Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Trudne sytuacje w pracy menedżera

Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy menedżera, np. rozmowa dyscyplinująca, negatywna informacja zwrotna, rozmowa o podwyżce.

Opis szkolenia

Rola menedżera jest niezwykle wymagająca, ponieważ wymaga wielu różnorodnych umiejętności - od myślenia strategicznego przez delegowanie zadań do umiejętności komunikacji z zespołem. 
Szkolenie "Trudne sytuacje w pracy menedżera" powstało z myślą o osobach, dla których pewne zadania menedżerskie są wyzwaniem i które poszukują możliwości pracy nad nimi w bezpiecznych warunkach. Jest to też miejsce na wymianę doświadczeń, co pomaga w spojrzeniu na każde zagadnienie z szerszej perspektywy. Dodatkowo trener, który posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem, może podzielić się swoimi spostrzeżeniami i dobrymi praktykami w tym obszarze. 

Cele szkolenia:

  • poznanie znaczenia dostosowywania stylu zarządzania w zależności od osoby i sytuacji,
  • poznanie kluczowych aspektów budowania pozytywnej i profesjonalnej relacji z zespołem,
  • przećwiczenie technik aktywnego słuchania i informacji zwrotnej,
  • poznanie technik zarządzania konfliktem,
  • zmapowanie trudnych sytuacji we współpracy z zespołem,
  • nabycie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów w pracy z zespołem – rozmowy dyscyplinującej, przekazania informacji o zmianach, rozmowy o podwyżce.

Korzyści ze szkolenia: poznanie oraz przećwiczenie umiejętności reagowania na trudne sytuacje pojawiające się w pracy menedżera.

Uczestnicy nabędą  wiedzę o:

  • kluczowych aspektach budowania pozytywnej i profesjonalnej relacji z zespołem,
  • technikach aktywnego słuchania i informacji zwrotnej, 
  • metodach zarządzania konfliktem,
  • typach trudnych pracowników i jak sobie z nimi radzić.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • prowadzenia trudnych rozmów w pracy z zespołem:
    • rozmowa dyscyplinująca,
    • przekazanie informacji o zmianach,
    • rozmowa o podwyżce,
  • zarządzania konfliktem,
  • aktywnego słuchania.

Adresaci szkolenia:

  • menedżerowie zarządzających zespołem,
  • menedżerowie chcących rozwinąć swoje umiejętności i poczucie pewności w radzeniu sobie w trudnych sytuacjach w zarządzaniu zespołem,
  • osoby przygotowujących się do roli menażera chcące przygotować się merytorycznie i praktycznie do nowej roli. 

SPECJALNY BONUS DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA!
W ramach szkolenia mają Państwo możliwość skorzystania z indywidualnej godzinnej konsultacji z trenerem po szkoleniu w dogodnym ustalonym terminie.
Konsultacja daje możliwość szczegółowego omówienia indywidualnych trudnych przypadków, przeanalizowania dotychczasowych działań oraz przygotowania indywidualnego planu działania w odpowiedzi na trudności pojawiające się w pracy menedżera. Jest to czas, w którym trener poświęca całą uwagę jedynie Panu/Pani – trener przyjmuje rolę mentora, który korzystając ze swojego doświadczenia pomaga Panu/Pani przeanalizować trudną sytuację i zaplanować działania zmierzające do jej rozwiązania.

Metody szkoleniowe:

mini wykłady prowadzącego, ćwiczenia praktyczne indywidualne oraz w grupach (case study, symulacje), dyskusje na forum.

 

To szkolenie realizujemy w formie in company, na zamówienie.
Aktualna oferta szkoleń otwartych dla menedżerów dostępna jest tutaj:
https://www.jgt.pl/szkolenia-otwarte,zarzadzanie-zespolem.html

Program

  1. Budowanie relacji z pracownikami:
  • styl zarządzania a autorytet, szacunek i relacje z pracownikami,
  • kluczowe umiejętności lidera wpływające na radzenie sobie w trudnych sytuacjach,
  • skąd wiedzieć, jak dopasować styl zarządzania do zespołu i sytuacji,
  • proces nawiązywania i utrzymywania pozytywnych i profesjonalnych relacji z zespolem. 
  1. Kluczowe czynniki skutecznego radzenia sobie w trudnych sytuacjach:
  • trudny pracownik – typy trudnego pracownika i metody radzenia sobie z poszczególnymi typami,
  • narzędzia coachingowe w pracy menadżera,
  • czym jest aktywne słuchanie i jak udoskonalić umiejętność słuchania w pracy,
  • informacja zwrotna – jej kluczowe aspekty i konstrukcja,
  • menadżer w dobie zmian – jak utrzymać nastawienie na zmianę w zespole.
  1. Zarządzanie konfliktem w pracy menadżera:
  • konflikt – czy jest konstruktywny czy destruktywny, 
  • rodzaje konfliktów, 
  • techniki zarządzania konfliktem,
  • rozwiązywanie konfliktów w zespole w praktyce.
  1. Trudne sytuacje w pracy menadżera:
  • trudne rozmowy z pracownikami – jak je prowadzić utrzymując autorytet i zaufanie,
  • udzielanie informacji zwrotnej – pozytywnej i negatywnej,
  • rozmowa dyscyplinująca,
  • informowanie o kluczowych zmianach w organizacji,
  • zmiany w zespole, zakresie obowiązków,
  • podwyżka.

Wykładowca

Menedżer HR z 15 – letnim doświadczeniem we współpracy z  zespołami wielokulturowymi i wielopokoleniowymi w międzynarodowych korporacjach. Posiada doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji, szkoleń dla pracowników wszystkich szczebli, w firmach o profilu produkcyjnym i sprzedażowym.  Zajmowała się budowaniem komunikacji zespołów wielopokoleniowych, wielonarodowych, funkcjonujących w rozporoszonej strukturze organizacyjnej, nastawionej na osiągnięcie celu i pracę w atmosferze współpracy.
Obserwując różnice kulturowe różnych nacji, pokoleń,  prowadząc powyżej 500 rozmów rekrutacyjnych i rozwojowych rocznie, spotkań z pracownikami wielu szczebli, spotykając się z osobami z bardzo zróżnicowanych środowisk i kultur, obserwowała i cały czas obserwuje, jak ważna jest komunikacja do osiągnięcia celu, pracy w atmosferze współpracy, pozyskaniu i przekazaniu wiedzy. Codzienne obcowanie z ludźmi, prowadzenie szkoleń z zakresu komunikacji – szkoleń na rynku polskim o zagranicznym - pokazało jej, jak łatwo można zaprzepaścić osiągnięcie celu, zdemotywować się, a często i obrazić, pokłócić się, z błahego wydawałoby się powodu – różnej, nieskutecznej komunikacji.
Stąd w pracy zawodowej i w życiu prywatnym niezmiernie ważna jest umiejętność komunikowania się – słuchania, mówienia – werbalnego i niewerbalnego, i jest to umiejętność, której podstawy można poznać w trakcie szkolenia, ale aby ją utrwalić, konieczna jest ciągła praca nad sobą, swoim stylem porozumiewania się i jego doskonaleniem.
 

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Zapisz się do newslettera

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje na temat naszej oferty szkoleniowej?
Zapisz się na nasz newsletter

Nie znalazłeś szkolenia dla siebie?

Napisz jaka tematyka Cię interesuje. Pomożemy Ci znaleźć szkolenie odpowiadające Twoim potrzebom.