Wystąpienia publiczne - jak się ich nie bać i jak je polubić

Warszawa / lub ONLINE
04-05 sierpień 2020r., wtorek (10.00 - 17.00) - środa (09.00 - 16.00)
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Wystąpienia publiczne są dla wielu osób bardzo trudne. Powódów jest wiele - po pierwsze trema, po drugie konieczność zainteresowania audytorium, do niełatwych zadań nalezy także umiejętność doboru tematu i technik prezentacji.

Dobra wiadomość jest taka, że około 99% osób może nauczyć się wystąpień publicznych. Znając i rozumiejąc trudności stojące przed każdą osobą, która musi zaprezentować np. wyniki swojej pracy przed szefem, działem lub wystąpić na branżowej konferencji – proponujemy Państwu szkolenie, które pozwoli nauczyć się przygotowania się do wystąpienia pod kątem mowy ciała, budowania profesjonalnego wizerunku, a jednocześnie popracujemy nad swobodą mówienia podczas wystąpienia - tak aby uczestnicy z czasem czuli coraz większą pewność występując przed audytorium.

Szkolenie kierujeny do osób, które:

  • przygotowują prezentacje biznesowe,
  • uczestniczą w spotkaniach, podczas których występują,
  • prezentują produkty lub usługi przed klientem wewnętrznym lub zewnętrznym,
  • odczuwają tremę przed i w trakcie wystąpienia,
  • mają trudności z przygotowaniem treści wypowiedzi.

Celem szkolenia jest:

  • uświadominienie, jak ważną rolę odgrywa dobre przygotowanie do wystąpienia,
  • przedstawienie technik radzenia sobie z tremą,
  • pokazanie jak wystąpienia są odbierane przez audytorium,
  • wzmocnienie kompetencji dotyczących prezentacji,
  • zrozumienie swoich mocnych i słabych stron, aby móc eksponować silne cechy i pracować nad pozostałymi.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • mocy wpływu komunikatów werbalnych i niewerbalnych na publiczność,
  • technikach pokonywania tremy,
  • sposobach pobudzania i podtrzymywania zainteresowania słuchaczy przez całe wystąpienie,
  • sposobach na budzenie zaufania i wywierania wpływu na słuchaczy.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • wykorzystywania swojej mowy ciała, tonu głosu i słów w celu wywarcia oczekiwanego wpływu na publiczność,
  • wykorzystywania metod panowania nad tremą,
  • budowania wizerunku profesjonalnego i wiarygodnego mówcy,
  • radzenia sobie w trudnych sytuacjach związanych z wystąpieniami,
  • profesjonalnego przygotowania i prowadzenia prezentacji.

Metody szkoleniowe:

  • wykład z prezentacją multimedialną (20%),
  • metody warsztatowe (80%),
  • praktyczne ćwiczenia i praca z kamerą,
  • filmiki szkoleniowe,
  • rozmowa moderowana / dyskusja.

W trakcie całego szkolenia odbywają się ćwiczenia w postaci krótkich wystąpień i prezentacji, podczas których uczestnicy mają szansę przećwiczyć poszczególne omawiane na szkoleniu techniki. Na zakończenie II dnia zajęć każdy uczestnik przygotowuje kilkuminutową prezentację, która jest nagrywana i omawiana.

W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.

Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.

Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.

By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)

Program

  1. Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
     
  2. Efektywność osobista mówcy:
     
    1. Wizerunek a rola społeczna – co przekazujesz wyglądem? Ubiór i wygląd zewnętrzny wiarygodnego mówcy.
    2. Komunikacja niewerbalna – obraz ważniejszy niż słowa.
    3. Umysł i ciało – klucz do Twojego sukcesu:
      • postawa,
      • spojrzenie,
      • oddychanie,
      • gestykulacja,
      • uśmiech,
      • ruch.
    4. Głośno i wyraźnie – czyli problematyczny język polski:
      • ton głosu,
      • intonacja,
      • unikanie tzw. „chwastów” językowych,
      • słowa – jak budować skuteczne i przekonujące wypowiedzi,
      • przedstawienie się a autorytet mówcy.
         
  3. Scena – kulisy – przygotowanie do wystąpienia:
     
    1. Rodzaje prezentacji.
    2. Strategia i plan przygotowania wystąpienia.
    3. Najważniejszy w każdym działaniu jest początek /Platon/ - czyli o magii wstępu.
    4. Co w środku – techniki zarządzania treścią główną wystąpienia.
    5. Sztuka zakończania.
    6. „Setka” - czyli kilka słów o krótkich (3-5 minutowych) wystąpieniach.
    7. Czego nie robić w prezentacji – czyli sposób na porażkę.
       
  4. Techniki oddziaływania i inspirowania słuchaczy:
     
    1. Publiczność nie może być zanudzana!
    2. Co uwielbia publiczność:
      • chce być prowadzona,
      • uwielbia historie,
      • chce być pytana,
      • chce być angażowana,
      • chce być doceniana,
      • jakie informacje zapamiętujemy najlepiej i najskuteczniej,
      • sposoby na skuteczne zapamiętywanie treści naszych wystąpień przez słuchaczy.
         
  5. Kiedy zjada trema i stres:
     
    1. Trema jest potrzebna.
    2. Skąd się bierze zdenerwowanie i stres przed wystąpieniem.
    3. Skuteczne techniki na przeciwdziałanie tremie przed i podczas wystąpienia.
    4. Nie bój się pytań - zarządzanie pytaniami słuchaczy czyli to ty rządzisz na sali.
       
  6. Techniki pracy z materiałami wizualnymi:
     
    1. Praca z prezentacją PP (lub inną).
    2. Praca z flipchartem lub tablicą suchościeralną.
    3. Dlaczego dziś tak ważna jest wizualizacja tego, o czym mówimy.
    4. Korzystanie z notatek to nic złego – sposoby na przygotowanie notatek doskonałych.
       
  7. Samodzielnie prowadzę prezentację - ĆWICZENIA: przygotowanie i prowadzenie przez uczestników własnych krótkich (10-minutowych) prezentacji + praca z kamerą + feedback (poznanie swoich mocnych stron).
     
  8. Podsumowanie szkolenia.

Wykładowca

Dyplomowany trener biznesu, certyfikowany trener standardu HRD BP, wieloletnia dyrektor i ekspert HR i Rozwoju Pracowników.

Ponad 11 lat pracowała w biznesie, początkowo jako specjalista ds. personalnych, potem jako HR manager a finalnie jako Dyrektor ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmach o różnym profilu działalności: sieci handlowe, usługowe, produkcja. Były to zarówno międzynarodowe korporacje, polskie firmy, a także organizacje administracji publicznej.

Od 12 lat szkoli i doradza. Prowadzi projekty doradcze związane z procesami zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacji. Współpracuje z małymi i średnimi firmami w zakresie konsultacji dot. wsparcia procesów rekrutacji i selekcji, systemów motywacyjnych, systemów ewaluacji pracowników, systemów work – life balance. Opracowała wiele autorskich programów szkoleniowych bazujących na własnym doświadczeniu zawodowym. Jest prelegentem na seminariach oraz autorką publikacji w portalach internetowych.

Na salach szkoleniowych spędziła już 11 tysięcy godzin. Rozwój i praca z ludźmi to jej pasja.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1490,00 zł + 23% VAT = 1832,70 zł brutto

1490,00 zł + VAT zw = 1490,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 189 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 214 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 290 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 327 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 300 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 365 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. 22 582 72 09, www.goldentulipwarsawcentre.com

 

Warszawa / lub ONLINE
04-05 sierpień 2020r., wtorek (10.00 - 17.00) - środa (09.00 - 16.00)