Feedback, a może feedforward? Informacja zwrotna jako narzędzie menedżera
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie z feedbacku obejmuje m.in. zagadnienia: co to jest feedback, jak udzielać feedbacku, jak udzielać informacji zwrotnej, feedforward, okno Johari, style komunikacji, aktywne słuchanie, feedback pozytywny, feedback korygujący.
Opis szkolenia
Informacja zwrotna to jedno z podstawowych narzędzi w pracy menedżera. Istnieją różne sposoby udzielania pracownikom feedbacku, czyli informacji dotyczącej jakości ich pracy. Umiejętne przekazanie feedbacku wpływa na wzrost motywacji pracowników. Brak wiedzy i umiejętności w tym zakresie może natomiast spowodować spadek motywacji i frustrację pracownika. Szkolenie wyposaży uczestników w narzędzia pozwalające na efektywne wykorzystanie feedbacku w swojej pracy.
Cele szkolenia:
- trening umiejętności komunikacyjnych,
- wzmocnienie umiejętności udzielania informacji zwrotnej,
- zmniejszenie poczucia dyskomfortu podczas trudnych rozmów,
- nabycie praktycznych umiejętności i wiedzy dot. feedbacku i feedforward w procesie zarządzania ludźmi,
- poznanie i wykorzystanie korzyści z feedbacku dla pracownika, szefa, firmy,
- wymiana doświadczeń między uczestnikami w obszarze udzielania i przyjmowania feedbacku.
Korzyści ze szkolenia:
- minimalizacja dyskomfortu związanego z przekazywaniem informacji zwrotnej,
- zdolność wykorzystania profitów dla firmy płynących z umiejętnie przeprowadzonego feedbacku,
- wizerunek profesjonalnego szefa wspierającego pracowników w ich rozwoju.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- istocie stosowania feedbacku,
- konkretnych technikach związanych z udzielaniem feedbacku,
- potencjalnie trudnych sytuacjach związanych z udzielaniem informacji zwrotnej,
- kluczowych zasadach związanych z przygotowaniem się do udzielania feedbacku (jakie czynniki brać pod uwagę, kiedy jest dogodny czas i miejsce na sesję informacji zwrotnej).
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- stosowania różnych technik udzielania informacji zwrotnej,
- reagowania na trudne sytuacje w zespole,
- przyjmowania informacji zwrotnej oraz jej konstruowania,
- wprowadzania zmian w zespole,
- wpływania na rozwój pracowników,
- wypracowania indywidualnego planu działania w sytuacjach trudnych.
Adresaci szkolenia:
Wszystkie osoby, które chcą wzmocnić umiejętność przekazywania i otrzymywania informacji zwrotnej, a w szczególności: kierownicy, menedżerowie, superwizorzy, właściciele firm, czyli osoby zarządzające zespołami.
Metody szkoleniowe:
Mini wykład prowadzącego, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusja, symulacje.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Wprowadzenie do warsztatu, zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt
- omówienie roli feedbacku w procesie zarządzania ludźmi – wspieranie rozwoju, motywacja, wpływ na poczucie własnej wartości
- feedback codzienny a sesje feedbackowe w ramach procesów HR - gromadzenie informacji, analiza faktów, scenariusz i miejsce rozmowy – dyskusja
- okno Johari – obszary naszej świadomości – gdzie jest miejsce na feedback
- Feedback jako element procesu komunikacji
- style myślenia – temperamenty i reakcje w sytuacjach stresowych, preferowane style komunikacji – miniwykład i dyskusja
- aktywne słuchanie, pauza i inne narzędzia komunikacyjne wspierające proces udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej – miniwykład, ćwiczenia
- Rodzaje informacji zwrotnej
- feedback pozytywny – docenianie, wyrażanie uznania, pochwała - mini wykład, ćwiczenia m.in. z kartami Kudo
- feedback korygujący – różne modele - Komunikat JA, STAR, FUKO – miniwykład, omówienie casów, ćwiczenia
- feedforward – geneza i omówienie modelu prof. Marshall’a Goldsmith’a; informacje rozwojowe ukierunkowane na przyszłość, m.in. model pytań C5
- Trudne sytuacje
- udzielanie feedbacku – jak reagować na pojawiające się emocje czy opór drugiej osoby
- przyjmowanie feedbacku – jak radzić sobie z własnymi emocjami i stresem
- Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników, podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań
Wykładowca
Coach, trener biznesu, asesor i konsultant ds. HR od 2006 roku. W swojej pracy wykorzystuje wieloletnie doświadczenie biznesowe w branży finansowej na stanowiskach menedżerskich.
Specjalizuje sie w procesach feedbackowych i feedforward, diagnostycznych z wykorzystaniem różnych narzędzi – oceny 360st, Upward Feedback, AC/DC, narzędzi diagnostycznych (m.in. Extended Disc, Thomas Int.) poprzedzających często prowadzone później procesy coachingowe.
W ramach działalności szkoleniowej prowadzi szkolenia z obszarów dotyczących przywództwa, zarządzania zmianą i komunikacją w ramach zespołów.
Jako Asesor bierze udział w procesach Assessment Center i Development Center dotyczących stanowisk menedżerskich, często połączonych z sesjami feedbackowo-coachingowymi.
Szkolenia i uzyskane certyfikacje:
- Coaching Zespołowy – Akademia im. Leona Koźmińskiego (2012)
- Racjonalna Terapia Zachowań (2010)
- Panorama Społeczna, Lucas Derks (2009)
- Certyfikat uprawniający do posługiwania się metodą Extended Disc (2009)
- Praktyk i Master Praktyk NLP - NLP Neuroedukacja Lublin (2007-2009)
- International Coaching Community, akredytacja Coach ICC (2006)
- Certyfikat trenera biznesu - Szkoła Trenerów Biznesu TROP (2004 – 2005)
- Certyfikat uprawniający do posługiwania się metodą SLG Thomas Int. (2003)
Projekty i szkolenia realizowała między innymi dla następujących organizacji:
Bank Pekao SA, PZU Życie SA, Krajowa Izba Rozliczeniowa, Raiffeisen Polbank SA, Bank Śląski ING SA, ING Życie SA, Bank BGŻ BNParibas SA, BRE Bank SA, AXA Direct, Kredyt Inkaso S.A., TU Euler Hermes S.A., Ernst & Young Polska, KPMG Sp. z o.o, TP SA, Play – P4 Sp. z o.o., Polfa Grodzisk, Roche, Danone-Nutricia, Axel Springer Kontakt, Vission Express, Philipiak Polska, Castorama, Auchan, Gaz System, IMG Polska, Hotel Narvil, Colgate Business Services i dla wielu innych.
Miejsce
Miejsce realizacji szkolenia wskazane jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane ONLINE, stacjonarnie (w sali szkoleniowej) lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem