Motywująca rozmowa oceniająca i ewaluacja pracowników

Warszawa
06 września 2019 r., piątek, godz. 09.30-16.30
Warszawa
17 grudnia 2019 r., wtorek, godz. 09.30-16.30
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Prawie nikt nie lubi być oceniany, ale … bez sprawnego, rzetelnego i sprawiedliwego systemu oceny efektów pracy pracownika, trudno pracować i trudno podejmować decyzje personalne.

Niechęć do systemów ocen wynika często z tego, że nie spełniają one określonych kryteriów – mogą być ogólnikowe, pobieżne, niepoparte przykładami, czasem zbyt ostre itp. W wielu przypadkach pracownicy nie znają kryteriów, według których będą oceniani, a rozmowom brakuje elementów pozytywnych, czyli doceniania postępów. Cele są narzucane, źle zdefiniowane albo w ogóle ich nie ma. Sami przełożeni też nie czują się komfortowo podczas takich rozmów, gdyż przewidują rozmaite, często bardzo emocjonalne reakcje.

Proponujemy Państwu szkolenie, którego celem jest:

  • wzmocnienie świadomości roli oceny okresowej w odniesieniu do specyfiki różnych stanowisk,
  • zapoznanie uczestników z zasadami wprowadzenia i utrzymywania sprawnie funkcjonującego systemu ocen okresowych,
  • zapoznanie z zasadami ewaluacji pracowników.

Szkolenie kierujemy do pracowników działów HR, którzy chcą:

  • dowiedzieć się, jak łączyć system Ocen z innymi systemami ZZL,
  • otrzymać niezbędną wiedzę i umiejętności pomoce w dobrym przygotowaniu systemu Ocen (oceniani, oceniający, przygotowanie formularzy i procedur SOOP),
  • dowiedzieć się, dlaczego tak ważne są aspekty komunikacji podczas wprowadzania i funkcjonowania systemu i jak je stosować,
  • wypracować metody radzenia sobie z trudnymi emocjami pracowników w związku z wprowadzeniem i funkcjonowaniem SOOP.

Uczestnicy zdobędą / rozwiną wiedzę dotyczącą następujących zagadnień:

  • rola systemu ocen okresowych w organizacji,
  • czynniki warunkujące efektywność systemu ocen okresowych,
  • zasady prowadzenia rozmowy oceniającej,potencjalnie trudne sytuacje podczas wprowadzenia systemu ocen w organizacji,
  • możliwość usprawnienia systemów już działających,
  • zasady tworzenia modeli kompetencyjnych.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • prowadzenia rozmowy motywującej i oceniającej pracowników,
  • wyznaczania celów w oparciu o specyfikę stanowiska,
  • reagowania na sytuacje trudne podczas rozmowy z pracownikiem,
  • konstruktywnej komunikacji z pracownikiem i budowania atmosfery zaufania.

Metody szkoleniowe:

  • zasada 80/20 (zajęcia praktyczne / zajęcia teoretyczne),
  • ćwiczenia i gry szkoleniowe,
  • analiza przypadku,
  • wykład z prezentacją multimedialną,
  • rozmowa moderowana/ dyskusja,
  • warsztaty w grupach,
  • ankiety/ kwestionariusze,
  • filmiki szkoleniowe.

Program

  1. Omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników.
     
  2. Ocena okresowa – sposób na motywację i zwiększenie efektywności pracowników:
     
    • Rola i cele systemu ocen okresowych – dlaczego ludzie czują się zmotywowani do pracy, gdy znają jej ocenę,
    • Dopasowanie systemu ocen do specyfiki, etapu rozwoju, wielkości i celów firmy,
    • Istota systemów ocen – czy oceny mogą być obiektywne,
    • Zasady tworzenia modeli kompetencyjnych – klasyfikacja kompetencji, ich definiowanie i skale pomiaru,
    • Powiązanie systemu ocen z polityką zarządzania kadrami,
    • Problemy i obawy Ocenianych i Oceniających – jak sobie z nimi radzić,
    • Korzyści z systemu ocen – dla Pracownika, dla Przełożonego, dla Organizacji – jak to przekazywać pracownikom,
    • Samoocena pracownika a efektywność rozmowy oceniającej – dodatkowa motywacja pracownika poprzez włączenie go w rozmowę oceniającą,
    • Rola Zarządu i … bezpośrednich przełożonych w sukcesie działania systemu Ocen – jak włączać kadrę kierowniczą w procesy związane z SOP.
       
  3. Zasady działania efektywnego systemu ocen okresowych:
     
    • Zarządzanie przez cele (MBO) – wyznaczanie celów i wyznaczanie KPI dla stanowisk,
    • Formularze oceny dla poszczególnych działów i stanowisk,
    • Dokumentacja systemu ocen pracowniczych (SOOP),
    • Warunki dobrze zaplanowanej i przeprowadzonej rozmowy oceniającej – czyli jak przygotować praktyczny Przewodnik / Regulamin Systemu Ewaluacji w organizacji:
       
      • cele rozmowy oceniającej,
      • wyznaczenie pracownikowi czasu na przygotowanie do oceny,
      • zaplanowanie terminu i miejsca spotkania,
      • przygotowanie się do rozmowy,
      • struktura motywującej rozmowy oceniającej,
      • najczęstsze błędy popełniane w procesie oceny,
         
    • Komunikacja wdrożenia systemu ewaluacji w organizacji – narzędzia, sprawdzone metody,
    • Jeśli nie oceny… to co?
       
  4. Trudne reakcje na systemy ocen ze strony pracowników:
     
    • 3 podstawowe przyczyny emocjonalnych reakcji pracowników – jak sobie z nimi radzić,
    • Rola techniki podkreślania dobrych intencji jako panaceum na blokadę ze strony pracowników, kierowników,
    • Reguła S. Covey’a – „Najpierw staraj się zrozumieć, potem być zrozumianym” – dostosowanie stylu komunikacji nadawcy do stylu komunikacji rozmówcy.
       
  5. Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań.

Wykładowca

Dyplomowany trener biznesu, certyfikowany trener standardu HRD BP, wieloletnia dyrektor i ekspert HR i Rozwoju Pracowników.

Ponad 11 lat pracowała w biznesie, początkowo jako specjalista ds. personalnych, potem jako HR manager a finalnie jako Dyrektor ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmach o różnym profilu działalności: sieci handlowe, usługowe, produkcja. Były to zarówno międzynarodowe korporacje, polskie firmy, a także organizacje administracji publicznej.

Od 12 lat szkoli i doradza. Prowadzi projekty doradcze związane z procesami zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacji. Współpracuje z małymi i średnimi firmami w zakresie konsultacji dot. wsparcia procesów rekrutacji i selekcji, systemów motywacyjnych, systemów ewaluacji pracowników, systemów work – life balance. Opracowała wiele autorskich programów szkoleniowych bazujących na własnym doświadczeniu zawodowym. Jest prelegentem na seminariach oraz autorką publikacji w portalach internetowych.

Na salach szkoleniowych spędziła już 11 tysięcy godzin. Rozwój i praca z ludźmi to jej pasja.

Miejsce

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

790,00 zł + 23% VAT = 971,70 zł brutto

790,00 zł + VAT zw = 790,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.

Warszawa
06 września 2019 r., piątek, godz. 09.30-16.30
Warszawa
17 grudnia 2019 r., wtorek, godz. 09.30-16.30