PUESC i SENT 2024. Zasady obsługi platformy PUESC, dokonywanie zgłoszeń SENT - szkolenie przy komputerach
Szkolenie 1-dniowe
Na szkoleniu SENT i PUESC omawiamy m.in.: zasady korzystania z platformy PUESC oraz wypełniania formularzy SENT, aktualny wykaz towarów objętych systemem SENT, stosowanie programu ISZTAR, obowiązki poszczególnych podmiotów, zasady kontroli i system kar, procedurę awaryjną, a także przeprowadzimy warsztaty komputerowe.
Opis szkolenia
Od 12 stycznia 2024 lista odpadów objętych systemem monitorowania przewozu i obrotu SENT zostaje rozszerzona m.in. o farby, lakiery, rozpuszczalniki i kleje – w sumie dotyczy to przewozu 11 rodzajów odpadów.
Zapraszamy na kompleksowe szkolenie, na którym omawiamy przepisy oraz pokazujemy zasady działania platformy.
Cele szkolenia:
- Szczegółowo przedstawimy obowiązki przedsiębiorców, zasady odpowiedzialności i sposobu rejestracji zgłoszeń SENT.
- Podsumujemy zmiany zawarte w ostatnich nowelizacjach przepisów.
- Wyjaśnimy wątpliwości związane z tematem szkolenia oraz zrealizujemy ćwiczenia praktyczne przy komputerach.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy zapoznają się z istotnymi zagadnieniami związanymi z tematyką szkolenia. Omówimy m.in.:
- aktualną listę towarów i zasady jej obowiązywania, np. sześciocyfrowe kody odpadów – od 12.01.2024
- szczegółowe zasady monitorowania przewozów i wypełniania formularzy SENT
- monitorowanie przewozów z zastosowaniem lokalizatorów GPS lub ZSL
- naruszenia, za których niedopełnienie ustawodawca przewidział kary, wysokość kar, kiedy można odstąpić od nałożenia kary
- obrót paliwami opałowymi – zgłoszenie AKC - RU (SENT170, 173), kody transakcyjne
- monitorowanie przewozu gazu LP
Zaprezentujemy szczegółowe rozwiązania:
- jak odnaleźć miejsce na mapie w przypadku braku adresu dostawy
- jak uzyskać pełen dostęp do platformy PUESC – wymagany od 1 lutego 2020 roku
- jak stosować procedurę awaryjną
Podczas warsztatów: założenie kont na platformie testowej PUESC i wypełnienie zgłoszeń testowych SENT
Adresaci szkolenia:
- podmioty objęte systemem monitorowania przewozu towarów e-Przewóz (SENT) – zarówno kadra kierownicza, jak i specjaliści, pracownicy administracyjni, kierowcy, spedytorzy, dyspozytorzy, księgowi, radcy prawni
- pracownicy organów administracji publicznej, biorących udział w systemie monitorowania przewozu towarów e-Przewóz (SENT) jako podmioty odpowiedzialne za nadzór i egzekucję przepisów
- inne osoby, które chcą poznać lub zgłębić wiedzę dotyczącą systemu monitorowania przewozu towarów e-Przewóz (SENT), np. doradcy podatkowi, radcowie prawni, adwokaci.
Metody szkoleniowe:
Szkolenie odbywa się przy komputerach. Są używane podczas całego szkolenia w celu poznania obsługi portalu PUESC, w tym usług: e-Klient, e-Przewóz (SENT) i Taryfy Celnej. Czas przeznaczony ćwiczenia w wypełnianiu zgłoszeń e-Przewóz (SENT) – około 1,5 godz.
Podczas szkolenia stacjonarnego komputery zapewnia organizator. W opcji online – każdy uczestnik pracuje na swoim komputerze.
UWAGA:
W trakcie szkolenia uczestnicy będą korzystać z własnego konta na platformie PUESC - https://puesc.gov.pl oraz na platformie TESTOWEJ PUESC - https://test.puesc.gov.pl Będzie konieczne zalogowanie się na konto przy wykorzystaniu aktualnego loginu i hasła (prosimy, by uczestnicy znali hasło i login umożliwiające zalogowanie się do obu platform). Osoby, które nie posiadają kont na obu platformach, prosimy o ich założenie przed szkoleniem z wyborem wersji rozszerzonej potwierdzonej, np. e-puapem. W niektórych przypadkach czas oczekiwania na aktywowanie konta może wynieść kilka godzin.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Podstawy prawne – aktualne w roku 2024
- Zasady korzystania z platformy PUESC (Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych), tzw. e-Klient
- zasady pełnej rejestracji podmiotów wysyłających i odbierających
- zakładanie konta osoby fizycznej
- uzyskanie Id-SISC osoby fizycznej
- uzyskanie podpisu elektronicznego – certyfikat celny
- rejestracja podmiotu
- rejestracja reprezentacji osoby fizycznej
- przykładowe założenie konta
- Definicje i określenia – nowe definicje (lokalizator, zewnętrzny system lokalizacji, paliwa opałowe, podmiot nabywający, podmiot sprzedający, pośredniczący podmiot olejowy, zużywający podmiot olejowy, urządzenia grzewcze itp.)
- Aktualny wykaz towarów objętych systemem SENT, w szczególności
- kody CN – czterocyfrowe, sześciocyfrowe i ośmiocyfrowe
- kody CN z „ex”
- kody 0001, 0002, 0003, 0004, 0005
- towary pochodzące z Ukrainy – od 12.08.2023
- sześciocyfrowe kody odpadów – od 12.01.2024
- zwolnienia ilościowe i rodzajowe – małe opakowania jednostkowe
- Stosowanie programu ISZTAR – wyszukiwanie i klasyfikacja towarów, praktyczne przykłady
- Warsztaty komputerowe – jak dokonać zgłoszenia SENT w systemie e-Przewóz
- zasady i sposób wypełniania zgłoszeń SENT
- lokalizacja miejsca załadunku i miejsca dostarczenia na mapie
- anulowanie, aktualizacja, uzupełnianie i zamykanie zgłoszeń SENT
- sprawdzanie statusu i ważności zgłoszenia SENT przez kierowcę i przewoźnika SENT402 i SENT406
- komunikaty zwrotne z systemu
- PROCEDURA AWARYJNA: Kiedy stosujemy? Jak wypełniamy dokument papierowy SENT (DZZ) – warsztaty
- Sposób wypełniania obowiązków
- Podmiotu Wysyłającego
- Podmiotu Odbierającego
- Przewoźnika
- Kierowcy
- SENT – GEO
- urządzenia
- lokalizator
- Zewnętrzny System Lokalizacji
- zasady stosowania
- urządzenia
- Przewozy kolejowe – zasady monitorowania przewozu
- Wywóz produktów leczniczych
- Zasady kontroli i system kar – systemowy komunikat o kontroli
- Pytania, wyjaśnianie wątpliwości, dyskusja. Warsztaty w wykorzystaniem komputerów
Wykładowca
Były pracownik Krajowej Administracji Skarbowej, z wieloletnim doświadczeniem w służbach celnych. Dokonywał odpraw celnych, prowadził postępowania celne, wdrażał Procedurę Uproszczoną i system INTRASTAT, kierował działaniami kontrolnymi, nadzorował postępowania karno-skarbowe oraz pracował w HELP-DESK-u Systemów Informatycznych Skarbowo-Celnych.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Hotelu Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem