Zbieranie i przetwarzanie odpadów - procedura dostosowawcza
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie ze zbierania i przetwarzania odpadów obejmuje m.in. zagadnienia: uzyskanie decyzji dostosowawczej i dalsze działanie na rynku gospodarowania odpadami, nowe wymagania dot. tytułów prawnych do władania nieruchomością, operat przeciwpożarowy, nowe parametry ilościowe, kontrola.
Opis szkolenia
Każdy podmiot, który otrzymał decyzję administracyjną uwzględniającą zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów, wydaną przed 5 marca 2018, zobligowany był do złożenia wniosku o wydanie decyzji dostosowawczej.
W wielu województwach procedury dostosowawcze wciąż trwają. Prowadzi to do stanu, w którym po wielu latach od złożenia wniosku wnioskodawcy są wzywani do ich uzupełnień, a ich obiekty stają się przedmiotem kontroli WIOŚ. Nieumiejętne uzupełnienie wniosku lub negatywny wynik kontroli WIOŚ może stanowić powód do odmowy wydania decyzji dostosowawczej, a także do cofnięcia zezwolenia.
Wiedza na temat procedury dostosowawczej pozwoli natomiast na jej zakończenie z pozytywnym skutkiem.
Cel szkolenia:
Podczas szkolenia:
- kompleksowo omówimy problematykę postępowania dostosowawczego w zakresie zezwoleń na zbieranie i zezwoleń na przetwarzanie odpadów,
- przedstawimy formalne i merytoryczne wymagania względem wniosku oraz załączników,
- opiszemy przebieg postępowania administracyjnego zmierzającego do wydania decyzji dostosowawczej,
- przybliżymy tematykę kontroli WIOŚ w procedurze dostosowawczej,
- omówimy rozstrzygnięcie sądów administracyjnych i organów II instancji w przedmiocie procedury dostosowawczej, w tym opinii gmin, kontroli WIOŚ i przesłanek odmowy dostosowania decyzji.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy zostaną wyposażeni w niezbędną wiedzę i umiejętności umożliwiające uzyskanie decyzji dostosowawczej i dalsze działanie na rynku gospodarowania odpadami.
Adresaci szkolenia:
- Specjaliści ds. ochrony środowiska i gospodarki odpadami
- Pracownicy odpowiedzialni za gospodarowanie odpadami w przedsiębiorstwie
- Prezesi, kadra zarządzająca, właściciele, przedsiębiorcy prowadzący profesjonalną działalność w zakresie gospodarowania odpadami
Metody prowadzenia zajęć:
wykład z prezentacją, pytania, dyskusja, wyjaśnianie wątpliwości, case study, warsztaty
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Podstawowe pojęcia w gospodarce odpadami i dlaczego są tak istotne.
- Zgodność działalności z aktami prawa miejscowego, w tym z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Analiza wymagalności decyzji o warunkach zabudowy oraz argumentacja o braku konieczności posiadania takiej decyzji.
- Nowe wymagania dot. tytułów prawnych do władania nieruchomością oraz przepisy przejściowe w tym zakresie.
- Podstawa prawna wniosku o wydanie decyzji dostosowawczej.
- Zmiany prowadzonej działalności wykraczające poza zakres procedury dostosowawczej.
- Operat przeciwpożarowy i korelacja wniosku z operatem.
- Nowe parametry ilościowe:
- maksymalna masa poszczególnych rodzajów odpadów,
- maksymalna łączna masa wszystkich rodzajów odpadów,
- największa masa odpadów,
- całkowita pojemność instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów.
- Zaświadczenia i oświadczenia jako nowe załączniki do wniosku.
- Oświadczenia podmiotów, na które nałożone zostały administracyjne kary pieniężne.
- Nowe wymagania prawa ochrony środowiska, w tym:
- monitoring wizyjny,
- obowiązek informacyjny WIOŚ o monitoringu,
- miejsca i sposoby magazynowania odpadów.
- Wysokość i forma zabezpieczenia roszczeń oraz metody optymalizacji wysokości zabezpieczenia roszczeń.
- Kontrola WIOŚ i konsekwencje negatywnej opinii tego organu.
- Kontrola Państwowej Straży Pożarnej i konsekwencje negatywnej opinii tego organu.
- Przesłanki odmowy wydania decyzji dostosowawczej.
- Konsekwencje pozostawienie wniosku o wydanie decyzji dostosowawczej bez rozpoznania.
- Konsekwencje cofnięcia zezwolenia w postępowaniu dostosowawczym.
- Omówienie najważniejszych rozstrzygnięć sądów administracyjnych oraz organów II instancji.
- Pytania, dyskusja, wyjaśnianie wątpliwości.
Wykładowca
Ekspert z zakresu ochrony środowiska. Posiada wieloletnie doświadczenie związane z pracą w administracji publicznej. Zajmował się m.in. prowadzeniem postępowań administracyjnych w zakresie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, przeprowadził kilkaset kontroli podmiotów gospodarczych i organów samorządowych.
Posiada wykształcenie prawnicze, jest inżynierem środowiska, doktorantem nauk prawnych, posiada uprawnienia audytora wewnętrznego systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001:2015.
Obecnie przedsiębiorca i trener, założyciel firmy doradczej w obszarze ochrony środowiska, prawnik w kancelarii radców prawnych.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.