Trening radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy

Warszawa / lub ONLINE
29 października 2020 r., czwartek, 09.30-17.00
Warszawa / lub ONLINE
27 stycznia 2021 r., środa, 09.30-17.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Stres to element dnia codziennego. Towarzyszy nam często w życiu zawodowym i prywatnym. Często jeśli nie umiemy sobie z nim poradzić, zmniejsza się efektywność naszej pracy, a dodatkowo przenosimy problemy zawodowe do domu. Psychologicznie stres to reakcja adaptacyjna organizmu między możliwościami jednostki a wymogami danej sytuacji – do dziś stres jest przedmiotem wielu badań, dzięki którym wypracowujemy rozwiązania zmniejszające destrukcyjne skutki długotrwałego stresu, ale także uczymy się rozróżniać stres wpływający na nas negatywnie od tego działającego na nas stymulująco.

Osoby borykające się z nadmiernym stresem często wskazują na: trudności w codziennym funkcjonowaniu, problemy z koncentracją, rozdrażnienie, niemożność podjęcia decyzji. Podczas szkolenia uczymy jak rozpoznawać przyczyny stresu, wypracowujemy rozwiązania sprzyjające jego zmniejszeniu, prezentujemy techniki redukcji stresu na poziomie fizjologicznym i emocjonalnym.

Techniki prezentowane podczas szkolenia są różnorodne, wiemy bowiem, że każdy z nas ma inny temperament i inaczej reaguje na każdą sytuację.

Cele szkolenia:

  • trening umiejętności radzenia sobie z sytuacjami wywołującymi stres i napięcie,
  • zauważenie swoich indywidualnych stresorów,
  • znalezienie przyczyn zwiększonego stresu,
  • zaprezentowanie negatywnych skutków stresu i sposobów radzenia sobie z nimi,
  • zrozumienie jak ważne jest dbanie o własną stabilność emocjonalną i dobrostan psychiczny,
  • budowanie wizerunku profesjonalisty poprzez umiejętność radzenia sobie z trudnościami.

Grupa docelowa:

  • specjaliści (osoby pracujące z klientami, kontrahentami),
  • pracownicy firm i instytucji funkcjonujący w dużym napięciu emocjonalnym,
  • kierownicy liniowi,
  • osoby, które w swojej pracy zmuszone są podejmować wiele decyzji w krótkim czasie,
  • osoby pracujące twórczo.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • przyczynach i źródłach stresu,
  • możliwościach radzenia sobie z negatywnymi skutkami stresu,
  • sposobach przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu,
  • odporności psychicznej,
  • możliwościach profilaktyki stresu.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • zastosowania wybranych technik radzenia sobie ze stresem w odniesieniu do własnej sytuacji zawodowej,
  • komunikowania własnych potrzeb,
  • większej adaptacji do sytuacji stresowych,
  • zarządzania własnym stresem,
  • kontroli emocji,
  • radzenia sobie z presją wewnętrzną i zewnętrzną.

Metody szkoleniowe:

  • zasada 80/20 (zajęcia praktyczne / zajęcia teoretyczne),
  • ćwiczenia praktyczne,
  • wykład z prezentacją multimedialną,
  • rozmowa moderowana/ dyskusja,
  • warsztaty w grupach,
  • symulacje.

W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.

Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.

Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.

By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)

Program

  1. Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
     
  2. Czym jest stres?
     
    • reakcje na stres,
    • rodzaje stresu,
    • adaptacja do sytuacji stresowych.
       
  3. Mechanizmy obronne w sytuacji stresowej.
     
  4. Typowe źródła stresu w środowisku pracy – mapa trudnych sytuacji.
     
  5. Stres w miejscu pracy:
     
    • indywidualne sposoby reakcji na stres,
    • rola zarządzania sobą w czasie a techniki radzenia sobie ze stresem,
    • rola asertywności w sytuacjach stresowych.
       
  6. Identyfikacja indywidualnych, świadomych i nieświadomych stresorów.
     
  7. Techniki kontroli emocjonalnej zwiększające odporność na stres. Metody kontrolowania stresu:
     
    • praktyczne wskazówki postępowania w sytuacji stresowej,
    • modyfikacja postaw i nastawienia w sytuacji stresowej,
    • rozwój poczucia własnej wartości jako podstawa lepszego życia,
    • wykorzystanie technik asertywnych,
    • radzenie sobie z trudnymi klientami,
    • sposoby radzenia sobie z krytyką i atakami osobistymi.
       
  8. Techniki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu:
     
    • źródła wypalenia,
    • przydatne techniki ochrony przed wypaleniem,
    • znaczenie motywacji wewnętrznej i zewnętrznej w procesie przeciwdziałania wypaleniu.
       
  9. Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań.

Wykładowca

Menedżer z 20 letnim doświadczeniem, coach z międzynarodową akredytacją ICF, trener biznesu, wykładowca akademicki.          

Posiada wieloletnie korporacyjne doświadczenie w public relations i marketingu, w budowania wizerunku firmy i marki osobistej. Na swojej zawodowej drodze obejmowała wiele stanowisk: Marketing Managera, Managera Komunikacji Marketingowej i Managera Public Relations oraz Właścicielki Agencji Public Relations. Prowadziła wykłady z Public Relations dla Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i Wyższej Szkole Handlu i Prawa.

Prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji osobistych, interpersonalnych i menedżerskich takich jak:  komunikacja interpersonalna, wpływ naszych myśli na naszą przyszłość, zwiększenie pewności siebie, asertywność, motywowanie siebie i innych, kreowanie wizerunku firmy i produktu/usługi, autoprezentacja, wystąpienia publiczne, wystąpienia przed kamerą, public relations, relacje z mediami, budowanie marki osobistej, savoir vivre w biznesie, redagowanie pism, artykułów i informacji prasowych, profesjonalny sekretariat, wyznaczanie celów coaching w rozwoju kobiety, szczęśliwa kobieta, rozwój, kariera, miłość, zarządzanie emocjami i radzenie sobie ze stresem i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej i etyki w biznesie.

Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje realizując projekty szkoleniowe oraz w pracy indywidualnej w zakresie coachingu zgodnie ze standardami International Coach Federation.

Projekty szkoleniowe prowadziła dla takich firm i instytucji jak:
Zakłady Farmaceutyczne Polpharma, NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Delphi Poland S.A., CEMEX Polska, DANWOOD S.A.,HORTEX Holding S.A., BONDUELLE Polska Sp. z o.o., MAXON, Dolcan, Prestige PM Sp. z o.o., EGB Firma Doradczo-Konsultingowa, Grupa PRK & ADS, Ministerstwo Środowiska, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Sitel Polska Sp. z o.o. dla wielu innych.  

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

590,00 zł + 23% VAT = 725,70 zł brutto

590,00 zł + VAT zw = 590,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 189 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 214 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 290 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 327 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 300 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 365 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. 22 582 72 09, www.goldentulipwarsawcentre.com

Warszawa / lub ONLINE
29 października 2020 r., czwartek, 09.30-17.00
Warszawa / lub ONLINE
27 stycznia 2021 r., środa, 09.30-17.00