Audyt i kontrola w zamówieniach publicznych
Szkolenie 2-dniowe
Na szkoleniu z audytu i kontroli zamówień omawiamy m.in. zagadnienia: planowanie i organizacja audytu wewnętrznego, nowe zasady kontroli zamówień, zakres kontroli zamówień publicznych, ryzyka w zamówieniach publicznych, audyt procesu dokumentowania, audyt umowy, ocena prawidłowości realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Opis szkolenia
Na szkoleniu omówimy ważne kwestie zmiany przepisów Kodeksu karnego. Jak oceniać postępowania, w szczególności w kontekście zmian art. 305 kk. Utrudnianie przetargu publicznego z art. 305 kk – znacznie rozszerzona odpowiedzialność karna Zamawiających i Wykonawców w zamówieniach publicznych – zmiana art. 305 kk weszła w życie od 1.10.2023r.
Cele szkolenia:
- zapewnienie niezbędnej wiedzy na temat realizacji zadania audytowego w obszarze zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem analizy ryzyka,
- przygotowanie do zarządzania w jednostkach sektora finansów publicznych, w szczególności systemem zamówień publicznych w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych, która weszła w życie 1 stycznia 2021 roku.
Zakres szkolenia obejmuje:
- metody weryfikowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o Prawo zamówień publicznych tj. ustawę z 11 września 2019 roku,
- ocena realizacji zamówień publicznych oraz ocena systemów kontroli zarządczej w tym obszarze, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania i przeprowadzenia postępowania,
- ocena poprawności zagadnień związanych z umową, w tym jej efektem finalnym, postanowieniami, jej realizacją, monitorowaniem.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Powiemy, jak powinien realizować swoje zadania audytor w obszarze zamówień publicznych, jaka jest jego rola.
- Podpowiemy, jak należy zorganizować dobrze funkcjonujący system udzielania zamówień publicznych w oparciu o nową ustawę PZP
- Postaramy się wyjaśnić problemy z interpretacją nowego Prawa zamówień publicznych.
- Wskażemy, jakie błędy i nieprawidłowości mogą się pojawić oraz jak im zapobiegać.
- Powiemy o analizie ryzyka w obszarze zamówień publicznych.
- Przedstawimy rekomendacje i dobre praktyki.
Grupa docelowa:
Szkolenie adresowane jest do audytorów, kontrolujących, osób zajmujących kierownicze stanowiska, specjalistów i pracowników ds. zamówień publicznych oraz innych osób, które współpracują z tym sektorem lub przygotowujących się do pracy w tym obszarze, pragnących pogłębić wiedzę z zakresu zarządzania systemem zamówień publicznych, audytu zamówień.
Szkolenie kierujemy do osób, które posiadają co najmniej podstawowy poziom wiedzy z zakresu Prawa zamówień publicznych – pozwoli to na optymalne przyswajanie przez uczestników wiedzy przekazywanej na szkoleniu z zakresu audytu i kontroli zamówień publicznych. Dla osób, które nie posiadają praktyki w zamówieniach publicznych, rekomendujemy wcześniejsze ukończenie szkolenia z zamówień publicznych na poziomie podstawowym dla osób początkujących.
Metody prowadzenia zajęć:
wykład, wykorzystanie praktycznych narzędzi audytorskich, analiza przypadku, ćwiczenia, dyskusja, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Bardzo wysoka wiedza merytoryczna wykładowcy, omawianie przykładów oraz profesjonalne udzielanie odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Program
-
Nowe zasady audytu i kontroli zamówień publicznych – w ustawie PZP
- System zamówień publicznych. Ocena w zakresie:
- organizacji udzielania zamówień publicznych,
- kompetencji zasobów kadrowych,
- organizacji pracy przy udzielaniu zamówień publicznych,
- planowania zamówień publicznych,
- wewnętrznych procedur w zakresie zamówień publicznych – w oparciu o ustawę PZP,
- systemu doskonalenia kadr w zakresie zamówień publicznych,
- monitorowania ryzyk i zagrożeń w funkcjonującym systemie zamówień publicznych.
- Ryzyka w zamówieniach publicznych:
- zjawiska systemowe,
- błędna interpretacja przepisów ustawy PZP,
- czynności prawne mające na celu obejście przepisów prawa zamówień publicznych,
- działania utrudniające prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w warunkach konkurencyjnych,
- nieuzasadnione odstępstwo od trybu przetargu nieograniczonego na rzecz trybów niekonkurencyjnych,
- ograniczanie konkurencji.
- Przygotowanie postępowania. Ocena:
- prawidłowości analizy potrzeb,
- prawidłowości opisu przedmiotu zamówienia,
- prawidłowości oszacowania wartości zamówienia,
- prawidłowości doboru procedury zamówienia,
- organizacji pracy przy przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ocena:
- poprawności ogłoszenia o zamówieniu, poprawności zmiany ogłoszeń,
- poprawności wybranych dokumentów zamówienia, w tym specyfikacji (SWZ),
- komunikacji z Wykonawcami,
- procedury wyjaśnień i zmiany SIZW,
- poprawności zmiany ogłoszeń,
- weryfikacji rażąco niskiej ceny,
- wezwania do złożenia wyjaśnień na podstawie,
- poprawienia omyłek w ofertach,
- wezwania do złożenia wyjaśnień,
- wezwania do złożenia, uzupełnienia dokumentów podmiotowych, przedmiotowych – nowe zasady,
- weryfikacji w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
- weryfikacji w zakresie określania kryteriów pozacenowych,
- weryfikacji w zakresie oceny ofert,
- czynności informacyjnych dokonywanych przez Zamawiającego,
- czynności poprzedzających zawarcie umowy.
- Audyt czynności dokumentowania postępowania:
- ocena poprawności dokumentowania,
- ocena poprawności udostępnienia dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- ocena przechowywania dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- ocena ochrony danych osobowych w zamówieniach publicznych.
- Warsztat audytorski – prezentacja praktycznych narzędzi przydatnych w ocenie prawidłowości realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Audyt umowy:
- audyt poprawności konstrukcji umowy,
- audyt poprawności zmian umowy,
- audyt poprawności odstąpienia od umowy,
- audyt poprawności rozwiązania umowy.
- Ocena stopnia przygotowania lub realizacji elektronizacji w zamówieniach publicznych.
- Pytania, dyskusja, wyjaśnianie w wątpliwości.
Wykładowca
Ekspert zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem. Wykładowca, doradca, praktyk w zakresie kontroli i audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Współpracuje z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami.
- Od 2002 roku prowadzi szkolenia z zakresu zamówień publicznych i audytu dla różnych podmiotów – tylko w ostatnich latach kilka tysięcy godzin szkoleniowych potwierdzonych referencjami. Uzyskała Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX.
- Od 2004 roku Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
- Od 2007 reprezentuje strony jako pełnomocnik przed Krajową Izbą Odwoławczą.
- W latach 2004-2007 arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
- Certyfikowany Audytor wewnętrzny (zaświadczenie Ministra Finansów oraz Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej).
- Kierownik i wykładowca zaprojektowanych przez siebie studiów podyplomowych o tematyce zamówień publicznych oraz innych kierunków studiów, m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Jagiellońskim.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.