Ustawa o doręczeniach elektronicznych - wdrożenie zmian od 10.12.2023 r.
Szkolenie 2-dniowe
Na szkoleniu omawiamy zagadnienia: cel i istota ustawy o doręczeniach elektronicznych, adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń, baza adresów elektronicznych, publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego PURDE, odpowiedzialność operatora wyznaczonego i reklamacje, wpływ ustawy o doręczeniach elektronicznych na postępowania administracyjne i sądowoadministracyjne, zmiany w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Opis szkolenia
Na szkoleniu omówimy nowe regulacje oraz powiemy, w jaki sposób nowe przepisy wpłyną na prowadzone postępowania administracyjne, sądowoadministracyjne i postępowania egzekucyjne w administracji.
W dniu 5 października 2021 r. weszły w życie przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych.
Organy administracji od dnia określonego w Komunikacie Ministra Cyfryzacji, czyli od 10 grudnia 2023 r., będą musiały posiadać adres do doręczeń elektronicznych w Bazie Adresów Elektronicznych. Dzięki niemu organ będzie doręczał korespondencję elektronicznie przy wykorzystaniu tzw. PURDE (publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego).
Od 10 grudnia 2024 r. będą zobowiązane do stosowania nowych doręczeń elektronicznych także podmioty niepubliczne (osoby wykonujące zawody zaufania publicznego: adwokata; radcy prawnego; doradcy podatkowego; doradcy restrukturyzacyjnego; rzecznika patentowego; notariusza; Radcy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej wykonujący czynności służbowe; podmioty niepubliczne wpisywane do Krajowego Rejestru Sądowego od 10 grudnia 2023 r.)
Ustawa ta ma istotne znaczenie dla doręczeń stosowanych między innymi przez organy administracji publicznej, określając:
- zasady doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej,
- warunki świadczenia publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej,
- zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi.
Jak zatem przygotować się do stosowania w pełni nowych regulacji prawnych i e-doręczeń?
- W celu zapoznania się z procesem integracji i używania systemu e-Doręczeń warto przeprowadzić testy nowej usługi e-Doręczenia.
- Zapraszamy również na szkolenie, aby poznać swoje obowiązki, uprawnienia i praktyczne skutki stosowania e-Doręczeń dla postępowań administracyjnych i sądowych oraz przyswoić wiedzę w zakresie przepisów prawa o e-Doręczeniach.
Cele szkolenia:
- Zapoznanie uczestników z nowymi regulacjami ustawy o doręczeniach elektronicznych,
- Przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu doręczeń elektronicznych,
- Omówimy wpływ nowych przepisów na postępowania administracyjne i postępowania egzekucyjne w administracji, a także wskażemy zmiany w k.p.a., w prawie o postępowaniu przed sądami administracyjnymi i w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do pracowników organów administracji publicznej (zarówno rządowej, jak i samorządowej), którzy stosują przepisy k.p.a. i rozpatrują sprawy administracyjne oraz do adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych i wszystkich zainteresowanych zdobyciem aktualnej wiedzy dotyczącej nowej ustawy o doręczeniach elektronicznych.
Metodyka szkolenia:
wykład, case study, warsztaty, konsultacje.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Cel i istota ustawy o doręczeniach elektronicznych, w tym także:
- zakres przedmiotowy ustawy,
- definicje legalne,
- katalog podmiotów obowiązanych do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych,
- obowiązki podmiotów publicznych.
- Adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń, w tym w szczególności:
- tryb utworzenia adresu,
- aktywacja adresu,
- rezygnacja z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
- Baza adresów elektronicznych:
- zakres przetwarzanych danych,
- podstawa wpisu do bazy,
- aktualizacja danych,
- zasady wpisu do bazy.
- Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego:
- obowiązki operatora wyznaczonego,
- dowody wysłania i otrzymania,
- skuteczność doręczeń,
- publiczna usługa hybrydowa,
- przesyłka listowa,
- zakres przekształcenia w przesyłkę listową.
- Odpowiedzialność operatora wyznaczonego i reklamacje.
- Wpływ ustawy o doręczeniach elektronicznych na postępowania administracyjne i sądowoadministracyjne - omówienie zmian w ustawie - Kodeks postępowania administracyjnego i ich wpływu na prowadzenie postępowań administracyjnych, zmiany w Ordynacji Podatkowej i w ustawie – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
- Zmiany w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
- Odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.
Wykładowca
Doktor nauk prawnych, radca prawny, absolwentka aplikacji legislacyjnej, praktyk z około 18-letnim doświadczeniem w zakresie postępowań administracyjnych i sądowoadministracyjnych; od 2003 r. zawodowo związana z organami Inspekcji Transportu Drogowego, od 2007 r. Dyrektor Biura Prawnego, w latach: 2017 r. – 2019 r. – Dyrektor Generalny w urzędzie administracji publicznej, od 2019 r. Zastępca Dyrektora a następnie Dyrektor Departamentu Prawnego i radca prawny w urzędzie administracji publicznej.
Wykładowca postępowania administracyjnego i postępowania egzekucyjnego w administracji na uczelniach wyższych oraz trener wewnętrzny (łącznie ponad 1500 godzin przeprowadzonych szkoleń i wykładów), Ekspert w ramach projektów bliźniaczych w Turcji, Chorwacji i na Ukrainie mających na celu dostosowanie systemów prawnych ww. państw do prawa Unii Europejskiej.
Autorka publikacji książkowych i artykułów z zakresu postępowania administracyjnego oraz prawa transportu drogowego, a także komentarzy do ustaw: Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, o transporcie drogowym, o drogach publicznych, transporcie kolejowym oraz rozporządzeń prawa Unii Europejskiej.
Przewodniczący Zespołu wdrożeniowego RODO w jednostce administracji publicznej i Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
1290,00 zł + 23% VAT = 1586,70,70 zł brutto
1290,00 zł + VAT zw = 1290,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczą w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Współpracujemy z hotelami należącymi do grupy Louvre Hotels. Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
Są to 3 hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
CENY W 2023 roku:
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 450 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 545 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 310 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 360 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 220 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 250 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 70 zł za dobę