Opis szkolenia
Komunikacja to narzędzie, z którego korzystamy w pracy niezależnie od branży i zajmowanego stanowiska. Współcześnie trudno wyobrazić sobie efektywną pracę bez efektywnej komunikacji. Jest to o tyle trudne, że każdy z nas różni się stylem bycia i komunikacji, temperamentem, a także sposobem wyrażania potrzeby i oczekiwań. Obecnie mamy przed sobą dodatkowe wyzwanie - musimy komunikować się za pośrednictwem telefonu czy rozmów wideo. Praca zdalna stawia przed nami wymaganie umiejętności przeniesienia rozmów w świat online, co często wiąże się z zupełnie nowymi i często trudnymi do pokonania przeszkodami.
Cel szkolenia:
- wzmocnienie i poprawienie umiejętności komunikacyjnych,
- poznanie własnego stylu komunikacji oraz nauka dostosowania swojego sposobu komunikowania się do stylu rozmówcy,
- poznanie zasad savoir vivre w komunikacji online i telefonicznej.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- zasadach dotyczących efektywnej komunikacji w zespole, pomiędzy zespołami lub z klientami,
- własnym stylu komunikacji i jego wpływie na innych,
- zasadach komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz online i offline,
- narzędziach wzmacniających proces zrozumienia poszczególnych osób w zespole,
- zasadach dotyczących budowania długotrwałych relacji ze współpracownikami, klientami i przełożonymi lub podwładnymi,
- barierach komunikacyjnych,
- zasadach dotyczących świadomej mowy ciała.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- weryfikacji własnych mocnych i słabych stron,
- eksponowania swoich mocnych stron,
- eliminowania błędów w komunikacji,
- rozpoznania stylu komunikacji drugiej strony i budowania adekwatnego dialogu,
- komunikacji własnej opinii w sposób asertywny i adekwatny do swojej roli zawodowej,
- budowania jasnych i czytelnych komunikatów w sytuacjach codziennych, ale przede wszystkim również w sytuacjach konfliktowych i stresujących,
- aktywnego słuchania.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób dążących do zwiększenia umiejętności w obszarze komunikacji. Dlatego niezależnie od tego czy jesteś członkiem zespołu czy jego liderem, czy pracujesz z klientem wewnętrznym czy zewnętrznym ten warsztat będzie dla Ciebie wartościowy.
Metody szkoleniowe:
mini wykłady prowadzącego, ćwiczenia praktyczne indywidualne oraz w grupach, dyskusje na forum, symulacje
W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.
Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.
Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.
By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)
Program
- Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
- Komunikacja interpersonalna w biznesie:
- „bariery” komunikacyjne – wewnętrzne i zewnętrzne,
- efektywna komunikacja,
- rola aktywnego słuchania,
- rola celu w procesie komunikacji – cele organizacji a cele osobiste,
- autodiagnoza własnego stylu komunikacji w oparciu o typologię C.G.Junga.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna:
- rola pierwszego wrażenia,
- odzwierciedlanie sygnałów werbalnych i niewerbalnych,
- spójność w komunikacji a wiarygodność,
- odróżnianie faktów od interpretacji,
- rola języka.
- Komunikacja online:
- savoir vivre w komunikacji online,
- bariery do pokonania.
- Asertywność:
- psychologia asertywności,
- techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- asertywność a bierna agresja,
- stawianie granic w relacjach zawodowych.
- Rozmowa:
- rola zadawania pytań,
- czym jest pogłębianie w rozmowie i dochodzenie do sedna,
- technika parafrazy,
- zarządzanie trudnymi emocjami w rozmowie,
- budowanie odpowiedzialności w rozmowie,
- czynniki sprzyjające prowadzeniu konstruktywnej rozmowy.
- Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań.
Wykładowca
Menedżer z 20 letnim doświadczeniem, coach z międzynarodową akredytacją ICF, trener biznesu, wykładowca akademicki.
Posiada wieloletnie korporacyjne doświadczenie w public relations i marketingu, w budowania wizerunku firmy i marki osobistej. Na swojej zawodowej drodze obejmowała wiele stanowisk: Marketing Managera, Managera Komunikacji Marketingowej i Managera Public Relations oraz Właścicielki Agencji Public Relations. Prowadziła wykłady z Public Relations dla Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i Wyższej Szkole Handlu i Prawa.
Prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji osobistych, interpersonalnych i menedżerskich takich jak: komunikacja interpersonalna, wpływ naszych myśli na naszą przyszłość, zwiększenie pewności siebie, asertywność, motywowanie siebie i innych, kreowanie wizerunku firmy i produktu/usługi, autoprezentacja, wystąpienia publiczne, wystąpienia przed kamerą, public relations, relacje z mediami, budowanie marki osobistej, savoir vivre w biznesie, redagowanie pism, artykułów i informacji prasowych, profesjonalny sekretariat, wyznaczanie celów coaching w rozwoju kobiety, szczęśliwa kobieta, rozwój, kariera, miłość, zarządzanie emocjami i radzenie sobie ze stresem i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej i etyki w biznesie.
Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje realizując projekty szkoleniowe oraz w pracy indywidualnej w zakresie coachingu zgodnie ze standardami International Coach Federation.
Projekty szkoleniowe prowadziła dla takich firm i instytucji jak:
Zakłady Farmaceutyczne Polpharma, NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Delphi Poland S.A., CEMEX Polska, DANWOOD S.A.,HORTEX Holding S.A., BONDUELLE Polska Sp. z o.o., MAXON, Dolcan, Prestige PM Sp. z o.o., EGB Firma Doradczo-Konsultingowa, Grupa PRK & ADS, Ministerstwo Środowiska, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Sitel Polska Sp. z o.o. dla wielu innych.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
590,00 zł + 23% VAT = 725,70 zł brutto
590,00 zł + VAT zw = 590,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.