Transport i spedycja krajowa i międzynarodowa: INCOTERMS 2010, umowa spedycji, przewozy drogowe, Konwencja CMR - reklamacje

Warszawa
08-09 kwietnia 2019 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
Warszawa
18-19 listopada 2019 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych w firmie za wysyłki i odbiór towaru, a także za prowadzenie reklamacji z tytułu umowy spedycji oraz z tytułu uszkodzenia, ubytku lub utraty towaru w umowie przewozu. Zajęcia polecane są szczególnie logistykom i spedytorom.

W trakcie szkolenia wykładowca omówi m.in:

  • kto odpowiada za załadunek i rozładunek,
  • kto ponosi kary za przekroczenie nacisku na oś,
  • kary za podanie nieprawdziwych danych w liście przewozowym,
  • rozszerzenie odpowiedzialności poza przewoźnika na nadawcę i spedytora,
  • przekażemy również podstawowe informacje na temat nowej ustawy o monitorowaniu przewozu towarów.

Korzyści dla uczestników:

  • nauczymy jak poprawnie i skutecznie składać reklamacje zarówno do przewoźnika, jak i do spedytora, oraz w jaki sposób zawierać umowę przewozu (lub spedycji) aby dochodzenie roszczeń było łatwiejsze,
  • powiemy czym różni się ubezpieczenie CARGO od OCS i OCP, dlaczego pomimo wysokiego ubezpieczenia przewoźnika (OCP) warto mieć CARGO,
  • przedstawimy różnicę umowy spedycji od umowy przewozu, a także wskażemy, czym różni się odpowiedzialność spedytora i przewoźnika,
  • wyjaśnimy, w jaki sposób rozpoznać "przewoźnika umownego", który udaje spedytora oraz jakie to niesie zagrożenia zarówno dla Klienta, jak i dla niego samego.

Program

Dzień I

  1. Przejście ryzyka w warunkach dostaw INCOTERMS 2010:
    • pojęcie „ryzyka” w dostawie,
    • kto jest uprawniony do składania reklamacji do spedytora i przewoźnika: nadawca, poszkodowany, ten co dał zlecenie, właściciel towaru czy ponoszący ryzyko? Czy INCOTERMS daje jakieś wskazówki?
    • dlaczego przy warunkach EXW nie sprzedający nie powinien ładować towaru,
    • dlaczego FOB nie należy używać do kontenerów,
    • dlaczego wystrzegać się zakupów na warunkach CIF i CIP.
       
  2. Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym:
    • rodzaje / podział ubezpieczeń: OCP (przewoźnika), CARGO (ładunku) i OCS (spedytora) - specyfika, różnice, pułapki,
    • wyjaśnienie pojęć: wartość ubezpieczenia, suma ubezpieczenia, franszyza, instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,
    • praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.

Dzień II

  1. Umowa spedycji a umowa przewozu:
    • podobieństwa, różnice pułapki,
    • odpowiedzialność spedytora i zasady dochodzenia reklamacji z tytułu umowy spedycji,
    • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik,
    • co to jest „pośrednictwo przy przewozie rzeczy”,
    • dokumenty przewozowe i spedycyjne: zlecenie przewozowe, zlecenie spedycyjne, listy przewozowe: drogowy CMR, kolejowy CIM, lotniczy AWB, konosament morski (B/L), zaświadczenie spedytora FIATA FCR inne.
       
  2. Ustawa o monitorowaniu drogowego przewozu towarów – krótkie omówienie:
    • kogo dotyczy ustawa,
    • jakie towary podlegają monitorowaniu,
    • zgłaszanie przewozu na platformie PUESC,
    • wysokie kary za brak zgłoszenia lub podanie informacji niezgodnych z rzeczywistością.
       
  3. Odpowiedzialność przewoźnika drogowego w przewozach krajowych i międzynarodowych - Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego  towarów (CMR) i Ustawa Prawo przewozowe:
    • zakres stosowania,
    • pojęcie osoby uprawnionej,
    • podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
    • podstawowe błędy przy dochodzeniu roszczeń,
    • dlaczego spedytor nie jest „osoba uprawnioną” do składania reklamacji u przewoźnika,
    • relacje przewoźnika i spedytora z „osobą uprawnioną”,
    • reklamacja – jak to robić prawidłowo.
       
  4. Panel dyskusyjny - pytania, problemy, przykłady, konsultacje.

Wykładowca

Niezależny ekspert w zakresie zagadnień związanych z transportem i spedycją międzynarodową, od wielu lat prowadzi szkolenia z tego zakresu, pracował dla wielu polskich i zagranicznych spedytorów.

Miejsce

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1190,00 zł + 23% VAT = 1463,70 zł brutto

1190,00 zł + VAT zw = 1190,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 189 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 214 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 290 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 327 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 300 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 365 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. 22 582 72 09, www.goldentulipwarsawcentre.com

Warszawa
08-09 kwietnia 2019 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
Warszawa
18-19 listopada 2019 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)