Budowanie relacji z klientem i sprzedaż – warsztaty dla NIE-handlowców
Szkolenie 2-dniowe
Na szkoleniu omówimy zagadnienia takie jak: kanały sprzedaży, jak rozmawiać z klientami, rozmowa handlowa, profesjonalna obsługa klienta, budowanie relacji z klientem, lojalność do marki, analiza potrzeb klientów,rozmowa z klientem, język wartości, język korzyści, negocjacje z klientem, finalizowanie rozmowy z klientem, proces zakupowy, aktywne słuchanie.
Opis szkolenia
Warsztaty dedykujemy osobom, które w swojej codziennej pracy mają stały kontakt z klientami, a tym samym liczne okazje sprzedażowe. Od ich postawy, otwartości, zrozumienia, umiejętności wejścia „w buty klienta” i budowania partnerskiej relacji win-win, zależy dalszy rozwój współpracy z klientem i sprzedaż. Dzięki uświadomieniu sobie swojej roli w procesie sprzedaży, nie-handlowcy mogą skutecznie go wesprzeć.
Drogi Uczestniku, jeśli:
- nie jesteś handlowcem, ale na co dzień masz kontakt z klientami, chcesz sprawnie obsłużyć klienta i zatrzymać go w dłuższej relacji,
- prowadzisz swoją firmę i chcesz się nauczyć jak skutecznie pozyskiwać klientów i budować z nimi długotrwałe relacje,
- działasz w grupach projektowych, a może jesteś inżynierem, architektem, prawnikiem, księgową lub wykonujesz inne specjalistyczne zawody, ustalasz z klientami warunki współpracy i chcesz się czuć pewniej w komunikacji z klientami
- to szkolenie jest dla Ciebie!
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zbudowanie świadomości sprzedażowej i umiejętności wykorzystywania okazji sprzedażowych u osób, które mają kontakt z klientami w swojej codziennej pracy. Szkolenie wskaże uczestnikom, jak budować współpracę z klientami na różnych poziomach i etapach relacji handlowych oraz niehandlowych.
Korzyści ze szkolenia:
- pewność i swoboda w relacjach z klientami,
- poprawa jakości relacji budowanych z klientami,
- zwiększenie zarobków swoich i firmy
.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- posługiwania się nowoczesnymi kanałami aktywnego docierania do potencjalnych klientów, aby szybciej i skuteczniej pozyskiwać nowych klientów,
- rozpoczynania rozmów z potencjalnymi klientami tak, aby wzbudzić zainteresowanie i ciekawość,
- edukowania swoich potencjalnych klientów, aby utrzymać z nimi ciepłe relacje,
- diagnozowania i analizowania potrzeb oraz potencjalnych wyzwań klientów, aby móc lepiej dotrzeć do rzeczywistych oczekiwań klientów,
- przedstawiania klientowi rozwiązań dopasowując przy tym język i dynamikę rozmowy do rozmówcy, aby klient czuł się swobodnie i zrozumiany w relacji z Tobą,
- prezentowania rozwiązań przy użyciu języka wartości i wizualizacji, aby klient lepiej mógł wyobrazić sobie przedstawiane opcje rozwiązań,
- negocjowania zmian w projektach czy końcowych ustaleń, aby każda ze stron czuła się usatysfakcjonowana,
- finalizowania rozmów z klientami, aby skutecznie zamykać projekty i otrzymywać rzeczowe informacje zwrotne od klientów,
- utrzymania relacji z klientami, aby budować lojalność do marki i aby klient czuł się „zaopiekowany”.
Metody szkoleniowe:
Szkolenie odbywa się w formie warsztatów. Metody pracy z grupą wykorzystywane podczas szkolenia:
- case study (ćwiczenia umiejętności praktycznych w branżowych sytuacjach ze scenariuszem i instrukcją - uczenie przez doświadczanie),
- zadania w grupach i parach z wykorzystaniem elementów rozwiązywania problemów w kreatywny sposób, m.in. design thinking itp., stworzone na podstawie Cyklu Kolba,
- testy diagnostyczne i zwiększające samoświadomość w wielu obszarach kompetencyjnych,
- dyskusja, edukacja, wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, film edukacyjny,
- mentoring z elementami modelowania zachowań,
- coaching grupowy – praca z przekonaniami, nawykami, blokadami.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji – zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Rozpoczęcie szkolenia
- Przywitanie uczestników i wzajemne poznanie się
- Przedstawienie agendy szkolenia
- Zebranie zasad współpracy i oczekiwań uczestników
- Proces zakupowy klienta
- Elementy marketingowego modelu AIDA
- Strategie motywacji klienta, czyli co skłania klienta do podjęcia decyzji o zakupie
- Tworzenie Avatara potencjalnego klienta
- Moje mocne strony i zasoby w relacji z klientami z elementami Analizy SWOT
- Budowanie relacji z klientami, tymi potencjalnymi i już zdobytymi
- Nowa forma aktywnych Follow Up’ów w budowaniu relacji z klientami
- Ocieplanie relacji z potencjalnymi klientami
- Edukacja klienta jako klucz do zbudowania ciepłego Lead’a
- Przygotowanie się do rozmowy z klientem w ujęciu partnerskiego modelu relacji
- Kontraktowanie rozmowy z klientami w celu zbudowania zaufania na początku relacji z klientem
- Słuchaj i odpowiadaj na oczekiwania swojego klienta
- Budowanie i zadawanie trafnych pytań w kontakcie z klientem
- Aktywne słuchanie, parafraza i odzwierciedlenie
- Docieranie i analizowanie prawdziwego wyzwania klienta
- Podstawowe potrzeby klientów, a język wartości
- Dopasowanie swojego rozwiązania do potrzeb klienta
- Inspirowanie do działania i wizualizowanie zysku dla klienta
- Empatyczna i asertywna komunikacja w relacjach biznesowych
- Negocjowanie i zmierzanie do finalizacji współpracy
- Trudne sytuacje w relacji z klientami i sposoby ich rozwiązywania
- Przygotowanie do negocjacji i podstawowe zasady prowadzenia skutecznych negocjacji
- Efektywne techniki negocjacji w relacjach biznesowych
- Sprawdzanie gotowości klienta do finalizacji i zamykanie rozmów z klientami
- Utrzymywanie relacji z klientami posprzedażowymi
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia
- Runda końcowa – pytania, refleksje, mój pierwszy krok
- Ankieta poszkoleniowa
- Rozdanie dyplomów
Wykładowca
Trener Biznesu z doświadczeniem sprzedażowym, managerskim i rekrutacyjnym. Certyfikowany Life i Business Coach ICF, certyfikowany praktyk Neurolingwistycznego Programowania NLP oraz Porozumienia bez przemocy NVC, dyplomowany Pedagog z specjalizacją nauczycielską .
Specjalizuje się w szkoleniach handlowców w obszarze sprzedaży, efektywnej i asertywnej komunikacji, zarządzaniu sobą w czasie, rozwiązywaniu problemów i kreatywnym generowaniu rozwiązań w trudnych sytuacjach, pracy z nawykami i przekonaniami dla wydajnego wykorzystania potencjału uczestników szkoleń.
Swoje doświadczenie zdobyła przy współpracy między innymi z Krajowym Rejestrem Długów, Kaczmarski Inkasso, S8, Language Solutions for Business, Empik School i Speak Up oraz dzięki projektom dedykowanym operatorom telefonicznym i multimedialnym, firmom ubezpieczeniowym, biurom inżynieryjnym oraz firmom z branży metalowej. Zrealizowała tym samym ponad 2000 godzin szkoleń i warsztatów oraz ponad 1000 godzin indywidualnych spotkań rozwojowych.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego – około 5 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
1290,00 zł + 23% VAT = 1586,70 zł brutto
1290,00 zł + VAT zw = 1290,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
CENY W 2023 roku:
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 220 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 250 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 310 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 360 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 450 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 545 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Parking hotelowy płatny dodatkowo.