Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Szkolenie 1-dniowe
Na szkoleniu omówimy następujące zagadnienia: przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji, jak rozróżnić mobbing od konfliktów interpersonalnych oraz jak dbać o swoje środowisko pracy, zachowania dyskryminacyjne, molestowanie seksualne, bezpieczne środowisko pracy.
Opis szkolenia
Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń, z jakimi może spotkać się organizacja. Bezpieczne i przyjazne środowisko pracy sprzyja zaś efektywności pracowników. Aby zapobiegać tym zjawiskom, konieczne jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na nie, najlepiej na każdym szczeblu organizacji.
Cele szkolenia:
- nabycie wiedzy, czym są mobbing i dyskryminacja,
- uzyskanie wiedzy, jak identyfikować mobbing,
- poznanie skutecznych sposobów przeciwdziałania mobbingowi
Korzyści ze szkolenia:
- stworzenie bezpiecznego i przyjaznego środowiska pracy,
- zapewnienie stabilnej sytuacji w firmie,
- uniknięcie poważnych konsekwencji związanych z mobbingiem w strukturach organizacji.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- psychologicznych i społecznych mechanizmach powstawania zachowań mobbingowych,
- przepisach Kodeksu pracy dotyczących mobbingu i dyskryminacji.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- rozpoznawania mobbingu i dyskryminacji,
- odróżniania asertywności od mobbingu,
- promowania pozytywnej roli pracowników w tworzeniu bezpiecznego środowiska pracy,
- rozróżniania zachowań niepożądanych od tych, które warto eksponować w środowisku zawodowym.
Adresaci szkolenia:
- pracownicy wszystkich szczebli organizacji ze szczególnym uwzględnieniem działów HR,
- kadra kierownicza.
Metody szkoleniowe:
miniwykład prowadzącego, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje na forum.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Zjawiska niepożądane
- Mobbing
- Dyskryminacja
- Molestowanie
- Naruszenie dóbr osobistych
- Mobbing – czym jest, a czym nie jest?
- Definicja – Kodeks pracy
- Mobbing czynny i bierny
- Symptomy, zachowania podlegające mobbingowi
- Przykłady mobbingu w różnych organizacjach
- Odniesienie do prawa Unii Europejskiej
- Charakterystyka „ofiary”
- Mobber a mobbingowany
- Obrona przed mobbingiem, przeciwdziałanie – możliwości, metody, narzędzia
- Odpowiedzialność pracodawcy
- Cechy mobbingu
- Długotrwałość
- Powtarzalność
- Poniżenie, ośmieszenie, izolowanie
- Zachowania mobbingowe wg Leymana
- Zachowania, które noszą znamiona mobbingu
- Rodzaje mobbingu
- Kontrola pracy pracownika a mobbing
- Co jest, a co nie jest mobbingiem?
- Odpowiedzialność za mobbing
- Ochrona przed mobbingiem
- Powództwo sądowe o mobbing – orzecznictwo
- Dowody mobbingu
- Przeciwdziałanie mobbingowi – rola działów HR w organizacjach
- Zapobieganie mobbingowi
- Skutki mobbingu
- Dyskryminacja – definicja wg Prawa pracy
- Rodzaje dyskryminacji
- Zakaz dyskryminacji
- Odpowiedzialność za dyskryminację
- Różnice pomiędzy mobbingiem a dyskryminacją
- Dyskryminowanie pośrednie
- Dyskryminowanie bezpośrednie
- Inne przejawy dyskryminowania
- Zachowania podlegające dyskryminacji
- Przeciwdziałanie dyskryminacji – narzędzia, możliwości, granice
- Równość płci w zatrudnieniu
- Świadomość mocnych i słabych stron w przeciwdziałaniu mobbingowi i dyskryminacji
- Narzędzia wspomagające radzeniu sobie z mobbingiem i dyskryminacją w miejscu pracy
- Strategia obrony – nowe technologie, związki zawodowe, przedstawiciel pracowników, koledzy i koleżanki, instytucje pomocy zewnętrznej
- Przekonania a samoocena „ofiary” mobbingu lub dyskryminacji
- Zniekształcone wyobrażenia o sobie
- Kroki do zmiany postawy z pesymistycznej na optymistyczną
- Kreowanie radości życia
- Wdzięczność i nadzieja
- Proces budowania siły
- Źródła niszczenia zapału i siły
- Krąg zainteresowań a krąg wpływu
- Określenie działań niezbędnych do realizacji celów
- Molestowanie seksualne – słowne, fizyczne, wizualne
- Molestowanie – orzecznictwo
- Ocena własnego sposobu funkcjonowania w warunkach stresu
- Precyzyjnie określone moje czynniki stresu
- Diagnoza własnego poziomu stresu w sytuacji mobbingu i dyskryminacji
- Jakie są moje reduktory stresu?
- Zrozumienie własnych reakcji na stres
- Radzenie sobie ze stresem
- Techniki relaksacyjne
- Panowanie nad emocjami
- Rezultaty napięcia emocjonalnego związanego z mobbingiem i dyskryminacją
- Zmęczenie, stres, utrata poczucia kompetencji, utrata poczucia wartości, konflikty, depersonalizacja
- Antidotum – zwalczanie napięć emocjonalnych wywołanych mobbingiem
- Asertywność w walce z mobbingiem i dyskryminacją
- Zachowania agresywne
- Zachowania bierne
- Zachowania asertywne
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach zawodowych
- Techniki asertywnej odmowy
- Komunikat JA jako technika zmniejszania oporu mobbera
- Pytania uczestników, dyskusje, podsumowanie szkolenia
Wykładowca
Trener biznesu, konsultant i ekspert z 20-letnim doświadczeniem, praktyk i manager.
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń:
- Zarządzanie projektami w praktyce,
- Mobbing,
- Negocjacje,
- Kierowanie zespołami,
- Motywowanie,
- Zarządzanie kryzysowe i kalkulacja ryzyka.
Zajęcia prowadzi metodami interaktywnymi, angażującymi uczestników w rozwiązywanie konkretnych problemów i sytuacji.
Podczas szkoleń i warsztatów łączy praktyczne umiejętności uzyskane w trakcie pracy na stanowisku Dyrektor firmy usługowej i Kierownik marketingu w firmie produkcyjnej, gdzie zarządzał zespołami.
Ukończył 2-letnie studia MBA ZZL (Zarządzanie Zasobami Ludzkimi) i Politechnikę Warszawską, a także studia podyplomowe: Zarządzanie, Komunikacja i Promocja w Biznesie oraz Polsko-Niemieckie Studia Menedżerskie – Nowoczesne zarządzanie kapitałem ludzkim.
Połączenie własnych doświadczeń zawodowych, solidnej podbudowy w postaci ukończonych studiów i kursów oraz doświadczeń uczestników szkoleń pozwala mu szybko znaleźć wspólny język z kursantami, którzy osiągają dzięki temu założone cele szkoleniowe.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
690,00 zł + 23% VAT = 848,70 zł brutto
690,00 zł + VAT zw = 690,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Współpracujemy z hotelami należącymi do grupy Louvre Hotels. Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
Są to 3 hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
CENY W 2023 roku:
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 450 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 545 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 310 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 360 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 220 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 250 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 70 zł za dobę