MASZ PYTANIA
DO TEGO SZKOLENIA?
Skontaktuj się z nami:
alt Pobierz pełne informacje
Zapytaj o to szkolenie

Zapytaj o termin tego szkolenia

BDO – odpady, opakowania i produkty objęte obowiązkami rejestru. Praktyczne warsztaty w bazie BDO

Pokaż informację o przetwarzaniu danych

>

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na pytanie. Administratorem danych jest J.G.Training Jadwiga Gwóźdź (ul. Olesińska 21, 02-548 Warszawa, 22 / 880 06 25, jagoda.gwozdz@jgt.pl). Dane są przetwarzane w celu realizacji umowy szkolenia, wypełnienia obowiązków prawnych, realizowania prawnie uzasadnionych interesów (np. dochodzenie roszczeń), a także - w przypadku wyrażenia zgody – w celu realizacji działań marketingowych. Dane są przetwarzane do momentu zakończenia współpracy, ustania obowiązku prawnego, ustania prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub do wycofania zgody. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz J.G.Training na podstawie umów – np. biuro księgowe. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, żądania przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, wycofania zgody w każdej chwili na przetwarzanie danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, co będzie skutkować zaprzestaniem przetwarzania Państwa danych w tym celu.

* pole wymagane

BDO – odpady, opakowania i produkty objęte obowiązkami rejestru. Praktyczne warsztaty w bazie BDO

Szkolenie 2-dniowe
Szkolenie z BDO obejmuje m.in. następujące zagadnienia: elektroniczny system BDO, obowiązki w zakresie gospodarowania odpadami, opakowaniami i produktami objętymi najnowszymi przepisami, ustawa o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi po najnowszych zmianach, dyrektywa Single-Use Plastics (SUP).

Poniższe opisy: ONLINE (hybrydowo) lub Warszawa (hybrydowo) oznaczają, że w tych terminach planowana jest realizacja szkolenia hybrydowego, tzn. część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część łączy się zdalnie. Cena szkolenia różni się w zależności od wybranej formy uczestnictwa.

Opis szkolenia

Baza Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) funkcjonuje jako narzędzie kontroli i weryfikacji spełniania wymagań podmiotów w zakresie gospodarki odpadami, opakowaniami i  produktami w ramach przedłużonej odpowiedzialności producenta.

Przedsiębiorcy są zobowiązani do właściwego wpisu w rejestr BDO oraz realizacji szeregu obowiązków w zakresie ewidencji i sprawozdawczości poprzez bazę. Dotyczy to zarówno wytwarzanych odpadów, jak i wprowadzanych na rynek produktów oraz opakowań. Nowe obowiązki przepisów SUP wdrażają dodatkowo zakazy wprowadzania na rynek wybranych produktów, konieczność oznakowania oraz pobierania i wnoszenia nowych opłat z tytułu korzystania lub/i wprowadzania na rynek produktów jednorazowego użycia. 


Rok 2025 to zmiany w gospodarce odpadami:

  • Od stycznia nowy wykaz odpadów zwolnionych z prowadzenia ewidencji (wszystkie odpady niebezpieczne – konieczność wpisów w rejestr BDO) – weryfikacja wpisów podmiotów do rejestru
     
  • Od stycznia odpady budowlane i rozbiórkowe zbiera się oraz odbiera selektywnie, z podziałem na co najmniej sześć frakcji. W przypadku nieprowadzenia selektywnego zbierania, odbierania i sortowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych wysokość kary wynosi od 1 000 do maksymalnie 1 000 000 złotych. Obecnie procedowana jest zmiana zapisu dająca możliwość NIESEGREGOWANIA odpadów "u źródła" przez ich wytwórców (np. firmy remontowe, budowlane), tylko zlecenia tego obowiązku w formie umowy uprawnionemu podmiotowi do segregacji odpadów.

Od 24 maja 2024 r. rejestr został rozszerzony o nowe obowiązki dla przedsiębiorców w zakresie produktów jednorazowego użycia, co jest efektem wejścia w życie przepisów SUP. Ten rok jest również pierwszy w zakresie pobierania opłat i konieczności ich odprowadzania do Urzędów Marszałkowskich do 15.03.2025 r. Wymaga to od podmiotów pełnej spójności prowadzonej ewidencji i sprawozdawczości z należnościami finansowymi.

Brak terminowej rejestracji w bazie BDO może skutkować bardzo wysokimi karami: od 1 tys. do 1 mln zł. 

Baza weryfikuje podmioty zobowiązane do opłaty produktowej, recyklingowej oraz nowych opłat wynikających z ustawy SUP. BDO to narzędzie kontrolne, wykorzystywane przez Urzędy Marszałkowskie i WIOŚ do weryfikowania zobowiązań przedsiębiorców. Rejestr BDO musi być spójny z rodzajem prowadzonej działalności. Właściwe spełnianie obowiązków środowiskowych jest konieczne dla otwarcia i realizacji współpracy handlowej.

Cele szkolenia:

  • przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności stosowania przepisów prawa ochrony środowiska, w szczególności praktyki korzystania z rejestru BDO
  • rozwinięcie umiejętności praktycznego działania w BDO – w trakcie szkolenia przeprowadzimy ćwiczenia w systemie BDO
  • warsztaty dotyczą składania właściwych wpisów oraz wniosków aktualizacyjnych w rejestr, ewidencji i sprawozdawczości odpadowej, opakowaniowej oraz określonych ustawą produktów SUP
  • możliwość konsultowania indywidualnych zagadnień podczas szkolenia

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • uzyskanie praktycznej wiedzy w oparciu o ćwiczenia
  • dzięki aktywnym warsztatom realizowanym w kameralnych grupach uczestnicy poznają zasady praktycznego poruszania się i pracy w elektronicznym systemie BDO
  • uczestnicy mają możliwość konsultowania z wykładowcą indywidualnych problemów, z którymi spotykają się w swojej pracy

Adresaci szkolenia:

  • pracownicy przedsiębiorstw prywatnych produkcyjnych i usługowych
  • pracownicy podmiotów wprowadzających na rynek towary i towary w opakowaniach, produkty objęte przepisami SUP
  • pracownicy sklepów, jednostek handlowych
  • branża HORECA, restauracje, bary, sprzedający żywność na wynos
  • specjaliści ds. ochrony środowiska
  • pracownicy Urzędów Marszałkowskich zajmujących rejestrem BDO
  • specjaliści ds. gospodarki odpadami
  • osoby zajmujące się kwestiami środowiskowymi oraz sporządzające sprawozdania środowiskowe
  • pracownicy biur księgowych
  • wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką

Metodyka szkolenia:

Wykład z prezentacją, pytania, dyskusja, wyjaśnianie wątpliwości, przykłady praktyczne, studia przypadków oraz warsztat w BDO.

Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.

Program

DZIEŃ I

  1. Wprowadzenie w rejestr BDO
  • podmioty zobowiązane do wpisu w rejestr BDO – zakresy wpisu dla poszczególnych rodzajów prowadzonej działalności
  • rejestr BDO – praktyka wpisywania i aktualizowania zakresów działalności, obsługa systemu
  • numer BDO – umieszczanie na dokumentach
  • wyszukiwarka rejestru BDO – weryfikacja danych podmiotów zarejestrowanych
  1. Gospodarka odpadami
  • podstawy prawne – najważniejsze przepisy i rozporządzenia
  • najnowsze planowane zmiany selektywnej zbiórki odpadów budowlanych od stycznia 2025
  • definicje i podstawowe pojęcia związane z gospodarką odpadami
  • podmioty w obrocie odpadami – posiadacz odpadów, wytwórca odpadów, sprzedawca i pośrednik odpadów, podmioty gospodarujące odpadami
  • klasyfikacja odpadów, nowy wykaz odpadów zwolnionych z prowadzenia ewidencji – od stycznia 2025
  • transport odpadów – oznakowanie pojazdów
  • magazynowanie odpadów – praktyka
  • przenoszenie odpowiedzialności wytwórców i podmiotów gospodarujących odpadami
  • zbieranie zużytych artykułów konsumpcyjnych – nieprofesjonalny zbierający
  • administracyjne kary pieniężne i sankcje karne
  • podsumowanie najnowszych zmian przepisów dotyczących gospodarki odpadami
  1. BDO – ćwiczenia
  • karty przekazania odpadów – sporządzanie i korygowanie KPO
  • karty ewidencji odpadów – tworzenie nowych kart, wpisywanie informacji o gospodarowaniu odpadami
  • stany magazynowe w KEO
  • składanie sprawozdań poprzez bazę BDO i ich korekty za rok 2023 dla wytwórców i podmiotów gospodarujących odpadami
  • błędy i ich „naprawa” w bazie BDO (studium przypadków)
  • najnowsze zmiany w funkcjonalności
  1. Pytania i odpowiedzi   

DZIEŃ II

  1. Wprowadzanie towarów w opakowaniach – Ustawa o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi po najnowszych zmianach
  • podstawy prawne – najważniejsze przepisy i rozporządzenia
  • definicje i podstawowe pojęcia związane z wprowadzaniem produktów w opakowaniach na rynek
  • opakowania – monomateriałowe, wielomateriałowe i opakowania środków niebezpiecznych
  • obowiązki wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach – obowiązek recyklingu i kampanie edukacyjne
  • sposoby realizacji obowiązków ustawowych – rozliczanie samodzielne, dokumenty DPR, Organizacje Odzysku Opakowań i Organizacje Samorządu Gospodarczego – zmiany terminu dokumentów w formie elektronicznej
  • ewidencja opakowań wprowadzanych do obrotu
  • opłata produktowa – kiedy należna, sposób naliczania
  • sprawozdawczość – źródła kalkulatorów do obliczeń i niezbędnych informacji
  • lekkie torby na zakupy – opłata recyklingowa i jej realizacja
  • administracyjne kary pieniężne i sankcje karne
  • informacja o najnowszych zmianach wprowadzonych przepisami SUP
  1. Omówienie przepisów ustawy zmieniającej ustawę o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw wprowadzających przepisy dyrektywy Single-Use Plastics (SUP)
  • wprowadzenie – opis zmian w polskim prawie, harmonogram wrażania nowych obowiązków
  • omówienie najważniejszych definicji wprowadzonych nowymi przepisami
  • zakaz wprowadzania wybranych produktów, termin realizacji obowiązku, odstępstwa
  • znakowanie produktów, obowiązkowe terminy, wzory oznakowań, odstępstwa
  • omówienie obowiązków dla prowadzących jednostki handlu detalicznego, jednostki handlu hurtowego i sprzedających za pośrednictwem
  • automatów vendingowych – pobieranie opłat, ewidencja, obowiązek oferowania produktów alternatywnych, sprawozdawczość
  • omówienie obowiązków dla przedsiębiorców wprowadzających do obrotu produkty – wysokość corocznych opłat, ewidencja, sprawozdawczość
  • obowiązek prowadzenia kampanii edukacyjnych
  • obowiązkowa rejestracja w BDO
  1. Pytania i odpowiedzi, podsumowanie szkolenia

Wykładowca

TRENER I

Ekspert i praktyk w zakresie ochrony środowiska, od prawie dwudziestu lat współpracuje z przedsiębiorcami i administracją samorządową w obszarach publiczno-prawnych, komunalnych i technologicznych. Prowadzi działalność doradczą w zakresie wszystkich obowiązków środowiskowych oraz inwestycyjnych. Audytor środowiskowy i twórca projektów wdrożeniowych. Trener z bardzo bogatym portfolio przeprowadzonych szkoleń dla przedsiębiorców oraz administracji publicznej. 
Z wykształcenia doktor nauk chemicznych i absolwent ochrony środowiska na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Politechniki Krakowskiej. Stypendysta University of Utrecht Debye Institute w Holandii Audytor wewnętrzny ISO 14001 i ekspert PARP w zakresie CSR. Członek Polskiego Paktu Plastikowego. Autorka opracowań i ekspertyz, uczestnik konferencji i branżowych spotkań ekspertów. 

TRENER II

Ekspert z zakresu ochrony środowiska, certyfikowany auditor systemu ISO 14001 o ogromnym doświadczeniu w zakresie wszystkich aspektów prawnych, ewidencyjnych i sprawozdawczych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie raportowania w ramach zrównoważonego rozwoju, wykonywania audytów środowiskowych, nadzorowania procesów inwestycyjnych oraz reprezentowania podmiotów podczas kontroli organów państwowych i audytów trzeciej strony. Od lat ceniony trener prowadzący szkolenia zarówno dla sektora przedsiębiorców, jak i administracji publicznej. Absolwentka Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu oraz studiów podyplomowych na kierunku „Zarządzanie środowiskowe” Politechniki Krakowskiej. Aktywny członek izb zrzeszających przedsiębiorców, gdzie opiniuje projekty ustaw i akty wykonawcze w zakresie ochrony środowiska. Uczestnik konferencji i branżowych grup zrzeszających ekspertów.  

TRENER III

Ekspert w zakresie gospodarki opakowaniami, produktami i odpadami oraz emisji zanieczyszczeń do powietrza. Od lat zajmuję się kompleksowym wsparciem i bezpośrednim nadzorem nad realizacją wszystkich obowiązków środowiskowych przedsiębiorstw. Realizuje prace związane uzyskiwaniem stosownych pozwoleń i zezwoleń, prowadzeniem ewidencji i sprawozdawczości oraz analizą aktualnych aspektów prawnych. Specjalista ds. audytów środowiskowych oraz transportu towarów i odpadów niebezpiecznych. Trener z bardzo dużym doświadczeniem w przekazywaniu praktycznej wiedzy w realizacji obowiązków środowiskowych. Absolwent ochrony środowiska na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. Certyfikowany doradca do spraw transportu towarów niebezpiecznych DGSA (ADR) (nr. certyfikatu 3161/2022).

Miejsce

Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:

  • ONLINE
  • stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
  • lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).

W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:

  • przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
  • lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.

Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.

Cena

Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.

UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:

Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:

Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).


Ważne informacje:

  • Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.

  • Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.

  • Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.

  • SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.

  • Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie


Hotele - pomoc w rezerwacjach

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl

Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.

Ważne:

  • Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
  • Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
  • Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
  • Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
  • Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.

Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):

Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/

Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl

Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.

Zapisz się do newslettera

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje na temat naszej oferty szkoleniowej?
Zapisz się na nasz newsletter

Nie znalazłeś szkolenia dla siebie?

Napisz jaka tematyka Cię interesuje. Pomożemy Ci znaleźć szkolenie odpowiadające Twoim potrzebom.

Opinie naszych klientów

Pani prowadząca wykazała się znakomitą znajomością tematu. Wiedzę przekazała w sposób zrozumiały. Przekazała wiele cennych wskazówek i odnośników, gdzie można uzupełnić wiedzę.

Uczestnik szkolenia ze zrównoważonych zakupów

Jestem miło zaskoczona. Obawiałam się, jak takie szkolenie może odbyć się skutecznie online, ale się udało. Było wartościowe.

Uczestnik szkolenia z Komunikacji interpersonalnej

Możliwość aktywnego uczestnictwa, zadawania pytań i omawiania zagadnień. Podobała mi się praca w grupach – pokojach. Miło wysłuchać innych spojrzeń na zagadnienia i tym samym stać się odrobinę mądrzejszym. Bardzo ciekawe szkolenie, przemiła, taktowna prowadząca. Dziękuję.

Uczestnik szkolenia z kontroli zarządczej dla zaawansowanych

Do szkolenia podchodziłem z rezerwą, gdyż umowy nie są moim obszarem, w którym się dobrze czuję. Pomimo tego szkolenie było przeprowadzone w bardzo klarowny sposób. Wykładowczyni rozłożyła w odpowiedni sposób przekazywanie wiedzy. Szkolenie elastycznie i bez zauważenia przechodziło naprzemiennie w warsztaty i wykład. Jedno z lepszych szkoleń, na których byłem.

Uczestnik szkolenia z umów handlowych

Indywidualizacja szkolenia do potrzeb organizacji, praktyczne podejście, merytoryczne przygotowanie prowadzącego.

Uczestnik szkolenia z kontroli UOKiK

Kameralna grupa słuchaczy, możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia, możliwość aktywnego udziału w szkoleniu. Pani trener bardzo kompetentna i przemiła prowadząca.

Uczestnik szkolenia z prowadzenia dokumentacji pracowniczej

Szkolenie wybitnie przeprowadzone, tematyka omówiona szczegółowo i rzeczowo. Wszystkie zagadnienia zostały omówione w sposób prosty, przejrzysty a zarazem ciekawy. Wybitny trener - znakomity fachowiec, kompetentny, przygotowany i otwarty na uczestników szkolenia.

Uczestnik szkolenia z przeciwdziałania nadużyciom w projektach unijnych

Zaangażowanie i wysoki poziom merytoryczny wykładowcy. Pani trenerka wykazała się ogromną wiedzą, doświadczeniem i kulturą osobistą. Dodatkowo w sposób zrozumiały tłumaczyła wszystkie kwestie, uzupełniając wiedzę teoretyczną o ciekawe przykłady praktyczne. Całość miała postać bardzo ciekawych warsztatów. Także program szkolenia był ciekawie zbudowany i pokrywał całą materię.

Uczestnik szkolenia z rozliczania wynagrodzeń i podróży służbowych w projektach unijnych

Szkolenie pod każdym absolutnie względem zorganizowanie profesjonalnie. Serdecznie Państwu gratuluję. To był czas wykorzystany niezwykle efektywnie. Z pewnością będziemy wracać.

Uczestnik szkolenia z umów w zamówieniach publicznych

Dobrze, że szkolenie było możliwe w formie hybrydowej i przy tej ilości uczestników absolutnie nie było to odczuwalne. Będąc online miałam uczucie bycia z wszystkimi w sali.

Uczestnik szkolenia z Odporności psychicznej

Wyjaśnienie, jak wiedzę można wykorzystać w praktyce, w bieżącej pracy, na co zwrócić uwagę i jak drobna zmiana poszczególnego zapisu w treści może zmienić kontekst, co ma wpływ na możliwość korzystania z praw lub niepełnienie wszystkich przesłanek.

Uczestni szkolenia z gwarancji bankowej.

Bardzo innowacyjne metody zastosowane w trakcie szkolenia. Zaimponował mi prowadzący wykorzystaniem sztucznej inteligencji do prowadzenia zajęć (odpowiadania na pytania).

Uczestnik szkolenia: Podpis elektroniczny i dokumenty elektroniczne

Wiele przykładów z życia wziętych. Przekazywanie wiedzy w sposób jasny i przyjazny bez zbędnego i niezrozumiałego żargonu prawniczego.

Uczestnik szkolenia z oceny oddziaływania na środowisko

Wiedza prowadzących: potrafili odpowiedzieć na każde pytanie, stwierdzam ogromne doświadczenie w branży. Często na szkoleniach mogłam usłyszeć: trudne pytanie, muszę sprawdzić, a tu odpowiedź na miejscu i potwierdzona praktyką.

Uczestnik szkolenia z suplementów diety

Podobało mi się to, że szkolenie było warsztatowe oraz poziom wiedzy wykładowcy, w tym: przykłady z pracy, doświadczenia, podanie odpowiedniej literatury oraz przydatnych narzędzi pracy. Bardzo wartościowe szkolenie.

Uczestnik szkolenia z zarządzania projektem budowlanym

Prowadzący i jego przygotowanie, sposób prowadzenia i przykłady, które przytaczał. Najlepsze szkolenie na jakim byłam!

Uczestnik szkolenia Prosty język w komunikacji formalnej

Szkolenie bardzo mi się podobało, informacje przedstawione w trakcie szkolenia były bardzo przydatne, prowadzący w sposób sprawny i interesujący prowadził szkolenie.

Uczestnik szkolenia Aplikacja e-Kontrole w Systemie CST 2021

Dobrze przygotowany materiał, ciekawe zagadnienia oraz bardzo dobry kontakt z prowadzącym.

Uczestnik szkolenia z Zarządzania czasem

Entuzjazm, wiedza i doświadczenie wykładowcy, którym mnie zaraził ;) i zainspirował do pogłębiania wiedzy:)

Uczestnik szkolenia z emisji głosu

Każdy element szkolenia był przemyślany i dopracowany. Holistyczne, interakcyjne szkolenie, którego właśnie było mi trzeba! Przydatne materiały, z których można skorzystać po warsztatach są idealne. Dziękuję!

Uczestnik szkolenia z emisji głosu

Prowadząca szkolenie - super wiedza, przekaz, chylę czoła - mało jest takich prowadzących.

Uczestnik szkolenia z Prawa ochrony środowiska

Merytoryczne przygotowanie i umiejętność prezentowania wiedzy przez prowadzącą. Świetna mówczyni!

Uczestnik szkolenia z Prawa ochrony środowiska

Mała grupa uczestników, co pozwoliło na bardzo aktywne uczestniczenie oraz możliwość przepracowania wielu własnych sytuacji. Ogrom wiedzy prowadzącej, ale jeszcze bardziej doceniam prosty sposób przekazania wiedzy, który był dostosowany do odbiorów. Ważne dla mnie było również to, że mogliśmy swobodnie zadawać pytania, czuliśmy się ze sobą komfortowo.

Uczestnik szkolenia z zarządzania stresem

Wiedza i doświadczenie prowadzącego: przedstawiał inspirujące przykłady, szkolenie przebiegało w bardzo miłej atmosferze.
 

Uczestnik szkolenia z Design Thinking

W szkoleniu najbardziej podobało mi się poczucie humoru wykładowcy i sposób przekazywania informacji, uświadomienie, że wykorzystanie excela jest ważne i pomocne, poza tym sposoby komunikacji w projekcie, raportowanie.

Uczestnik szkolenia z zarządzania projektem budowlanym

Sposób prowadzenia szkolenia i rozległa wiedza prowadzącej, a także jej znajomość innych dziecin, które mają wpływ na to, jak zachowują się ludzie. Przykłady z życie wzięte.
 

Uczestnik szkolenia z przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji

Wszechstronny zakres szkolenia. Nawiązywanie do doświadczeń spoza Polski. Płynność wypowiedzi i wartkie tempo prowadzenia zajęć.

Uczestnik szkolenia z suplementów diety

Merytoryczne podejście do szkolenia, podawanie przykładów, tłumaczenie wszystkich zagadnień.

Uczestnik szkolenia z rozporządzeń REACH i CLP

Indywidualne podejście do grupy szkoleniowej, otwartość na problemy i pytania słuchaczy, przygotowanie wykładowcy.

Uczestnik szkolenia KPO a pomoc publiczna

Podobała mi się Pani prowadząca. Włączała wszystkich uczestników szkolenia i super się sprawdzała metoda hybrydowa szkolenia. Przekazane zostało dużo ciekawych i nowych dla mnie treści. Fajne ćwiczenia relaksacyjne/oddechowe. Przedstawiono dużo praktycznych rad.

Uczestnik szkolenia z Zarządzania czasem

Energia i werwa prowadzącej, dzięki czemu temat nie był nudny, lecz wręcz wciągający.

Uczestnik szkolenia z pochodzenia i statusu celnego towarów

Prowadząca dawała dużo przykładów z życia. Mówiła dużo o zagadnieniu ochrony środowiska, co daje też poszerzenie horyzontów, co przy szkoleniach online jest rzadkością.

Uczestnik szkolenia z KOBIZE

Bardzo dobra wiedza prowadzącego, otwartość na pytania i udzielanie wyczerpujących odpowiedzi, przekazywanie informacji w bardzo ciekawy sposób (pomimo trudności tematu).

Uczestnik szkolenia z pomocy publicznej

Dokładne omówienie tematu na przykładach i kompendium wiedzy w materiałach do wykorzystania na przyszłość.

Uczestnik szkolenia z Eksportu i importu

Szkoleniowiec miał bardzo otwarte podejście do nas, był podekscytowany na różnorodność naszych pytań i odpowiadał logicznie, czasami dodawał przykład z życia. Atmosfera na szkoleniu pozwalała na poczucie bezpieczeństwa i dawała dużo możliwości do zadawania pytań bez strachu, że ktoś się krzywo spojrzy albo coś skrytykuje. Duże brawa dla prowadzącego za pełne zaangażowanie i sposób prowadzenia szkolenia.

Uczestnik szkolenia z ochrony sygnalistów

Prowadząca to kopalnia wiedzy! Najlepszy szkoleniowiec jakiego poznałam dotychczas.

Uczestnik szkolenia z systemu CST2021 i aplikacji SL2021

Doświadczenie prowadzącej, także od strony wglądu w logikę postępowania instytucji zarządzających. Łatwy kontakt i praktyczne podejście przy szerokiej znajomości aktualnych wytycznych.

Uczestnik szkolenia z systemu CST2021 i aplikacji SL2021

Szkolenie prowadzone dynamicznie, prowadząca odpowiadała szczegółowo na pytania, zachęcała do interakcji, tematyka szkolenia bardzo na czasie. Zwłaszcza, że dużo osób w nowym systemie będzie pracować, a w związku z tym, iż jego funkcjonalność różni się od poprzedniego konieczne jest konkretne i rzeczowe przeszkolenie/wdrożenie. Nie tylko ślizganie się po temacie. Tu była przekazana solidna dawka wiedzy, która - już widzę - będzie bardzo pomocna, zwłaszcza na początku realizacji bardzo dużego projektu.

Uczestnik szkolenia z systemu CST2021 i aplikacji SL2021

Szkolenie obejmowało duży zakres materiału, kompleksowo potraktowany temat, bardzo przydatna wiedza.

Uczestnik szkolenia z operatów szacunkowych

Przejrzystość w przekazywaniu informacji, możliwość zadawania pytań, sposób prowadzenia szkolenia przez prowadzącą. Dziękuję

Uczestnik szkolenia z rozporządzeń REACH i CLP

Olbrzymia wiedza przekazana w sposób kompaktowy i pełny.

Uczestnik szkolenia z planowania i zagospodarowania przestrzennego

Cierpliwość Prowadzącej w odpowiadaniu na pytania uczestników, przygotowany program szkolenia obejmujący wszystkie najważniejsze zagadnienia.

Uczestnik szkolenia z bazy SCIP

Pani Profesor jest niezwykle kompetentna, posiada obszerny zakres wiedzy, płynnie przechodzi pomiędzy tematami, które szczegółowo omawia. Sposób przekazywania informacji jest klarowny.

Uczetnik szkolenia z ochrony środowiska

Praktyczne doświadczenie Prowadzącej szkolenie, szeroka wiedza, otwartość na analizę pytań i trudnych przypadków.

Uczestnik szkolenia z OZE

W szkoleniu najbardziej podobały mi się: sposób w jaki przekazana została wiedza, łatwość nawiązania kontaktu, merytoryka oraz profesjonalizm wykładowcy, miła atmosfera oraz catering :)

Uczestnik szkolenia z Negocjacji biznesowych

Po 2 minutach szkolenia wiedziałam, że mam do czynienia z ekspertem w dziedzinie transportu! Brawo! Jestem zachwycona.

Uczestnik szkolenia z Transportu drogowego (krajowego i międzynarodowego)

Kreatywność w przekazywaniu wiedzy. Oprócz prezentacji były też ćwiczenia czy quiz. Rysunki pomagały lepiej przyswoić wiedzę.

Uczestnik szkolenia z Kwalifikowalności wydatków

Szkolenie było super, Pani prowadząca ma ogromną wiedzę i przekazuje ją w bardzo przejrzysty i zrozumiały sposób. Zwłaszcza doceniam mnóstwo konkretnych przykładów przywołanych przez Panią z prawdziwych projektów i z kontaktów z instytucjami. Na pewno wykorzystam zdobytą wiedzę w pracy.

Uczestnik szkolenia z Kwalifikowalności wydatków

Merytoryczne przygotowanie prowadzącego, dużo praktycznych przykładów, wskazówki gdzie szukać informacji dotyczących poruszanych zagadnień.

Uczestnik szkolenia z weryfikacji statusu MŚP

Przyjazna, luźna atmosfera, czułam się niezwykle komfortowo, szeroka wiedza, którą posiada wykładowca, przedstawienie różnych perspektyw, luźne ćwiczenia, które powodują przemyślenia.

Uczestnik szkolenia z Asertywności

Bardzo wysoka wiedza merytoryczna wykładowcy, omawianie przykładów oraz profesjonalne udzielanie odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Uczestnik szkolenia z Audytu i kontroli w zamówieniach publicznych

Prowadzący ma niesamowitą wiedzę i każde szkolenie to kolejna dawka wiedzy, przekazana w sposób nie pozostawiający żadnych niejasności.

Uczestnik szkolenia z Eksportu i importu

Prowadząca prezentuje bardzo holistyczne podejście do tematu, widać, że jest praktykiem, a omawiane treści są prezentowane w sposób zrozumiały i dostosowany do grupy.

Uczestnik szkolenia z Zarządzania konfliktem

Kameralna atmosfera. Kompetencja Pani prowadzącej, która informacje przekazywała w jasny, prosty sposób, na bieżąco odpowiadając na pytania. To szkolenie pozwoli mi z większym spokojem podejść do szykującej się zmiany. Na pewno zapamiętam, że "korygowanie świadczy o skrupulatności". Nigdy tak tego nie postrzegałam.

Uczestnik szkolenia z Rejestru umów

Ogromna wiedza wykładowcy i sposób prowadzenia zajęć. Super!

Uczestnik szkolenia z Programu FENG

Mała, różnorodna i otwarta na współpracę grupa uczestników. Wykładowca P. Monika bardzo uważna, otwarta na dialog, wspierająca, udzielająca na bieżąco informacji zwrotnej/wskazówki.

Uczestnik szkolenia z Inteligencji emocjonalnej

Spokój prowadzącej i odpowiednie tempo szkolenia mimo dużego zakresu materiału. Odpowiedzi na pytania świadczące o gigantycznej wiedzy i wysokich umiejętnościach miękkich.

Uczestnik szkolenia z Funduszy unijnych

Uczestniczyłam w szkoleniu dotyczącym obsługi LinkedIna. Miesiąc po wdrożeniu wskazówek od prowadzącej, zyskałam pierwszego klienta z tego źródła. To najlepszy dowód, że wiedza ze szkolenia sprawdziła się w praktyce.

Uczestnik szkolenia z LinkedIn

Trenerka jest praktykiem i sama sobą prezentuje wszystko to, o czym mówi na szkoleniu, jej sposób mówienia, artykulacji, intonacji dokładnie pokazują jak powinna wyglądać prawidłowa emisja głosu. Do tego ma dużą wiedzę w tym temacie i jest bardzo sympatyczną osobą, która potrafi się fajnie dopasować do grupy i zadbać o miłą atmosferę podczas całego warsztatu. Doceniam też bardzo dobrą organizację samego warsztatu, sali oraz kontakt i pomocność Pani Justyny.

Uczestnik szkolenia z Wystąpień publicznych

Prowadzący szkolenie bardzo dobrze przygotowany, szkolenie w przystępny i zrozumiały sposób przeprowadzone. Jednym słowem super.

Uczestnik szkolenia z Postępowania egzekucyjnego w administracji

Nieszablonowe podejście do tematu. Poruszenie dużej ilości trudnych zagadnień oraz rzetelne odpowiedzi na zadawane przez uczestników pytania. Poza wysokim poziomem merytorycznym, super sposób prowadzenia - prowadząca ma predyspozycje, aby ciekawie prowadzić szkolenie, przekazywać wiedzę.

Uczestnik szkolenia z Gospodarowania odpadami

Potwierdzenie, a w zasadzie doprecyzowanie, niektórych tematów związanych z emisją do powietrza. Pani prowadząca posiada dużą wiedzę jak i praktykę którą trudno zastąpić jest wiedzą książkową.

Uczestnik szkolenia z KOBIZE

Duża wiedza, z praktycznym naciskiem Pani prowadzącej. Wysoka interaktywność z grupą, dzięki czemu każdy miał szansę dowiedzieć się tego czego potrzebował. Często takie szkolenie to dużo suchej teorii, na szczęście w tym przypadku tak nie było.

Uczestnik szkolenia z KOBIZE

Profesjonalnie poprowadzone szkolenie, prowadząca potrafiła dostarczyć informację (również wynikającą z pytań) w sposób zrozumiały, poparty przykładami.

Uczestnik szkolenia z Prawa ochrony środowiska

Dzięki indywidualnemu podejściu JGT zostało stworzone szkolenie połączone z sesjami między dniami warsztatowymi, które wymuszało na nas wdrażanie w praktykę przerabianego teoretycznie materiału. To była bezcenna korzyść dla naszej organizacji.

Uczestnik szkolenia z Kontroli zarządczej

Najbardziej w szkoleniu podobała mi się dynamika pracy z grupą. Trener w sprawny sposób połączył kawał skomplikowanej (i wydającej się na początku nudną) teorii z dyskusją z uczestnikami, wplatając też kilka ćwiczeń, które rozruszały nas i były jakby metaforą przerabianego materiału - dzięki czemu byliśmy skoncentrowani na zajęciach i łatwiej było przyswoić najważniejsze kwestie.

Uczestnik szkolenia z Kontroli zarządczej

Profesjonalne przekazanie konkretnej wiedzy (często na przykładach), wiedza trenera, dokładne trzymanie się harmonogramu, w tym wyznaczonych przerw w szkoleniu.

Uczestnik szkolenia z PUESC i SENT

Konkretne i przejrzyste komunikaty, prowadząca doceniała pracę grupy, po szkoleniu czuję motywację do samorozwoju.

Uczestnik szkolenia z Obsługi klienta w urzędzie

Przygotowanie merytoryczne prowadzącego, odnoszenie się do zadanych w ankiecie pytań/problemów, udzielanie konkretnych odpowiedzi.

Uczestnik szkolenia z Taksonomii UE

Styl Pana Prowadzącego!! Super!! Aktywne udzielanie informacji przez prowadzącego na zadawane pytania, jak również wyjaśnianie wszystkich przypadków dotyczących zamówień publicznych.

Uczestnik szkolenia z Zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne

Najbardziej podobał mi się przekaz wiedzy, którą posiada pani prowadząca, jej podejście do każdego uczestnika. Jak dla mnie prowadząca to skarbnica wiedzy, dla której nie ma rzeczy niemożliwych. Zarówno teoria jak i praktyka była bardzo różnorodna, przez co człowiek chłonął wiedzę jak gąbka. Dziękuję :)

Uczestnik szkolenia z Zarządzania zespołem

Wyjaśnienie zagadnień bardzo jasno, podając przykłady bardzo przydatne, na żywym organizmie, co ułatwia pracę z aplikacją. Dużo podpowiedzi, jak agregować dane wykorzystywane w raportach.

Uczestnik szkolenia z KOBIZE

Podejście do zagadnienia, angażowanie uczestników do interakcji, oraz odniesienia do istniejących rozwiązań w innych organizacjach. Bardzo ważne przy tego typu zagadnieniach jest wskazanie istniejących trendów i rozwiązań.

Uczestnik szkolenia z Kontroli zarządczej

Płynne, jasne i logiczne wyjaśnienia zagadnień budzących wątpliwości. Kontakt prowadzącego, odpowiadanie na pytania bardzo szybko. Wiedza w przekazana w sposób rewelacyjny, bez konieczności notowania, wszystko zostaje w głowie.

Uczestnik szkolenia z Odpadów medycznych

Najbardziej podobał mi się sposób prowadzenia szkolenia przez prowadzącą, która w bardzo wyczerpujący sposób odpowiadała na wszystkie pytania, upewniając się za każdym razem że temat został na pewno zrozumiany, przez pytającego.

Uczestnik szkolenia z Transgranicznego przemieszczania odpadów

Wiedza, sposób prowadzenia szkolenia przez prowadzącą, w pełni profesjonalna postawa, prezencja, naturalny sposób mówienia, dykcja, całokształt prowadzenia bardzo profesjonalny, a jednocześnie naturalny - podawanie przykładów z życia - kierowanie pytań do ogółu, a nie do konkretnych osób, co często powoduje stres i niekomfortową atmosferę - świetne materiały szkoleniowe.

Uczestnik szkolenia z Funduszy unijnych

Jasne i klarowne przedstawienie zagadnień. Nie pomijanie odpowiedzi na pytania uczestników, wręcz merytoryczne odpowiadanie na nie od razu po zadaniu pytania bądź przedstawieniu danego kazusu.

Uczestnik szkolenia z Procesu budowlanego

Liczne przykłady, profesjonalizm wykładowcy, podejście do tematu poza utartymi schematami.

Uczestnik szkolenia z Windykacji

Ogromna wiedza prowadzącego przekazywana w bardzo przystępny sposób, ciekawe przykłady z praktyki i duże poczucie humoru prowadzącego stworzyło bardzo przyjemną atmosferę na szkoleniu

Uczestnik szkolenia z KPA

Przygotowanie szkolenia (przesłanie dużo wcześniejsze materiałów, pomoc w trakcie szkolenia, uzupełnianie materiałów na bieżąco) - jest to najlepiej przygotowane szkolenie online na jakim byłam. Przygotowanie prowadzącego - niesamowita wiedza, rzadko zdarza się, aby prowadzący potrafił odpowiedzieć na każde pytanie uczestników szkolenia.

Uczestnik szkolenia z Reklamacji, rękojmi, gwarancji

Sposób przedstawiania problemów przez prowadzącą, której podejście powoduje, że przestajemy się bać tych trudnych zagadnień i "idziemy z Nią na spacerek", żeby sklasyfikować jakąś mieszaninę. Tłumaczy w przystępny sposób, także już nie boimy się tych tematów. Z prowadzącą jest: patrzcie to jest proste, trzeba tylko zwrócić uwagę na parę rzeczy, a nie: patrzcie jakie trudne. Za to Ją uwielbiam i będę polować na kolejne szkolenia.

Uczestnik szkolenia z Klasyfikacji i oznakowania chemikaliów

Bardzo dobre przygotowanie prowadzącego i wprowadzenie super atmosfery. Wiele się dowiedziałam i na pewno wykorzystam tę wiedzę.

Uczestnik szkolenia z Efektywnej komunikacji

Bardzo profesjonalne przygotowanie tematu. Całościowe pokazanie funkcjonowania stresu w organizmie, bardzo przydatne ćwiczenia praktyczne oraz materiały. Bardzo dobra atmosfera, brak dystansu wykładowcy do uczestników.

Uczestnik szkolenia z Radzenia sobie ze stresem

Prowadząca szkolenie była rewelacyjna, świetna wiedza merytoryczna, chętna do odpowiedzi na pytania, otwarta, nieoceniająca. Bardzo pozytywny odbiór szkolenia, wg mojej opinii głównie z uwagi na osobę Pani Sędzi prowadzącej szkolenie.

Uczestnik szkolenia z Postępowania egzekucyjnego

Prowadzenie i praktyka. Jestem zachwycona tym, że szkolenie prowadzone było przez osobę z dużym doświadczeniem.

Uczestnik szkolenia z Gospodarowania odpadami

Przede wszystkim trenerka mówiła ciekawe, co w przypadku szkoleń online jest sztuką. Prowadzone wartko, ale nie za szybko. Przy udzielaniu odpowiedzi na pytania widoczna była praktyczna wiedza. Nie nudziłam się.

Uczestnik szkolenia z Prawa budowlanego