Typologia dłużników i strategie windykacyjne - warsztaty dla osób zaawansowanych

Warszawa
26-27 marca 2020 r., czwartek - piątek (09.00 - 16.00)
Warszawa
18-19 czerwca 2020 r., czwartek - piątek (09.00 - 16.00)
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Szkolenie kierujemy do zaawansowanych windykatorów. Szkolenie będzie najbardziej efektywne dla uczestników, którzy są zaawansowani w tematyce prowadzenia windykacji należności, brali udział w pierwszej części szkolenia (Prowadzenie skutecznych rozmów windykacyjnych) lub uzyskają zadowalający wynik w teście wstępnym, służącym do zdiagnozowania poziomu umiejętności windykacyjnych.

Zajęcia oparte o planowanie strategiczne, techniki NLP oraz komunikację dostosowaną do charakterystyki rozmówcy. Szkolenie pomoże w rozwinięciu umiejetności przydatnych przede wszystkim podczas windykacji trudnych klientów, windykacji długoterminowej, gdzie zastosowanie twardych sankcji nie jest możliwe bądź jest odległe w czasie.

Celem szkolenia jest wyrobienie w doświadczonych windykatorach umiejętności myślenia strategicznego, planowania kolejnych działań windykacyjnych oraz skutecznego reagowania w sytuacjach nieplanowanych bądź trudnych.

Po zakończonym szkoleniu uczestnik:

  • będzie znał typologię dłużnika, style komunikacyjne oraz rodzaje strategii windykacyjnych,
  • będzie potrafił zaprojektować ścieżkę działań windykacyjnych w zależności od etapu sprawy, zachowania dłużnika, przyjętego celu i dodatkowych okoliczności w sprawie
  • będzie rozumiał, iż windykacja to złożony proces, który można kontrolować, osiągając zamierzone cele przy wykorzystaniu wiedzy o mechanizmach komunikacyjnych oraz strategicznych.

Szkolenie oparte o metodologię nauczania dorosłych – naukę przez doświadczenie. Opiera się o styl warsztatowy z elementami grywalizacji, ćwiczenia indywidualnych i grupowych, dyskusje i burze mózgów, studium przypadku i odsłuch rozmów oraz mini-wykłady. Na każdym etapie zajęcia moderowane przez trenera w taki sposób, by wnioski płynące z aktywności szkoleniowych były przenoszone na faktyczną działalność zawodową uczestników.

Program

  1. Windykacja to gra – style interakcji windykacyjnych:
     
    • interakcja pozytywna vs. negatywna,
    • kooperacja vs. konfrontacja,
    • komensalizm w windykacji,
    • cele windykacji vs. przyjęty styl windykatora

      W procesie windykacyjnym uczestniczą zawsze dwie strony: windykator i dłużnik. Aby móc zaplanować strategię działań, należy znać możliwe style współdziałania oraz ich specyfikę, by przyjąć prawidłową postawę zgodną z zakładanym celem windykacyjnym oraz okolicznościami.
       
  2. Windykacja to proces - status sprawy i etap windykacyjny w planowaniu strategi:
     
    • nowy dłużnik vs. dłużnik powracający,
    • sprawy krótko- vs. długoterminowe,
    • monitoring i windykacja polubowna vs. windykacja oparta na sankcjach,
    • złamana deklaracja, częściowa wpłata, odmowa zapłaty, zmiana etapu sprawy – kluczowe wydarzenia w sprawie.

      Podejmowanie działań windykacyjnych powinno być zróżnicowane w zależności od etapu sprawy i dotychczasowych zdarzeń. Wykorzystanie historii sprawy to potężne narzędzie w planowaniu efektywnych działań windykacyjnych.
       
  3. Windykacja to dialog – typologia rozmówców:
     
    • typologia dłużników,
    • typologia stylów komunikacyjnych,
    • rodzaje gier dłużników,
    • dobór stylu komunikacji do typu dłużnika,
    • projektowanie komunikatów windykacyjnych zgodnych z typologią dłużnika i stylem komunikacyjnym windykatora.

      Każdy człowiek ma nieco inny sposób postrzegania rzeczywistości, dlatego warto znać typ naszego rozmówcy, by móc jeszcze efektywniej komunikować się w procesie skutecznego odzyskania należności.
       
  4. Windykacja to strategia – projektowanie ścieżki działań:
     
    • cele windykacyjne,
    • możliwe scenariusze zachowań,
    • narzędzia wykorzystywane w windykacji,
    • plan B i C – projektowanie wariantów,
    • zarządzanie nieprzewidzianymi zdarzeniami w sprawie.

      Strategia to plan działania, biorący pod uwagę każde możliwe zachowanie dłużnika, przygotowujący windykatora do prawidłowej reakcji niezależnie od wydarzenia w sprawie i na każdym etapie windykacji.

 

Wykładowca

Trener i coach, prowadzdzi działalność doradczą od 2006 roku, od 2012 szkoli z zakresu windykacji.

W ramach prowadzonej działalności szkoleniowo-doradczej odpowiada za całokształt procesów szkoleniowych i coachingowych w przedsiębiorstwach finansowych i windykacyjnych, obsługujących wszelkie rodzaje wierzytelności (bankowe, ubezpieczeniowe, telekomunikacyjne td.) na różnych etapach windykacji (monitoring należności, zobowiązania 30, 60, 90 dni, przed- i ponakazowe, przedawnione itd.), zarówno w kontakcie B2B jak i B2C.

Prowadzi również zajęcia ze studentami w zakresie psychologicznych aspektów windykacji.

Miejsce

WARSZAWA
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1190,00 zł + 23% VAT = 1463,70 zł brutto

1190,00 zł + VAT zw = 1190,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

W Warszawie współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 189 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 214 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 290 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 327 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 300 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 365 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. 22 582 72 09, www.goldentulipwarsawcentre.com

Warszawa
26-27 marca 2020 r., czwartek - piątek (09.00 - 16.00)
Warszawa
18-19 czerwca 2020 r., czwartek - piątek (09.00 - 16.00)