Jak sprzedawać suplementy diety?
14.09.2023

Suplementy diety – sprzedaż i reklama. Jak robić to dobrze, by prześcignąć konkurencję?

Branża suplementów diety i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego jest jednym z najtrudniejszych i najbardziej uregulowanych sektorów w dziedzinie żywności i zdrowia. Prowadzenie firmy w tym obszarze wymaga specjalistycznej wiedzy oraz nieustającej uwagi na wiele kluczowych aspektów.

Trudny rynek suplementów diety

Choć suplementy diety i żywność specjalnego przeznaczenia są obecnie bardzo popularne wśród konsumentów, to – aby odnieść sukces w tej branży – trzeba najpierw włożyć wiele pracy w zrozumienie jej specyfiki. Co przedsiębiorcy muszą wiedzieć na start?

ZJak reklamować suplementy diety?łożone regulacje prawne

Wprowadzanie do obrotu suplementów diety i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego podlega surowym regulacjom zarówno na poziomie krajowym, jak i przede wszystkim unijnym oraz międzynarodowym. Wiele krajów, w tym Polska, posiada własne przepisy dotyczące notyfikacji (zgłaszania), wprowadzania do obrotu, etykietowania i reklamowania tych produktów. Prawo to jest często zmieniane, zmienia się też interpretacja przepisów, co sprawia, że przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z aktualnymi regulacjami.

Rynek i konkurencja

Branża suplementów diety i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego jest mocno konkurencyjna. Firmy zauważają potencjał tego rodzaju produktów i dążą do zajęcia jak największej części rynku. Skomplikowane regulacje mogą utrudniać wejście na rynek lub utrzymanie oferty na konkurencyjnym poziomie.

Zarządzanie ryzykiem

Nieznajomość lub niezrozumienie zasad prawnych może prowadzić do kryzysu wizerunkowego firmy. W miarę jak konsumenci stają się coraz bardziej świadomi, nieetyczne praktyki czy nielegalne działania mogą negatywnie wpłynąć na reputację marki.

Zmienne trendy i badania naukowe

Branża suplementów diety jest dynamiczna i stale ewoluuje. To, co było popularne dziesięć lat temu, może być obecnie przestarzałe. Prowadzenie firmy w tym obszarze wymaga stałego monitorowania badań naukowych, często ich prowadzenia oraz śledzenia trendów konsumenckich.

Jak osiągnąć sukces w branży suplementów diety?

Wszystko to sprawia, że prowadzenie firmy w branży suplementów diety i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego jest bardzo wymagające. Nie znaczy to jednak, że sukces w tym sektorze nie jest możliwy.Jak znakować suplementy diety?

Przedsiębiorstwa, które są gotowe sprostać tym wyzwaniom, mogą łatwo prześcignąć konkurencję i wiele zyskać. W tym celu warto przede wszystkim nieustannie poszerzać i aktualizować swoją wiedzę, m.in. poprzez szkolenia specjalistyczne.

Zapraszamy na szkolenie:

Suplementy diety w Polsce – produkcja, znakowanie, sprzedaż i reklama. Co trzeba wiedzieć, o czym pamiętać, czego się wystrzegać

> SZCZEGÓŁY I ZAPISY <

Na szkoleniu:

  1. Przedstawimy stan prawny dotyczący suplementów diety, w zakresie ich wprowadzania do obrotu, zwłaszcza pod kątem znakowania, promocji i reklamy.
     
  2. Wyjaśnimy najważniejsze zasady klasyfikowania różnych suplementów diety z uwagi na ich:
  • wygląd: formę, kształt,
  • miejsce aplikacji,
  • cel stosowania,
  • treść opakowania i pergaminu,
  • sposób opakowania,
  • kształt suplementu diety,
  • sposób prezentacji i komunikacji,
  • napisy i inne oznaczenia,
  • elementy graficzne,
  • symbole dotyczące produktu, umieszczone na opakowaniu, etykiecie, obwolucie czy ulotce.
  1. Opowiemy o tzw. wtórnej kwalifikacji suplementów diety z uwagi na stosowane znakowanie, opis, komunikację.
     
  2. Przeanalizujemy przypadki tzw. produktów z pogranicza, w tym w kontekście tzw. średnio dobrze zorientowanego konsumenta.
     
  3. Udzielimy kilku cennych wskazówek, dotyczących tzw. zielonych etykiet i opowiemy, kiedy można stosować określenia typu: bio, eko, naturalny, veganfriendly, veganic czy bez-y.
     
  4. Opowiemy o zasadach odpowiedzialności producentów i influencerów w związku ze stosowaną komunikacją, reklamą i znakowaniem.
     
  5. Przybliżymy wybrane aspekty postępowania kontrolnego w związku z podejrzewanymi nieprawidłowościami, dotyczącymi znakowania i reklamy.
     
  6. Odniesiemy się do węzłowych zagadnień kontroli obowiązków producentów, zwłaszcza w zakresie opakowań i ich obowiązków informacyjnych wobec konsumentów, z uwzględnieniem takich elementów, jak oświadczenia zdrowotne i żywieniowe, w tym oświadczenia oczekujące (pending).
     
  7. Omówimy obowiązki i główne zasady postępowania przed organami.
     
  8. Wyjaśnimy najważniejsze pojęcia, m.in.: przedsiębiorstwo spożywcze, bezpieczeństwo żywności, wprowadzanie produktu do obrotu, produkcja środków spożywczych, nowa żywność, wytwarzanie produktu, ze szczególnym uwzględnieniem nakazów zaprzestania wprowadzania produktu do obrotu, zakazu dalszego wprowadzania produktów do obrotu, pozostawiania produktów w obrocie do upływu daty minimalnej trwałości.
     
  9. Odniesiemy się do promocji i reklamy suplementów diety w blogosferze i social mediach oraz odpowiedzialności podmiotowej i przedmiotowej za taką komunikację.
     
  10. Wykonamy krótki przegląd sankcji i ich wymiaru.
     
  11. Przybliżymy katalog najważniejszych projektowanych zmian w prawie dla branży suplementów diety.

> ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE <