Opis szkolenia
Na szkoleniu omówione i przećwiczone zostaną zagadnienia: czym jest różnorodność, jaka jest rola menedżera w zarządzaniu różnorodnością, jakie są praktyczne aspekty zarządzania różnorodnością.
Zasobem każdej organizacji są jej pracownicy - ich doświadczenie, kompetencje, wiedza. Różnorodność (diversity) na poziomie wieku, płci, kultury, statusu rodzinnego daje nam zupełnie inne doświadczenia, co pozwala patrzeć na każdą sytuację z różnych perspektyw. Zarządzanie różnorodnością to korzystanie z potencjału każdego pracownika, z jego przeżyć, tak, aby wykorzystać w pełni jego potencjał. Organizacja opierająca politykę na zarządzaniu różnorodnością posiada przewagę nad konkurencją, ponieważ oprócz korzyści płynących z rozbudowanej wiedzy i umiejętności pracowników, wpływa na zwiększenie ich zaangażowania i satysfakcji z pracy.
Celem szkolenia jest poznanie zasad zarządzania różnorodnością w firmie i nabycie umiejętności niezbędnych do jej wprowadzania.
Korzyści ze szkolenia: praktyczna wiedza i kompetencje, które pozwolą na wykorzystanie różnorodności pracowników.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- kluczowych aspektach zarządzania różnorodnością w zespole,
- dyskryminacji oraz jej podłożach i efektach,
- etapach wdrażania kultury organizacji opartej na zarządzaniu różnorodnością,
- czynnikach umożliwiają pracownikom funkcjonowanie i współpracę w różnorodnym zespole.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- identyfikacji kluczowych aspektów związanych z dyskryminacją,
- niezbędne do wprowadzenia i promowania zarządzania różnorodnością,
- przygotowania planu wdrożenia kultury organizacyjnej opartej na zarządzaniu różnorodnością.
Adresaci szkolenia:
- specjaliści i menadżerowie wdrażający w organizacjach politykę zarządzania różnorodnością,
- menadżerowie zarządzających różnorodnych zespołem,
- osóoby pracujące w środowisku wielokulturowym, wielopokoleniowym, wieloosobowościowym.
SPECJALNY BONUS DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA!
W ramach szkolenia mają Państwo możliwość skorzystania z idnywidualnej godzinnej konsultacji z trenerem po szkoleniu w dogodnym ustalonym terminie.
Konsultacja daje możliwość szczegółowego omówienia indywidualnych przypadków, przeanalizowania dotychczasowych działań oraz przygotowania indywidualnego planu działania dotyczącego wdrażania działań związanych z zarządzaniem różnorodnością. Jest to czas, w którym trener poświęca całą uwagę jedynie Panu/Pani – trener przyjmuje rolę mentora, który korzystając ze swojego doświadczenia pomaga Panu/Pani przygotować indywidualny plan działania w zakresie zarządzania różnorodnością.
Metody szkoleniowe:
mini wykłady prowadzącego, ćwiczenia praktyczne indywidualne oraz w grupach (case study, symulacje, scenki), dyskusje na forum.
Program
- Zarządzanie różnorodnością:
- czym jest zarządzanie różnorodnością,
- dyskryminacja i mobbing, charakterystyka i rodzaje,
- zmiany prawne w Polsce,
- kluczowe aspekty i punkty standardu zarządzania różnorodnością i inkluzji pracowników.
- Wyzwania menadżera w zarządzaniu różnorodnością:
- cztery wymiary różnorodności:
- tożsamość pierwotna (rasa, wiek, płeć itd),
- tożsamość wtórna (poziom wykształcenia, miejsce zamieszkania, poglądy),
- tożsamość organizacyjna (staż pracy, branże, stanowisko),
- tożsamość psychologiczna (osobowość),
- kluczowe kompetencje różnorodnego menadżera,
- trudności w komunikacji – różnice wartości i stylu komunikacji,
- stereotypy, przekonania, nieuświadomione zachowania i uprzedzenia.
- Czy zarządzanie różnorodnością jest faktycznie tak ważne – praktyczny warsztat:
- zidentyfikowanie barier – osobistych i organizacyjnych – wobec równości i różnorodności,
- rozpoznanie i zdefiniowanie przekonań i zachowań dyskryminacyjnych,
- zrozumienie zależności pomiędzy stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją,
- uświadomienie wpływu zachowań dyskryminacyjnych na innych ludzi,
- uświadomienie różnic w komunikacji, w tym kulturowych, wpływających na brak skuteczności współpracy.
- Wdrażanie i utrzymanie kultury opartej na zarządzaniu różnorodnością:
- korzyści z zarządzania różnorodnością,
- kluczowe wartości kultury opartej o zarzadzanie różnorodnością,
- struktura zatrudnienia z perspektywy różnorodności,
- rekrutacja i programy rozwoju wrażliwe na różnorodność,
- polityka równego traktowania,
- jak przygotować pracowników do kultury różnorodności.
Wykładowca
Menedżer HR z 15 – letnim doświadczeniem we współpracy z zespołami wielokulturowymi i wielopokoleniowymi w międzynarodowych korporacjach. Posiada doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji, szkoleń dla pracowników wszystkich szczebli, w firmach o profilu produkcyjnym i sprzedażowym. Zajmowała się budowaniem komunikacji zespołów wielopokoleniowych, wielonarodowych, funkcjonujących w rozporoszonej strukturze organizacyjnej, nastawionej na osiągnięcie celu i pracę w atmosferze współpracy.
Obserwując różnice kulturowe różnych nacji, pokoleń, prowadząc powyżej 500 rozmów rekrutacyjnych i rozwojowych rocznie, spotkań z pracownikami wielu szczebli, spotykając się z osobami z bardzo zróżnicowanych środowisk i kultur, obserwowała i cały czas obserwuje, jak ważna jest komunikacja do osiągnięcia celu, pracy w atmosferze współpracy, pozyskaniu i przekazaniu wiedzy. Codzienne obcowanie z ludźmi, prowadzenie szkoleń z zakresu komunikacji – szkoleń na rynku polskim o zagranicznym - pokazało jej, jak łatwo można zaprzepaścić osiągnięcie celu, zdemotywować się, a często i obrazić, pokłócić się, z błahego wydawałoby się powodu – różnej, nieskutecznej komunikacji.
Stąd w pracy zawodowej i w życiu prywatnym niezmiernie ważna jest umiejętność komunikowania się – słuchania, mówienia – werbalnego i niewerbalnego, i jest to umiejętność, której podstawy można poznać w trakcie szkolenia, ale aby ją utrwalić, konieczna jest ciągła praca nad sobą, swoim stylem porozumiewania się i jego doskonaleniem.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
790,00 zł + 23% VAT = 971,70 zł brutto
790,00 zł + VAT zw = 790,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.