Gwarancja bankowa w praktyce

Warszawa / lub ONLINE
11 grudnia 2020 r., piątek, 09.15 - 15.15
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Na szkoleniu omówimy m.in.: przepisy dotyczące gwarancji bankowych, zlecenie udzielenia gwarancji bankowej, zawarcie i treść umowy gwarancji, treść gwarancji bankowej i zmiany w treści gwarancji, rodzaje gwarancji bankowych, roszczenia z gwarancji, wygaśnięcie gwarancji, sposoby przeniesienie praw z gwarancji, przedawnienie roszczeń z gwarancji, omówienie przykładowej treści poszczególnych gwarancji.

Gwarancja bankowa to instrument zabezpieczający i podnoszący bezpieczeństwo transakcji, ogranicza również ryzyko niewywiązania się partnera handlowego ze zobowiązań kontraktowych. Gwarancja bankowa jest niezbędna przy większości procesów inwestycyjnych.

Cel szkolenia:

Przybliżenie tematyki gwarancji bankowych w ujęciu praktycznym, z punktu widzenia zleceniodawcy oraz beneficjenta gwarancji.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakrersu gwarancji bankowych,
  • uzyskanie praktycznych wskazówek dot. zastosowania gwarancji bankowych,
  • omówienie problemów z praktyki uczestników, możliwość wyjaśnienia wątpliwości i uzyskania odpowiedzi na pytania.

Adresaci szkolenia:

  • pracownicy firm korzystających z gwarancji bankowych w celu zabezpieczenia swoich kontraktów lub od których takie zabezpieczenia są wymagane,
  • pracownicy odpowiedzialni za kontakty handlowe oraz za przygotowanie, sporządzanie i zawieranie umów z kontrahentami.

Metodologia szkolenia:

  • analiza przepisów w oparciu o przykłady wraz z praktycznymi wskazówkami pozwalającymi na ich właściwą interpretację i wykorzystanie,
  • dyskusja kierowana – omawianie problemów praktycznych,
  • analiza sytuacji podanych przez uczestników,
  • praca z dokumentami.

W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.

Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.

Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.

By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)

Program

  1. Charakterystyka przepisów dotyczących gwarancji bankowych.
     
  2. Zlecenie udzielenia gwarancji bankowej:
     
    1. Podstawa udzielenia gwarancji bankowej,
    2. Forma zlecenia udzielenia gwarancji,
    3. Związanie banku treścią umowy zlecenia udzielenia gwarancji.
       
  3. Zawarcie i treść umowy gwarancji:
     
    1. Zawarcie umowy gwarancji,
    2. Forma gwarancji bankowej,
    3. Przyrzeczenie udzielenia gwarancji,
    4. Przekazanie gwarancji beneficjentowi,
    5. Strony i uczestnicy stosunku gwarancyjnego:
       
      • Strony umowy gwarancji,
      • Uczestnicy stosunku gwarancyjnego,
         
    6. Treść gwarancji bankowej:
       
      • Miejsce i data wystawienia gwarancji,
      • Beneficjent gwarancji,
      • Tytuł gwarancji i jej numer,
      • Preambuła gwarancji,
      • Oznaczenie stron umowy gwarancji,
      • Zakres obowiązków i uprawnień banku jako gwaranta,
      • Termin obowiązywania gwarancji,
      • Klauzula obniżenia sumy gwarancyjnej,
      • Określenie formy żądania zapłaty i sposobu przekazania go gwarantowi,
      • Określenie przyczyn wygaśnięcia gwarancji,
      • Zastrzeżenie dotyczące przelewu praw z gwarancji,
      • Podpis gwaranta.
         
    7. Zmiany w treści gwarancji.
       
  4. Rodzaje gwarancji bankowych:
     
    1. Gwarancja dobrego wykonania umowy,
    2. Gwarancja zabezpieczająca zapłatę należności za zakupione towary i usługi,
    3. Gwarancja zwrotu zaliczki,
    4. Gwarancja wypłaty zaliczki,
    5. Gwarancje przetargowe,
    6. Gwarancja spłaty kredytu,
    7. Gwarancja zapłaty weksla.
       
  5. Roszczenia z gwarancji:
     
    1. Charakter prawny odpowiedzialności banku-gwaranta,
    2. Roszczenia beneficjenta gwarancji:
       
      • forma żądania zapłaty,
      • termin zgłoszenia żądania zapłaty.
         
    3. Żądanie „płać lub przedłuż gwarancję”,
    4. Przesłanki zapłaty sumy gwarancyjnej:
       
      • nieziszczenie się gwarantowanego rezultatu
      • przedłożenie określonych dokumentów,
      • przedłożenie orzeczenia sądu,
      • klauzula zapłaty „na pierwsze żądanie”.
         
    5. Zarzuty gwaranta przeciwko żądaniu beneficjenta,
    6. Uprawnienia regresowe banku wynikające z udzielenia gwarancji.
       
  6. Wygaśnięcie gwarancji:
     
    1. Zdarzenia prawne powodujące wygaśnięcie gwarancji,
    2. Wypowiedzenie umowy gwarancji.
       
  7. Sposoby przeniesienie praw z gwarancji.
     
  8. Przedawnienie roszczeń z gwarancji.
     
  9. Omówienie przykładowej treści poszczególnych gwarancji.
     
  10. Podsumowanie szkolenia, odpowiedzi na pytania, dyskusja.

Wykładowca

Sędzia sądu rejonowego – przewodniczący wydziału cywilnego. Rozpoznaje sprawy z zakresu prawa cywilnego i prawa gospodarczego, w tym sprawy obejmujące roszczenia wekslowe. Posiada wiedzę praktyczną z tego zakresu dotyczącą prawidłowości wypełniania weksla i występowania z roszczeniami wekslowymi do sądu oraz oceny zasadności tych roszczeń. Pracownik dydaktyczny uczelni wyższej: prowadzi zajęcia z zakresu szeroko pojętego prawa cywilnego, gospodarczego i postępowania egzekucyjnego.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

590,00 zł + 23% VAT = 725,70 zł brutto

590,00 zł + VAT zw = 590,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczą w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
11 grudnia 2020 r., piątek, 09.15 - 15.15