Szkolenie z obsługi klienta – jak budować pozytywne relacje, również z „trudnym klientem”
Szkolenie 2-dniowe
Szkolenie z obsługi klienta obejmuje m.in. zagadnienia: indywidualne motywy zakupu, kryteria podejmowania decyzji, style komunikacji i zachowań, czynniki satysfakcji klienta, efektywna komunikacja z klientem, praca z „trudnym” klientem, asertywna komunikacja.
Opis szkolenia
Klienci stają się coraz bardziej świadomi swoich potrzeb, a ich oczekiwania rosną. Profesjonalna obsługa to odpowiedź na potrzeby klienta, zrealizowana w oparciu o wzajemne zrozumienie i szacunek. Stosowanie wysokich standardów w tym zakresie prowadzi do satysfakcji i budowania relacji z klientem, ale również do wzmocnienia reputacji firmy, utrwalenia swojego wizerunku profesjonalisty oraz pozytywnego odbioru danego produktu czy usługi.
Profesjonalnej obsługi klienta trzeba się nauczyć – jest to skomplikowany proces, wymagający dużej elastyczności, indywidualnego podejścia, umiejętności efektywnej komunikacji, panowania nad emocjami oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
Cele szkolenia:
- przygotowanie uczestników do prowadzenia efektywnej obsługi klienta
- wyposażenie uczestników w umiejętność posługiwania się wachlarzem najskuteczniejszych narzędzi, pozwalających sprawnie komunikować się z obsługiwanymi klientami i umiejętnie pozyskiwać informacje
- przygotowanie uczestników do radzenia sobie z „trudnym” klientem
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
-
strukturze i dynamice procesu obsługi klienta
-
zasadach komunikacji interpersonalnej
-
wynikach badań rynkowych z zakresu obsługi klienta
Uczestnicy nabędą umiejętności:
-
prowadzenia efektywnych rozmów, panowania nad ich czasem i przebiegiem
-
rozpoznawania typów zachowań klientów i dostosowania do nich sposobu rozmowy
-
rozpoznawania potrzeb i dopasowania właściwego dla klienta rozwiązania
-
rozpoznawania i zarządzania obiekcjami klienta
-
radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w obsłudze klienta
-
asertywnej komunikacji
-
mówienia klientowi „nie”, nie tracąc jego przychylności.
Uczestnicy nabędą kompetencje:
- otwartości i wyrozumiałości dla klientów i współpracowników
- większego zaangażowania i odpowiedzialności za relacje interpersonalne
- pokonywania osobistych barier i ograniczeń w komunikacji
- dostrojenia się do stanu emocjonalnego i typu osobowości klienta
- poczucia wpływu na jakość relacji w środowisku pracy oraz w kontakcie z klientem poprzez większą pewność siebie i empatię w komunikacji
Korzyści ze szkolenia:
- nowe spojrzenie na wykonywane zadania i wzmocnienie własnych kompetencji w zakresie efektywnej obsługi oraz budowania relacji z klientem
- zbudowanie wizerunku profesjonalisty i zjednanie sobie klientów
- pewność siebie i stawianie czoła trudnym rozmowom, sytuacjom i klientom
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do osób obsługujących klientów, pracowników biura obsługi klienta, helpdesk i call center, specjalistów ds. obsługi klienta, sprzedawców, handlowców, pracowników recepcji, pracowników gastronomii i wszystkich osób zainteresowanych tematem, mających kontakt z interesantami/klientami lub zarządzających tym obszarem w firmach czy instytucjach.
Metody szkoleniowe:
miniwykład, prezentacja multimedialna, studium przypadku, ćwiczenia, dyskusja, wymiana doświadczeń i dobrych praktyk
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Jesteśmy różni, klienci są różni. Jak z nimi pracować
- Indywidualne motywy zakupu
- Kryteria podejmowania decyzji
- Style komunikacji i zachowań
- Filozofia profesjonalnej obsługi klienta
- Rosnące oczekiwania klientów
- Czynniki satysfakcji klienta
- O czym mówią najnowsze badania rynku
- Jak budować doskonałą obsługę klienta
- Profesjonalna firma
- Profesjonalny handlowiec
- Efektywna komunikacja z klientem
- Proces komunikacji z klientem
- Zasady efektywnego słuchania
- Parafrazy, klaryfikacje
- Sztuka zadawania pytań
- Praca z „trudnym” klientem
- Kiedy klient staje się „trudny”
- 5 typów „trudnego" klienta
- Jak sobie poradzić w trudnych sytuacjach
- Krzywa emocji w czasie – łagodzenie sytuacji i nakierowanie na rozwiązania
- Asertywna komunikacja
- Test zachowań asertywnych
- Jak asertywnie wyrażać swoje uczucia
- Asertywna odmowa
- Asertywna krytyka
- 3 typy zachowań i ich źródła
- Prawa asertywne
- Zakończenie szkolenia
- Pytania uczestników
- Podsumowanie szkolenia i zebranie wniosków
- Zakończenie szkolenia
Wykładowca
Ekspert z zakresu sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania i rekrutacji. Posiada niemal 30-letnie doświadczenie zawodowe, które zdobywał pracując w firmach międzynarodowych, a także prowadząc własną działalność.
Certyfikowany trener biznesu. Prowadzi szkolenia z rozwoju kompetencji miękkich oraz zwiększania efektywności osobistej. Jest także prelegentem na konferencjach i kongresach branżowych oraz licencjonowanym trenerem Structogram® Training System.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.