„Zetki” w zespole. Jak zrozumieć, współpracować i efektywnie zarządzać pracownikami z pokolenia Z
SZKOLENIE ONLINE LUB STACJONARNE, 2 DNI
Szkolenie z zarządzania pokoleniem Z obejmuje m.in. zagadnienia: różnice pokoleniowe a zarządzanie zespołem, sposoby zarządzania pokoleniem Z, wykorzystanie modelu NVC, motywowanie i rozwój potencjału młodych pracowników, współpraca międzypokoleniowa.
Opis szkolenia
Różnice pokoleniowe mogą prowadzić do napięć, jednak pozwalają także budować harmonijne i produktywne zespoły. Aby było to możliwe, niezbędne są odpowiednie narzędzia, zrozumienie wartości i aspiracji najmłodszych pracowników oraz właściwe kompetencje komunikacyjne.
Szkolenie ma na celu wsparcie menedżerów w efektywnym zarządzaniu młodym pokoleniem pracowników – pokoleniem Z. Uczestnicy dowiedzą się, jak zindywidualizować swoje podejście menedżerskie, efektywnie motywować oraz rozwijać młode talenty, jednocześnie dbając o dobrą atmosferę w zespole i osiąganie celów biznesowych.
Cel szkolenia:
- Zrozumienie specyfiki pokolenia Z oraz jego wpływu na środowisko pracy.
- Wypracowanie indywidualnych strategii komunikacyjnych i motywacyjnych w pracy z młodym pokoleniem.
- Zdobycie umiejętności budowania asertywnych postaw i wykorzystania narzędzi NVC: komunikacji bez przemocy (ang. non-violent communication) w zarządzaniu zespołem.
- Przełamanie barier komunikacyjnych i pokoleniowych w celu stworzenia współpracujących zespołów.
- Poznanie modelów osobowości DISC oraz diagnoza własnej osobowości.
Korzyści ze szkolenia:
-
Większa pewność siebie w zarządzaniu i motywowaniu młodych pracowników.
-
Lepsze zrozumienie różnic pokoleniowych, co pozwoli na bardziej efektywną współpracę.
-
Zwiększenie skuteczności komunikacji i budowania relacji w zespole.
-
Umiejętność asertywnego zarządzania zespołem w oparciu o model postaw „Ja jestem OK – Ty jesteś OK” .
-
Umiejętność zastosowania modelu zarządzania sytuacyjnego w praktyce.
-
Praktyczne wykorzystanie modelu NVC w budowaniu otwartej komunikacji z pracownikami z pokolenia Z.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
-
Charakterystycznych cechach pracowników z pokolenia Z oraz wyzwaniach w pracy z nimi.
-
Kluczowych kompetencjach menedżerskich wspierających współpracę z młodym pokoleniem.
-
Różnicach indywidualnych w oddziaływaniu na różne typy osobowości pracowników.
-
Psychologicznych podstawach efektywnej komunikacji interpersonalnej w zespołach wielopokoleniowych.
-
Różnych stylach komunikacyjnych oraz ich wpływie na budowanie zaangażowania.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
-
Stosowania technik NVC do rozwiązywania konfliktów i poprawy komunikacji.
-
Zbudowania postawy asertywnej opartej na modelu „Ja jestem OK – Ty jesteś OK”.
-
Dopasowania stylu zarządzania do indywidualnych potrzeb młodych pracowników.
-
Rozpoznawania i przeciwdziałania próbom manipulacji lub wywierania presji.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do menedżerów na wszystkich szczeblach zarządzania, którzy pracują z młodym pokoleniem pracowników i chcą pogłębić swoje umiejętności w zakresie komunikacji oraz motywowania zespołu.
Metody szkoleniowe:
miniwykład prowadzącego, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusja, symulacje sytuacyjne, kwestionariusze.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Różnice pokoleniowe a zarządzanie zespołem
- Analiza różnic pokoleniowych i ich wpływ na funkcjonowanie zespołu
- Wpływ pracowników z pokolenia Z na dynamikę zespołu
- Diagnoza trudności i wyzwań w pracy z młodymi pracownikami
- Asertywność jako kluczowa kompetencja menedżera
- Zastosowanie modelu postaw „Ja jestem OK – Ty jesteś OK” w zarządzaniu zespołem
- Asertywność w relacjach z młodymi pracownikami
- Wypracowanie asertywnych strategii komunikacyjnych i motywacyjnych
- Kwestionariusz Asertywności
- Ćwiczenie praktyczne: scenki negocjacyjne i zastosowanie modelu w sytuacjach konfliktowych
- Różnice indywidualne w zarządzaniu pracownikami z pokolenia Z
- Zastosowanie indywidualnego podejścia do różnych typów osobowości najmłodszych pracowników
- Zrozumienie potrzeby zindywidualizowanego podejścia menedżera do pracownika
- Diagnoza własnej osobowości
- Zbadanie własnego stylu pracy, potencjałów i deficytów w podejściu do pracowników z pokolenia Z
- Model DISC: zastosowanie wiedzy o różnicach osobowości do zindywidualizowania podejścia do pracowników
- Kwestionariusz osobowości NEO-FFI: analiza własnych cech osobowości i ich potencjałów i deficytów
- Wykorzystanie modelu NVC w pracy z osobami z pokolenia Z
- Wprowadzenie do modelu NVC (Porozumienie bez Przemocy)
- Rozpoznawanie potrzeb i wartości młodych pracowników w procesie komunikacji
- Praktyczne zastosowanie NVC w komunikacji z pracownikami
- Praca w grupach: studium przypadku i analiza komunikacji opartej na modelu NVC
- Ćwiczenia w parach: symulacje komunikacji NVC
- Motywowanie i rozwój potencjału młodych pracowników
- Omówienie różnic w podejściu menedżera do poszczególnych etapów rozwoju młodego pracownika
- Zwinność osobista i jej wpływ na rozwój pracowników pokolenia Z
- Stosowanie zarządzania sytuacyjnego w praktyce menedżerskiej
- Model zarządzania sytuacyjnego: symulacje dostosowania stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika
- Studium przypadków: analiza sytuacji z życia zawodowego i poszukiwanie rozwiązań z wykorzystaniem technik omówionych podczas szkolenia
- Współpraca międzypokoleniowa – budowanie mostów
- Wykorzystanie różnorodności pokoleniowej w zespole
- Otwarta komunikacja jako podstawa efektywnej współpracy
- Delegowanie zadań i przekazywanie feedbacku w zależności od pokolenia
- Ćwiczenia komunikacyjne: praktyczne zastosowanie otwartej komunikacji
- Praca w grupach: wypracowanie strategii współpracy międzypokoleniowej
- Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusje, podsumowanie szkolenia
Wykładowca
Psycholog, trener biznesu, wykładowca akademicki, coach ICF, menedżer MBA. Z wykształcenia psycholog biznesu i filozof. Ukończył Uniwersytet Papieski w Krakowie oraz Uniwersytet Gdański, specjalizując się w psychologii klinicznej. Absolwent programu podyplomowego MBA Wyższej Szkoły Bankowej oraz Uniwersytetu w Northampton.
Obecnie certyfikuje się jako terapeuta poznawczo-behawioralny w Wyższej Szkole Biznesu National Louis University.
Przez kilkanaście lat pracował na stanowiskach menedżerskich w branży HoReCa.
Jako wykładowca akademicki, prowadzi zajęcia z zakresu psychologii organizacji i zarządzania, przywództwa i motywacji oraz zachowań konsumenckich. Zrealizował setki godzin szkoleń.
Specjalizuje się w rozwijaniu kompetencji miękkich menedżerów oraz wdrażaniu narzędzi psychologii biznesu w organizacjach.
Autor licznych publikacji popularnonaukowych, panelista konferencji naukowych i biznesowych oraz twórca webinarów i podcastów z zakresu psychologii biznesu.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.