Suplementy diety w Polsce – produkcja, znakowanie, sprzedaż i reklama. Co trzeba wiedzieć, o czym pamiętać, czego się wystrzegać
SZKOLENIE ONLINE, 2 DNI
Szkolenie z suplementów diety obejmuje m.in. zagadnienia: wprowadzanie suplementów diety do obrotu na terytorium Polski, system Solvit, produkty z pogranicza, skład suplementów diety, prawidłowe etykiety, oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, oświadczenia pending, reklama suplementów.
Opis szkolenia
Rynek suplementów diety cieszy się w Polsce ogromnym powodzeniem. Rosnąca liczba producentów oraz nowych produktów na rynku wymusza utrzymanie właściwego standardu rynkowego i dostosowanie składów, etykiet i reklam do obowiązujących przepisów prawa. Dużą uwagę należy zwrócić dodatkowo na współprace z influencerami, a także odpowiednie zabezpieczenia w umowach o współpracy i na produkcję kontraktową.
Organy nadzoru coraz częściej skupiają swoje działania wokół kontroli suplementów diety (ich reklamy, etykiety, składu), dlatego zgodność z regulacjami jest kluczowa, aby uniknąć wysokich kar.
Zapraszamy na szkolenie, podczas którego szczegółowo omawiamy prawne aspekty wprowadzania suplementów diety do obrotu na terytorium Polski. Wiedza przekazana na szkoleniu pozwoli na prowadzenie działań zgodnych z prawem, a tym samym na realizację strategii ułatwiającej osiągnięcie przewagi konkurencyjnej.
Uczestnicy otrzymają praktyczne branżowe wskazówki, a także zdobędą przydatną wiedzę dzięki omówieniu prawdziwych przypadków z branży suplementów diety.
Cele szkolenia:
- poszerzenie wiedzy uczestników na temat regulacji prawnych niezbędnych do produkcji, sprzedaży i reklamy suplementów diety oraz stanowisk inspekcji w zakresie suplementów diety, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa i praktyczne przykłady z rynku,
- poszerzenie wiedzy o najnowsze decyzje i stanowiska organów kontroli, w oparciu o liczne przykładu praktyczne,
- analiza dokumentów (decyzje PPIS, PWIS, postanowienia GIS),
- analiza orzecznictwa oraz reklam wraz z wnioskami praktycznymi dla działalności uczestników,
- omówienie najczęściej pojawiających się na etykietach błędów,
- omówienie krok po kroku powiadomienia suplementu diety do GIS.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- nabycie kompleksowej i praktycznej wiedzy o regulacjach dotyczących suplementów diety
- nabycie umiejętności:
- tworzenia treści na opakowanie suplementu diety
- doboru właściwego składu pod kątem jego legalności
- zasad postępowania w trakcie kontroli
- tworzenia dozwolonych haseł reklamowych i odpowiednich kampanii marketingowych
- praktyczne wskazówki dla branży, jak radzić sobie w toku inspekcji
- omówienie licznych przypadków z praktyki podmiotów z branży suplementów diety
Adresaci szkolenia:
- kadra zarządzająca (właściciele, prezesi, managerowie)
- pracownicy działów rozwoju produktów
- brand managerowie
- pracownicy działów jakości
- pracownicy działów R&D
- pracownicy działów marketingu i reklamy
- producenci suplementów diety
- dystrybutorzy i importerzy suplementów diety
- wytwórcy
- detaliczne lub sklepy internetowe, apteki i sieci aptek
- sklepy zielarskie i zielarsko-medyczne
- agencje marketingowe lub reklamowe.
Metody szkoleniowe:
- wykład w oparciu o prezentację multimedialną
- warsztaty
- omówienie case studies
- dyskusja
- sesja pytań i odpowiedzi
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Wszechstronny zakres szkolenia. Nawiązywanie do doświadczeń spoza Polski. Płynność wypowiedzi i wartkie tempo prowadzenia zajęć.
Wiedza prowadzących, potrafili odpowiedzieć na każde pytanie, stwierdzam ogromne doświadczenie w branży. Często na szkoleniach mogłam usłyszeć, trudne pytanie, muszę sprawdzić, a tu odpowiedź na miejscu i potwierdzona praktyką.
Program
- Zarys aktów prawnych kształtujących rynek suplementów diety
- Definicja suplementu diety
- Problematyka produktów z pogranicza – jak prawidłowo kwalifikować produkt, suplement diety czy lek? A może żywność specjalnego przeznaczenia medycznego lub żywność wzbogacona
- Różne kategorie tego samego produktu w krajach UE
- System Solvit – jak skorzystać z tego narzędzia? Przykładowe rozstrzygnięcia
- Produkcja we własnym zakładzie produkcyjnym vs. produkcja kontraktowa – podstawowe obowiązki i wyzwania
- Skład suplementów diety
- Składniki aktywne – witaminy i składniki mineralne
- Składniki aktywne – składniki roślinne
- Składniki aktywne – inne niż wyżej wymienione
- Dodatki do żywności
- Suplementy diety dla grup wrażliwych – dla niemowląt, małych dzieci i kobiet w ciąży
- Prawidłowa etykieta suplementu diety od a do z – teoria i praktyka, najczęściej popełniane błędy oraz wskazówki, jak ich uniknąć, przykłady decyzji, stanowiska inspekcji w zakresie znakowania
- Powiadomienie suplementu diety do GIS – krok po kroku
- Wprowadzenie do obrotu – kanały sprzedaży suplementów diety (sprzedaż stacjonarna, online)
- Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne
- Przyszłość oświadczeń pending
- Reklama suplementów diety
- Reklama w internecie
- Reklama z udziałem influencerów
- Przepisy prawa żywnościowego dot. reklamy
- Przepisy dot. ochrony konsumentów i ich zastosowanie w reklamie suplementów diety
- Jak bezpiecznie wykorzystywać badania i publikacje naukowe dot. składników i produktów
- Reklama kierowana do specjalistów z zakresu ochrony zdrowia
- Rekomendacje suplementów diety przez profesjonalistów oraz osoby znane
- Ryzyka – potencjalne kary i sankcje
- Przykłady postępowań – jak radzić sobie w przypadku zarzutów dot. nieprawidłowej reklamy?
- Warsztaty – omówienie przykładowych reklam
- Przykłady postępowań kontrolnych i praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w toku kontroli
- Sesja pytań i odpowiedzi, omówienie wątpliwości uczestników, podsumowanie
Wykładowca
Prawniczka, specjalistka prawa żywnościowego, farmaceutycznego i kosmetycznego, doświadczona trenerka szkoleń.
Główny obszar jej działalności to obsługa prawno-regulacyjne firm z sektora suplementów diety, wyrobów medycznych, branży farmaceutycznej, kosmetycznej oraz spożywczej.
Posiada duże doświadczenie w reprezentacji klientów w toku uzyskania pozwoleń oraz kontroli realizowanych przez inspekcje, a także w procedurach przed EFSA i Komisją Europejską.
Prowadzi liczne szkolenia dla firm z branży oraz jest prelegentką na krajowych i międzynarodowych konferencjach.
Oprócz bogatej praktyki zawodowej przygotowuje rozprawę doktorską na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.