Feedback, a może feedforward? Informacja zwrotna jako narzędzie menedżera

Warszawa / lub ONLINE
26 stycznia 2022 r., środa, 10.00 - 16.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Na szkoleniu omówimy zagadnienia takie, jak: co to jest feedback, jak udzielać feedback, jak udzielać informacji zwrotnej, co to feedforward, jak wykorzystać feedforward, okno Johari, style komunikacji, aktywne słuchanie, feedback pozytywny, feedback korygujący.

Informacja zwrotna to jedno z podstawowych narzędzi w pracy menedżera. Istnieją różne sposoby udzielania pracownikom feedbacku, czyli informacji dotyczącej jakości ich pracy. Umiejętne przekazanie feedbacku wpływa na wzrost motywacji pracowników. Brak wiedzy i umiejętności w tym zakresie może natomiast spowodować spadek motywacji i frustrację pracownika. Szkolenie wyposaży uczestników w narzędzia pozwalające na efektywne wykorzystanie feedbacku w swojej pracy. 

Celem szkolenia jest:

  • trening umiejętności komunikacyjnych,
  • wzmocnienie umiejętności udzielania informacji zwrotnej,
  • zmniejszenie poczucia dyskomfortu podczas trudnych rozmów,
  • nabycie praktycznych umiejętności i wiedzy dot. feedbacku i feedforward w procesie zarządzania ludźmi,
  • poznanie i wykorzystanie korzyści z feedbacku dla pracownika, szefa, firmy,
  • wymiana doświadczeń między uczestnikami w obszarze udzielania i przyjmowania feedbacku.

Korzyści ze szkolenia:

  • minimalizacja dyskomfortu związanego z przekazywaniem informacji zwrotnej,
  • zdolność wykorzystania profitów dla firmy płynących z umiejętnie przeprowadzonego feedbacku,
  • wizerunek profesjonalnego szefa wspierającego pracowników w ich rozwoju.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • istocie stosowania feedbacku,
  • konkretnych technikach związanych z udzielaniem feedbacku,
  • potencjalnie trudnych sytuacjach związanych z udzielaniem informacji zwrotnej,
  • kluczowych zasadach związanych z przygotowaniem się do udzielania feedbacku (jakie czynniki brać pod uwagę, kiedy jest dogodny czas i miejsce na sesję informacji zwrotnej).

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • stosowania różnych technik udzielania informacji zwrotnej,
  • reagowania na trudne sytuacje w zespole,
  • przyjmowania informacji zwrotnej oraz jej konstruowania,
  • wprowadzania zmian w zespole,
  • wpływania na rozwój pracowników,
  • wypracowania indywidualnego planu działania w sytuacjach trudnych.

Adresaci szkolenia:

Wszystkie osoby, które chcą wzmocnić umiejętność przekazywania i otrzymywania informacji zwrotnej, a w szczególności: kierownicy, menedżerowie, superwizorzy, właściciele firm, czyli osoby zarządzające zespołami.

Metody szkoleniowe:

Mini wykład prowadzącego, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusja, symulacje.

Program

  1. Wprowadzenie do warsztatu, zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt
     
    • omówienie roli feedbacku w procesie zarządzania ludźmi – wspieranie rozwoju, motywacja, wpływ na poczucie własnej wartości
    • feedback codzienny a sesje feedbackowe w ramach procesów HR - gromadzenie informacji, analiza faktów, scenariusz i miejsce rozmowy – dyskusja
    • okno Johari – obszary naszej świadomości – gdzie jest miejsce na feedback
       
  2. Feedback jako element procesu komunikacji
     
    • style myślenia – temperamenty i reakcje w sytuacjach stresowych, preferowane style komunikacji – miniwykład i dyskusja
    • aktywne słuchanie, pauza i inne narzędzia komunikacyjne wspierające proces udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej – miniwykład, ćwiczenia
       
  3. Rodzaje informacji zwrotnej
     
    • feedback pozytywny – docenianie, wyrażanie uznania, pochwała - mini wykład, ćwiczenia m.in. z kartami Kudo
    • feedback korygujący – różne modele - Komunikat JA, STAR, FUKO –  miniwykład, omówienie casów, ćwiczenia
    • feedforward – geneza i omówienie modelu prof. Marshall’a Goldsmith’a; informacje rozwojowe ukierunkowane na przyszłość, m.in. model pytań C5
       
  4. Trudne sytuacje
     
    • udzielanie feedbacku – jak reagować na pojawiające się emocje czy opór drugiej osoby
    • przyjmowanie feedbacku – jak radzić sobie z własnymi emocjami i stresem
       
  5. Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników, podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań

Wykładowca

Coach, trener biznesu, asesor i konsultant ds. HR od 2006 roku. W swojej pracy wykorzystuje wieloletnie doświadczenie biznesowe w branży finansowej na stanowiskach menedżerskich.

Specjalizuje sie w procesach feedbackowych i feedforward, diagnostycznych z wykorzystaniem różnych narzędzi – oceny 360st, Upward Feedback, AC/DC, narzędzi diagnostycznych (m.in. Extended Disc, Thomas Int.) poprzedzających często prowadzone później procesy coachingowe.

W ramach działalności szkoleniowej prowadzi szkolenia z obszarów dotyczących przywództwa, zarządzania zmianą i komunikacją w ramach zespołów.

Jako Asesor bierze udział w procesach Assessment Center i Development Center dotyczących stanowisk menedżerskich, często połączonych z sesjami feedbackowo-coachingowymi.

Szkolenia i uzyskane certyfikacje:

  • Coaching Zespołowy – Akademia im. Leona Koźmińskiego (2012)
  • Racjonalna Terapia Zachowań (2010)
  • Panorama Społeczna, Lucas Derks (2009)
  • Certyfikat uprawniający do posługiwania się metodą Extended Disc (2009)
  • Praktyk i Master Praktyk NLP - NLP Neuroedukacja Lublin (2007-2009)
  • International Coaching Community, akredytacja Coach ICC (2006)
  • Certyfikat trenera biznesu - Szkoła Trenerów Biznesu TROP (2004 – 2005)
  • Certyfikat uprawniający do posługiwania się metodą SLG Thomas Int. (2003)

Projekty i szkolenia realizowała między innymi dla następujących organizacji:

Bank Pekao SA, PZU Życie SA, Krajowa Izba Rozliczeniowa, Raiffeisen Polbank SA, Bank Śląski ING SA, ING Życie SA, Bank BGŻ BNParibas SA, BRE Bank SA, AXA Direct, Kredyt Inkaso S.A., TU Euler Hermes S.A., Ernst & Young Polska, KPMG Sp. z o.o, TP SA, Play – P4 Sp. z o.o., Polfa Grodzisk, Roche, Danone-Nutricia, Axel Springer Kontakt, Vission Express, Philipiak Polska, Castorama, Auchan, Gaz System, IMG Polska, Hotel Narvil, Colgate Business Services i dla wielu innych.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

790,00 zł + 23% VAT = 971,70 zł brutto

790,00 zł + VAT zw = 790,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 169 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 194 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 250 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 287 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - planowany do końca 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
26 stycznia 2022 r., środa, 10.00 - 16.00