Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
SZKOLENIE ONLINE LUB STACJONARNE, 1 DZIEŃ
Szkolenie z mobbingu obejmuje m.in. zagadnienia: przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji, jak rozróżnić mobbing od konfliktów interpersonalnych oraz jak dbać o swoje środowisko pracy, zachowania dyskryminacyjne, molestowanie seksualne, bezpieczne środowisko pracy.
Opis szkolenia
Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń, z jakimi może spotkać się organizacja. Bezpieczne i przyjazne środowisko pracy sprzyja zaś efektywności pracowników. Aby zapobiegać tym zjawiskom, konieczne jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na nie, najlepiej na każdym szczeblu organizacji.
Zapraszamy na szkolenie, na którym wyposażymy uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do radzenia sobie z problemem mobbingu w organizacjach.
Cele szkolenia:
- nabycie wiedzy, czym są mobbing i dyskryminacja
- uzyskanie wiedzy, jak identyfikować mobbing
- poznanie skutecznych sposobów przeciwdziałania mobbingowi
Korzyści ze szkolenia:
Dla organizacji:
- zbudowanie pozytywnego wizerunku organizacji
- zyskanie opinii pozytywnego pracodawcy, który dba o dobrostan swoich pracowników i dobrą atmosferę pracy budowanie
- lepsze rezultaty pracy dzięki większej motywacji i efektywności zadowolonych pracowników
- ograniczenie kosztów finansowych, wizerunkowych i czasowych w postępowaniach sądowych (brak konieczności wypłacania odszkodowań i zadośćuczynień mobbingowanym pracownikom)
- zgodność z dyrektywą Unii Europejskiej oraz z prawem pracy
Dla zespołów pracowniczych i menedżerów:
- zyskanie bezpiecznego i przyjaznego środowiska pracy
- wsparcie w osiąganiu lepszych rezultatów
- praca w stabilnej organizacji, z silną motywacją i kreatywnością pracowników
- ograniczenie sytuacji konfliktowych w środowisku pracy
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- psychologicznych i społecznych mechanizmach powstawania zachowań mobbingowych
- przepisach Kodeksu pracy dotyczących mobbingu i dyskryminacji
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- rozpoznawania mobbingu i dyskryminacji
- odróżniania asertywności od mobbingu
- promowania pozytywnej roli pracowników w tworzeniu bezpiecznego środowiska pracy
- rozróżniania zachowań niepożądanych od tych, które warto eksponować w środowisku zawodowym
Adresaci szkolenia:
- pracownicy wszystkich szczebli organizacji ze szczególnym uwzględnieniem działów HR
- kadra kierownicza
Metody szkoleniowe:
miniwykład prowadzącego, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje na forum
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Zjawiska niepożądane
- Mobbing
- Dyskryminacja
- Molestowanie
- Naruszenie dóbr osobistych
- Mobbing – czym jest, a czym nie jest
- Definicja – Kodeks pracy
- Mobbing czynny i bierny
- Symptomy, zachowania podlegające mobbingowi
- Przykłady mobbingu w różnych organizacjach
- Odniesienie do prawa Unii Europejskiej
- Charakterystyka „ofiary”
- Mobber a mobbingowany
- Obrona przed mobbingiem, przeciwdziałanie – możliwości, metody, narzędzia
- Odpowiedzialność pracodawcy
- Cechy mobbingu
- Długotrwałość
- Powtarzalność
- Poniżenie, ośmieszenie, izolowanie
- Zachowania mobbingowe wg Leymana
- Zachowania, które noszą znamiona mobbingu
- Rodzaje mobbingu
- Kontrola pracy pracownika a mobbing
- Co jest, a co nie jest mobbingiem
- Odpowiedzialność za mobbing
- Ochrona przed mobbingiem
- Powództwo sądowe o mobbing – orzecznictwo
- Dowody mobbingu
- Przeciwdziałanie mobbingowi – rola działów HR w organizacjach
- Zapobieganie mobbingowi
- Skutki mobbingu
- Dyskryminacja – definicja wg Prawa pracy
- Rodzaje dyskryminacji
- Zakaz dyskryminacji
- Odpowiedzialność za dyskryminację
- Różnice pomiędzy mobbingiem a dyskryminacją
- Dyskryminowanie pośrednie
- Dyskryminowanie bezpośrednie
- Inne przejawy dyskryminowania
- Zachowania podlegające dyskryminacji
- Przeciwdziałanie dyskryminacji – narzędzia, możliwości, granice
- Równość płci w zatrudnieniu
- Świadomość mocnych i słabych stron w przeciwdziałaniu mobbingowi i dyskryminacji
- Narzędzia wspomagające radzeniu sobie z mobbingiem i dyskryminacją w miejscu pracy
- Strategia obrony – nowe technologie, związki zawodowe, przedstawiciel pracowników, koledzy i koleżanki, instytucje pomocy zewnętrznej
- Przekonania a samoocena „ofiary” mobbingu lub dyskryminacji
- Zniekształcone wyobrażenia o sobie
- Kroki do zmiany postawy z pesymistycznej na optymistyczną
- Kreowanie radości życia
- Wdzięczność i nadzieja
- Proces budowania siły
- Źródła niszczenia zapału i siły
- Krąg zainteresowań a krąg wpływu
- Określenie działań niezbędnych do realizacji celów
- Molestowanie seksualne – słowne, fizyczne, wizualne
- Molestowanie – orzecznictwo
- Ocena własnego sposobu funkcjonowania w warunkach stresu
- Precyzyjnie określone moje czynniki stresu
- Diagnoza własnego poziomu stresu w sytuacji mobbingu i dyskryminacji
- Jakie są moje reduktory stresu
- Zrozumienie własnych reakcji na stres
- Radzenie sobie ze stresem
- Techniki relaksacyjne
- Panowanie nad emocjami
- Rezultaty napięcia emocjonalnego związanego z mobbingiem i dyskryminacją
- Zmęczenie, stres, utrata poczucia kompetencji, utrata poczucia wartości, konflikty, depersonalizacja
- Antidotum – zwalczanie napięć emocjonalnych wywołanych mobbingiem
- Asertywność w walce z mobbingiem i dyskryminacją
- Zachowania agresywne
- Zachowania bierne
- Zachowania asertywne
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach zawodowych
- Techniki asertywnej odmowy
- Komunikat JA jako technika zmniejszania oporu mobbera
- Pytania uczestników, dyskusje, podsumowanie szkolenia
Wykładowca
Trener biznesu, konsultant i ekspert, w branży od 2000 roku, praktyk i manager.
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń:
- Zarządzanie projektami w praktyce,
- Mobbing,
- Negocjacje,
- Kierowanie zespołami,
- Motywowanie,
- Zarządzanie kryzysowe i kalkulacja ryzyka.
Zajęcia prowadzi metodami interaktywnymi, angażującymi uczestników w rozwiązywanie konkretnych problemów i sytuacji.
Podczas szkoleń i warsztatów łączy praktyczne umiejętności uzyskane w trakcie pracy na stanowisku Dyrektor firmy usługowej i Kierownik marketingu w firmie produkcyjnej, gdzie zarządzał zespołami.
Ukończył 2-letnie studia MBA ZZL (Zarządzanie Zasobami Ludzkimi) i Politechnikę Warszawską, a także studia podyplomowe: Zarządzanie, Komunikacja i Promocja w Biznesie oraz Polsko-Niemieckie Studia Menedżerskie – Nowoczesne zarządzanie kapitałem ludzkim.
Połączenie własnych doświadczeń zawodowych, solidnej podbudowy w postaci ukończonych studiów i kursów oraz doświadczeń uczestników szkoleń pozwala mu szybko znaleźć wspólny język z kursantami, którzy osiągają dzięki temu założone cele szkoleniowe.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.