Skuteczna windykacja należności w aspekcie prawnym i negocjacyjnym
Szkolenie 2-dniowe
Na szkoleniu z windykacji należności omawiamy m.in.: zagadnienia: jak skutecznie zabezpieczać należności w umowie, kto odpowiada za długi i w jakim zakresie, wybrane procedury cywilne w windykacji należności, upadłość i restrukturyzacja, psychologia windykacji, prowadzenie negocjacji windykacyjnych.
Opis szkolenia
Cel szkolenia:
Przygotowanie uczestników do prowadzenia windykacji poprzez przekazanie niezbędnej wiedzy prawnej oraz zdobycie umiejętności odpowiedniego zaplanowania i przeprowadzenia rozmów z dłużnikami.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Na szkoleniu przedstawimy:
-
najistotniejsze reguły, które decydują o powodzeniu lub porażce działań windykatora i procesu windykacji,
-
elementy składające się na skuteczne prowadzenie rozmów z dłużnikiem,
-
zasady oceny sytuacji i profilu dłużnika a także zasady właściwego postępowania w reakcji na działania dłużnika,
-
pojęcia, definicje oraz konstrukcje prawne używane w windykacji,
-
najistotniejsze procedury sądowe wykorzystywane w windykacji,
-
praktyczne zagadnienia związane z egzekucją komorniczą,
-
regulacje oraz praktyczne instytucje prawa karnego mające związek z windykacją należności,
-
sposoby skutecznego zabezpieczenia należności,
-
podatkowe aspekty windykacji.
-
instytucje oraz możliwości działania stanowiące alternatywę dla windykacji należności albo wspomagające proces windykacji.
Adresaci szkolenia:
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby, które zajmują się windykacją należności, w szczególności:
-
negocjowaniem spłaty należności z dłużnikami,
-
telefoniczną windykacją należności,
-
prowadzeniem windykacji w postępowaniach sądowych,
-
współpracą z działami prawnymi lub kancelariami,
-
współpracą z organami ścigania.
Osoby, które chciałaby uczestniczyć w warsztatach z zakresu windykacji bez elementów prawnych, gdzie koncentrujemy się tylko na zasadach prowadzenia rozmów i ćwiczeniach z tego zakresu – zapraszamy na szkolenie "Prowadzenie skutecznych rozmów windykacyjnych".
Metody szkoleniowe:
Szkolenie składa się z części prawnej, która zajmuje ok. 3/4 czasu szkolenia oraz części ćwiczeniowej – 1/4 czasu szkolenia.
W trakcie I części trener przedstawi prawne aspekty windykacji, w formie wykładu w oparciu o liczne przykłady praktyczne i analizę przypadków. W II części trener zapozna uczestników z zasadami prowadzenia rozmów i negocjacji z dłużnikami oraz odbędą się ćwiczenia.
W czasie całego szkolenia odbywa się dyskusja, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości, analiza przypadków, w tym również z praktyki uczestników szkolenia.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Trener z bardzo dużą wiedzą merytoryczną, ciekawie opowiadał o tematyce, na zadane pytanie odpowiadał przytaczając ciekawe i z praktyki wzięte historie.
Wiedza i profesjonalizm szkoleniowca,oraz wystawki tzw. przykłady z życia. Bardzo dobry kontakt z słuchaczami i lekkość w mowie.
Program
Dzień I
- Zasady skutecznej windykacji, którymi powinien kierować się windykator.
- Niezbędne i praktyczne zagadnienia z prawa cywilnego w codziennej pracy windykatora, które trzeba poznać:
- zobowiązania umowne,
- wykonanie umów i skutki ich niewykonania,
- odsetki ustawowe i maksymalne,
- ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych,
- kiedy następuje przedawnienie roszczeń,
- czy można jeszcze windykować, kiedy roszczenie jest przedawnione?
- jak prawidłowo sporządzić oświadczenie o uznaniu długu?
- potrącenie zobowiązań wzajemnych,
- najważniejsze zmiany w prawie cywilnym.
- Jak skutecznie zabezpieczać należności, aby zminimalizować ryzyko windykacyjne w przedsiębiorstwie:
- zagadnienia wstępne – zabezpieczenia osobowe i rzeczowe,
- weksel in blanco i poręczenie wekslowe,
- poręczenie cywilne,
- dobrowolne poddanie się egzekucji,
- kaucja,
- gwarancja bankowa,
- zastaw i zastaw rejestrowy,
- hipoteka.
- Kto, poza dłużnikiem, odpowiada za długi i w jakim zakresie? Od kogo możemy żądać zapłaty, jeśli dłużnik jest niewypłacalny?
- wspólnicy – windykacja spółek osobowych (jawnej, komandytowej, komandytowo-akcyjnej),
- spadkobiercy (z omówieniem zmian),
- tzw. przedsiębiorstwo w spadku,
- małżonkowie,
- członkowie zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
- Jak skutecznie wykorzystywać wybrane procedury cywilne w windykacji należności:
- jak prawidłowo zorganizować czynności windykacyjne przed skierowaniem windykacji na drogę postępowania sądowego?
- wezwanie do zapłaty, negocjacje z dłużnikiem, uznanie długu,
- przekazywanie danych Biurom Informacji Gospodarczej na podstawie nowej ustawy,
- dokumentacja na potrzeby ewentualnego postępowania sądowego,
- postępowanie nakazowe i upominawcze,
- najważniejsze zmiany w procedurze cywilnej,
- postępowanie egzekucyjne,
- współpraca z komornikiem sądowym,
- skarga pauliańska.
Dzień II
- Upadłość i restrukturyzacja – zagrożenia i pułapki:
- upadłość a restrukturyzacja
- pojęcie upadłości i najważniejsze wybrane zagadnienia,
- upadłość a egzekucja i postępowanie sądowe,
- zabezpieczenia rzeczowe a upadłość,
- zgłoszenie wierzytelności,
- wierzyciel w postępowaniu upadłościowym,
- pojęcie restrukturyzacji i przebieg postępowania,
- wierzyciel w postępowaniu restrukturyzacyjnym.
-
Prawo karne a windykacja:
-
przestępstwa popełniane na szkodę wierzycieli,
-
jak może przydać się postępowania karne w windykacji?
-
w jaki sposób złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i o czym należy pamiętać?
-
jak postępować, aby nie naruszyć prawa?
-
- Jak zoptymalizować działania windykacyjne pod kątem prawa podatkowego:
- wierzytelności nieściągalne jako koszt podatkowy,
- ulga na złe długi.
-
Elementy psychologii windykacji:
-
jak rozgrywać reakcje obronne dłużników?
-
skąd się biorą wymówki dłużników? Jak je weryfikować?
-
skąd płynie siła negocjacyjna?
-
co da nam efektywne komunikowanie się w sytuacjach konfliktowych?
-
-
Negocjacje:
-
jakie można stosować techniki negocjacji,
-
jak wystrzegać się brudnych chwytów negocjacyjnych,
-
jak planować rozmowy i ich poszczególne etapy,
-
jak wykorzystać język i intonację,
-
jak wykorzystać moc argumentów?
-
jak formułować ostrzeżenie?
-
-
Warsztaty windykacyjne:
-
rozmowa z trudnym dłużnikiem,
-
niwelowanie wymówek dłużników,
-
gry negocjacyjne.
-
-
Pytania, dyskusja, konsultacje.
Wykładowca
Radca prawny, trener-praktyk. Jest absolwentem Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu (kierunek prawo) oraz Uniwersytetu w Sztokholmie (kierunek prawo europejskie). Ukończył także studia doktoranckie w Katedrze Prawa Finansowego WPiA UAM. Zajmuje się bieżącą obsługą prawną jednostek publicznych oraz przedsiębiorstw, w szczególności w zakresie prowadzenia sporów gospodarczych i pracowniczych, postępowania egzekucyjnego, windykacji należności oraz kwestii podatkowych. Reprezentuje instytucje i przedsiębiorców zarówno w postępowaniach sądowych, jak również w postępowaniach egzekucyjnych.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.