Suplementy diety w Polsce – produkcja, znakowanie, sprzedaż i reklama. Co trzeba wiedzieć, o czym pamiętać, czego się wystrzegać
Szkolenie 2-dniowe
Szkolenie z suplementów diety obejmuje m.in. zagadnienia: wprowadzanie suplementów diety do obrotu na terytorium Polski, znakowanie i reklama suplementów diety zgodnie z prawem, zasady kwalifikacji suplementów, jak prawidłowo zaprojektować etykiety, przygotowanie kampanii reklamowej.
Opis szkolenia
Przy produkcji lub wprowadzaniu do obrotu suplementów diety niezbędna jest znajomość wielu zagadnień, instrumentów i praktyki z zakresu prawa żywnościowego.
Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może prowadzić do szeregu negatywnych konsekwencji. Są to przede wszystkim postępowania kontrolne, decyzje organów o zakazie dalszego wprowadzania do obrotu, kary finansowe za błędne znakowanie czy reklamę, a dodatkowo kryzysy wizerunkowe.
Zapraszamy na szkolenie, na którym szczegółowo omawiamy prawne aspekty wprowadzania suplementów diety do obrotu na terytorium Polski. Wiedza przekazana na szkoleniu pozwoli na prowadzenie działań zgodnych z prawem, a tym samym na realizację strategii nastawionej na sukces i przewagę rynkową.
Cele szkolenia:
- poszerzenie i uporządkowanie wiedzy z zakresu wprowadzania do obrotu suplementów diety oraz żywności specjalnego przeznaczenia medycznego,
- analiza praktycznych aspektów omawianych zagadnień, ze szczególnym uwzględnieniem postępowań wyjaśniających i kontrolnych przed organami (GIS oraz powiatowymi i wojewódzkimi stacjami sanitarno-epidemiologicznymi).
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy uzyskają kompleksową praktyczną wiedzę o:
- wprowadzaniu do obrotu,
- znakowaniu i reklamie suplementów diety zgodnie z prawem pod kątem urzędowych kontroli i postępowań sądowych.
W trakcie szkolenia:
- przypomnimy podstawowe pojęcia z zakresu prawa żywnościowego i prawa administracyjnego,
- omówimy zasady pierwszego wprowadzania suplementów diety do obrotu w Polsce,
- zwrócimy szczególną uwagę na zasady kwalifikacji produktów,
- podsumujemy najważniejsze i najnowsze decyzje i orzeczenia sądowe dotyczące kwalifikacji czy reklamy,
- podpowiemy, jak prawidłowo zaprojektować etykiety,
- przedstawimy kwestie związane z przygotowaniem kampanii reklamowej.
Adresaci szkolenia:
- kadra zarządzająca (właściciele, prezesi, managerowie),
- działy ds. produktu,
- działy ds. badań i rozwoju lub ds. jakości,
- działy marketingowe i reklamy,
- przedstawiciele blogosfery i influencerzy.
Potencjalnie zainteresowani przedsiębiorcy:
- producenci suplementów diety,
- wytwórcy kontraktowi,
- producenci opakowań dla suplementów diety,
- dystrybutorzy suplementów diety,
- sklepy detaliczne lub sklepy internetowe, apteki i sieci aptek,
- agencje marketingowe lub reklamowe.
Metody szkoleniowe:
- wykład w oparciu o prezentację multimedialną,
- dyskusja – dyskusja kierowana,
- case study,
- praca z dokumentami (treść decyzji, zgłoszenie produktu, postanowienia GIS, protokół kontroli itp.),
- analiza treści modelowych pism od organów (zawiadomienie o wszczęciu postępowanie wyjaśniającego, postanowienia i decyzje organów),
- analiza określonych etykiet i znakowania suplementów diety,
- analiza haseł reklamowych,
- analiza orzecznictwa.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
UWAGA! Najnowsze oraz planowane zmiany w prawie będą odpowiednio uwzględnione w trakcie omawiania poszczególnych zagadnień, w zależności od przedmiotu i etapu zmian.
- Wstępna garść informacji o unijnym i polskim rynku suplementów diety
- Najważniejsze otoczenie regulacyjne suplementów diety - omówienie najważniejszych aktów prawnych – do czego należy sięgać, prowadząc przedsiębiorstwo
- Przepisy unijne
- Przepisy polskie, w tym akty soft law
- Uchwały Zespołu ds. Suplementów Diety przy Radzie Sanitarno-Epidemiologicznej
- Kodeksy branżowe
- Modele współpracy – o czym warto pamiętać – węzłowe zagadnienia prawne
- Produkcja własna
- Produkcja kontraktowa
- Węzłowe wytyczne
- Węzłowe wytyczne
- Kwalifikacja suplementu diety i wybrane pojęcia
- Najważniejsze wytyczne
- Kwalifikacja a komunikacja
- Kwalifikacja a funkcja
- Kwalifikacja a skład i dawka
- Żywność wzbogacona
- Żywność specjalnego przeznaczenia medycznego
- Nowa żywność
- Produkty z pogranicza (borderline products)
- Suplementy diety a produkty lecznicze
- Suplementy diety a wyroby medyczne
- Najważniejsze wytyczne
- Komponowanie składu – prawne aspekty
- Lista składników zakazanych
- Składniki dopuszczone i ograniczenia z nimi związane
- Zasady podawania informacji o składnikach
- Informowanie o wartościach odżywczych
- Przygotowanie etykiety
- Obowiązkowe elementy etykiety i znakowania
- Nazwa i zasady jej tworzenia
- Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne
- Podstawowe zasady
- Oświadczenia swoiste
- Oświadczenia nieswoiste
- Oświadczenia porównawcze
- Oświadczenia pending w świetle orzecznictwa dla składników roślinnych lub ziołowych
- Zasady notyfikacji – węzłowe uwagi
- Co przed rejestracją (wybór formy prawnej, wymóg wpisu do rejestru zakładów)
- Zgłoszenie o wprowadzaniu lub zamiarze pierwszego wprowadzenia do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Terminy
- Elementy powiadomienia
- Rejestr produktów objętych powiadomieniem o pierwszym wprowadzeniu do obrotu
- Pełnomocnictwa
- Powiadomienie lub zezwolenie dotyczące środka spożywczego złożonego lub uzyskane w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej
- Postępowanie wyjaśniające przed GIS (wybrane zagadnienia)
- Pismo na temat wszczęcia postępowania
- Postanowienie o zobowiązaniu do przedłożenia opinii jednostki naukowej lub Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych;
- Dowody w postępowaniu
- Dokumentacja naukowa w postępowaniu
- Zakończenie postępowania
- Skarga na czynność GIS i postępowanie przed wojewódzkim sądem administracyjnym oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym – omówienie ścieżki postępowania
- Kontrola i postępowanie przed powiatową i wojewódzką stacją sanitarno-epidemiologiczną w trakcie postępowania wyjaśniającego przed GIS lub po jego zakończeniu
- Wprowadzanie do obrotu – wybrane zagadnienia pod kątem prawa żywnościowego
- Sprzedaż tradycyjna – sklepy stacjonarne, apteki
- Sprzedaż on-line – sklep on-line
- Reklama suplementów diety (najważniejsze aspekty)
- Pojęcie reklamy i komunikacji suplementów diety
- Konsekwencje błędnego stosowania oświadczeń
- Nieprawidłowa reklama
- Wykorzystanie deklaracji marketingowych a reklama suplementów diety
- Tradycyjne a nowoczesne formy przekazu: prasa, radio telewizja a Internet
- Współpraca z blogosferą. Kampania w social mediach
- Wytyczne z kampanii z blogerami i influencerami, na Facebook, na YouTube – wybrane uwagi
- Konsekwencje przekroczenia zasad prowadzenia uczciwej i zgodnej z przepisami reklamy; kryzysy wizerunkowe
- Postępowanie w związku z nieprawidłowym prowadzeniem reklamy suplementu diety: kontrola, decyzja, sankcje, środki odwoławcze
- Przykłady postępowań przed Prezesem UOKiK, GIS, Inspekcją Sanitarną i KER
- Budowanie przekazu reklamowego zgodnie z prawem, ze szczególnym uwzględnieniem kanału internetowego – wytyczne
- Odpowiedzi na pytania, omawianie wątpliwości, wymiana doświadczeń
Wykładowca
Radczyni prawna, mediatorka sądowa (Sąd Okręgowy w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Lublinie, Poznaniu i Gdańsku). Specjalizuje się w prawie life science i prawie regulacyjnym, przede wszystkim w branżach biotechnologicznej, farmaceutycznej, medycznej, spożywczej i beauty. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze własności intelektualnej, prawa patentowego, prawa cywilnego oraz w zakresie praw człowieka. Dodatkowo jej specjalizacja obejmuje obszar społecznej odpowiedzialności biznesu. Doradza klientom indywidualnym oraz podmiotom gospodarczym.
Uczestniczy w pracach legislacyjnych w ramach konsultacji publicznych, m.in. dotyczących prawa żywnościowego, własności przemysłowej, patentowego oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji. Autorka ponad stu publikacji naukowych i branżowych, prelegentka licznych konferencji, szkoleń i warsztatów w kraju oraz za granicą. Od wielu lat prowadzi również wykłady na wyższych uczelniach.
Miejsce
Miejsce realizacji szkolenia wskazane jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane ONLINE, stacjonarnie (w sali szkoleniowej) lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem