Zarządzanie zmianą – jak sprawić, żeby zmiana angażowała i inspirowała. Warsztaty dla menedżerów
SZKOLENIE ONLINE LUB STACJONARNE, 2 DNI
Szkolenie z zarządzania zmianą obejmuje m.in. zagadnienia: cykl życia zmiany i modele zarządzania zmianą, planowanie zmian, komunikacja zmiany, zarządzanie oporem wobec zmiany, budowanie zaangażowania zespołu, utrwalenie zmiany.
Opis szkolenia
Przeprowadzanie zmian w organizacji wiąże się zwykle z różnego rodzaju trudnościami. Dotychczasowe przyzwyczajenia powodują niechęć i opór wobec nowych zasad, procedur czy restrukturyzacji. Od umiejętnego podejścia lidera do wprowadzania zmian, zależy skuteczność ich wdrożenia.
Na szkoleniu omawiamy procesy dotyczące zmiany, charakterystykę i fazy zmiany, sprawdzone modele i techniki przeprowadzania zmiany. Szkolenie skupia się także na uczestnikach zmiany: liderach, osobach, których zmiana dotyczy oraz interesariuszach.
Warsztaty podkreślają wagę zrozumienia istoty zmiany, jej akceptacji i zaangażowania w sam proces, co pozwala znacznie zredukować opór, niechęć i sabotowanie całego przedsięwzięcia.
Cel szkolenia:
- wyposażenie uczestników w wiedzę o procesie zmiany, umiejętności jej planowania i ocenę ryzyka, oraz narzędzia i metodologię do zarządzania zmianą
- rozwinięcie kompetencji związanych z komunikowaniem i rozpoznawaniem oporu oraz skuteczną pracą nad jego przezwyciężaniem
- zrozumienie, jak budować zaangażowanie zespołu przed, podczas i po wdrożeniu zmiany
- kształtowanie świadomości psychologicznej na temat procesu zmiany
- przygotowanie uczestników do reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- inspirowanie i zachęcanie uczestników do trwałej zmiany postaw i podejmowania działań mających na celu zastosowanie wiedzy i kompetencji w praktyce
Korzyści ze szkolenia:
-
lepsze zrozumienie procesów zarządzania zmianą
-
umiejętność skutecznego planowania i wdrażania zmian
-
zdobycie narzędzi do radzenia sobie z oporem i budowania zaangażowania
-
praktyczne umiejętności komunikacji zmiany i wspierania zespołu
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- procesie przeprowadzania zmiany: technikach i metodologii
- metodach motywowania i angażowania ludzi do zmiany
- psychologicznych aspektach przeprowadzania zmian: czym jest opór i strach przed zmianą
- sposobach wykorzystywania zmiany dla zacieśnienia relacji
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- planowania, przeprowadzania analizy ryzyka w związku ze wdrażaniem i monitorowaniem przebiegu procesu zmiany
- rozpoznawania stylów zachowania i myślenia u siebie i ludzi
- zarządzania oporem i prowadzenia trudnych rozmów
- skutecznego informowania o zmianach oraz reagowania na trudne sytuacje
Adresaci szkolenia:
- Menedżerowie, koordynatorzy, urzędnicy, kierownicy, liderzy zespołów
- Każdy, kto planuje i wdraża zmiany lub planuje to robić w firmach, urzędach, organizacjach, fundacjach, instytucjach, urzędach.
Metody szkoleniowe:
Inspirujący miniwykład, dyskusja moderowana, kwestionariusz ewaluacyjny (testy), przykłady z praktyki, warsztat komunikacji – scenki, autorefleksja indywidualna i tworzenie planów działania.
Stosowane przez trenerkę narzędzia pracy: metodologia MaxieDISC, karty Maxie DISC i karty metaforyczne „Poznaj siebie i innych”, autorskie scenki i gry symulacyjne.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
DZIEŃ 1: Podstawy zarządzania zmianą
Moduł 1: Wprowadzenie do zarządzania zmianą
- Skomplikowana i trudna, czy inspirująca i angażująca – postrzeganie zmiany
- Zarządzanie i rodzaje zmian: zmiany strategiczne, operacyjne, technologiczne i kulturowe – praca na przykładach
- Zrozumienie potrzeby i znaczenia zmian w otaczającym nas środowisku VUCA. Zycie w ciągłym stresie. Zdolność, a gotowość do zmiany
- Zrozumieć zmianę – dlaczego większość nie lubi zmian? Zmiana a biologiczne podstawy zachowania człowieka. Znaczenie stresu i odporności psychicznej na zmiany
- Rola lidera w inicjowaniu i prowadzeniu zmian
Moduł 2: Cykl życia zmiany i modele zarządzania zmianą
- Czy zawsze jest czas na zmiany? Ocena ryzyka zmiany
- Krzywa zmiany, narzędzia do analizy potrzeb organizacji (piramida potrzeb Maslowa, analiza SWOT)
- Przegląd sprawdzonych modeli zarządzania zmianą (8 kroków Kottera, model ADKAR, Sange i Lewin, model 7s McKinsey’a, model Kubler-Ross, model Knostera-Lippitta)
Moduł 3: Planowanie zmian
- Warsztat planowania zmiany. Wyznaczanie celu i oczekiwanego efektu. Wskaźniki KPI za pomocą dostępnych narzędzi
- Identyfikacja kluczowych interesariuszy i ich wpływu na proces zmiany
- Praktyka: stworzenie podstawowego planu zmiany dla wybranego scenariusza
DZIEŃ 2: Wdrażanie zmiany
Moduł 4: Komunikacja zmiany
- Znaczenie efektywnej komunikacji podczas wprowadzania zmian. Jak zakomunikować sens zmian uwzględniając aspekt psychologiczny?
- Komunikowanie i etyka zmiany: wykorzystanie storytelling, przykładów i metafor. Warsztat umiejętności
- Jak zarządzać oczekiwaniami i obawami pracowników. Prowadzenie polityki informacyjnej. Warsztat umiejętności.
- Jak przekazywać trudne informacje i wzmacniać zaangażowanie – warsztat umiejętności
Moduł 5: Zarządzanie oporem wobec zmiany
- Przyczyny oporu wobec zmian: psychologia zmiany
- Techniki zarządzania oporem (np. dialog, wsparcie emocjonalne, edukacja). Przydatne zwroty i wyrażenia
- Zastosowanie modelu ABCD z Racjonalnej Terapii Zachowań
- Jak budować pozytywną kulturę organizacyjną wspierającą zmianę. Tworzenie i zasady kodeksu komunikacji
- Warsztat: scenariusze radzenia sobie z oporem w różnych kontekstach
Moduł 6: Budowanie zaangażowania zespołu
- Motywowanie do zmiany. Jak inspirować i zachęcać do otwartego myślenia i zaangażowania? Rola osobowości i stylów komunikacyjnych. Test z omówieniem.
- Narzędzia do monitorowania postępów i reagowania na wyzwania. Rola informacji zwrotnej
Moduł 7: Utrwalenie zmiany
- Jak zapewnić, że zmiana będzie trwała i przyniesie oczekiwane rezultaty
- Monitorowanie i ocena rezultatów wdrożonych zmian
- Strategie wspierania długoterminowego utrzymania zmian
- Ćwiczenia: tworzenie planu utrwalenia zmiany dla konkretnego projektu
Podsumowanie szkolenia, dyskusje, odpowiedzi na pytania uczestników
Wykładowca
Przez ponad 20 lat związana z międzynarodowymi korporacjami sektora budownictwa i przemysłu na stanowiskach średniej i wyższej kadry menedżerskiej. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce i poza jej granicami.
Odpowiadała za tworzenie struktur eksportowych, kontakty handlowe, relacje z klientami oraz prowadzenie projektów. Zarządzała ponad 1500-osobowym zespołem pracującym w różnych krajach.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na kierunku język francuski. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania oraz coachingu i mentoringu na SWPS. Certyfikowany konsultant i coach kryzysowy. Absolwentka szkoleń pierwszego stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR), którą stosuje w pracy coachingowej. Członek Polskiej Izby Coachingu i HR Business Partner oraz członek Rady Biznesu Akademii Górnośląskiej. Wykładowca akademicki.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.