PUESC i SENT 2025. Zasady obsługi platformy PUESC, dokonywanie zgłoszeń SENT – szkolenie przy komputerach
Szkolenie 1-dniowe
Na szkoleniu SENT i PUESC omawiamy m.in.: zasady korzystania z platformy PUESC oraz wypełniania formularzy SENT, aktualny wykaz towarów objętych systemem SENT, stosowanie programu ISZTAR, obowiązki poszczególnych podmiotów, zasady kontroli i system kar, procedurę awaryjną, a także przeprowadzimy warsztaty komputerowe.
Opis szkolenia
W 2024 lista odpadów objętych systemem monitorowania przewozu i obrotu SENT została rozszerzona m.in. o farby, lakiery, rozpuszczalniki i kleje – w sumie dotyczy to przewozu 11 rodzajów odpadów. W roku 2024 wprowadzono także formularze SENTRMPD, które dotyczą rejestracji zgłoszenia do rejestru SENT międzynarodowych przewozów drogowych rzeczy oraz przewozów kabotażowych rzeczy
Zapraszamy na kompleksowe szkolenie, na którym omawiamy aktualne przepisy oraz pokazujemy zasady działania platformy. Powiemy również o zmianach, które są w trakcie projektowania lub są zapowiadane na 2025 rok, a także omówimy je szczegółowo, jeśli w dniu realizacji szkolenia będzie już znany kształt projektowanych regulacji prawnych.
Cele szkolenia:
- Szczegółowo przedstawimy obowiązki przedsiębiorców, zasady odpowiedzialności i sposobu rejestracji zgłoszeń SENT.
- Podsumujemy zmiany zawarte w ostatnich nowelizacjach przepisów.
- Wyjaśnimy wątpliwości związane z tematem szkolenia oraz zrealizujemy ćwiczenia praktyczne przy komputerach.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy zapoznają się z istotnymi zagadnieniami związanymi z tematyką szkolenia. Omówimy m.in.:
- aktualną listę towarów i zasady jej obowiązywania, np. sześciocyfrowe kody odpadów – od 12.01.2024
- szczegółowe zasady monitorowania przewozów i wypełniania formularzy SENT
- monitorowanie przewozów z zastosowaniem lokalizatorów GPS lub ZSL
- naruszenia, za których niedopełnienie ustawodawca przewidział kary, wysokość kar, kiedy można odstąpić od nałożenia kary
- obrót paliwami opałowymi – zgłoszenie AKC - RU (SENT170, 173), kody transakcyjne
- monitorowanie przewozu gazu LP
Zaprezentujemy szczegółowe rozwiązania:
- jak odnaleźć miejsce na mapie w przypadku braku adresu dostawy
- jak uzyskać pełen dostęp do platformy PUESC – wymagany od 1 lutego 2020 roku
- jak stosować procedurę awaryjną
- jak sprawdzić ważności zgłoszenia przewozu wraz z ostatnią pozycją gps pojazdu
Podczas warsztatów: założenie kont na platformie testowej PUESC i wypełnienie zgłoszeń testowych SENT
Adresaci szkolenia:
- podmioty objęte systemem monitorowania przewozu towarów e-Przewóz (SENT) – zarówno kadra kierownicza, jak i specjaliści, pracownicy administracyjni, kierowcy, spedytorzy, dyspozytorzy, księgowi, radcy prawni
- pracownicy organów administracji publicznej, biorących udział w systemie monitorowania przewozu towarów e-Przewóz (SENT) jako podmioty odpowiedzialne za nadzór i egzekucję przepisów
- inne osoby, które chcą poznać lub zgłębić wiedzę dotyczącą systemu monitorowania przewozu towarów e-Przewóz (SENT), np. doradcy podatkowi, radcowie prawni, adwokaci.
Metody szkoleniowe:
Szkolenie odbywa się przy komputerach. Są używane podczas całego szkolenia w celu poznania obsługi portalu PUESC, w tym usług: e-Klient, e-Przewóz (SENT) i Taryfy Celnej. Czas przeznaczony ćwiczenia w wypełnianiu zgłoszeń e-Przewóz (SENT) – około 1,5 godz.
Podczas szkolenia stacjonarnego komputery zapewnia organizator. W opcji online – każdy uczestnik pracuje na swoim komputerze.
UWAGA:
W trakcie szkolenia uczestnicy będą korzystać z własnego konta na platformie PUESC - https://puesc.gov.pl oraz na platformie TESTOWEJ PUESC - https://test.puesc.gov.pl Będzie konieczne zalogowanie się na konto przy wykorzystaniu aktualnego loginu i hasła (prosimy, by uczestnicy znali hasło i login umożliwiające zalogowanie się do obu platform). Osoby, które nie posiadają kont na obu platformach, prosimy o ich założenie przed szkoleniem z wyborem wersji rozszerzonej potwierdzonej, np. e-puapem. W niektórych przypadkach czas oczekiwania na aktywowanie konta może wynieść kilka godzin.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Profesjonalne przekazanie konkretnej wiedzy (często na przykładach), wiedza trenera, dokładne trzymanie się harmonogramu, w tym wyznaczonych przerw w szkoleniu.
Program
- Podstawy prawne – aktualne w roku 2025
- Zasady korzystania z platformy PUESC (Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych), tzw. e-Klient
- zasady pełnej rejestracji podmiotów wysyłających i odbierających
- zakładanie konta osoby fizycznej
- uzyskanie Id-SISC osoby fizycznej
- uzyskanie podpisu elektronicznego – certyfikat celny
- rejestracja podmiotu
- rejestracja reprezentacji osoby fizycznej
- przykładowe założenie konta
- Definicje i określenia – nowe definicje (lokalizator, zewnętrzny system lokalizacji, paliwa opałowe, podmiot nabywający, podmiot sprzedający, pośredniczący podmiot olejowy, zużywający podmiot olejowy, urządzenia grzewcze itp.)
- Aktualny wykaz towarów objętych systemem SENT, w szczególności
- kody CN – czterocyfrowe, sześciocyfrowe i ośmiocyfrowe
- kody CN z „ex”
- kody 0001, 0002, 0003, 0004, 0005
- towary pochodzące z Ukrainy – od 12.08.2023
- sześciocyfrowe kody odpadów – od 12.01.2024
- zwolnienia ilościowe i rodzajowe – małe opakowania jednostkowe
- Stosowanie programu ISZTAR – wyszukiwanie i klasyfikacja towarów, praktyczne przykłady
- Warsztaty komputerowe – jak dokonać zgłoszenia SENT w systemie e-Przewóz
- zasady i sposób wypełniania zgłoszeń SENT
- lokalizacja miejsca załadunku i miejsca dostarczenia na mapie
- anulowanie, aktualizacja, uzupełnianie i zamykanie zgłoszeń SENT
- sprawdzanie statusu i ważności zgłoszenia SENT przez kierowcę i przewoźnika SENT402 i SENT406
- komunikaty zwrotne z systemu
- PROCEDURA AWARYJNA: Kiedy stosujemy? Jak wypełniamy dokument papierowy SENT (DZZ) – warsztaty
- Sposób wypełniania obowiązków
- Podmiotu Wysyłającego
- Podmiotu Odbierającego
- Przewoźnika
- Kierowcy
- SENT – GEO
- urządzenia
- lokalizator
- Zewnętrzny System Lokalizacji
- zasady stosowania
- urządzenia
- Przewozy kolejowe – zasady monitorowania przewozu
- Wywóz produktów leczniczych
- Zasady kontroli i system kar – systemowy komunikat o kontroli
- Pytania, wyjaśnianie wątpliwości, dyskusja. Warsztaty w wykorzystaniem komputerów
Wykładowca
Były pracownik Krajowej Administracji Skarbowej, z wieloletnim doświadczeniem w służbach celnych. Dokonywał odpraw celnych, prowadził postępowania celne, wdrażał Procedurę Uproszczoną i system INTRASTAT, kierował działaniami kontrolnymi, nadzorował postępowania karno-skarbowe oraz pracował w HELP-DESK-u Systemów Informatycznych Skarbowo-Celnych.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.