alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Typologia dłużników i strategie windykacyjne - warsztat skutecznej windykacji

Podczas szkolenia omawiamy następujące zagadnienia z zakresu windykacji miękkiej: skuteczna windykacja należności, style interakcji windykacyjnych, planowanie strategii windykacyjnej w zależności od etapu sprawy, typologia rozmówców, komunikacja, planowanie ścieżki działań windykacyjnych. Dla każdego z nich realizujemy praktyczne ćwiczenia.

Opis szkolenia

Zapraszamy na szkolenie warsztatowe dla skutecznych windykatorów z zakresu windykacji miękkiej. Zajęcia oparte są o planowanie strategiczne, techniki NLP oraz komunikację dostosowaną do charakterystyki rozmówcy. Szkolenie pomoże w rozwinięciu umiejętności przydatnych przede wszystkim podczas windykacji trudnych klientów i windykacji długoterminowej, gdzie zastosowanie twardych sankcji nie jest możliwe bądź jest odległe w czasie.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zaszczepienie w windykatorach umiejętności myślenia strategicznego, planowania kolejnych działań windykacyjnych oraz skutecznego reagowania w sytuacjach nieplanowanych bądź trudnych.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • znajomość typologii dłużników, stylów komunikacyjnych oraz rodzajów strategii windykacyjnych,
  • umiejętność zaprojektowania ścieżki działań windykacyjnych w zależności od etapu sprawy, zachowania dłużnika, przyjętego celu i dodatkowych okoliczności w sprawie,
  • zrozumienie złożonego procesu windykacji, który można kontrolować, osiągając zamierzone cele przy wykorzystaniu wiedzy o mechanizmach komunikacyjnych oraz strategicznych.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie przeznaczone jest dla windykatorów, w szczególności mających już pewne doświadczenie w prowadzeniu windykacji należności lub tych, którzy brali udział w pierwszej części szkolenia (Prowadzenie skutecznych rozmów windykacyjnych - warsztaty).

Metody szkoleniowe:

Szkolenie oparte o metodologię nauczania dorosłych – naukę przez doświadczenie. Opiera się o warsztaty z elementami grywalizacji, ćwiczeń indywidualnych i grupowych, dyskusje i burze mózgów, studium przypadku i odsłuch rozmów oraz miniwykłady. Na każdym etapie zajęcia moderowane przez trenera w taki sposób, by wnioski płynące z aktywności szkoleniowych były przenoszone na faktyczną działalność zawodową uczestników.

Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.

Program

  1. Windykacja to gra – style interakcji windykacyjnych
     
    • interakcja pozytywna vs. negatywna
    • kooperacja vs. konfrontacja
    • komensalizm w windykacji
    • cele windykacji vs. przyjęty styl windykatora

W procesie windykacyjnym uczestniczą zawsze dwie strony: windykator i dłużnik. Aby móc zaplanować strategię działań, należy znać możliwe style współdziałania oraz ich specyfikę, by przyjąć prawidłową postawę zgodną z zakładanym celem windykacyjnym oraz okolicznościami.

  1. Windykacja to proces - status sprawy i etap windykacyjny w planowaniu strategi
     
    • nowy dłużnik vs. dłużnik powracający
    • sprawy krótko- vs. długoterminowe
    • monitoring i windykacja polubowna vs. windykacja oparta na sankcjach
    • złamana deklaracja, częściowa wpłata, odmowa zapłaty, zmiana etapu sprawy – kluczowe wydarzenia w sprawie

Podejmowanie działań windykacyjnych powinno być zróżnicowane w zależności od etapu sprawy i dotychczasowych zdarzeń. Wykorzystanie historii sprawy to potężne narzędzie w planowaniu efektywnych działań windykacyjnych.

  1. Windykacja to dialog – typologia rozmówców
     
    • typologia dłużników
    • typologia stylów komunikacyjnych
    • rodzaje gier dłużników
    • dobór stylu komunikacji do typu dłużnika
    • projektowanie komunikatów windykacyjnych zgodnych z typologią dłużnika i stylem komunikacyjnym windykatora

Każdy człowiek ma nieco inny sposób postrzegania rzeczywistości, dlatego warto znać typ naszego rozmówcy, by móc jeszcze efektywniej komunikować się w procesie skutecznego odzyskania należności.

  1. Windykacja to strategia – projektowanie ścieżki działań
     
    • cele windykacyjne
    • możliwe scenariusze zachowań
    • narzędzia wykorzystywane w windykacji
    • plan B i C – projektowanie wariantów
    • zarządzanie nieprzewidzianymi zdarzeniami w sprawie

Strategia to plan działania, biorący pod uwagę każde możliwe zachowanie dłużnika, przygotowujący windykatora do prawidłowej reakcji niezależnie od wydarzenia w sprawie i na każdym etapie windykacji.

  1. Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników

Wykładowca

Od 1997 roku zajmuje się obszarami związanymi z windykacją należności. Zarządzał windykacją należności w firmach windykacyjnych a także realizował czynności windykacyjne na rynku farmaceutycznym, finansowym i ubezpieczeniowym. 

Wykładowca akademicki i twórca pierwszych w Polsce studiów podyplomowych z windykacji należności w Wyższych Szkołach Bankowych (2007 rok). Kierownik merytoryczny kierunku oraz wieloletni wykładowca akademicki przedmiotów z obszarów negocjacji windykacyjnych. Pomysłodawca, współautor i wykładowca kierunku studiów podyplomowych z windykacji należności w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

Zasiadał w zarządzie a także był udziałowcem w kilku podmiotach związanych z windykacją należności. Przez wiele lat był też konsultantem ds. należności w jednym z największych towarzystw ubezpieczeniowych w kraju.

Od 2005 roku jest jednym z czołowych trenerów negocjacji windykacyjnych w kraju, współpracował w tym czasie z ponad 200 podmiotami, realizuje również projekty konsultingowe w tym obszarze, często jako Interim Menager.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1290,00 zł + 23% VAT = 1586,70 zł brutto

1290,00 zł + VAT zw = 1290,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczą w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Współpracujemy z hotelami:

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 179 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 204 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 250 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 287 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 350 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/

Parking hotelowy płatny dodatkowo - 60 zł za dobę

Zapisz się do newslettera

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje na temat naszej oferty szkoleniowej?
Zapisz się na nasz newsletter

Nie znalazłeś szkolenia dla siebie?

Napisz jaka tematyka Cię interesuje. Pomożemy Ci znaleźć szkolenie odpowiadające Twoim potrzebom.