Warsztaty efektywnego zarządzania zespołem - szkolenie umiejętności menedżerskich
Szkolenie 2-dniowe
Na szkoleniu omówimy: efektywne zarządzanie zespołem, budowanie autorytetu, wyzwania współczesnego lidera, zarządzanie zespołem rozproszonym, style osobowości, zarządzanie zmianą, budowanie konstruktywnej komunikacji, motywowanie siebie i innych, motywacja finansowa i pozafinansowa, jak wzmacniać odporność psychiczną, sposoby radzenia sobie ze stresem.
Opis szkolenia
Funkcja lidera wiąże się nie tylko z przywilejami, lecz przede wszystkim obowiązkami i odpowiedzialnością za efekty. Na szkoleniu powiemy, jak w pełni wykorzystać swój potencjał do skutecznego realizowania zadań menedżerskich w trudnej, zmiennej rzeczywistości. Warsztat uwzględnia metody zarządzania zespołem rozproszonym w pracy hybrydowej lub online.
Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają dostęp do dedykowanej aplikacji, aby zapoznać się z merytoryką tam zawartą. Dzięki temu podczas szkolenia będzie możliwość skupienia się na praktycznych ćwiczeniach warsztatowych.
Cel szkolenia:
Nabycie i wzmocnienie umiejętności niezbędnych do budowania roli efektywnego lidera w zmieniającej się rzeczywistości.
Korzyści ze szkolenia:
- sprawna realizacja celów biznesowych poprzez nabycie umiejętności niezbędnych do pełnienia roli menedżera w nowoczesnej organizacji,
- rozwinięcie posiadanych mocnych stron oraz uświadomienie obszarów do rozwoju w zakresie zarządzania zespołem,
- umiejętność zbudowania wizerunku profesjonalnego i efektywnego lidera.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- umiejętnościach, jakie powinien posiadać idealny kierownik,
- budowaniu autorytetu managera,
- sposobach, jak mówić, by „słuchali” oraz jak słuchać efektywnie,
- motywowaniu metodami finansowymi i pozafinansowymi,
- metodach skutecznego zarządzania zespołem zdalnym.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- koordynowania pracy zespołu,
- wspierania i kontrolowania realizacji celów,
- przeprowadzania skutecznych rozmów motywujących, korygujących oraz przekazywania trudnych decyzji,
- wspierania w indywidualnym rozwoju,
- komunikowania się z pracownikami,
- efektywnego kierowania zespołem zdalnym,
- dopasowania sposób motywacji do fazy rozwoju zespołu.
Adresaci szkolenia:
Osoby zarządzające zespołami (także zdalnymi), niezależnie, czy zaczynają swoją drogę liderską, czy też posiadają wieloletnie doświadczenie. Szkolenie skierowane jest do przywódców, którzy chcą zwiększyć świadomość siebie w roli lidera oraz poznać i przećwiczyć techniki zwiększające ich efektywność.
Metody szkoleniowe:
miniwykład prowadzącego, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusja na forum.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Wyzwania stojące przed współczesnymi liderami z uwzględnieniem trybu pracy hybrydowej/online
- wyzwania współczesnego lidera
- jak przewodzić w sytuacji nieustannej zmiany
- zmiana jako nieuchronny czynnik wpływający na poziom zaangażowania, motywacji i skuteczności zespołowej
- czym jest zmiana i jak przebiega – psychologiczne aspekty zmiany
- jakie działania może podjąć lider, aby przechodzić przez zmiany korzystając ze swoich zasobów i korzystając z siły zespołowej
- Polska Mapa Motywacji – prezentacja najnowszych badań dotyczących motywatorów w polskich przedsiębiorstwach
- Budowanie autorytetu szefowskiego
- szef skuteczny to szef zmotywowany, jak pracować ze sobą samym, kiedy odczuwamy spadek motywacji
- model błyskawicznej motywacji Pantalona
- przewodnik po wartościach – jak zbudować swój własny kompas wartości i zarządzać w zgodzie ze sobą
- reguły szefa – praktyczne narzędzia budowania autorytetu szefowskiego
- Czym są style osobowości według DISC i jak świadomość siebie wzmacnia poczucie siły liderskiej
- jakim stylem jestem jako menedżer
- kluczowe potencjały wynikające z danego stylu
- jak porozumiewać się z pracownikami o różnorodnych stylach DISC
- jakie wartości do zespołu wnoszą osobowości: czerwona, żółta, zielona i niebieska
- dlaczego znajomość osobowości ma tak wielkie znaczenie dla efektywnej współpracy
- czynniki motywujące i demotywujące z perspektywy pracownika i menedżera
- kluczowe bariery i lęki w pracy z pracownikami z poszczególnych stylów
- identyfikacja kluczowych obszarów rozwojów – co ja, jako menedżer, mogę z tym zrobić
- jak wykorzystać mocne strony, a jak zniwelować słabe
- Planowanie, delegowanie i monitorowanie pracy zdalnej/hybrydowej
- deficyty zarządzania bez kontaktu osobistego – jak je wyeliminować
- praktyczne metody planowania i organizacji zadań w ramach pracy zdalnej
- jakie zadania i kompetencje delegować na pracowników, aby efektywnie zarządzać zespołem
- delegowanie zadań – jak, komu (ze szczególnym zwróceniem uwagi na różnice podczas delegowania zadań w zależności od pracownika, np. pracownikowi z dużym doświadczeniem a nowozatrudnionemu, pracownikom ze spadkiem zaangażowania itp.)
- trudności i błędy w delegowaniu – jak sobie z nimi poradzić i czego unikać
- sposoby monitorowania pracy zdalnej – jak weryfikować, oceniać i egzekwować zdalnie
- Konstruktywna komunikacja budująca poczucie zaangażowania i odpowiedzialności
- wyrażenie empatycznego zrozumienia
- błędy poznawcze związane z postrzeganiem innych ludzi i ich oceną
- jak to jest z tą „prawda obiektywną” w ocenianiu
- wyrażanie własnych opinii a nie sądów
- fakty a opinie w komunikacji z pracownikami – ćwiczenia wyrażania komunikatu Ja
- techniki coachingowe jako narzędzie do budowania odpowiedzialności i zaangażowania pracownika
- słuchanie
- zadawanie pytań
- stworzenie przestrzeni do kreatywności i podejmowania decyzji
- model GROW
- modele informacji zwrotnej – ćwiczenia praktyczne
- Zmiana i nieprzewidywalność jako czynnik determinujący rzeczywistość biznesową
- środowisko VUCA w jakim obecnie żyjemy (zmienność, nieprzewidywalność – ciągła zmiana)
- dlaczego przechodzimy na system pracy hybrydowej – analiza szans i zagrożeń dla lidera i zespołu
- psychologiczne aspekty zmiany, czyli dlaczego boimy się zmiany
- fazy zmiany i działania lidera na każdym etapie
- postawy wobec zmiany – jak je identyfikować i na nie wpływać
- opór – dlaczego powstaje, jak sobie z nim radzić
- postawa lidera kluczem dla powodzenia zmiany
- narzędzia wspierające zmianę
- Odporność na stres i radzenie sobie z emocjami
- dlaczego się stresujemy i jak to na nas działa
- jak nasz mózg reaguje na stres
- czym są stresory i jak je rozpoznawać
- zarządzanie emocjami jako jeden z istotniejszych obszarów odporności psychicznej
- mierzenie się z własnymi emocjami i rozpoznawanie ich
- układ „zimny” i „gorący” – poznaj go i odzyskaj kontrolę
- skuteczne strategie pracy z emocjami i stresem
- Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników, podsumowanie szkolenia
Wykładowca
WYKŁADOWCA I
Doświadczony lider, szkoleniowiec i certyfikowany trener biznesu. Absolwentka Wydziału Prawa, Wydziału Administracji w systemie prawa europejskiego, studiów MBA, uczestniczka seminarium doktoranckiego Prawo międzynarodowe.
Pasjonatka rozwoju osobistego, motywowania pracowników i komunikacji interpersonalnej. Specjalizuje się w tematyce budowania zespołów i zarządzania zespołem. Zrealizowała ok. 1000 godzin szkoleniowych m.in. dla biznesu, kancelarii prawnych, firm windykacyjnych, a także sądów, Okręgowej Izby Radców Prawnych oraz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Na sali szkoleniowej stawia na naukę poprzez doświadczenie pozwalając uczestnikom w praktyczny sposób wykorzystać wiedzę i poznane techniki. Charakteryzuje się wysokimi kompetencjami komunikacyjnymi i umiejętnościami trenerskimi.
Wieloletni Kierownik działu obrotu zagranicznego Sądu Okręgowego. Dyrektor Centrum Rozwoju Rodziny w Zabrzu, które z sukcesem budowała od podstaw.
WYKŁADOWCA II
Certyfikowany trener umiejętności osobistych i menedżerskich, psycholog, coach i doradca organizacyjny z osiemnastoletnim doświadczeniem w biznesie. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, ukończyła studia podyplomowe. Zdobyła uprawnienia trenera I i II stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Gromadziła doświadczenia pracując w międzynarodowej korporacji w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze bankowym oraz usług konsultingowych, jako członek zarządu firmy doradczej i specjalista w zakresie nowoczesnych rozwiązań podnoszących efektywność, komfort pracy i zaangażowanie pracowników.
Prowadzi szkolenia w oparciu o aktywne metody uczenia się dorosłych, w tym cykl Kolba, oraz proces grupowy. W ramach projektów szkoleniowych przeprowadza diagnozę potrzeb szkoleniowych z wykorzystaniem metodologii IPA (Importance-Performance Analysis), kompleksową ewaluację w oparciu o Nowy Model Kirkpatricka (także z rozszerzeniem Phillipsa z badaniem zwrotu z inwestycji) oraz stosuje narzędzia podnoszące efektywność biznesową szkoleń.
Trener zatwierdzony przez KPRM oraz ekspert KPRM w zakresie tworzenia i wdrażania standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
1290,00 zł + 23% VAT = 1586,70 zł brutto
1290,00 zł + VAT zw = 1290,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
CENY W 2023 roku:
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 220 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 250 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 310 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 360 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 450 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 545 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Parking hotelowy płatny dodatkowo.