Transport i spedycja krajowa i międzynarodowa: INCOTERMS 2010, umowa spedycji, przewozy drogowe, Konwencja CMR - reklamacje

Warszawa
18-19 listopada 2019 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych w firmie za sprzedaż wysyłki i odbiór towaru, a także za prowadzenie reklamacji z tytułu umowy spedycji oraz z tytułu uszkodzenia, ubytku lub utraty towaru w umowie przewozu. Zajęcia polecane są szczególnie handlowcom, logistykom i spedytorom.

W trakcie szkolenia wykładowca omówi m.in:

  • Warunki Handlowe INCOTERMS 2010,
  • dlaczego nie nadużywać warunków EXW i czemu nie stosować FOB, CFR i CIF do kontenerów,
  • kto odpowiada za załadunek i rozładunek,
  • kto ponosi kary za przekroczenie nacisku na oś,
  • kary za podanie nieprawdziwych danych w liście przewozowym,
  • rozszerzenie odpowiedzialności poza przewoźnika na nadawcę i spedytora,
  • przekażemy również podstawowe informacje na temat nowej ustawy o monitorowaniu przewozu towarów.

Korzyści dla uczestników:

  • po szkoleniu uczestnicy będą potrafili zastosować prawidłowe warunki handlowe INCOTERMS do umowy sprzedaży/kupna oraz zrealizować już zawarte transakcje poprzez ich właściwą interpretację,
  • nauczymy jak poprawnie i skutecznie składać reklamacje zarówno do przewoźnika, jak i do spedytora, oraz w jaki sposób zawierać umowę przewozu (lub spedycji) aby dochodzenie roszczeń było łatwiejsze,
  • powiemy czym różni się ubezpieczenie CARGO od OCS i OCP, dlaczego pomimo wysokiego ubezpieczenia przewoźnika (OCP) warto mieć CARGO,
  • przedstawimy różnicę umowy spedycji od umowy przewozu, a także wskażemy, czym różni się odpowiedzialność spedytora i przewoźnika,
  • wyjaśnimy, w jaki sposób rozpoznać "przewoźnika umownego", który udaje spedytora oraz jakie to niesie zagrożenia zarówno dla Klienta, jak i dla niego samego.

Program

Dzień I

  1. Wstęp - warunki dostaw INCOTERMS jako składowa umowy sprzedaży:
     
    • jakie prawo stosujemy do międzynarodowej umowy sprzedaży?
    • wybór dobrowolny czy obligatoryjny?
    • KONWENCJA NARODÓW ZJEDNOCZONYCH o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów, sporządzona w Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r.
       
  2. Warunki dostaw INCOTERMS 2010:
     
    • co regulują a czego nie regulują INCOTERMS 2010,
    • co to jest „ryzyko” w dostawie,
    • płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach),
    • najczęściej popełniane błędy np.: nadużywanie EXW, stosowanie FOB, CFR lub CIP do kontenerów, nieumiejętne stosowanie DDP, nieumiejętne rozpoznawanie terminu dostawy,
    • obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej,
    • TOP 10 najczęściej popełnianych błędów przy wybieraniu i stosowaniu INCOTERMS® 2010,
    • zalecenia: kiedy stosować daną formułę.
       
  3. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania.
     
    1. Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu:
       
      • EXW EX Works (… named place)
      • FCA Free Carrier (… named place)
      • CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)
      • CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)
      • DAT Delivered At Terminal (… named terminal at port or place of destination)
      • DAP Delivered At Place (… named place of destination)
      • DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)
         
    2. Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten, który ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć.
       
    3. Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego.
       
    4. Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …:
       
      • FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)
      • FOB Free On Board (… named port of shipment)
      • CFR Cost and Freight (… named port of destination)
      • CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
         
  4. Dyskusja, pytania, wyjaśnianie wątpliwości.

 

Dzień II

  1. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora:
     
    • czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu,
    • zakres odpowiedzialności spedytora,
    • najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji,
    • skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem,
    • czego należy wymagać od spedytora, a czego raczej nie,
    • czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi,
    • instrukcja wysyłkowa - ważne narzędzie pracy spedytora.
       
  2. Co o ubezpieczeniach wiedzieć należy:
     
    • OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek,
    • co przewoźnik o swoim ubezpieczeniu powinien wiedzieć a czego z reguły nie wie,
    • dlaczego pomimo opłacenia składki zakład ubezpieczeń odmawia wypłaty odszkodowania - najczęściej podawane przyczyny – jak temu zapobiec,
    • klauzula podwykonawcy,
    • można mieć rację, ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”,
    • zakres ubezpieczenia CARGO,
    • czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?
       
  3. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR):
     
    • podstawy prawne,
    • zakres odpowiedzialności przewoźnika,
    • niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron),
    • kto jest obowiązany załadować i wyładować towar, kto mocuje towar na pojeździe (przy plandekach jest inaczej niż przy przewozie pojazdów),
    • kary dla załadowcy, nadawcy … za przekroczenie nacisku osi czy dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu,
    • umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
    • najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
    • zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
    • najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
    • przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie transportu, ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika (obrona przed niesłusznie złożonymi reklamacjami),
    • postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
    • przykłady praktyczne,
    • jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja (podstawy prawne),
    • jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika (podstawy prawne).
       
  4. Dyskusja, pytania, wyjaśnianie wątpliwości.

 

Wykładowca

Niezależny ekspert w zakresie zagadnień związanych z transportem i spedycją międzynarodową, od wielu lat prowadzi szkolenia z tego zakresu, pracował dla wielu polskich i zagranicznych spedytorów.

Miejsce

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1190,00 zł + 23% VAT = 1463,70 zł brutto

1190,00 zł + VAT zw = 1190,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 189 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 214 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 290 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 327 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 300 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 365 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. 22 582 72 09, www.goldentulipwarsawcentre.com

Warszawa
18-19 listopada 2019 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)