10. Pytania i odpowiedzi, czyli 15 minut dla prasy.

Wykładowca

Trener i ekspert savoir-vivre, dress code'u, protokołu dyplomatycznego, wystąpień publicznych, budowania wizerunku i autoprezentacji.

Kilkanaście lat pracowała w międzynarodowych agencjach reklamowych i korporacjach. Od 2005 roku prowadzi warsztaty szkoleniowe, doradza, udziela indywidualnych konsultacji. Konsultuje wizerunek biznesowy prezesów, członków zarządów, dyrektorów, kierowników działów. Prowadzi warsztaty szkoleniowe z zakresu kreowania wizerunku, dress code’u, etykiety, zasad protokołu dyplomatycznego, wystąpień publicznych, autoprezentacji, komunikacji, etc. Prowadzi również warsztaty z dobrych manier dla dzieci i młodzieży. Zapraszana do programów telewizyjnych i radiowych jako znawca tematyki savoir-vivre. Publikuje artykuły z dziedziny etykiety w czasopismach i na portalach internetowych.

Wykształcenie: Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa, Wydział Zarządzania i Marketingu; Akademia Leona Koźmińskiego, Public Relations w praktyce.

Projekty szkoleniowe realizowała m.in. dla:
INEA, International Paper Kwidzyń Sp. z o.o., Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o., ING Bank Śląski, Raiffeisen Bank, AIG Bank, MultiMac, Sysmex, DB Schenker Rail Coaltran, Benefit  Systems, CEMS Chance, Solberg, ROI Consulting, Volvo Auto Polska, Monnari S.A., Biuro Reklamy TVP, FFiL Śnieżka, Nestle (Gerber), Urząd Miasta Legionowo, Urząd Lotnictwa Cywilnego, PARP, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,  Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach, Instytut Pamięci Narodowej, Ministerstwo Rozwoju, Agencja Rezerw Materiałowych, Ministerstwo Sprawiedliwości, Polkomtel, Narodowy Fundusz Zdrowia, Centrum Integracji Społecznej w Krośnie.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

590,00 zł + 23% VAT = 725,70 zł brutto

590,00 zł + VAT zw = 590,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.