MASZ PYTANIA
DO TEGO SZKOLENIA?
Skontaktuj się z nami:

Dyrektywa Omnibus, Towarowa i Cyfrowa w Polsce – istotne zmiany w polskim prawie konsumenckim od 2023 roku

Szkolenie 1-dniowe
Omówimy: podstawowe pojęcia w zakresie związanym z wdrożeniem przepisów dyrektywy omnibus, dyrektywy towarowej i dyrektywy cyfrowej, istotne zmiany dotyczące rozpatrywania reklamacji, nowe obowiązki informacyjne przedsiębiorców wobec konsumentów, zasady prezentowania cen promocyjnych, zmiany w prawie odstąpienia od umowy, zasady udostępniania i informowania o opiniach konsumentów, nowe obowiązki platform internetowych.

Zwiń

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przyjęcia zgłoszenia. Administratorem danych jest J.G.Training Jadwiga Gwóźdź (ul. Olesińska 21, 02-548 Warszawa, 22 / 880 06 25, jagoda.gwozdz@jgt.pl). Dane są przetwarzane w celu realizacji umowy szkolenia, wypełnienia obowiązków prawnych, realizowania prawnie uzasadnionych interesów (np. dochodzenie roszczeń), a także - w przypadku wyrażenia zgody – w celu realizacji działań marketingowych. Dane są przetwarzane do momentu zakończenia współpracy, ustania obowiązku prawnego, ustania prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub do wycofania zgody. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz J.G.Training na podstawie umów – np. biuro księgowe. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, żądania przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, wycofania zgody w każdej chwili na przetwarzanie danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, co będzie skutkować zaprzestaniem przetwarzania Państwa danych w tym celu.

* pole wymagane

Opis szkolenia

Na szkoleniu dowiedzą się Państwo, w jaki sposób przedsiębiorcy powinni wdrożyć przepisy Dyrektywy Omnibus oraz Dyrektywy Cyfrowej i Dyrektywy Towarowej, w tym m.in:

  • co oznaczają kluczowe pojęcia,
  • jak należy dostosować wzorce umowne i formularze dla konsumentów,
  • jakie zmiany nastąpiły w zasadach rozpatrywania reklamacji,
  • jakie są nowe zasady prezentowania cen promocyjnych,
  • jakie są nowe obowiązki informacyjne przedsiębiorców wobec konsumentów,
  • co zmienia się w prawie odstąpienia od umowy,
  • jak należy udostępniać i informować o opiniach konsumentów
  • jakie nowe obowiązki dotyczą platform internetowych.

Cel szkolenia:

Kompleksowe i praktyczne omówienie zmian, jakie weszły w życie z początkiem roku 2023, w ustawie o prawach konsumenta, ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz kodeksie cywilnym, w związku z zaimplementowaniem do polskiego prawa dyrektywy omnibus, dyrektywy towarowej i dyrektywy cyfrowej.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej zmieniających się regulacji prawnych,
  • Zwiększenie bezpieczeństwa firmy, jej kadry zarządzającej i pracowników,
  • Umożliwienie dostosowania się firmy do nowych wymagań prawnych, w strategicznych oraz codziennych działaniach biznesowych z udziałem konsumentów.

Adresaci szkolenia:

Przedstawiciele sektora sprzedaży, w tym e-commerce, kadra zarządzająca, kierownicy, prawnicy wewnętrzni.

Metody prowadzenia zajęć:

Interaktywna prezentacja z interakcją z uczestnikami / praktyczne case studies / odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.

Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.

Program

  1. Kluczowe akty prawne i sankcje za ich nieprzestrzeganie.
     
  2. Najważniejsze pojęcia prawne:
    • treść cyfrowa a usługa cyfrowa,
    • towar, towar z elementami cyfrowymi,
    • środowisko cyfrowe, kompatybilność, funkcjonalność, interoperacyjność,
    • sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość.
       
  3. Ustawa o prawach konsumenta a ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym – relacje i praktyczne różnice.
     
  4. Ustawa o prawach konsumenta a kodeks cywilny – relacje i praktyczne różnice po zmianach.
     
  5. Rozszerzone obowiązki informacyjne przedsiębiorcy.
     
  6. Zasady prezentowania obniżonych cen towarów i usług sprzedawanych online oraz stacjonarnie.
     
  7. Nowe zasady udostępniania i informowania o opiniach konsumentów.
     
  8. Platformy internetowe – nowe obowiązki, w tym zasady dotyczące plasowania ofert.
     
  9. Nowe zasady umów i reklamacji konsumenckich: towary oraz treści/usługi cyfrowe.
     
  10. Obowiązek zapewnienia zgodności towaru, treści cyfrowych i usług cyfrowych z umową.
     
  11. Zmieniona hierarchia żądań reklamacyjnych konsumenta.
     
  12. Terminy i koszty dot. reklamacji.
     
  13. Rękojmia a gwarancja po zmianach.
     
  14. Zasady dotyczące przedsiębiorców-konsumentów.
     
  15. Prawo odstąpienia od umowy i możliwe wyłączenia.
     
  16. Niedozwolone klauzule umowne.
     
  17. Sesja pytań i odpowiedzi

Wykładowca

Ekspert w dziedzinie prawa ochrony konkurencji, nieuczciwej konkurencji, compliance a także gospodarczych sporów sądowych, w tym spraw karno-gospodarczych.

Wieloletnie doświadczenie zdobył we współpracy z wiodącymi zagranicznymi i polskimi kancelariami prawnymi. Doradza podmiotom polskim i międzynarodowym z różnych sektorów, m.in. FMCG, farmaceutycznego, IT oraz mediów. 

Tworzy dla klientów skuteczne programy compliance oraz regularnie prowadzi szkolenia w tym zakresie. Reprezentuje klientów w postępowaniach administracyjnych (wyjaśniających i antymonopolowych) przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przed Komisją Europejską oraz w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym oraz Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Członek OIRP w Warszawie, członek Stowarzyszenia Prawa Konkurencji. Bierze udział w pracach legislacyjnych w zakresie polskiego prawa ochrony konkurencji.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

690,00 zł + 23% VAT = 848,70 zł brutto

690,00 zł + VAT zw = 690,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Hotele - pomoc w rezerwacjach

Współpracujemy z hotelami należącymi do grupy Louvre Hotels. Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl

Ważne:

  • Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
  • Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
  • Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
Są to 3 hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.

CENY W 2023 roku:

Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 450 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 545 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/

Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 310 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 360 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 220 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 250 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 70 zł za dobę

Zapisz się do newslettera

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje na temat naszej oferty szkoleniowej?
Zapisz się na nasz newsletter

Nie znalazłeś szkolenia dla siebie?

Napisz jaka tematyka Cię interesuje. Pomożemy Ci znaleźć szkolenie odpowiadające Twoim potrzebom.