Certyfikaty dla kosmetyków naturalnych na rynku europejskim – co gwarantuje certyfikat i jak go uzyskać
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie z certyfikatów dla kosmetyków naturalnych obejmuje m.in. zagadnienia: aspekty prawne dotyczące kosmetyków naturalnych, wymogi do uzyskana certyfikatu, proces uzyskania certyfikatu dla kosmetyków naturalnych, korzyści z posiadania certyfikatu.
Opis szkolenia
Rynek kosmetyków naturalnych rośnie dynamicznie z roku na rok. Powstają nowe marki kosmetyczne, a zagraniczne wchodzą aktywnie na polski rynek. Problemem jest brak ustawowej definicji kosmetyku naturalnego. Z pomocą przychodzą certyfikaty kosmetyczne, które ułatwiają konsumentom podjęcie decyzji w kwestii zakupu kosmetyków naturalnych.
Polska nie posiada własnego certyfikatu, ale na polskim rynku funkcjonuje kilka europejskich, uznanych i dobrze rozpoznawanych na certyfikatów. Znane logo (jak np. ecocert) na opakowaniu kosmetyku daje wymierne korzyści zarówno producentom, jak i konsumentom.
Jakie korzyści daje producentom posiadanie certyfikatu?
- Przewaga konkurencyjna w stosunku do producentów nieposiadających certyfikatów, a aspirujących do obecności na rynku kosmetyków naturalnych
- Przejrzystość począwszy od sposobu pozyskania surowców, poprzez recepturę produktu, a skończywszy na opakowaniu nadającym się do recyklingu
- Obecność w gronie podmiotów komercyjnych aktywnie dbających o środowisko i zrównoważony rozwój
- Gwarancja udzielona przez niezależny podmiot (osobę trzecią) co do określenia kosmetyku mianem naturalnego
- Element budowania wiarygodności jako gracza w branży kosmetycznej stosującego zasady fair play i unikającego zarzutu o greenwashing (wprowadzanie konsumentów w błąd poprzez mylące deklaracje marketingowe dotyczące naturalności kosmetyku, zarazem stojące w sprzeczności z listą składników produktu)
Cele szkolenia:
- Szkolenie ma na celu przedstawienie procesu uzyskania danego certyfikatu oraz korzyści wynikających z jego posiadania.
- Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jakich błędów unikać w procesie uzyskania certyfikatu oraz czego nie lubią konsumenci poszukujący kosmetyków naturalnych (greenwashing w praktyce).
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- zrozumienie wartości certyfikatu dla kosmetyków naturalnych
- identyfikacja procesu uzyskania certyfikatu dla kosmetyków naturalnych
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania certyfikowanych kosmetyków naturalnych
- wykorzystanie certyfikatu dla pozyskania nowych klientów
Adresaci szkolenia:
- producenci kosmetyków naturalnych
- producenci kosmetyków konwencjonalnych planujący poszerzyć swoje portfolio produktowe
- przedstawiciele sieci sprzedaży detalicznej pragnący poszerzyć wiedzę z zakresu oferowanych produktów kosmetycznych w swoich sklepach
- konsumenci, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu certyfikowanych kosmetyków naturalnych
Metody szkoleniowe:
wykład, analiza przykładów, dyskusja, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Pojęcie kosmetyku naturalnego:
- różnice między kosmetykiem konwencjonalnym a naturalnym
- trend na „naturę” i zwyczajowa definicja kosmetyku naturalnego
- Aspekty prawne dotyczące kosmetyków naturalnych:
- źródła prawa
- rola UOKiK oraz GIS
- Certyfikat dla kosmetyków naturalnych:
- pojęcie certyfikatu
- potrzeba stosowania certyfikatu dla kosmetyków naturalnych
- Certyfikaty na rynku europejskim:
- Ecocert
- Bdih
- Cosmebio
- soil association
- ICEA
- natrue
- Wymogi do uzyskania certyfikatu z grupy Cosmos:
- receptura
- proces produkcyjny
- opakowanie
- pochodzenie składników
- Greenwashing, czyli co zamiast certyfikatu:
- co to jest greenwashing
- deklaracje marketingowe producentów a oczekiwania konsumentów
- Niedoskonałości certyfikatów:
- składniki pochodzenia syntetycznego nieakceptowane przez organizacje certyfikujące kosmetyki naturalne
- certyfikaty a oczekiwania konsumentów
- Wybrane aspekty związane z certyfikacją kosmetyków naturalnych:
- składniki nieakceptowane przez organizacje certyfikujące kosmetyki naturalne
- kompozycja zapachowa, czyli co jest w składzie parfum
- testowanie na zwierzętach
- akceptowane konserwanty
- Certyfikaty niezwiązane ze składem kosmetyków:
- co nie jest certyfikatem dla kosmetyków naturalnych na przykładzie ecolabel
- unijny certyfikat rolnictwa ekologicznego
- Pytania od uczestników szkolenia i dyskusja
Wykładowca
Prawniczka specjalizująca się w prawie kosmetycznym, ekspertka rynku kosmetyków naturalnych, autorka wielu publikacji o kosmetykach naturalnych i zdrowej żywności, wykładowca akademicki.
Miejsce
Miejsce realizacji szkolenia wskazane jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane ONLINE, stacjonarnie (w sali szkoleniowej) lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem