Zasady etykiety dla pracowników biznesu i administracji

Warszawa
28 lutego 2020 r., piątek, godz. 09.00 - 16.00
Warszawa
19 maja 2020 r., wtorek, godz. 09.00 - 16.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Biznesowy savoir-vivre pomaga w nawiązywaniu relacji, zdobywaniu sympatii i budowaniu pozytywnego wizerunku w kontaktach z klientami, partnerami, przełożonymi, podwładnymi, współpracownikami. Znajomość zasad etykiety pomaga w zachowaniu swobody w kontaktach z osobami na różnych stanowiskach, pełniących różne funkcje oraz w stosownym zachowaniu się w każdej sytuacji zawodowej. Zasady etykiety, wbrew obiegowej opinii, są łatwe i logiczne, choć – w zależności o kontekstu, w jakim się znajdujemy – mogą pojawić się niejasności, które często są wynikiem różnic między zasadami savoir-vivre życia towarzyskiego i zawodowego.

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego kompleksowo wyjaśnimy wszelkie niuanse dotyczące zasad savoir-vivre biznesowego.

Grupa docelowa:

  • pracownicy firm i instytucji mający bezpośredni kontakt z klientami
  • pracownicy odpowiedzialni za kontakty zewnętrzne z innymi podmiotami
  • wszyscy pracownicy, którzy chcieliby podnieść swoje kompetencje w tym zakresie.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • zasadach biznesowej etykiety
  • specyfice obsługi klientów w biznesie i w administracji publicznej
  • zasadach dress code’u
  • sposobach niwelowania faux pas

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • komunikacji z zachowaniem dobrych manier
  • budowania profesjonalnego wizerunku
  • stosowania dress code’u na co dzień
  • unikania faux pas

Cele:

  • umożliwienie zdobycia wiedzy i udoskonalenia umiejętności oraz podniesienia kompetencji
  • rewizja dotychczasowych nawyków
  • ugruntowanie wiedzy na temat zasad dotyczących kontaktów na różnych szczeblach zawodowych
  • wykształcenie poczucia swobody w kontaktach oficjalnych z zachowaniem odpowiedniej kultury osobistej
  • nabycie umiejętności budowania wizerunku instytucji

Metody szkoleniowe:

  • zasada 70/30 (zajęcia praktyczne / zajęcia teoretyczne)
  • ćwiczenia
  • wykład z prezentacją multimedialną
  • rozmowa moderowana/dyskusja

Program

  1. Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
     
  2. Powitanie, czyli budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia:
    • Jak prawidłowo przywitać się, czyli kto, jak i gdzie
    • Dzień dobry, czyli grzeczność od progu
    • Tytułowanie - jak nie grzeszyć
       
  3. Mowa ciała, czyli jak przekaz niewerbalny potrafi powiedzieć dużo:
    • Co mówią dłonie i jak czasem nam przeszkadzają
    • Uśmiech pomaga czy przeszkadza, czyli Mona Lisa czy Buster Keaton
    • Wzrok powie dużo a czasem nawet wszystko
    • Co „mówimy” naszą postawą, czyli frontem do klienta
       
  4. Przekaz werbalny - jak głosem i tym, co mówimy, wpływamy na kontakty interpersonalne:
    • Ton i głośność, czyli umiejętności aktorskie
    • Akcentowanie - poprawność wysławiania się
    • Cisza - niewykorzystany element komunikacji
    • Umiejętność słuchania - droga do porozumienia
       
  5. Wizytówki, czyli mały kartonik a tyle informacji:
    • Wygląd i rodzaje wizytówek - jak być profesjonalistą na papierze
    • Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka
    • Odpowiedni moment na wręczanie wizytówek - kiedy i komu wręczamy bilety wizytowe
    • Przechowywanie wizytówek, czyli co zrobić aby wizytówka była nadal wizytówką
       
  6. Precedencja, czyli kto pierwszy, kto drugi a kto trzeci:
    • Kobieta czy mężczyzna – kto ma pierwszeństwo, czyli dylematy dżentelmenów i dam
    • Pierwszeństwo przy przedstawianiu - kto komu pierwszy się kłania
    • Pierwszeństwo w trakcie spotkań, czyli kto jest gościem a kto gospodarzem
       
  7. Korespondencja firmowa, czyli papier jest cierpliwy:
    • Korespondencja tradycyjna – listy i pisma oficjalne, czyli jak jest a jak być powinno
    • Korespondencja mailowa - dobrodziejstwo Internetu
    • Ojczyzna - polszczyzna, czyli nieco wspomnień ze szkoły
       
  8. Telefony, telefony - nie widać nas ale za to słychać:
    • Telefon stacjonarny i telefon komórkowy - jak rozmawiać zgodnie z etykietą
    • Kultura rozmów telefonicznych, czyli jak przypadkowi słuchacze dowiadują się dużo o nas
       
  9. Dress Code biznesowy - jak odpowiedni strój pomaga w budowaniu profesjonalnego wizerunku:
    • Podział Dress Code’u - jaki strój na jaką okazję
    • Business smart - strój na spotkania oficjalne
    • Business casual - strój na spotkania mniej formalne
    • Kompletowanie garderoby, czyli jak zaoszczędzić nieco pieniędzy
    • Kolorystyka - słów kilka o kolorach i ich doborze
    • Najczęściej popełniane błędy, czyli jak się nie ubierać
       
  10. Pytania i odpowiedzi, czyli 15 minut dla prasy.

Wykładowca

Trener i ekspert savoir-vivre, dress code'u, protokołu dyplomatycznego, wystąpień publicznych, budowania wizerunku i autoprezentacji.

Kilkanaście lat pracowała w międzynarodowych agencjach reklamowych i korporacjach. Od 2005 roku prowadzi warsztaty szkoleniowe, doradza, udziela indywidualnych konsultacji. Konsultuje wizerunek biznesowy prezesów, członków zarządów, dyrektorów, kierowników działów. Prowadzi warsztaty szkoleniowe z zakresu kreowania wizerunku, dress code’u, etykiety, zasad protokołu dyplomatycznego, wystąpień publicznych, autoprezentacji, komunikacji, etc. Prowadzi również warsztaty z dobrych manier dla dzieci i młodzieży. Zapraszana do programów telewizyjnych i radiowych jako znawca tematyki savoir-vivre. Publikuje artykuły z dziedziny etykiety w czasopismach i na portalach internetowych.

Wykształcenie: Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa, Wydział Zarządzania i Marketingu; Akademia Leona Koźmińskiego, Public Relations w praktyce.

Projekty szkoleniowe realizowała m.in. dla:
INEA, International Paper Kwidzyń Sp. z o.o., Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o., ING Bank Śląski, Raiffeisen Bank, AIG Bank, MultiMac, Sysmex, DB Schenker Rail Coaltran, Benefit  Systems, CEMS Chance, Solberg, ROI Consulting, Volvo Auto Polska, Monnari S.A., Biuro Reklamy TVP, FFiL Śnieżka, Nestle (Gerber), Urząd Miasta Legionowo, Urząd Lotnictwa Cywilnego, PARP, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,  Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach, Instytut Pamięci Narodowej, Ministerstwo Rozwoju, Agencja Rezerw Materiałowych, Ministerstwo Sprawiedliwości, Polkomtel, Narodowy Fundusz Zdrowia, Centrum Integracji Społecznej w Krośnie.

Miejsce

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

590,00 zł + 23% VAT = 725,70 zł brutto

590,00 zł + VAT zw = 590,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 189 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 214 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 290 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 327 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 300 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 365 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. 22 582 72 09, www.goldentulipwarsawcentre.com

Warszawa
28 lutego 2020 r., piątek, godz. 09.00 - 16.00
Warszawa
19 maja 2020 r., wtorek, godz. 09.00 - 16.00