Skuteczna windykacja należności w aspekcie prawnym i negocjacyjnym.

Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby, które zajmują się windykacją należności, w szczególności:

  • negocjowaniem spłaty należności z dłużnikami,
  • telefoniczną windykacją należności,
  • prowadzeniem windykacji w postępowaniach sądowych,
  • współpracą z działami prawnymi lub kancelariami,
  • współpracą z organami ścigania.

Szkolenie składa się z części prawnej, która zajmuje ok. 3/4 czasu szkolenia oraz części ćwiczeniowej - 1/4 czasu szkolenia. W trakcie I części trener przedstawi prawne aspekty windykacji, natomiast w II części szkolenia trener zapozna uczestników z zasadami prowadzenia rozmów i negocjacji z dłużnikami i przeprowadzi ćwiczenia.

Na szkoleniu przedstawimy:

  • najistotniejsze reguły, które decydują o powodzeniu lub porażce działań windykatora i procesu windykacji,
  • elementy składające się na skuteczne prowadzenie rozmów z dłużnikiem,
  • zasady oceny sytuacji i profilu dłużnika a także zasady właściwego postępowania w reakcji na działania dłużnika,
  • pojęcia, definicje oraz konstrukcje prawne używane w windykacji,
  • najistotniejsze procedury sądowe wykorzystywane w windykacji,
  • praktyczne zagadnienia związane z egzekucją komorniczą,
  • regulacje oraz praktyczne instytucje prawa karnego mające związek z windykacją należności,
  • sposoby skutecznego zabezpieczenia należności,
  • podatkowe aspekty windykacji.
  • instytucje oraz możliwości działania stanowiące alternatywę dla windykacji należności albo wspomagające proces windykacji.

Osoby, które chciałaby uczestniczyć w warsztatach z zakresu windykacji (bez elementów prawnych), gdzie koncentrujemy się tylko na zasadach prowadzenia rozmów i ćwiczeniach z tego zakresu - zapraszamy na szkolenie "Prowadzenie skutecznych rozmów windykacyjnych".

W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.

Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.

Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.

By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)

Program

Dzień I

  1. Zasady skutecznej windykacji, którymi powinien kierować się windykator.
     
  2. Niezbędne i praktyczne zagadnienia z prawa cywilnego w codziennej pracy windykatora, które trzeba poznać:
     
    • zobowiąania umowne,
    • wykonanie umów i skutki ich niewykonania,
    • odsetki ustawowe i maksymalne,
    • ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych,
    • kiedy następuje przedawnienie roszczeń,
    • czy można jeszcze windykować, kiedy roszczenie jest przedawnione?
    • jak prawidłowo sporządzić oświadczenie o uznaniu długu?
    • potrącenie zobowiązań wzajemnych,
    • najważniejsze zmiany w prawie cywilnym.
       
  3. Jak skutecznie zabezpieczać należności, aby zminimalizowanie ryzyko windykacyjne w przedsiębiorstwie:
     
    • zagadnienia wstępne - zabezpieczenia osobowe i rzeczowe,
    • weksel in blanco i poręczenie wekslowe,
    • poręczenie cywilne,
    • dobrowolne poddanie się egzekucji,
    • kaucja,
    • gwarancja bankowa,
    • zastaw i zastaw rejestrowy,
    • hipoteka.
       
  4. Kto, poza dłużnikiem, odpowiada za długi i w jakim zakresie? Od kogo możemy żądać zapłaty, jeśli dłużnik jest niewypłacalny?
     
    • wspólnicy – windykacja spółek osobowych (jawnej, komandytowej, komandytowo-akcyjnej),
    • spadkobiercy (z omówieniem zmian),
    • tzw. przedsiębiorstwo w spadku,
    • małżonkowie,
    • członkowie zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
       
  5. Jak skutecznie wykorzystywać wybrane procedury cywilne wykorzystywane w windykacji należności:
     
    • jak prawidłowo zorganizować czynności windykacyjne przed skierowaniem windykacji na drogę postępowania sądowego?
    • wezwanie do zapłaty, negocjacje z dłużnikiem, uznanie długu,
    • przekazywanie danych Biurom Informacji Gospodarczej na podstawie nowej ustawy,
    • dokumentacja na potrzeby ewentualnego postępowania sądowego,
    • postępowanie nakazowe i upominawcze,
    • najważniejsze zmiany w procedurze cywilnej,
    • postępowanie egzekucyjne,
    • współpraca z komornikiem sądowym,
    • skarga pauliańska.
       
  6. Jak skutecznie wykorzystywać wybrane procedury cywilne wykorzystywane w windykacji należności:
     
    • jak prawidłowo zorganizować czynności windykacyjne przed skierowaniem windykacji na drogę postępowania sądowego?
    • dokumentacja,
    • postępowanie nakazowe i upominawcze,
    • najważniejsze zmiany w procedurze cywilnej.

Dzień II

  1. Upadłość i restrukturyzacja - zagrożenia i pułapki:
     
    • upadłość a restrukturyzacja
    • pojęcie upadłości i najważniejsze wybrane zagadnienia,
    • upadłość a egzekucja i postępowanie sądowe,
    • zabezpieczenia rzeczowe a upadłość,
    • zgłoszenie wierzytelności,
    • wierzyciel w postępowaniu upadłościowym,
    • pojęcie restrukturyzacji i przebieg postępowania,
    • wierzyciel w postępowaniu restrukturyzacyjnym.
       
  2. Prawo karne a windykacja:
     
    • przestępstwa popełniane na szkodę wierzycieli,
    • jak może przdać się postępowania karne w windykacji?
    • w jaki sposób złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i o czym należy pamiętać?
    • jak postępować, aby nie naruszyć prawa?
       
  3. Jak zoptymalizować działania windykacyjne pod kątem prawa podatkowego:
     
    • wierzytelności nieściągalne jako koszt podatkowy,
    • ulga na złe długi.
       
  4. Elementy psychologii windykacji:
     
    • jak rozgrywać reakcje obronne dłużników?
    • skąd się biorą wymówki dłużników? Jak je weryfikować?
    • skąd płynie siła negocjacyjna?
    • co da nam efektywne komunikowanie się w sytuacjach konfliktowych?
       
  5. Negocjacje:
     
    • jakie można stosować techniki negocjacji,
    • jak wystrzegać się brudnych chwytów negocjacyjnych,
    • jak planować rozmowy i ich poszczególne etapy,
    • jak wykorzystać język i intonację,
    • jak wykorzystać moc argumentów?
    • jak formułować ostrzeżenie?
       
  6. Warsztaty windykacyjne:
     
    • rozmowa z trudnym dłużnikiem,
    • niwelowanie wymówek dłużników,
    • gry negocjacyjne.
       
  7. Pytania, dyskusja, konsultacje.

Wykładowca

Radca prawny, trener-praktyk. Jest absolwentem Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu (kierunek prawo) oraz Uniwersytetu w Sztokholmie (kierunek prawo europejskie). Ukończył także studia doktoranckie w Katedrze Prawa Finansowego WPiA UAM. Zajmuje się bieżącą obsługą prawną jednostek publicznych oraz przedsiębiorstw, w szczególności w zakresie prowadzenia sporów gospodarczych i pracowniczych, postępowania egzekucyjnego, windykacji należności oraz kwestii podatkowych. Reprezentuje instytucje i przedsiębiorców zarówno w postępowaniach sądowych, jak również w postępowaniach egzekucyjnych.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

POZNAŃ

Szkolenie odbywa się w hotelu w centrum miasta.

WARSZAWA
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1190,00 zł + 23% VAT = 1463,70 zł brutto

1190,00 zł + VAT zw = 1190,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczą w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.