Zarządzanie sprzedażą w praktyce – jak skutecznie realizować cele sprzedażowe
SZKOLENIE ONLINE, 2 DNI
Szkolenie z zarządzania sprzedażą obejmuje m.in. zagadnienia: rola i znaczenie klienta w zarządzaniu sprzedażą, monitorowanie wyników i rozwój sprzedaży, zarządzanie zespołem sprzedaży, mierzenie wyników i udzielanie feedbacku, ustalanie celów sprzedażowych.
Opis szkolenia
Skuteczne zarządzanie procesem sprzedaży jest kluczowe dla realizacji strategicznych celów biznesowych – od zwiększenia przychodów, przez budowanie lojalności klientów, po ekspansję na nowe rynki czy wprowadzanie innowacyjnych produktów i usług.
Osiągnięcie tych celów wymaga precyzyjnego planowania, organizowania, monitorowania oraz kontroli działań sprzedażowych.
Jednak nawet najlepsza strategia nie przyniesie rezultatów bez zaangażowanego i zmotywowanego zespołu. To właśnie kompetencje menedżera sprzedaży – umiejętność budowania efektywnego zespołu, wyznaczania ambitnych, ale osiągalnych celów oraz skutecznego motywowania pracowników – decydują o sukcesie.
Nasze szkolenie to odpowiedź na wyzwania współczesnego rynku i szansa na rozwój kompetencji liderskich. Poznasz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci skutecznie wyznaczać cele i mierzyć wyniki, zarządzać zespołem i zmianą, a w konsekwencji budować skuteczną strategię sprzedażową i silną przewagę konkurencyjną.
Cele szkolenia:
- Doskonalenie umiejętności skutecznego zarządzania zespołem sprzedażowym
- Rozwój umiejętności strategicznych, w tym zrozumienie procesu zarządzania sprzedażą i jego wpływu na wyniki firmy
- Nauka tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych
- Poznanie i omówienie narzędzi oraz technologii wspierających procesy sprzedażowe
- Omówienie metod analizy wyników i wskaźników KPI, w celu prawidłowej interpretacji danych i podejmowania decyzji na ich podstawie
- Opracowanie strategii efektywnego planowania i realizacji celów sprzedażowych oraz monitorowanie wyników zespołu na ich podstawie
Korzyści ze szkolenia:
-
Rozwój kompetencji menedżerskich/ liderskich w zakresie motywowania, delegowania zadań i zarządzania zespołem sprzedażowym.
-
Skuteczniejsze podejmowanie decyzji w oparciu o analizę raportów, wskaźników oraz wdrażanie działań naprawczych.
-
Umiejętność monitorowania wyników i optymalizacji procesu sprzedaży.
-
Umiejętność zarządzania zmianą i szybka adaptacja do oczekiwań rynku, która przełoży się ma skuteczne wdrażanie strategii sprzedażowych w dynamicznym środowisku biznesowym.
-
Zdolność budowania kultury efektywnej sprzedaży, czyli tworzenie środowiska sprzyjającego osiąganiu celów i rozwojowi zespołu.
Adresaci szkolenia:
- Menedżerowie sprzedaży
- Liderzy oraz team liderzy zespołów sprzedażowych
- Kierownicy zespołów handlowych
- Regionalni Kierownicy Sprzedaży
- Specjaliści ds. sprzedaży
- Menedżerowie ds. Operacji Sprzedaży
- Menedżerowie ds. Rozwoju Biznesu
Metody szkoleniowe:
- Warsztaty z atrakcyjną prezentacją multimedialną
- Tworzenie mapy myśli
- Ćwiczenia praktyczne
- Dyskusje i wymiana doświadczeń między uczestnikami
- Case study
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych
Program
Moduł 1. Wprowadzenie do zarządzania sprzedażą
- Podstawy zarządzania sprzedażą
- Definicja zarządzania sprzedażą i jego rola w organizacji
- Kluczowe elementy skutecznego procesu sprzedaży
- Współczesne wyzwania organizacji
- Wprowadzenie do roli lidera sprzedaży: kompetencje, wyzwania i kluczowe zadania
- Proces i strategia sprzedaży od podszewki
- Definiowanie kluczowych etapów procesu sprzedaży
- Rodzaje procesów sprzedażowych i ich dopasowanie do produktu/rynku
- Segmentacja klientów – jak prawidłowo segmentować klientów, aby zwiększyć skuteczność działań sprzedażowych
Moduł 2. Rola i znaczenie Klienta w zarządzaniu sprzedażą
- Klient kluczowym elementem procesu sprzedaży
- Persona klienta w praktyce – jak i po co opracować dokładne profile klientów docelowych
- Jak nie zgubić klienta – klient ponad firmą, czyli kto płaci za waszą pracę
- Tworzenie strategii sprzedaży pod grupę docelową
- Określenie grupy docelowej
- Analiza konkurencji i wyróżnianie unikalnych cech oferty
- Wdrażanie narzędzi wspierających sprzedaż: CRM, automatyzacja procesów i raportowanie
- Zarządzanie klientami – maksymalizacja wartości klientów w czasie
- Zwiększanie obrotów na aktualnych klientach – upselling i cross-selling
- Pozyskiwanie nowych klientów – koniecznością w dzisiejszym biznesie
- Lojalność klienta w 5 krokach – co oznacza w praktyce
Moduł 3. Monitorowanie wyników i rozwój sprzedaży
- Analiza wyników sprzedaży
- Etapy procesu sprzedaży
- Mierniki i wskaźniki efektywności sprzedaży (KPI)
- Raportowanie i analiza wyników
- Identyfikacja obszarów do poprawy
- Podejmowanie decyzji na podstawie analizy danych
- Zarządzanie zmianą w sprzedaży
- Jak dostosowywać się do zwinności rynku? – adaptacja działań sprzedażowych do szybkich zmian, bez wywracania wszystkiego do góry nogami
- Innowacje w sprzedaży: nowe technologie, kanały sprzedaży
- Doskonalenie procesu sprzedaży
Moduł 4. Zarządzanie zespołem sprzedaży
- Skuteczne monitorowanie wyników sprzedaży
- Tablica wyników a dobre praktyki monitorowania działań sprzedażowych
- Przechodzenie od planowania do realizacji – wyznaczanie celów, mierników i ich komunikacja
- Różnice między ambitnymi a nierealnymi celami, czyli jak wyznaczać cele realne i motywujące do działania
- Jak radzić sobie z kryzysem w sprzedaży i spadkiem wyników
- Rola lidera – czy rzeczywiście „szef jest tak dobry, jak jego zespół, a zespół tak dobry jak szef?”
- Budowanie dobrych relacji z pracownikami a wyniki
- Moje mocne strony jako lidera – jak je zidentyfikować i rozwijać
- Moja rola w firmie – jak lider sprzedaży powinien wpływać na strategiczne cele organizacji
- Mierzenie wyników i udzielanie feedbacku
- Jak przekazywać feedback – konstruktywna krytyka i motywacja
- Współpraca kontra rywalizacja - zarządzanie konfliktami i problemami w zespole sprzedażowym
- Motywacja w praktyce
- Rodzaje spotkań zespołowych Regularne spotkania sprzedażowe – jak je prowadzić efektywnie
- 1:1 koniecznością w pracy świadomego managera – jak je dobrze prowadzić
- Perswazja w pracy managera – jak skutecznie, ale etycznie, wpływać na decyzje zespołu
- Jak mieć na wszystko czas – zarządzanie czasem w praktyce
- Priorytetyzacja i efektywność pracy managera
- Skuteczne delegowanie zadań jak rozdzielać zadania i nadzorować ich realizację
Moduł 5. Praktyczne warsztaty i case studies
- Analiza przypadków – warsztaty
- Symulacje negocjacyjne i scenariusze sprzedażowe
Podsumowanie warsztatów i wnioski
Wykładowca
Doświadczony ekspert z zakresu sprzedaży, inteligencji emocjonalnej i rozwoju osobistego, od lat zajmuje się zarządzaniem relacjami w biznesie.
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich i zdolności interpersonalnych.
Kierowała projektami związanymi z aktywną sprzedażą i profesjonalną obsługą Klienta. Realizuje szkolenia i usługi konsultingowe dla wielu wymagających Klientów, wspierając firmy oraz organizacje w ich rozwoju.
Jej interaktywne podejście i praktyczne wskazówki pozwolą uczestnikom skutecznie rozwijać swoją inteligencję emocjonalną i budować lepsze relacje z innymi.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie