Zarządzanie różnorodnością. Jak budować kulturę wolną od dyskryminacji i korzystać z potencjału wszystkich pracowników
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie z zarządzania różnorodnością obejmuje m.in. zagadnienia: czym jest różnorodność i jak zarządzać różnorodnością, polityka zarządzania różnorodnością, rola menedżera, trudności w komunikacji, praktyczne aspekty zarządzania różnorodnością, jak w pełni wykorzystać potencjał pracowników, polityka równego traktowania, kultura różnorodności.
Opis szkolenia
Każdy uczestnik szkolenia może wykorzystać 1-godzinną indywidualną konsultację z trenerem, podczas której otrzyma wsparcie w opracowaniu indywidualnego planu działania w zakresie zarządzania różnorodnością w swojej organizacji.
Zasobem każdej organizacji są jej pracownicy: ich doświadczenie, kompetencje, wiedza. Zróżnicowanie w różnych aspektach takich, jak wiek, płeć, kultura, pochodzenie, status rodzinny czy doświadczenia życiowe, sprawia, że poszczególne osoby potrafią patrzeć na daną sytuację z różnych perspektyw.
Z tego powodu różnorodność (diversity) jest atutem, który warto sobie uświadomić. Jeśli organizacja wdroży odpowiednią kulturę i podejmie kroki w celu aktywnego i świadomego wykorzystania różnorodności i zarządzania nią, korzystnie wpłynie to na jej funkcjonowanie.
Zarządzanie różnorodnością to stworzenie takich warunków w organizacji, które pozwalają wykorzystać potencjał każdego pracownika i umożliwiają rozwój jego talentów. Organizacja opierająca politykę na zarządzaniu różnorodnością zdobywa przewagę nad konkurencją, ponieważ oprócz korzyści płynących z rozbudowanej wiedzy i umiejętności pracowników, wpływa na zwiększenie ich zaangażowania i satysfakcji z pracy. Taka organizacja daje szansę każdemu zatrudnionemu na partycypowanie w rozwoju całej firmy.
Cel szkolenia:
- poznanie korzyści i kluczowych zasad zarządzania różnorodnością w firmie,
- spojrzenie na zarządzanie różnorodnością z perspektywy oczekiwań międzynarodowych, a korzyści lokalnych,
- określenie kluczowych czynników umożliwiających pracownikom funkcjonowanie i współpracę w różnorodnym zespole,
- określenie działań związanych z budowaniem różnorodnego środowiska pracy opartego na różnorodnych kompetencjach, cechach i predyspozycjach,
- nabycie umiejętności niezbędnych do wprowadzania polityki opartej na różnorodności.
Korzyści ze szkolenia:
- wykorzystanie różnorodności pracowników dla zdobycia przewagi konkurencyjnej organizacji,
- zwiększenie zaangażowania, motywacji i satysfakcji pracowników,
- BONUS: Indywidualny plan wdrożenia zarządzania różnorodnością opracowany podczas osobistej konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- kluczowych aspektach zarządzania różnorodnością w zespole,
- dyskryminacji oraz jej podłożach i efektach,
- zachowaniach związanych z poczuciem dyskryminacji i wykluczenia,
- etapach wdrażania kultury organizacji opartej na zarządzaniu różnorodnością,
- czynnikach umożliwiających pracownikom funkcjonowanie i współpracę w różnorodnym zespole,
- błędnej interpretacji i wdrażaniu zarządzania różnorodnością – na bazie praktycznych przykładów,
- korzyściach z promowania zarządzanie różnorodnością dla organizacji
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- identyfikacji kluczowych aspektów związanych z dyskryminacją,
- wprowadzenia i promowania zarządzania różnorodnością,
- budowania procesów opartych na różnorodności, od rekrutacji po onboarding i zarządzanie talentami,
- przygotowania pracowników do współpracy w środowisku różnorodnym, poprzez pokazanie im korzyści z zarządzania różnorodnością,
- przygotowania planu wdrożenia kultury organizacyjnej opartej na zarządzaniu różnorodnością.
Adresaci szkolenia:
- specjaliści i menedżerowie wdrażający w organizacjach politykę zarządzania różnorodnością,
- menedżerowie zarządzający zróżnicowanym zespołem,
- osoby pracujące w środowisku wielokulturowym, wielopokoleniowym, wieloosobowościowym.
SPECJALNY BONUS DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA!
W ramach szkolenia mają Państwo możliwość skorzystania z indywidualnej, godzinnej konsultacji z trenerem po szkoleniu, w dogodnym ustalonym terminie.
Konsultacja daje możliwość szczegółowego omówienia indywidualnych przypadków, przeanalizowania dotychczasowych działań oraz przygotowania indywidualnego planu działania dotyczącego wdrażania działań związanych z zarządzaniem różnorodnością. Jest to czas, w którym trener poświęca całą uwagę jednemu uczestnikowi. Trener przyjmuje rolę mentora, który korzystając ze swojego doświadczenia pomaga uczestnikowi przygotować indywidualny plan działania w zakresie zarządzania różnorodnością.
Metody szkoleniowe:
miniwykłady, prezentacja, case studies, ćwiczenia praktyczne indywidualne oraz w grupach, dyskusje na forum, feedback trenera
Program
Blok 1: Zarządzanie różnorodnością – trend czy normalność
- Czym jest zarządzanie różnorodnością
- Czy różnorodność to różna płeć, wiek…. czy może kompetencje, predyspozycje i różne cechy osobowości
- Różnorodność – międzynarodowe, a polskie realia
- Kluczowe aspekty i punkty standardu zarządzania różnorodnością i inkluzji pracowników
Blok 2: Wdrażanie i utrzymanie kultury opartej na zarządzaniu różnorodnością
- Czym jest „inclusive leadership”
- Korzyści z zarządzania różnorodnością – dla zespołu, dla pracownika, dla menedżera
- Kluczowe wartości kultury opartej o zarządzanie różnorodnością
- Polityka równego traktowania
- Rekrutacja, onboarding i programy rozwoju wrażliwe na różnorodność
- Jak przygotować pracowników do kultury różnorodności spójnej z wymogami organizacji i pokazującymi lokalne korzyści
Blok 3: Dyskryminacja i mobbing
- Dyskryminacja i mobbing – charakterystyka i rodzaje
- Zmiany prawne w Polsce
- Działania przeciwdziałające dyskryminacji i mobbingowi
Blok 4: Czy zarządzanie różnorodnością jest faktycznie tak ważne – praktyczny warsztat
- Stereotypy, przekonania, nieuświadomione zachowania i uprzedzenia
- Zidentyfikowanie barier – osobistych i organizacyjnych – wobec równości i różnorodności
- Rozpoznanie i zdefiniowanie przekonań i zachowań dyskryminacyjnych
- Uświadomienie wpływu zachowań dyskryminacyjnych na innych ludzi
- Uświadomienie różnic w komunikacji, w tym kulturowych, wpływających na nieporozumienia w komunikacji
Wykładowca
Menedżer HR z kilkunastoletnim doświadczeniem we współpracy z zespołami wielokulturowymi i wielopokoleniowymi w międzynarodowych korporacjach. Posiada doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji, szkoleń dla pracowników wszystkich szczebli, w firmach o profilu produkcyjnym i sprzedażowym. Zajmowała się budowaniem komunikacji zespołów wielonarodowych, funkcjonujących w rozproszonej strukturze organizacyjnej, nastawionej na osiągnięcie celu i pracę w atmosferze współpracy.
Na co dzień współpracuje z menadżerami wszelkich szczebli wdrażając ich i umacniając w przekonaniu o wartości wdrażania procesów umożliwiających wzrost efektywności organizacji dzięki zaangażowaniu pracowników. Jako certyfikowany coach ICF w pracy stosuje podejście oparte na współpracy i wsparciu rozwoju innych.
Od ponad 10 lat prowadzi szkolenia na arenie polskiej i międzynarodowej, w języku angielskim i polskim, z umiejętności miękkich i HR, dla top i mid menadżerów, specjalistów. Jest opiekunem merytorycznym studiów podyplomowych "Język angielski w biznesie", wykładowcą akademickim z obszaru zarządzania biznesem i HR. Od 20 lat prowadzi kursy biznesowe języka angielskiego, w tym kursy specjalistyczne z zakresu obsługi klienta, sprzedaży, HR, jak i kursy przygotowujące trenerów i coachów do prowadzenia szkoleń i sesji coachingowych po angielsku.
Sama o sobie mówi: Obserwując różnice kulturowe różnych nacji, prowadząc powyżej 500 rozmów rekrutacyjnych i rozwojowych rocznie, spotkań z pracownikami wielu szczebli, spotykając się z osobami z bardzo zróżnicowanych środowisk i kultur, zarządzając rozproszoną grupą około 50 osób o różnym poziomie kompetencji, motywacji i przede wszystkim z różnych państw, obserwowałam i cały czas obserwuję, jak ważna jest komunikacja do osiągnięcia celu, pracy w atmosferze współpracy, pozyskania i przekazania wiedzy. Codzienne obcowanie z ludźmi, prowadzenie szkoleń z zakresu komunikacji – szkoleń na rynku polskim o zagranicznym - pokazało mi, jak łatwo można zaprzepaścić osiągnięcie celu, zdemotywować się, a często i obrazić, pokłócić się, z błahego wydawałoby się powodu – różnej, nieskutecznej komunikacji.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Hotelu Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie