Komunikacja interpersonalna - warsztaty efektywnej komunikacji

Warszawa / lub ONLINE
26 października 2021 r., wtorek, 10.00 - 16.00
Warszawa / lub ONLINE
8 grudnia 2021 r., środa, 10.00 - 16.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Szkolenie odpowiada na pytania: jak zwiększyć efektywność komunikacji, jaki mam styl komunikacji, jakie są bariery w komunikacji, jakie błędy w komunikacji popełniam, jak dostosować komunikat do odbiorcy, co to aktywne słuchanie, jak wyrażać własne zdanie i udzielać informacji zwrotnej.

Cel szkolenia:

  • poznanie błędów i barier w komunikacji,
  • poznanie własnego stylu komunikacji, jego mocnych stron i tych wymagających usprawnienia,
  • poznanie technik rozpoznawania jaki styl komunikacji stosować w zależności od typu odbiorcy, 
  • nabycie umiejętności dostosowywania stylu komunikacji do odbiorcy, uwzględniając skuteczne umiejętności komunikacyjne,
  • poznanie technik aktywnego słuchania, wyrażania własnego zdania i udzielania informacji zwrotnej,
  • pogłębienie świadomości na temat korzyści płynących z komunikacji w zespole i przećwiczenie technik porozumiewania się w zespole nastawionego na współpracę. 

Korzyści ze szkolenia: nabycie kompetencji niezbędnych do efektywnej komunikacji, czyli umiejętność budowania komunikatów zgodnych z intencją i rozumienia komunikatów nadawcy.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • czynnikach wpływających na różnice komunikacyjne i problemy w komunikacji w codziennej pracy,
  • technikach skutecznej komunikacji zarówno w przekazywaniu informacji, jak i ich odbiorze,
  • przełamywaniu stereotypów, filtrów i oporu w komunikacji z „trudnym rozmówcą”,
  • indywidualnym stylu komunikacji, i jak dostosować swój styl do odbiorcy, a co może Ci sprawiać trudności w komunikacji.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • komunikowania się w sposób, aby zrozumieć się mimo różnic i osiągnąć założony cel,
  • porozumiewania się w sposób efektywny, z nastawieniem na słuchanie, zrozumienie i umiejętne przekazanie informacji zwrotnej,
  • identyfikacji i analizy problemów, które rodzi brak komunikacji i współpracy. 

Adresaci szkolenia: szkolenie skierowane jest do wszystkich osób dążących do zwiększenia umiejętności w obszarze komunikacji. Dlatego niezależnie od tego czy jesteś członkiem zespołu czy jego liderem, czy pracujesz z klientem wewnętrznym czy zewnętrznym ten warsztat będzie dla Ciebie wartościowy.

Metody szkoleniowe:

mini wykłady prowadzącego, ćwiczenia praktyczne indywidualne oraz w grupach, dyskusje na forum, symulacje.

Program

  1. Po co nam komunikacja  i czym jest komunikacja w zespole:
  • znaczenie komunikacji we współpracy i budowaniu relacji,
  • źródła zniekształceń i bariery w procesie komunikacji.
  1. Jak się komunikować aby się skomunikować w zespole:
  • kolory komunikacji i określenie własnego koloru (stylu) komunikacji,
  • indywidualne dostosowanie stylu komunikacji do koloru odbiorcy,
  • sposoby rozszyfrowywania typowych zachowań i sposobów komunikacji:
    • komunikacja werbalna,
    • komunikacja niewerbalna,
    • stereotypy w komunikacji,
    • emocje w komunikacji,
  • jak rozpoznać „trudny typ rozmówcy” i jakie są sposoby na porozumienie się.
  1. Strategia komunikowania się w praktyce:
  • jak rozmawiać – umiejętności komunikacyjne w praktyce:
    • aktywne słuchanie – jak słuchać, aby usłyszeć – techniki umożliwiające usłyszenie komunikatu, a nie tego, co chcemy usłyszeć,
    • jak przekazywać informację, aby być zrozumiałym i profesjonalnym,
    • oddzielanie emocji od faktów.

Wykładowca

Menedżer HR z 15 – letnim doświadczeniem we współpracy z  zespołami wielokulturowymi i wielopokoleniowymi w międzynarodowych korporacjach. Posiada doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji, szkoleń dla pracowników wszystkich szczebli, w firmach o profilu produkcyjnym i sprzedażowym.  Zajmowała się budowaniem komunikacji zespołów wielonarodowych, funkcjonujących w rozporoszonej strukturze organizacyjnej, nastawionej na osiągnięcie celu i pracę w atmosferze współpracy.
Obserwując różnice kulturowe różnych nacji, prowadząc powyżej 500 rozmów rekrutacyjnych i rozwojowych rocznie, spotkań z pracownikami wielu szczebli, spotykając się z osobami z bardzo zróżnicowanych środowisk i kultur, zarządzając rozproszoną grupą około 50 osób o różnym poziomie kompetencji, motywacji i przede wszystkim z różnych państwa  obserwowałam i cały czas obserwuję, jak ważna jest komunikacja do osiągnięcia celu, pracy w atmosferze współpracy, pozyskaniu i przekazaniu wiedzy. Codzienne obcowanie z ludźmi, prowadzenie szkoleń z zakresu komunikacji – szkoleń na rynku polskim o zagranicznym - pokazało mi, jak łatwo można zaprzepaścić osiągnięcie celu, zdemotywować się, a często i obrazić, pokłócić się, z błahego wydawałoby się powodu – różnej, nieskutecznej komunikacji.
Stąd w pracy zawodowej i w życiu prywatnym niezmiernie ważna jest umiejętność komunikowania się – słuchania, mówienia – werbalnego i niewerbalnego, i jest to umiejętność, której podstawy można poznać w trakcie szkolenia, ale aby ją utrwalić, konieczna jest ciągła praca nad sobą, swoim stylem porozumiewania się i jego doskonaleniem.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

590,00 zł + 23% VAT = 725,70 zł brutto

590,00 zł + VAT zw = 590,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
26 października 2021 r., wtorek, 10.00 - 16.00
Warszawa / lub ONLINE
8 grudnia 2021 r., środa, 10.00 - 16.00