Wystąpienia publiczne - online i offline

ONLINE
21 kwiecień 2021 r., środa, 9.00 - 14.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Warsztat opiera się na omówieniu i przećwiczeniu: wykorzystania komunikacji werbalnej i niewerbalnej, technik pokonywania tremy i radzenia sobie ze stresem w sytuacji wystąpienia publicznego, Twoich mocnych stron i obszarów do rozwoju w kontekście wystąpień publicznych.

Wystąpienia publiczne są dla wielu osób bardzo trudne. Powodów jest wiele - po pierwsze trema, po drugie konieczność zainteresowania audytorium, do niełatwych zadań należy także umiejętność doboru tematu i technik prezentacji. Dodatkowo pandemia sprawiła, że wystąpienia przeszły prawie całkowicie do świata wirtualnego. Generuje to szereg nowych wyzwań, ale również możliwości. 

Korzyści ze szkolenia: umiejętność radzenia sobie z tremą oraz wykorzystania komunikacji werbalnej i niewerbalnej w budowaniu wizerunku profesjonalnego mówcy podczas wystąpień publicznych.

Cel szkolenia:

  • doskonalenie umiejętności przygotowanie i przeprowadzenia prezentacji,
  • poznanie zasad wystąpień online,
  • przedstawienie technik radzenia sobie z tremą,
  • zrozumienie swoich mocnych i słabych stron, aby móc eksponować silne cechy i pracować nad pozostałymi.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • mocy wpływu komunikatów werbalnych i niewerbalnych na publiczność,
  • technikach pokonywania tremy,
  • sposobach pobudzania i podtrzymywania zainteresowania słuchaczy przez całe wystąpienie,
  • sposobach na budzenie zaufania i wywierania wpływu na słuchaczy, 
  • dobrych praktykach wystąpień online.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • wykorzystywania swojej mowy ciała, tonu głosu i słów w celu wywarcia oczekiwanego wpływu na publiczność,
  • wykorzystywania metod panowania nad tremą,
  • budowania wizerunku profesjonalnego i wiarygodnego mówcy,
  • radzenia sobie w trudnych sytuacjach związanych z wystąpieniami,
  • profesjonalnego przygotowania i prowadzenia prezentacji, również online. 

Szkolenie skierowane jest do osób, które przygotowują prezentacje biznesowe lub prezentują produkty i usługi dla klientów wewnętrznych albo zewnętrznych. Jeśli stawiasz pierwsze kroki w wystąpieniach (online lub offline) albo posiadasz doświadczenie w prezentacjach, jednak chcesz udoskonalić swoje wystąpienia, nauczyć się walczyć z tremą i poczuć się pewnie na "scenie" - to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.

SPECJALNY BONUS DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA!
W ramach szkolenia mają Państwo możliwość skorzystania z indywidualnej godzinnej konsultacji z trenerem po szkoleniu w dogodnym ustalonym terminie.
Konsultacja daje możliwość przygotowania się do konkretnego wystąpienia, omówienia wątpliwości i obaw, a także przećwiczenia konkrentych prezentacji. Jest to czas, w którym trener poświęca całą uwagę jedynie Panu/Pani– trener przyjmuje rolę mentora, który korzystając ze swojego doświadczenia pomaga Panu/Pani przezwyciężyć osobiste bariery.

Metody szkoleniowe:

mini wykłady prowadzącego, ćwiczenia praktyczne (w tym krótkie wystąpienia i prezentacje), praca z kamerą, filmiki szkoleniowe, dyskusja na forum.

Program

  1. Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
     
  2. Efektywność osobista mówcy:
     
    1. Wizerunek a rola społeczna – co przekazujesz wyglądem? Ubiór i wygląd zewnętrzny wiarygodnego mówcy.
    2. Komunikacja niewerbalna – obraz ważniejszy niż słowa.
    3. Umysł i ciało – klucz do Twojego sukcesu:
      • postawa,
      • spojrzenie,
      • oddychanie,
      • gestykulacja,
      • uśmiech,
      • ruch.
    4. Głośno i wyraźnie – czyli problematyczny język polski:
      • ton głosu,
      • intonacja,
      • unikanie tzw. „chwastów” językowych,
      • słowa – jak budować skuteczne i przekonujące wypowiedzi,
      • przedstawienie się a autorytet mówcy.
         
  3. Scena – kulisy – przygotowanie do wystąpienia:
     
    1. Rodzaje prezentacji.
    2. Strategia i plan przygotowania wystąpienia.
    3. Najważniejszy w każdym działaniu jest początek /Platon/ - czyli o magii wstępu.
    4. Co w środku – techniki zarządzania treścią główną wystąpienia.
    5. Sztuka zakończania.
    6. „Setka” - czyli kilka słów o krótkich (3-5 minutowych) wystąpieniach.
    7. Czego nie robić w prezentacji – czyli sposób na porażkę.
       
  4. Techniki oddziaływania i inspirowania słuchaczy:
     
    1. Publiczność nie może być zanudzana!
    2. Co uwielbia publiczność:
      • chce być prowadzona,
      • uwielbia historie,
      • chce być pytana,
      • chce być angażowana,
      • chce być doceniana,
      • jakie informacje zapamiętujemy najlepiej i najskuteczniej,
      • sposoby na skuteczne zapamiętywanie treści naszych wystąpień przez słuchaczy.
         
  5. Kiedy zjada trema i stres:
     
    1. Trema jest potrzebna.
    2. Skąd się bierze zdenerwowanie i stres przed wystąpieniem.
    3. Skuteczne techniki na przeciwdziałanie tremie przed i podczas wystąpienia.
    4. Nie bój się pytań - zarządzanie pytaniami słuchaczy, czyli to ty rządzisz na sali.
       
  6. Techniki pracy z materiałami wizualnymi:
     
    1. Praca z prezentacją PP (lub inną).
    2. Praca z flipchartem lub tablicą suchościeralną.
    3. Dlaczego dziś tak ważna jest wizualizacja tego, o czym mówimy.
    4. Korzystanie z notatek to nic złego – sposoby na przygotowanie notatek doskonałych.
       
  7. Sztuka prezentowania online: 
     
    1. Zasady zachowania przed kamerami:
      • Jak się zachowywać, aby najkorzystniej wypaść podczas video - konferencji.
      • Otwarcie wystąpienia online - dobre praktyki.
      • Na jakim siadać tle, jak się oświetlić, gdzie patrzeć i co zrobić z rękami, notatkami i innymi pomocami.
    2. Prezenter w e - prezentacji:
      • Jak zbudować ciekawą prezentację online.
      • Jak rozplanować informacje na slajdach.
      • Zachowanie prezentera podczas e - prezentacji.
    3. Praca głosem - dykcja:
      • Podstawowe ćwiczenia na emisję głosy i artykulację.
      • Porady - jak mówić do mikrofonu. 
         
  8. Samodzielnie prowadzę prezentację - przygotowanie i prowadzenie przez uczestników własnych krótkich form prezentacyjnych związanych z autoprezentacją podczas wystąpień publicznych. 
     
  9. Podsumowanie szkolenia.

Wykładowca

Dyplomowany trener biznesu, certyfikowany trener standardu HRD BP, wieloletnia dyrektor i ekspert HR i Rozwoju Pracowników.

Ponad 11 lat pracowała w biznesie, początkowo jako specjalista ds. personalnych, potem jako HR manager a finalnie jako Dyrektor ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmach o różnym profilu działalności: sieci handlowe, usługowe, produkcja. Były to zarówno międzynarodowe korporacje, polskie firmy, a także organizacje administracji publicznej.

Od 12 lat szkoli i doradza. Prowadzi projekty doradcze związane z procesami zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacji. Współpracuje z małymi i średnimi firmami w zakresie konsultacji dot. wsparcia procesów rekrutacji i selekcji, systemów motywacyjnych, systemów ewaluacji pracowników, systemów work – life balance. Opracowała wiele autorskich programów szkoleniowych bazujących na własnym doświadczeniu zawodowym. Jest prelegentem na seminariach oraz autorką publikacji w portalach internetowych.

Na salach szkoleniowych spędziła już 11 tysięcy godzin. Rozwój i praca z ludźmi to jej pasja.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

990,00 zł + 23% VAT = 1217,70 zł brutto

990,00 zł + VAT zw = 990,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.

ONLINE
21 kwiecień 2021 r., środa, 9.00 - 14.00