Opis szkolenia
Podczas szkolenia omówimy m.in. zagadnienia: planowanie i organizacja audytu wewnętrznego w obszarze zamówień publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych, nowe zasady kontroli wg nowej ustawy, odpowiedzialność kierownictwa, współpraca z zewnętrzymi organami kontroli, zakres oceny systemu zamówień publicznych, ryzyka w zamówieniach publicznych, audyt procesu dokumentowania postępowania, audyt umowy, praktyczne narzędzia przydatne w ocenie prawidłowości realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Cele szkolenia:
- Zapewnienie niezbędnej wiedzy na temat realizacji zadania audytowego, technik i metod audytu wewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem analizy ryzyka w obszarze zamówień publicznych realizowanych w oparciu o nową ustawę Prawo zamówień publicznych.
- Przygotowanie do zarządzania w jednostkach sektora finansów publicznych, w szczególności systemem zamówień publicznych w oparciu o nową ustawę Prawo zamówień publicznych.
Zakres szkolenia obejmuje:
- Metody weryfikowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, także w oparciu o nowe Prawo zamówień publicznych tj. ustawę z 11 września 2019 roku.
- Ocena realizacji zamówień publicznych oraz ocena systemów kontroli zarządczej w tym obszarze, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania i przeprowadzenia postępowania.
- Ocena poprawności wszelkich zagadnień związanych z umową, w tym jej efektem finalnym, postanowieniami, jej realizacją, monitorowaniem.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Powiemy jak powinien realizować swoje zadania audytor w obszarze zamówień publicznych, jaka jest jego rola,
- Podpowiemy jak należy zorganizować dobrze funkcjonujący system udzielania zamówień publicznych w oparciu o nową ustawę Pzp,
- Postaramy się wyjaśnić problemy z interpretacją nowego Prawa zamówień publicznych,
- Wskażemy jakie błędy i nieprawidłowości mogą się pojawić oraz jak im zapobiegać,
- Powiemy o analizie ryzyka w obszarze zamówień publicznych,
- Przedstawimy rekomendacje i dobre praktyki.
Grupa docelowa:
Szkolenie adresowane jest do audytorów, kontrolujących, osób zajmujących kierownicze stanowiska, specjalistów i pracowników ds. zamówień publicznych oraz innych osób, które współpracują z tym sektorem lub przygotowujących się do pracy w tym obszarze, pragnących pogłębić wiedzę z zakresu zarządzania systemem zamówień publicznych, audytu zamówień.
Metody prowadzenia zajęć:
Wykład, wykorzystanie praktycznych narzędzi audytorskich, analiza przypadku, ćwiczenia, dyskusja, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.
W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.
Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.
Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.
By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)
Program
- Planowanie audytu wewnętrznego w obszarze zamówień publicznych.
- Współpraca audytora wewnętrznego z kierownictwem, zewnętrznymi organami kontroli i pozostałymi pracownikami jednostki.
- Adekwatna organizacja audytu wewnętrznego w jednostce sektora finansów publicznych.
- Nowe zasady kontroli zamówień publicznych – w nowej ustawie Pzp.
- Odpowiedzialność kierownika w zakresie organizacji i kontroli i audytu zamówień.
- System zamówień publicznych. Ocena w zakresie:
- organizacji udzielania zamówień publicznych,
- kompetencji zasobów kadrowych,
- organizacji pracy przy udzielaniu zamówień publicznych,
- planowania zamówień publicznych,
- wewnętrznych procedur w zakresie zamówień publicznych – w oparciu o nową ustawę Pzp,
- systemu doskonalenia kadr w zakresie zamówień publicznych,
- monitorowania ryzyk i zagrożeń w funkcjonującym systemie zamówień publicznych.
- Ryzyka w zamówieniach publicznych:
- zjawiska systemowe,
- błędna interpretacja przepisów, w tym przepisów nowej ustawy Pzp,
- czynności prawne mające na celu obejście przepisów prawa zamówień publicznych,
- działania utrudniające prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w warunkach konkurencyjnych,
- nieuzasadnione odstępstwo od trybu przetargu nieograniczonego na rzecz trybów niekonkurencyjnych,
- ograniczanie konkurencji.
- Przygotowanie postępowania. Ocena:
- prawidłowości analizy potrzeb,
- prawidłowości opisu przedmiotu zamówienia,
- prawidłowości oszacowania wartości zamówienia,
- prawidłowości doboru procedury zamówienia,
- organizacji pracy przy przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ocena:
- poprawności ogłoszenia o zamówieniu, poprawności zmiany ogłoszeń,
- poprawności specyfikacji (SWZ) warunków zamówienia, opisu potrzeb i wymagań (OPW),
- komunikacji z Wykonawcami,
- procedury wyjaśnień i zmiany siwz,
- poprawności zmiany ogłoszeń,
- weryfikacji rażąco niskiej ceny,
- wezwania do złożenia wyjaśnień na podstawie,
- poprawienia omyłek w ofertach,
- wezwania do złożenia wyjaśnień,
- wezwania do złożenia, uzupełnienia dokumentów podmiotowych, przedmiotowych – nowe zasady,
- weryfikacji w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
- weryfikacji w zakresie określania kryteriów pozacenowych,
- weryfikacji w zakresie oceny ofert,
- weryfikacji w zakresie oceny JEDZ,
- czynności informacyjnych dokonywanych przez Zamawiającego,
- czynności poprzedzających zawarcie umowy.
- Audyt czynności dokumentowania postępowania:
- ocena poprawności dokumentowania,
- ocena poprawności udostępnienia dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- ocena przechowywania dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- ocena ochrony danych osobowych w zamówieniach publicznych.
- Warsztat audytorski – prezentacja praktycznych narzędzi przydatnych w ocenie prawidłowości realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Audyt umowy:
- audyt poprawności konstrukcji umowy,
- audyt poprawności zmian umowy,
- audyt poprawności odstąpienia od umowy,
- audyt poprawności rozwiązania umowy.
- Ocena stopnia przygotowania lub realizacji elektronizacji w zamówieniach publicznych.
- Pytania, dyskusja, wyjaśnianie w wątpliwości.
Wykładowca
Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów. Szkoleniowiec/doradca/praktyk/ z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych. Posiada Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX, Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
1190,00 zł + 23% VAT = 1463,70 zł brutto
1190,00 zł + VAT zw = 1190,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.