Opis szkolenia
Dynamicznie zmieniające się realia rynkowe generują szereg wyzwań dla organizacji, w tym m.in. na poziomie osób zarządzających zespołami pracowników. Tzw. miękkie zarządzanie ma przynosić namacalne efekty – realne usprawnienia na poziomie operacyjnym, a jednocześnie ułatwiać adaptację pracowników w zmianie. To finalnie przekłada się na coraz sprawniejsze funkcjonowanie zespołu oraz organizacji i minimalizowanie potencjalnych ryzyk.
W czasach wielu zmian zachodzących często w tym samym czasie firmy i ich pracownicy pozostają w ciągu nieustających testów. Każda transformacja wiąże się bowiem z naruszeniem dotychczasowego porządku i sposobów działania. W tym kontekście efektywne wykorzystanie wewnętrznych zasobów oraz utrzymanie pożądanego poziomu zaangażowania pracowników to ogromne wyzwanie oraz potrzeba działania tu i teraz.
W odniesieniu do powyższego za niezmiernie istotne należy uznać potrzebę wspierania pracowników w procesie adaptacji i przechodzeniu przez obiekcje. Warto przy tym odwołać się do tego, co w tego typu procesach jest powtarzalne – i co pozwala przewidzieć kolejne etapy rozwoju sytuacji – jak również trenować elastyczność w odpowiedzi na zmiany narzucone lub pojawiające się nagle.
Cel szkolenia:
- uporządkowanie wiedzy uczestników nt. zarządzania zmianą w kontekście łączenia celów biznesu z indywidualnymi potrzebami pracowników,
- wypracowanie bazy dobrych praktyk związanych z zarządzaniem zmianą na różnych jej etapach (przygotowanie, realizacja, ewaluacja),
- wzmocnienie przełożonych w identyfikowaniu potrzeb zespołów na różnych etapach adaptacji w zmianie (świadomość i chęć, wiedza i umiejętności, utrwalenie i wzmocnienie).
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- najlepszych praktykach związanych ze wzmacnianiem zespołów na różnych etapach adaptacji,
- sposobach identyfikacji potencjalnych szans i ryzyk w zmianach,
- zasadach wdrażania zmian w zespołach,
- podejściu projektowym i procesowym w zmianie,
- metodach wychodzenia poza schematyczne rozwiązania w dynamicznie zmieniających się realiach.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- identyfikacji i niwelowania barier w zmianie w celu szybszej adaptacji w dynamicznie zmieniających się warunkach,
- przeformułowania problemów w celu rozwiązywania tych właściwych zamiast straty czasu na walkę z symptomami,
- zwiększania elastyczności w odpowiedzi na reagować na bieżące wyzwania.
Adresatami szkolenia są wszystkie osoby, które zarządzają zespołami stałymi lub projektowymi w procesie zmiany w celu usprawnienia działania oraz utrzymania pożądanego poziomu zaangażowania.
Metody szkoleniowe:
Wybrane techniki i narzędzia wykorzystywane w procesach Design Thinking (stymulacja do wychodzenia poza schematyczne rozwiązania), ćwiczenia inspirowane praktyką Action Learning (podbudzenie do refleksji, dochodzenie do sedna problemu), aktywizujące narzędzia do pracy interaktywnej, wykład z prezentacją, dyskusja moderowana.
Program
1. Rola przełożonego w zmianie
- budowanie poczucia współodpowiedzialności z zespole,
- identyfikowanie niewyartykułowanych potrzeb,
- zarządzanie z „ludzką twarzą”.
2. Zarządzanie stresem i oporem
- przyczyny i rodzaje oporu w zmianach,
- sposoby przezwyciężenia trudności na różnych etapach zmian,
- niwelowanie napięcia i minimalizacja konfliktów w zespole.
3. Motywacja i rozwój zespołu w zmianie
- analiza luk kompetencyjnych i zapewnienie wsparcia pracownikom
- dostrzeganie i prezentowanie efektów zmian w zespole,
- budowanie na różnorodności.
4. Efektywna komunikacja
- zasady i techniki aktywnego słuchania,
- konstruktywna informacja zwrotna,
- fundamenty komunikacji bez przemocy.
5. Praktyczne podejście do zmian
- tworzenie warunków sprzyjających efektywnemu przechodzeniu przez zmiany,
- podejście do zmian „tu i teraz”,
- zmiana jako projekt.
6. Postępy dzięki zmianom
- sposoby monitorowania nastrojów w zmianie,
- zasady prowadzenia angażujących spotkań operacyjnych i rozwojowych w zespole,
- wzmacnianie osobistego zaangażowania w zespole.
7. Pytania, dyskusje, konsultacje.
Wykładowca
Konsultantka biznesowa i trenerka dla wyższej kadry menedżerskiej oraz przedstawicieli działów: komunikacji, HR, marketingu i sprzedaży z kilkunastoletnim doświadczeniem. Moderatorka Design Thinking. Action Learning Coach. Trenerka-wykładowczyni z zakresu: zarządzania ludźmi w procesie zmian, budowania efektywnych i innowacyjnych zespołów, tworzenia pozytywnych doświadczeń pracowników oraz kandydatów, a także stymulowania myślenia innowacyjnego w celu generowania nieoczywistych, ale trafionych rozwiązań.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach współpracy z: oddziałami międzynarodowych koncernów i dużymi polskimi firmami / grupami kapitałowymi, podmiotami z sektora MŚP, administracją publiczną / JST, organizacjami pozarządowymi. Odpowiedzialna za strategiczne wsparcie dużych podmiotów w: zarządzaniu zmianą, usprawnianiu procesów informacyjnych, realizacji audytów efektywności komunikacji, a także w trakcie wejścia w nowe obszary działalności.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
740,00 zł + 23% VAT = 910,20 zł brutto
740,00 zł + VAT zw = 740,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.