Podpis elektroniczny i dokumenty elektroniczne – sporządzanie, przyjmowanie, podpisywanie i weryfikacja. Szkolenie dla administracji publicznej
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie na temat podpisu elektronicznego obejmuje m.in. zagadnienia: KPA a podpis elektroniczny, rejestracja przesyłek w urzędzie, dokumenty wychodzące, podpisywanie dokumentów, weryfikacja poprawności podpisów, przykłady zastosowania podpisu elektronicznego w praktyce.
Opis szkolenia
Jednym z kluczowych wyzwań, przed którym stoi administracja publiczna, jest cyfryzacja. Szkolenie ma na celu przedstawienie w sposób praktyczny sposobów postępowania z dokumentem elektronicznym, podpisem elektronicznym i pieczęciami elektronicznymi, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu podpisywania i weryfikacji.
Cel szkolenia:
- zdobycie praktycznej wiedzy, jak prawidłowo składać podpis na dokumencie,
- poznanie rodzajów podpisu elektronicznego,
- wykształcenie umiejętności prawidłowej weryfikacji podpisów złożonych na dokumencie,
- poznanie ścieżki postępowania w przypadku pojawienia się informacji o podpisie nieprawidłowym, nieważnym oraz o braku możliwości weryfikacji,
- nabycie umiejętności sporządzania dokumentów elektronicznych i ich podpisywania,
- zdobycie wiedzy na temat aspektów prawnych i technicznych posługiwania się dokumentem elektronicznym.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie dokumentu elektronicznego, pieczęci i podpisu elektronicznego,
- zapoznanie się z metodami weryfikacji oraz aspektami prawnymi.
Adresaci szkolenia:
- pracownicy sekretariatów, kancelarii, referencji,
- osoby decyzyjne,
- pracownicy posługujący się podpisem elektronicznym lub pracujący w systemach EZD, SOD, EPUAP2, eDoręczenia,
- informatycy.
Metody szkoleniowe:
wykład, case study, burza mózgów
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne – podstawa prawna
- Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza
- Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej
- Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany
- Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych
- Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej
- Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne
- KPA a dokument elektroniczny: wnoszenie pism do urzędu w świetle przepisów prawa
- Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza
- Wnoszenie pism do urzędu – metody
- Wnoszenie pism w formie elektronicznej
- Przygotowywanie usług publicznych
- Udostępnianie usług publicznych
- Dokument elektroniczny a forma papierowa – podobieństwa i różnice
- Potwierdzenie złożenia dokumentu: UPP/ UPD – czym się różnią
- Rejestracja przesyłek w urzędzie
- Rejestracja przesyłek i rozdzielanie przesyłek w urzędzie
- Dekretacje
- Akta spraw w aspekcie dokumentu elektronicznego
- Rejestracja spraw
- Badanie spełnienia wymagań formalnych e-podania
- Akta spraw w systemie tradycyjnym i systemie EZD w aspekcie przesyłki elektronicznej
- Jedna sprawa w urzędzie
- Reorganizacja a akta spraw
- Dopuszczalność i możliwości udostępniania dokumentów elektronicznych i akt sprawy
- System tradycyjny i EZD a inne systemy teleinformatyczne – gdzie przebiega granica
- Przygotowanie i akceptacja pism – dopuszczalność wykorzystania różnych podpisów elektronicznych
- Korespondencja wychodząca
- Forma załatwiania spraw – szczegółowe omówienie procedur doręczeń elektronicznych i udostępniania pism; praktyczne wykorzystanie platformy ePUAP. Doręczenie elektroniczne z wykorzystaniem adresu email – kiedy i jak wykorzystać
- Problemy techniczne przy doręczeniach elektronicznych
- Potwierdzenie odbioru pisma
- Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów
- Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym
- Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w plikach formatu PDF
- Podpisywanie wielu dokumentów
- Weryfikacja podpisu – sposoby
- Negatywna weryfikacja podpisu- sposób postępowania, skutki
- Brak możliwości weryfikacji podpisu- sposób postępowania, skutki
- Podpisywanie dokumentów na platformie
- Weryfikacja dokumentów
- Podpisywanie Podpisem Zaufanym
- Weryfikacja Podpisu Zaufanego
- Przedłużanie ważności i unieważnianie Podpisu Zaufanego
- Przykłady zastosowania podpisu w praktyce
- Podsumowanie szkolenia, odpowiedzi na pytania
Wykładowca
TRENER 1
Trener, archiwista, audytor Wiodący SZBI wg ISO 27001, audytor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg ISO 9001, 14001 i 45001, inspektor ochrony danych, koordynator ds. dostępności, praktyk.
Szkoli od 2013 roku. Ma na swoim koncie tysiące godzin szkoleniowych i tysiące przeszkolonych uczestników. Prowadzi szkolenia dla firm z sektora prywatnego, a także urzędów centralnych różnego szczebla oraz jednostek samorządu terytorialnego.
TRENER 2
Certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem.
Ekspert w zakresie prawnych aspektów zagadnień, takich jak podpis elektroniczny, ochrona danych osobowych, dostęp do informacji publicznej, prawo autorskie oraz technik cyfrowych (MS Excel, +VBA, +SQL, +Python).
Ukończył studia podyplomowe z ochrony danych osobowych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, studia podyplomowe z zakresu Data Scientist Big Data i systemów zaawansowanej analizy danych oraz specjalistyczne szkolenia na potrzeby realizacji usług korektorskich, lektorskich, składu elektronicznego oraz usług przekładu na język obcy.
Miejsce
Miejsce realizacji szkolenia wskazane jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane ONLINE, stacjonarnie (w sali szkoleniowej) lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie