Opis szkolenia
Wystąpienia publiczne są dla wielu osób bardzo trudne. Powódów jest wiele - po pierwsze trema, po drugie konieczność zainteresowania audytorium, do niełatwych zadań należy także umiejętność doboru tematu i technik prezentacji. Dodatkowo pandemia sprawiła, że wystąpienia przeszły prawie całkowicie do świata wirtualnego. Generuje to szereg nowych wyzwań, ale również możliwości.
Cel szkolenia:
- doskonalenie umiejętności przygotowanie i przeprowadzenia prezentacji,
- poznanie zasad wystąpień online,
- przedstawienie technik radzenia sobie z tremą,
- zrozumienie swoich mocnych i słabych stron, aby móc eksponować silne cechy i pracować nad pozostałymi.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- mocy wpływu komunikatów werbalnych i niewerbalnych na publiczność,
- technikach pokonywania tremy,
- sposobach pobudzania i podtrzymywania zainteresowania słuchaczy przez całe wystąpienie,
- sposobach na budzenie zaufania i wywierania wpływu na słuchaczy,
- dobrych praktykach wystąpień online.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- wykorzystywania swojej mowy ciała, tonu głosu i słów w celu wywarcia oczekiwanego wpływu na publiczność,
- wykorzystywania metod panowania nad tremą,
- budowania wizerunku profesjonalnego i wiarygodnego mówcy,
- radzenia sobie w trudnych sytuacjach związanych z wystąpieniami,
- profesjonalnego przygotowania i prowadzenia prezentacji, również online.
Szkolenie skierowane jest do osób, które przygotowują prezentacje biznesowe lub prezentują produkty i usługi dla klientów wewnętrznych albo zewnętrznych. Jeśli stawiasz pierwsze kroki w wystąpieniach (online lub offline) albo posiadasz doświadczenie w prezentacjach, jednak chcesz udoskonalić swoje wystąpienia, nauczyć się walczyć z tremą i poczuć się pewnie na "scenie" - to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
W ramach szkolenia mają Państwo możliwość skorzystania z godzinnej konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Daje to możliwość przygotowania się do konkretnego wystąpienia, omówienia wątpliwości i obaw, a także przećwiczenia konkrentych prezentacji. Jest to czas, w którym trener poświęca całą uwagę jedynie Panu/Pani– trener przyjmuje rolę metora, który korzystając ze swojego doświadczenia pomaga Panu/Pani przezwyciężyć osobiste bariery.
Metody szkoleniowe:
mini wykłady prowadzącego, ćwiczenia praktyczne (w tym krótkie wystąpienia i prezentacje), praca z kamerą, filmiki szkoleniowe, dyskusja na forum.
Program
- Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
- Efektywność osobista mówcy:
- Wizerunek a rola społeczna – co przekazujesz wyglądem? Ubiór i wygląd zewnętrzny wiarygodnego mówcy.
- Komunikacja niewerbalna – obraz ważniejszy niż słowa.
- Umysł i ciało – klucz do Twojego sukcesu:
- postawa,
- spojrzenie,
- oddychanie,
- gestykulacja,
- uśmiech,
- ruch.
- Głośno i wyraźnie – czyli problematyczny język polski:
- ton głosu,
- intonacja,
- unikanie tzw. „chwastów” językowych,
- słowa – jak budować skuteczne i przekonujące wypowiedzi,
- przedstawienie się a autorytet mówcy.
- Scena – kulisy – przygotowanie do wystąpienia:
- Rodzaje prezentacji.
- Strategia i plan przygotowania wystąpienia.
- Najważniejszy w każdym działaniu jest początek /Platon/ - czyli o magii wstępu.
- Co w środku – techniki zarządzania treścią główną wystąpienia.
- Sztuka zakończania.
- „Setka” - czyli kilka słów o krótkich (3-5 minutowych) wystąpieniach.
- Czego nie robić w prezentacji – czyli sposób na porażkę.
- Techniki oddziaływania i inspirowania słuchaczy:
- Publiczność nie może być zanudzana!
- Co uwielbia publiczność:
- chce być prowadzona,
- uwielbia historie,
- chce być pytana,
- chce być angażowana,
- chce być doceniana,
- jakie informacje zapamiętujemy najlepiej i najskuteczniej,
- sposoby na skuteczne zapamiętywanie treści naszych wystąpień przez słuchaczy.
- Kiedy zjada trema i stres:
- Trema jest potrzebna.
- Skąd się bierze zdenerwowanie i stres przed wystąpieniem.
- Skuteczne techniki na przeciwdziałanie tremie przed i podczas wystąpienia.
- Nie bój się pytań - zarządzanie pytaniami słuchaczy czyli to ty rządzisz na sali.
- Techniki pracy z materiałami wizualnymi:
- Praca z prezentacją PP (lub inną).
- Praca z flipchartem lub tablicą suchościeralną.
- Dlaczego dziś tak ważna jest wizualizacja tego, o czym mówimy.
- Korzystanie z notatek to nic złego – sposoby na przygotowanie notatek doskonałych.
- Sztuka prezentowania online:
- Zasady zachowania przed kamerami:
- Jak się zachowywać, aby najkorzystniej wypaść podczas video - konferencji.
- Otwarcie wystąpienia online - dobre praktyki.
- Na jakim siadać tle, jak się oświetlić, gdzie patrzeć i co zrobić z rękami, notatkami i innymi pomocami.
- Prezenter w e - prezentacji:
- Jak zbudować ciekawą prezentację online.
- Jak rozplanować informacje na slajdach.
- Zachowanie prezentera podczas e - prezentacji.
- Praca głosem - dykcja:
- Podstawowe ćwiczenia na emisję głosy i artykulację.
- Porady - jak mówić do mikrofonu.
- Zasady zachowania przed kamerami:
- Samodzielnie prowadzę prezentację - ĆWICZENIA - przygotowanie i prowadzenie przez uczestników własnych krótkich form prezentacyjnych związanych z autoprezentacją podczas wystąpień publicznych.
- Podsumowanie szkolenia.
Wykładowca
Dyplomowany trener biznesu, certyfikowany trener standardu HRD BP, wieloletnia dyrektor i ekspert HR i Rozwoju Pracowników.
Ponad 11 lat pracowała w biznesie, początkowo jako specjalista ds. personalnych, potem jako HR manager a finalnie jako Dyrektor ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmach o różnym profilu działalności: sieci handlowe, usługowe, produkcja. Były to zarówno międzynarodowe korporacje, polskie firmy, a także organizacje administracji publicznej.
Od 12 lat szkoli i doradza. Prowadzi projekty doradcze związane z procesami zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacji. Współpracuje z małymi i średnimi firmami w zakresie konsultacji dot. wsparcia procesów rekrutacji i selekcji, systemów motywacyjnych, systemów ewaluacji pracowników, systemów work – life balance. Opracowała wiele autorskich programów szkoleniowych bazujących na własnym doświadczeniu zawodowym. Jest prelegentem na seminariach oraz autorką publikacji w portalach internetowych.
Na salach szkoleniowych spędziła już 11 tysięcy godzin. Rozwój i praca z ludźmi to jej pasja.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
990,00 zł + 23% VAT = 1217,70 zł brutto
990,00 zł + VAT zw = 990,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.