Kontrola Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) w praktyce – obowiązki, procedury i konsekwencje dla przedsiębiorców
SZKOLENIE ONLINE LUB STACJONARNE, 1 DZIEŃ
Szkolenie z kontroli ITD obejmuje m.in. następujące zagadnienia: kryteria typowania podmiotów do kontroli, przebieg czynności kontrolnych, odpowiedzialność osoby zarządzającej, dokumentacja podlegająca kontroli, postępowanie pokontrolne, system kontroli wewnętrznej.
Opis szkolenia
Kontrole Inspekcji Transportu Drogowego to codzienność w branży transportowej. Kontrole dotyczą nie tylko kierowców, ale także właścicieli firm oraz pracowników biurowych.
Właściwe przygotowanie do kontroli to nie tylko działania podejmowane bezpośrednio przed jej rozpoczęciem. To również uporządkowanie wewnętrznych procesów i wdrożenie procedur, które zapewniają bieżącą weryfikację zgodności działań i prowadzonej dokumentacji z regulacjami.
Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego przeanalizujemy przebieg kontroli ITD, obowiązki i uprawnienia kontrolowanych oraz kontrolujących, omówimy zagadnienia związane z prawidłową dokumentacją oraz procedurami, które pozwalają minimalizować zagrożenia z tytułu m.in. kar czy utraty licencji.
Cel szkolenia:
- Kompleksowa wiedza: Przekazanie wiedzy na temat przebiegu kontroli Inspekcji Transportu Drogowego, kompetencji organów kontrolnych, dokumentów podlegających kontroli, odpowiedzialności zarządzającego transportem
- Zapobieganie nieprawidłowościom: Przekazanie praktycznej wiedzy w zakresie odpowiedniej organizacji procesów wewnętrznych, której wdrożenie pomoże zapobiegać nieprawidłowościom i problemom podczas kontroli
- Pewność w trakcie kontroli: Przygotowanie uczestników do świadomego i pewnego uczestniczenia w procesie kontroli realizowanej przez Inspekcję Transportu Drogowego
- Zwiększenie bezpieczeństwa firmy: Minimalizacja ryzyka i zapewnienie płynności działania przedsiębiorstwa.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy:
- zapoznają się z podstawami prawnymi kontroli ITD oraz zakresem kompetencji organów
- poznają kryteria typowania do kontroli, czynniki ryzyka oraz mechanizmy selekcji firm
- dowiedzą się, jak przebiega kontrola, jakie są jej etapy, jakie są obowiązki przedsiębiorcy oraz uprawnienia inspektorów
- zrozumieją zakres odpowiedzialności zarządzającego transportem, potencjalne konsekwencje naruszeń oraz sposoby ochrony reputacji
- dowiedzą się, jak przygotować wymaganą dokumentację oraz poznają dobre praktyki w zakresie dokumentacji kontrolnej
- zdobędą wiedzę na temat postępowań pokontrolnych, reakcji na protokół oraz dostępnych procedur odwoławczych
Adresaci szkolenia:
- Przedsiębiorcy prowadzący działalność transportową
- Osoby zarządzające transportem w firmach przewozowych
- Kierownicy flot i menedżerowie ds. logistyki
- Pracownicy działów compliance i administracji transportowej
- Doradcy i specjaliści ds. transportu i spedycji
- Osoby odpowiedzialne za dokumentację i rozliczanie czasu pracy kierowców
- Przewoźnicy i właściciele firm transportowych chcący zabezpieczyć działalność przed sankcjami
Metody szkoleniowe:
- Wykład
- Studium przypadków
- Warsztaty praktyczne
- Dyskusje i sesje Q&A
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Ramy prawne i kompetencje organów kontrolnych
- Zakres uprawnień Inspekcji Transportu Drogowego
- Podstawy prawne: Ustawa o transporcie drogowym, Kodeks postępowania administracyjnego, rozporządzenie UE 403/2016
- Wpływ przepisów europejskich na krajowy system kontroli i odpowiedzialności przedsiębiorcy
- Kryteria typowania podmiotów do kontroli
- Zasady oceny ryzyka i selekcji firm przez organy nadzoru
- Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo wszczęcia kontroli (m.in. punktacja, SENT, wcześniejsze naruszenia)
- Profil firmy transportowej a priorytety kontrolne GITD
- Przebieg czynności kontrolnych – ujęcie proceduralne
- Etapy kontroli drogowej i kontroli w przedsiębiorstwie
- Tryb kontroli uprzednio zapowiedzianej
- Obowiązki informacyjne inspektora oraz uprawnienia kontrolowanego
- Odpowiedzialność osoby zarządzającej transportem
- Zakres odpowiedzialności osoby wyznaczonej do zarządzania transportem
- Przesłanki utraty dobrej reputacji zarządzającego i możliwości jej odzyskania
- Rola dokumentacji i należytej staranności w ochronie interesów zarządzającego transportem
- Pojęcie dobrej reputacji w świetle przepisów unijnych
- Kluczowe definicje i klasyfikacja naruszeń (poważne, bardzo poważne, najpoważniejsze)
- Praktyczne konsekwencje utraty dobrej reputacji dla przedsiębiorcy i zarządzającego
- System naprawczy: plan działań naprawczych i jego skuteczność w praktyce
- Dokumentacja podlegająca kontroli – wymagania i dobre praktyki
- Zakres dokumentów wymaganych podczas kontroli (m.in. ewidencja czasu pracy, uprawnienia kierowców, dokumentacja przewozowa, kontrole techniczne)
- Obowiązki wynikające z przepisów sektorowych (ADR, odpady)
- Rekomendowane procedury dokumentacyjne zabezpieczające firmę przed sankcjami
- Postępowanie pokontrolne – tryb administracyjny
- Reakcja przedsiębiorcy na protokół kontroli i decyzję administracyjną
- Terminy i sposób składania wyjaśnień, zastrzeżeń oraz odwołań
- Organizacja systemu wewnętrznej kontroli w przedsiębiorstwie
- Wdrożenie audytu wewnętrznego i okresowej weryfikacji dokumentów
- Przydział odpowiedzialności i budowa struktury kontrolnej w firmie
- Praktyczna checklista przygotowania do kontroli ITD i działań prewencyjnych
- Moduł praktyczny – analiza rzeczywistych przypadków kontrolnych
- Studium przypadku: kontrola drogowa i konsekwencje dla przewoźnika
- Studium przypadku: odpowiedzialność zarządzającego za niedopełnienie obowiązków
- Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników, wyjaśnianie wątpliwości
Wykładowca
Ekspert i konsultant branży TSL od 2007 roku. Doradca DGSA.
Posiada praktyczne doświadczenie w transporcie drogowym, także na stanowiskach menedżerskich. Od 2010 roku prowadzi szkolenia i wdrożenia pracowników firm transportowych. Jego wiedzę i kompetencje z zakresu transportu, w tym rozliczania czasu pracy kierowców, poświadczają liczne certyfikaty zawodowe m.in. Certyfikat Kompetencji Zawodowych w transporcie krajowym i międzynarodowym rzeczy, certyfikat PRINCE2 Foundation, uprawnienia doradcy ADR oraz Master Business Trainer.
Od wielu lat skutecznie wspiera przedsiębiorstwa w przygotowaniach do kontroli Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) oraz Państwowej Inspekcji Pracy (PIP). Specjalizuje się w opracowywaniu wymaganej dokumentacji, wdrażaniu procedur zgodnych z ustawą o transporcie drogowym oraz dostosowywaniu procesów operacyjnych do aktualnych przepisów prawa.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.