Zamówienia publiczne w zakresie obronności i bezpieczeństwa – jak w praktyce stosować przepisy i minimalizować ryzyka
Szkolenie 2-dniowe
Szkolenie z zamówień publicznych dla obronności i bezpieczeństwa obejmuje m.in. zagadnienia: specyfika zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa, przepisy wyłączone, zamówienia mieszane, zamówienia o charakterze niepriorytetowym, przygotowanie postępowania, zasady składania i otwarcia ofert, tryby, środki ochrony prawnej.
Opis szkolenia
Zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa to szczególny obszar Prawa zamówień publicznych, który rządzi się odmiennymi zasadami i specyfiką wynikającą ze szczególnych obostrzeń w realizacji tego rodzaju zamówień. Szkolenie poruszające tę tematykę:
- umożliwi praktyczne zapoznanie się z przepisami w tym zakresie,
- pokaże w syntetycznym ujęciu, jak użytkować je i minimalizować ryzyka w realizacji zamówień tego rodzaju.
Nowości i różnice w stosunku do zamówień klasycznych pokazane zostaną w sposób przejrzysty z uwzględnieniem zasady efektywności.
Cel szkolenia:
- przekazanie praktycznej wiedzy, niezbędnej do przygotowania i realizacji postępowania w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa – zarówno od strony Zamawiającego, jak i Wykonawcy zainteresowanego tego rodzaju zamówieniami,
- zapoznanie uczestników z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych ze zm.,
- wykazanie różnic i odmienności dla postępowań z dziedziny obronności i bezpieczeństwa w stosunku do zamówień tzw. klasycznych.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Na szkoleniu uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę na temat realizacji zamówień dotyczących obronności, w szczególności dowiedzą się:
- o specyficznych rozwiązaniach w realizacji postępowań w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
- jakie mogą wystąpić potencjalne problemy z interpretacją nowej ustawy Prawo zamówień publicznych w kontekście tego rodzaju postępowań,
- jak zapobiegać niewłaściwej interpretacji nowych przepisów w porównaniu do starych rozwiązań w obszarze objętym tematem szkolenia,
- jak analizować ryzyka w obszarze zamówień publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
- jakie są rekomendacje i dobre praktyki w omawianym zakresie tematycznym.
Grupa docelowa
- Pracownicy jednostek zobligowanych do stosowania Prawa zamówień publicznych – w szczególności realizacji zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
- Osoby zarządzające systemem udzielania zamówień publicznych – w szczególności w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
- Osoby zajmujące się kontrolą i audytem zamówień publicznych – w szczególności w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
- Wszystkie osoby pragnące zdobyć wiedzę na temat zamówień publicznych – w tym Wykonawcy składający ofertę w postępowaniach o udzielenie zamówienia w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa.
Metody prowadzenia zajęć:
wykład, wykorzystanie praktycznych narzędzi audytorskich, analiza przypadku, ćwiczenia
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
DZIEŃ I
- Wprowadzenie do problematyki zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa w nowej ustawie
- Definicja zamówienia w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Specyfika zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Progi zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Zamówienia podprogowe w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Zakres wyłączonych przepisów w zamówieniach w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Zakres stosowanych przepisów w zamówieniach w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Zamówienia mieszane i reżim ustawy w kwalifikacji zamówień
- Stosowanie przepisów o usługach priorytetowych i niepriorytetowym
- Ułatwienie w przypadku zamówień o charakterze niepriorytetowym
- Przygotowanie postępowania w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Organizacja udzielania zamówień publicznych – odpowiedzialność za postępowanie o udzielenie zamówienia
- Zasady udzielania zamówień publicznych
- Wstępne konsultacje rynkowe
- Szacowanie wartości zamówienia
- Opis przedmiotu zamówienia – szczególne zasady
- Przedmiotowe środki dowodowe
- Klasyfikacja przedmiotu zamówienia – zamówienia mieszane
- Ogłoszenia i dokumenty zamówienia
- Ustalanie niektórych warunków zamówienia
- Komunikacja Zamawiającego i Wykonawcy – szczególne zasady
- Wykonawcy i wspólne składanie ofert
- Dokumentowanie przebiegu postępowania - szczególne zasady
- Kwalifikacja podmiotowa wykonawców – szczególne podstawy wykluczenia Wykonawców
- Obowiązek ochrony informacji niejawnych ciążący na Wykonawcach
- Podmiotowe środki dowodowe
- Uprawnienia Zamawiającego niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa informacji
DZIEŃ II
- Zasady składania i otwarcia ofert i odmienności przepisów dla zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- otwarcie ofert
- obowiązek przesłania Prezesowi UZP informacji o złożonych ofertach i wnioskach o dopuszczenie w każdym postępowaniu
- ocena ofert
- wybór najkorzystniejszej oferty
- zakończenie postępowania
- Wstępne ogłoszenie informacyjne – specyfika dla zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Tryby udzielania zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa specyfika dla zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- przegląd trybów – syntetyczne omówienie przepisów
- praktyczne schematy procedur dopuszczalnych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Krąg Wykonawców zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Umowa ramowa w zamówieniach – szczególne przepisy
- Uprawnienia Zamawiającego dla zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Umowy w zamówieniach w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Środki ochrony prawnej
- Źródła informacji o zamówieniach publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Pytania, dyskusja, wyjaśnianie wątpliwości
Wykładowca
TRENER I
Ekspert zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem. Wykładowca, doradca, praktyk w zakresie kontroli i audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Współpracuje z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami.
- Od 2002 roku prowadzi szkolenia z zakresu zamówień publicznych i audytu dla różnych podmiotów – tylko w ostatnich latach kilka tysięcy godzin szkoleniowych potwierdzonych referencjami. Uzyskała Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX.
- Od 2004 roku Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
- Od 2007 reprezentuje strony jako pełnomocnik przed Krajową Izbą Odwoławczą.
- W latach 2004-2007 arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
- Certyfikowany Audytor wewnętrzny (zaświadczenie Ministra Finansów oraz Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej).
- Kierownik i wykładowca zaprojektowanych przez siebie studiów podyplomowych o tematyce zamówień publicznych oraz innych kierunków studiów, m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.