Zasady etykiety dla pracowników biznesu i administracji

Warszawa / lub ONLINE
16 marca 2022 r., środa, 10.00 - 16.00
Warszawa / lub ONLINE
20 czerwca 2022 r., poniedziałek, 10.00 - 16.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Podczas szkolenia poruszymy zagadnienia takie, jak: etykieta w biznesie, zasady savoir vivre w biznesie, dress code biznesowy, dress code w urzędzie, mowa ciała, pozytywny wizerunek w biznesie, precedencja, korespondencja firmowa, zasady pisnia e-maili służbowych.

Biznesowy savoir-vivr to nieoceniona pomoc w nawiązywaniu relacji i budowaniu pozytywnego wizerunku w kontaktach z klientami, partnerami, przełożonymi, podwładnymi oraz współpracownikami. Dzięki znajomości zasad etykiety możemy czuć się swobodnie w kontaktach z osobami na różnych stanowiskach w każdej sytuacji zawodowej.

Cele szkolenia:

  • ugruntowanie wiedzy na temat zasad dotyczących kontaktów na różnych szczeblach zawodowych, także w świecie wirtualnym,
  • rewizja dotychczasowych nawyków,
  • wykształcenie poczucia swobody w kontaktach oficjalnych z zachowaniem odpowiedniej kultury osobistej,
  • nabycie umiejętności budowania wizerunku instytucji.

Korzyści ze szkolenia: 

  • profesjonalny wizerunek osoby pewnej siebie,
  • spokój i opanowanie w różnych, także trudnych, sytuacjach biznesowych,
  • łatwiejsza i sprawniejsza możliwość realizacji celów zawodowych.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • zasadach biznesowej etykiety, także online,
  • specyfice obsługi klientów w biznesie i w administracji publicznej,
  • zasadach dress code’u,
  • sposobach niwelowania faux pas.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • komunikacji z zachowaniem dobrych manier,
  • budowania profesjonalnego wizerunku,
  • zachowania zgodnie z etykietą w świecie online,
  • stosowania dress code’u na co dzień,
  • unikania faux pas.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które posiadają kontakt z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym, są na etapie budowania swojej pozycji na rynku lub też chcą z większą swobodą uczestniczyć w spotkaniach biznesowych.

Metody szkoleniowe:

Mini wykład prowadzącego, praktyczne ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje na forum.

Program

  1. Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt
     
  2. Powitanie, czyli budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia
     
    • jak prawidłowo przywitać się, czyli kto, jak i gdzie
    • dzień dobry, czyli grzeczność od progu
    • patrzeć czy nie patrzeć, a jak patrzeć to jak, czyli co zrobić z oczami
    • tytułowanie - jak nie grzeszyć
       
  3. Mowa ciała, czyli jak przekaz niewerbalny potrafi powiedzieć dużo
     
    • co mówią dłonie i jak czasem nam przeszkadzają
    • uśmiech pomaga czy przeszkadza, czyli Mona Lisa czy Buster Keaton
    • wzrok powie dużo, a czasem nawet wszystko
    • mowa ciała na ekranie, czyli prawda czasu, prawda ekranu
    • co „mówimy” naszą postawą, czyli frontem do klienta
       
  4. Przekaz werbalny - jak głosem i tym, co mówimy, wpływamy na kontakty interpersonalne
     
    • ton i głośność, czyli umiejętności aktorskie
    • akcentowanie - poprawność wysławiania się
    • cisza - niewykorzystany element komunikacji
    • umiejętność słuchania - droga do porozumienia
       
  5. Precedencja, czyli kto pierwszy, kto drugi a kto trzeci
     
    • kobieta czy mężczyzna – kto ma pierwszeństwo, czyli dylematy dżentelmenów i dam
    • pierwszeństwo przy przedstawianiu – kto komu pierwszy się kłania
    • pierwszeństwo w trakcie spotkań, czyli kto jest gościem a kto gospodarzem
    • powitanie na ekranie, czyli spotkania online
       
  6. Korespondencja firmowa, czyli papier jest cierpliwy
     
    • korespondencja tradycyjna – listy i pisma oficjalne, czyli jak jest a jak być powinno
    • korespondencja mailowa - dobrodziejstwo Internetu
    • ojczyzna-polszczyzna, czyli nieco wspomnień ze szkoły
       
  7. Telefony, telefony - nie widać nas, ale za to słychać
     
    • telefon stacjonarny i telefon komórkowy - jak rozmawiać zgodnie z etykietą
    • kultura rozmów telefonicznych, czyli jak przypadkowi słuchacze dowiadują się dużo o nas
    • telekonferencje i inne spotkania online, czyli dresy i bambosze
       
  8. Dress code biznesowy - jak odpowiedni strój pomaga w budowaniu profesjonalnego wizerunku
     
    • podział dress code’u - jaki strój na jaką okazję
    • business smart - strój na spotkania oficjalne
    • business casual - strój na spotkania mniej formalne
    • dress code czy dres i kapcie, czyli strój w dobie pandemii
    • kompletowanie garderoby, czyli jak zaoszczędzić nieco pieniędzy
    • kolorystyka - słów kilka o kolorach i ich doborze
    • najczęściej popełniane błędy, czyli jak się nie ubierać
       
  9. Pytania i odpowiedzi, czyli 10 minut dla prasy

Wykładowca

Trener i ekspert savoir-vivre, dress code'u, protokołu dyplomatycznego, wystąpień publicznych, budowania wizerunku i autoprezentacji.

Kilkanaście lat pracowała w międzynarodowych agencjach reklamowych i korporacjach. Od 2005 roku prowadzi warsztaty szkoleniowe, doradza, udziela indywidualnych konsultacji. Konsultuje wizerunek biznesowy prezesów, członków zarządów, dyrektorów, kierowników działów. Prowadzi warsztaty szkoleniowe z zakresu kreowania wizerunku, dress code’u, etykiety, zasad protokołu dyplomatycznego, wystąpień publicznych, autoprezentacji, komunikacji, etc. Prowadzi również warsztaty z dobrych manier dla dzieci i młodzieży. Zapraszana do programów telewizyjnych i radiowych jako znawca tematyki savoir-vivre. Publikuje artykuły z dziedziny etykiety w czasopismach i na portalach internetowych.

Wykształcenie: Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa, Wydział Zarządzania i Marketingu; Akademia Leona Koźmińskiego, Public Relations w praktyce.

Projekty szkoleniowe realizowała m.in. dla:
INEA, International Paper Kwidzyń Sp. z o.o., Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o., ING Bank Śląski, Raiffeisen Bank, AIG Bank, MultiMac, Sysmex, DB Schenker Rail Coaltran, Benefit  Systems, CEMS Chance, Solberg, ROI Consulting, Volvo Auto Polska, Monnari S.A., Biuro Reklamy TVP, FFiL Śnieżka, Nestle (Gerber), Urząd Miasta Legionowo, Urząd Lotnictwa Cywilnego, PARP, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,  Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach, Instytut Pamięci Narodowej, Ministerstwo Rozwoju, Agencja Rezerw Materiałowych, Ministerstwo Sprawiedliwości, Polkomtel, Narodowy Fundusz Zdrowia, Centrum Integracji Społecznej w Krośnie.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

690,00 zł + 23% VAT = 848,70 zł brutto

690,00 zł + VAT zw = 690,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 169 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 194 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 250 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 287 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - planowany do końca 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
16 marca 2022 r., środa, 10.00 - 16.00
Warszawa / lub ONLINE
20 czerwca 2022 r., poniedziałek, 10.00 - 16.00