Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy

Warszawa / lub ONLINE
17 czerwca 2021 r., czwartek, godz. 09.00 - 17.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Na szkoleniu omówione zostanie: jak przeciwdziałać mobbingowi i dyskryminacji, jak rozróżnić mobbing od konfliktów interpersonalnych oraz jak dbać o swoje środowisko pracy.

Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń, z jakimi może spotkać się organizacja. Aby zapobiegać tym zjawiskom, konieczne jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na nie, najlepiej na każdym szczeblu organizacji.

Celem szkolenia jest poznanie czym jest mobbing i dyskryminacja, jak go identyfikować, a przede wszystkim - jak mu zapobiegać.

Korzyści ze szkolenia: wiedza  i umiejętności niezbędne do przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • psychologicznych i społecznych mechanizmach powstawania zachowań mobbingowych,
  • przepisach Kodeksu pracy dotyczących mobbingu i dyskryminacji.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • rozpoznawania mobbingu i dyskryminacji,
  • odróżniania asertywności od mobbingu,
  • promowania pozytywnej roli pracowników w tworzeniu bezpiecznego środowiska pracy,
  • rozróżniania zachowań niepożądanych od tych, które warto eksponować w środowisku zawodowym.

Adresatami szkolenia są  pracownicy wszystkich szczebli organizacji ze szczególnym uwzględnieniem działów HR oraz kadry kierowniczej.

Metody szkoleniowe:

mini wykład prowadzącego, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje na forum.

Program

  1. Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
     
  2. Czym jest mobbing?
     
  3. Cechy charakterystyczne mobbingu:
     
    • 45 cech mobbingu, zachowania mobbingowe,
    • warunki sprzyjające rodzeniu się zjawiska,
    • konflikt jako źródło mobbingu,
    • źródła konfliktów, reguły radzenia sobie z konfliktami,
    • mechanizm rozwoju zjawiska – od konfliktu do wykluczenia.
       
  4. Identyfikowanie i rozpoznawanie mobbingu:
     
    • mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu,
    • ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu.
       
  5. Zachowania dyskryminacyjne:
     
    • rozpoznawanie zachowań dyskryminacyjnych,
    • molestowanie seksualne,
    • działania nie będące dyskryminacją.
       
  6. Przepisy Kodeksu Pracy oraz Kodeksu Karnego dotyczące mobbingu i dyskryminacji. Odpowiedzialność pracodawcy i pracowników w przypadku wystąpienia pozwu o mobbing.
     
  7. Co nie jest mobbingiem?
     
  8. Działania praktyczne zapobiegające zjawisku:
     
    • komunikacja w zespole,
    • zasady dotyczące kultury pracy.
       
  9. Reagowanie na mobbing:
     
    • z pozycji przełożonego.
    • z pozycji obserwatora/współpracownika.
    • z pozycji ofiary.

Wykładowca

Socjolog pracy i organizacji. Absolwent Szkoły Trenerów MATRIK oraz studiów podyplomowych z Mediacji i Negocjacji. 19 lat doświadczenia w doradztwie personalnym, tematyką mobbingu, dyskryminacji i równego traktowania zajmuje się od 2004 r. Pełen zakres specjalizacji biznesowej to: przeciwdziałanie mobbingowi w miejscu pracy, analiza klimatu organizacyjnego oraz mediacje w sporach, ocena i rozwój kompetencji oraz procedury HR, restrukturyzacja zatrudnienia i programy outplacementu.

Wykładowca Wyższej Szkoły Biznesu na studiach podyplomowych z zarządzania zasobami ludzkimi z tematyki: mobbing, dyskryminacja, molestowanie, outplacement i odejścia pracowników.

Uczestnik konferencji tematycznych i międzynarodowych projektów na rzecz przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

690,00 zł + 23% VAT = 848,70 zł brutto

690,00 zł + VAT zw = 690,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
17 czerwca 2021 r., czwartek, godz. 09.00 - 17.00