Dyrektywa Omnibus, Towarowa i Cyfrowa w Polsce – istotne zmiany w polskim prawie konsumenckim od 2023 roku
Szkolenie 1-dniowe
Omówimy: podstawowe pojęcia w zakresie związanym z wdrożeniem przepisów dyrektywy omnibus, dyrektywy towarowej i dyrektywy cyfrowej, istotne zmiany dotyczące rozpatrywania reklamacji, nowe obowiązki informacyjne przedsiębiorców wobec konsumentów, zasady prezentowania cen promocyjnych, zmiany w prawie odstąpienia od umowy, zasady udostępniania i informowania o opiniach konsumentów, nowe obowiązki platform internetowych.
Opis szkolenia
Na szkoleniu dowiedzą się Państwo, w jaki sposób przedsiębiorcy powinni wdrożyć przepisy Dyrektywy Omnibus oraz Dyrektywy Cyfrowej i Dyrektywy Towarowej, w tym m.in:
- co oznaczają kluczowe pojęcia,
- jak należy dostosować wzorce umowne i formularze dla konsumentów,
- jakie zmiany nastąpiły w zasadach rozpatrywania reklamacji,
- jakie są nowe zasady prezentowania cen promocyjnych,
- jakie są nowe obowiązki informacyjne przedsiębiorców wobec konsumentów,
- co zmienia się w prawie odstąpienia od umowy,
- jak należy udostępniać i informować o opiniach konsumentów
- jakie nowe obowiązki dotyczą platform internetowych.
Cel szkolenia:
Kompleksowe i praktyczne omówienie zmian, jakie weszły w życie z początkiem roku 2023, w ustawie o prawach konsumenta, ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz kodeksie cywilnym, w związku z zaimplementowaniem do polskiego prawa dyrektywy omnibus, dyrektywy towarowej i dyrektywy cyfrowej.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej zmieniających się regulacji prawnych,
- Zwiększenie bezpieczeństwa firmy, jej kadry zarządzającej i pracowników,
- Umożliwienie dostosowania się firmy do nowych wymagań prawnych, w strategicznych oraz codziennych działaniach biznesowych z udziałem konsumentów.
Adresaci szkolenia:
Przedstawiciele sektora sprzedaży, w tym e-commerce, kadra zarządzająca, kierownicy, prawnicy wewnętrzni.
Metody prowadzenia zajęć:
Interaktywna prezentacja z interakcją z uczestnikami / praktyczne case studies / odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Kluczowe akty prawne i sankcje za ich nieprzestrzeganie.
- Najważniejsze pojęcia prawne:
- treść cyfrowa a usługa cyfrowa,
- towar, towar z elementami cyfrowymi,
- środowisko cyfrowe, kompatybilność, funkcjonalność, interoperacyjność,
- sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość.
- Ustawa o prawach konsumenta a ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym – relacje i praktyczne różnice.
- Ustawa o prawach konsumenta a kodeks cywilny – relacje i praktyczne różnice po zmianach.
- Rozszerzone obowiązki informacyjne przedsiębiorcy.
- Zasady prezentowania obniżonych cen towarów i usług sprzedawanych online oraz stacjonarnie.
- Nowe zasady udostępniania i informowania o opiniach konsumentów.
- Platformy internetowe – nowe obowiązki, w tym zasady dotyczące plasowania ofert.
- Nowe zasady umów i reklamacji konsumenckich: towary oraz treści/usługi cyfrowe.
- Obowiązek zapewnienia zgodności towaru, treści cyfrowych i usług cyfrowych z umową.
- Zmieniona hierarchia żądań reklamacyjnych konsumenta.
- Terminy i koszty dot. reklamacji.
- Rękojmia a gwarancja po zmianach.
- Zasady dotyczące przedsiębiorców-konsumentów.
- Prawo odstąpienia od umowy i możliwe wyłączenia.
- Niedozwolone klauzule umowne.
- Sesja pytań i odpowiedzi
Wykładowca
Ekspert w dziedzinie prawa ochrony konkurencji, nieuczciwej konkurencji, compliance a także gospodarczych sporów sądowych, w tym spraw karno-gospodarczych.
Wieloletnie doświadczenie zdobył we współpracy z wiodącymi zagranicznymi i polskimi kancelariami prawnymi. Doradza podmiotom polskim i międzynarodowym z różnych sektorów, m.in. FMCG, farmaceutycznego, IT oraz mediów.
Tworzy dla klientów skuteczne programy compliance oraz regularnie prowadzi szkolenia w tym zakresie. Reprezentuje klientów w postępowaniach administracyjnych (wyjaśniających i antymonopolowych) przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przed Komisją Europejską oraz w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym oraz Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Członek OIRP w Warszawie, członek Stowarzyszenia Prawa Konkurencji. Bierze udział w pracach legislacyjnych w zakresie polskiego prawa ochrony konkurencji.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
690,00 zł + 23% VAT = 848,70 zł brutto
690,00 zł + VAT zw = 690,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Współpracujemy z hotelami należącymi do grupy Louvre Hotels. Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
Są to 3 hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
CENY W 2023 roku:
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 450 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 545 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 310 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 360 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 220 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 250 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 70 zł za dobę