Audyt i kontrola w zamówieniach publicznych

Warszawa / lub ONLINE
07-08 czerwca 2021 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
Warszawa / lub ONLINE
16-17 sierpnia 2021 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Podczas szkolenia omówimy m.in. zagadnienia: planowanie i organizacja audytu wewnętrznego w obszarze zamówień publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych, nowe zasady kontroli wg nowej ustawy, odpowiedzialność kierownictwa, współpraca z zewnętrzymi organami kontroli, zakres oceny systemu zamówień publicznych, ryzyka w zamówieniach publicznych, audyt procesu dokumentowania postępowania, audyt umowy, praktyczne narzędzia przydatne w ocenie prawidłowości realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Cele szkolenia:

  • Zapewnienie niezbędnej wiedzy na temat realizacji zadania audytowego, technik i metod audytu wewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem analizy ryzyka w obszarze zamówień publicznych realizowanych w oparciu o nową ustawę Prawo zamówień publicznych.
  • Przygotowanie do zarządzania w jednostkach sektora finansów publicznych, w szczególności systemem zamówień publicznych w oparciu o nową ustawę Prawo zamówień publicznych.

Zakres szkolenia obejmuje:

  • Metody weryfikowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, także w oparciu o nowe Prawo zamówień publicznych tj. ustawę z 11 września 2019 roku.
  • Ocena realizacji zamówień publicznych oraz ocena systemów kontroli zarządczej w tym obszarze, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania i przeprowadzenia postępowania.
  • Ocena poprawności wszelkich zagadnień związanych z umową, w tym jej efektem finalnym, postanowieniami, jej realizacją, monitorowaniem.

Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • Powiemy jak powinien realizować swoje zadania audytor w obszarze zamówień publicznych, jaka jest jego rola,
  • Podpowiemy jak należy zorganizować dobrze funkcjonujący system udzielania zamówień publicznych w oparciu o nową ustawę Pzp,
  • Postaramy się wyjaśnić problemy z interpretacją nowego Prawa zamówień publicznych,
  • Wskażemy jakie błędy i nieprawidłowości mogą się pojawić oraz jak im zapobiegać,
  • Powiemy o analizie ryzyka w obszarze zamówień publicznych,
  • Przedstawimy rekomendacje i dobre praktyki.

Grupa docelowa:

Szkolenie  adresowane jest  do audytorów, kontrolujących, osób zajmujących kierownicze stanowiska, specjalistów i pracowników ds. zamówień  publicznych oraz innych osób, które współpracują z tym sektorem lub przygotowujących się do pracy w tym obszarze, pragnących pogłębić wiedzę z zakresu zarządzania systemem zamówień publicznych,  audytu zamówień.

Metody prowadzenia zajęć:

Wykład, wykorzystanie praktycznych narzędzi audytorskich, analiza przypadku, ćwiczenia, dyskusja, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.

W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.

Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.

Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.

By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)

Program

  1. Planowanie audytu wewnętrznego w obszarze zamówień publicznych.
     
  2. Współpraca audytora wewnętrznego z kierownictwem, zewnętrznymi organami kontroli i pozostałymi pracownikami jednostki.
     
  3. Adekwatna organizacja audytu wewnętrznego w jednostce sektora finansów publicznych.
     
  4. Nowe zasady kontroli zamówień publicznych – w nowej ustawie Pzp.
     
  5. Odpowiedzialność kierownika w zakresie organizacji i kontroli i audytu zamówień.
     
  6. System zamówień publicznych. Ocena w zakresie:
    1. organizacji udzielania zamówień publicznych,
    2. kompetencji zasobów kadrowych,
    3. organizacji pracy przy udzielaniu zamówień publicznych,
    4. planowania zamówień publicznych,
    5. wewnętrznych procedur w zakresie zamówień publicznych – w oparciu o nową ustawę Pzp,
    6. systemu doskonalenia kadr w zakresie zamówień publicznych,
    7. monitorowania ryzyk i zagrożeń w funkcjonującym systemie zamówień publicznych.
       
  7. Ryzyka w zamówieniach publicznych:
    1. zjawiska systemowe,
    2. błędna interpretacja przepisów, w tym przepisów nowej ustawy Pzp,
    3. czynności prawne mające na celu obejście przepisów prawa zamówień publicznych,
    4. działania utrudniające prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w warunkach konkurencyjnych,
    5. nieuzasadnione odstępstwo od trybu przetargu nieograniczonego na rzecz trybów niekonkurencyjnych,
    6. ograniczanie konkurencji.
       
  8. Przygotowanie postępowania. Ocena:
    1. prawidłowości analizy potrzeb,
    2. prawidłowości opisu przedmiotu zamówienia,
    3. prawidłowości oszacowania wartości zamówienia,
    4. prawidłowości doboru procedury zamówienia,
    5. organizacji pracy przy przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
       
  9. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ocena:
    1. poprawności ogłoszenia o zamówieniu, poprawności zmiany ogłoszeń,
    2. poprawności specyfikacji (SWZ) warunków zamówienia, opisu potrzeb i wymagań (OPW),
    3. komunikacji z Wykonawcami,
    4. procedury wyjaśnień i zmiany siwz,
    5. poprawności zmiany ogłoszeń,
    6. weryfikacji rażąco niskiej ceny,
    7. wezwania do złożenia wyjaśnień na podstawie,
    8. poprawienia omyłek w ofertach,
    9. wezwania do złożenia wyjaśnień,
    10. wezwania do złożenia, uzupełnienia dokumentów podmiotowych, przedmiotowych – nowe zasady,
    11. weryfikacji w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
    12. weryfikacji w zakresie określania kryteriów pozacenowych,
    13. weryfikacji w zakresie oceny ofert,
    14. weryfikacji w zakresie oceny JEDZ,
    15. czynności informacyjnych dokonywanych przez Zamawiającego,
    16. czynności poprzedzających zawarcie umowy.
       
  10. Audyt czynności dokumentowania postępowania:
    1. ocena poprawności dokumentowania,
    2. ocena poprawności udostępnienia dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
    3. ocena przechowywania dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
    4. ocena ochrony danych osobowych w zamówieniach publicznych.
       
  11. Warsztat audytorski – prezentacja praktycznych narzędzi przydatnych w ocenie prawidłowości realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
     
  12. Audyt umowy:
    1. audyt poprawności konstrukcji umowy,
    2. audyt poprawności zmian umowy,
    3. audyt poprawności odstąpienia od umowy,
    4. audyt poprawności rozwiązania umowy.
       
  13. Ocena stopnia przygotowania lub realizacji elektronizacji w zamówieniach publicznych.
     
  14. Pytania, dyskusja, wyjaśnianie w wątpliwości.

Wykładowca

Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów.

Szkoleniowiec, doradca, praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych.

Posiada Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.

Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1190,00 zł + 23% VAT = 1463,70 zł brutto

1190,00 zł + VAT zw = 1190,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
07-08 czerwca 2021 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
Warszawa / lub ONLINE
16-17 sierpnia 2021 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)