e-Doręczenia. Ustawa o doręczeniach elektronicznych. Nowe obowiązki od 1 stycznia 2025 r.
Szkolenie 2-dniowe
Szkolenie z e-Doręczeń obejmuje m.in. zagadnienia: adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń, baza adresów elektronicznych, publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego PURDE, odpowiedzialność operatora wyznaczonego i reklamacje, wpływ ustawy o doręczeniach elektronicznych na postępowania administracyjne i sądowo-administracyjne, zmiany w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Opis szkolenia
Od 1 stycznia 2025 r. podmioty publiczne i podmioty niepubliczne wskazane w ustawie o e-Doręczeniach mają obowiązek korzystania z e-Doręczeń.
Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 21 listopada 2024 r. dla podmiotów publicznych wprowadzono okres przejściowy trwający do 31 grudnia 2025 roku, który umożliwi zobowiązanym instytucjom dostosowanie się do nowych regulacji.
W tym czasie podmioty publiczne będą musiały mieć aktywne adresy do e-Doręczeń, jednak w wyjątkowych sytuacjach będą mogły odstąpić od doręczenia elektronicznego.
E-doręczenie to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru.
Ustawa o e-Doręczeniach ma istotne znaczenie dla doręczeń stosowanych między innymi przez organy administracji publicznej, określając:
- zasady doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej,
- warunki świadczenia publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej,
- zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi.
Obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył wszystkich podmiotów publicznych, przedsiębiorców wpisanych do w KRS i CEiDG oraz osób wykonujących zawód zaufania publicznego (np. radcy prawnego).
Wdrożenie systemu doręczeń elektronicznych odbywa się według wytycznych Ministerstwa Cyfryzacji zgodnie z harmonogramem.
Od 1 stycznia 2025 r. będą to m.in.:
- starostwa, urzędy miast i gmin – w zakresie publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (w zakresie publicznej usługi hybrydowej – od 1 października 2029 r.),
- ministerstwa,
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
- Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
- urzędy skarbowe,
- Narodowy Fundusz Zdrowia,
- uczelnie wyższe, szkoły, przedszkola,
- państwowe i samorządowe instytucje kultury,
- ośrodki zdrowia,
- instytucje pomocy społecznej,
- niektóre zawody zaufania publicznego – w tym adwokaci, radcowie prawni, notariusze,
- podmioty niepubliczne, rejestrujące się od 1 stycznia 2025 r. w KRS lub CEiDG
Szczegółowy harmonogram wprowadzania obowiązku stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych dostępny jest TUTAJ >
Jak zatem przygotować się do stosowania w pełni nowych regulacji prawnych i e-Doręczeń?
- Zapraszamy na szkolenie, aby poznać swoje obowiązki, uprawnienia i praktyczne skutki stosowania e-Doręczeń, w tym dla postępowań administracyjnych i sądowych oraz przyswoić wiedzę w zakresie przepisów prawa o e-Doręczeniach.
- Na szkoleniu omówimy nowe regulacje oraz powiemy, w jaki sposób nowe przepisy wpłyną na prowadzone postępowania administracyjne, sądowoadministracyjne i postępowania egzekucyjne w administracji.
Cele szkolenia:
- zapoznanie uczestników z nowymi regulacjami ustawy o doręczeniach elektronicznych,
- przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu doręczeń elektronicznych,
- zdobycie umiejętności zarządzania skrzynką do e-doręczeń oraz wysyłania, odbioru i archiwizacji korespondencji,
- omówienie wpływu nowych przepisów na postępowania administracyjne i postępowania egzekucyjne w administracji, a także wskazanie zmian w k.p.a., w prawie o postępowaniu przed sądami administracyjnymi i w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do pracowników organów administracji publicznej (zarówno rządowej, jak i samorządowej), którzy stosują przepisy k.p.a. i rozpatrują sprawy administracyjne oraz do adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych i wszystkich zainteresowanych zdobyciem aktualnej wiedzy dotyczącej nowej ustawy o doręczeniach elektronicznych.
Metodyka szkolenia:
wykład, case study, warsztaty, konsultacje.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Cel i istota ustawy o doręczeniach elektronicznych, w tym także:
- zakres przedmiotowy ustawy,
- definicje legalne,
- katalog podmiotów obowiązanych do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych,
- obowiązki podmiotów publicznych.
- Adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń, w tym w szczególności:
- tryb utworzenia adresu,
- aktywacja adresu,
- rezygnacja z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
- Baza adresów elektronicznych:
- zakres przetwarzanych danych,
- podstawa wpisu do bazy,
- aktualizacja danych,
- zasady wpisu do bazy.
- Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego:
- obowiązki operatora wyznaczonego,
- dowody wysłania i otrzymania,
- skuteczność doręczeń,
- publiczna usługa hybrydowa,
- przesyłka listowa,
- zakres przekształcenia w przesyłkę listową.
- Odpowiedzialność operatora wyznaczonego i reklamacje.
- Wpływ ustawy o doręczeniach elektronicznych na postępowania administracyjne i sądowoadministracyjne – omówienie zmian w ustawie – Kodeks postępowania administracyjnego i ich wpływu na prowadzenie postępowań administracyjnych, zmiany w Ordynacji Podatkowej i w ustawie – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
- Zmiany w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
- Odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.
Wykładowca
Doktor nauk prawnych, radca prawny, absolwentka aplikacji legislacyjnej, praktyk z około 20-letnim doświadczeniem w zakresie postępowań administracyjnych i sądowoadministracyjnych. Zawodowo związana z organami administracji rządowej na stanowiskach radcy prawnego, Dyrektora Biura Prawnego, Dyrektora Generalnego, Zastępcy Dyrektora i Dyrektora Departamentu.
Wykładowca postępowania administracyjnego i postępowania egzekucyjnego w administracji na uczelniach wyższych oraz trener wewnętrzny (łącznie ponad 1800 godzin przeprowadzonych szkoleń i wykładów). Ekspert w ramach projektów bliźniaczych w Turcji, Chorwacji i na Ukrainie mających na celu dostosowanie systemów prawnych ww. państw do prawa Unii Europejskiej.
Autorka publikacji książkowych i artykułów z zakresu postępowania administracyjnego oraz prawa transportu drogowego, a także komentarzy do ustaw: Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, o transporcie drogowym, o drogach publicznych, transporcie kolejowym oraz rozporządzeń prawa Unii Europejskiej.
Przewodniczący Zespołu wdrożeniowego RODO w jednostce administracji publicznej i Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.