Dystrybucja hurtowa produktów leczniczych i wyrobów medycznych – szkolenie dla hurtowni farmaceutycznych
Szkolenie 1-dniowe
Na szkoleniu dla hurtowni farmaceutycznych omawiamy m.in. zagadnienia: zmiany w obrocie hurtowym, prognozy dla branż med&pharma, nowelizacja ustawy refundacyjnej, zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej, sprzedaż produktów leczniczych i wyrobów medycznych, umowy dystrybucyjne i jakościowe, współpraca hurtowni farmaceutycznej z zagranicznym podmiotem odpowiedzialnym, kontrole.
Opis szkolenia
Szkolenie stanowi kompleksowy przegląd ostatnich i najnowszych zmian w przepisach dotyczących obrotu produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, a także uwzględnia rekomendacje poprawnego dostosowania prowadzonej działalności do aktualnych wymogów, w tym wdrożenia stosownych rozwiązań wymaganych w organizacji hurtowni farmaceutycznej.
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest omówienie regulacji prawnych oraz przegląd najnowszego orzecznictwa sądów administracyjnych oraz rozstrzygnięć organów administracji publicznej w zakresie tematycznym szkolenia, w szczególności w celu:
- weryfikacji, czy działalność polegająca na prowadzeniu hurtowni farmaceutycznej jest prowadzona zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa,
- ustalenia, jakie czynności z zakresu obrotu hurtowego można zlecić podwykonawcy i kto te czynności może, zgodnie z prawem, wykonać
- ustalenia, jakie czynności mogą być zlecane zgodnie z DPD,
- oceny, czy nabycie, a następnie sprzedaż produktów leczniczych i wyrobów medycznych przez hurtownię farmaceutyczną, jest prowadzona zgodnie z prawem,
- dostosowania prowadzonej działalności do wymagań prawnych tam, gdzie jest to niezbędne.
Korzyści ze szkolenia
Szkolenie pozwoli na uzyskanie, zweryfikowanie i podsumowanie wiedzy:
- o aktualnych zasadach, na jakich opiera się obrót hurtowy produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi,
- jak prowadzić działalność zgodnie z prawem, a jakich zachowań lepiej unikać,
- jak konstruować umowy jakościowe i dystrybucyjne,
- w jaki sposób zabezpieczyć interes zlecającego czynności z zakresu obrotu hurtowego i te wynikające z DPD,
- kiedy istnieje konieczność zmiany zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej,
- jak postępować w sytuacji kontroli organów nadzoru oraz w przypadku postępowania w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej.
Adresaci szkolenia
- pracownicy hurtowni farmaceutycznych (osoby odpowiedzialne, kierownicy i personel działu jakości i zakupów, personel departamentu transportu, kontroli, logistyki i magazynu, działu sprzedaży i umów, działu przetargów),
- pracownicy podmiotów odpowiedzialnych dla produktów leczniczych – MAH (działu sprzedaży i umów).
Metody szkoleniowe
Szkolenie będzie miało formę wykładu wraz z prezentacją studiów przypadków z bogatego doświadczenia trenerek. W ramach szkolenia przewidziany jest czas na dyskusję odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości, w tym również z praktyki uczestników szkolenia.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Wprowadzenie
- Podsumowanie ostatnich zmian w obrocie hurtowym
- Co czeka branże med&pharma w 2024 i 2025 roku
- Nowelizacja ustawy refundacyjnej – wpływ na obrót hurtowy i działalność hurtowni farmaceutycznej
- Zmiana zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej
- Procedura
- Zmiana a nowe zezwolenie
- Postępowanie administracyjne w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej
- Przebieg postępowania
- Przypadki cofnięcia fakultatywnego i obligatoryjnego
- Sprzedaż produktów leczniczych i wyrobów medycznych
- Podmioty uprawnione do nabywania produktów w hurtowni farmaceutycznej
- Wyjaśnienia GIF w sprawie interpretacji przepisów regulujących działalność aptek, w tym kontroli produktów przyjmowania produktów do apteki – uwagi praktyczne
- Przetargi na dostawę produktów leczniczych i wyrobów medycznych – case study
- Umowy dystrybucyjne i jakościowe
- Jakie obszary należy zabezpieczyć – kluczowe obszary do uregulowania
- Zwroty, reklamacje, wycofania – aspekty jakościowe
- Działalność w zakresie obowiązków przedsiębiorcy prowadzącego hurtownię farmaceutyczną wynikających z Prawa farmaceutycznego
- Współpraca hurtowni farmaceutycznej z zagranicznym podmiotem odpowiedzialnym
- Konstruowanie umowy dystrybucyjnej
- Przyjęcie dodatkowych zobowiązań – kiedy i na jakiej podstawie?
- Postępowania przetargowe
- Problematyka prawna sprzedaży wyrobów medycznych
- Hurtownia farmaceutyczna jako importer/dystrybutor wyrobów medycznych – obowiązki
- Czego można oczekiwać od dostawców, a czego może żądać nasz odbiorca
- Perspektywa wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro
- Kontrola organów nadzoru w hurtowni farmaceutycznej
- Kontrola danego organu nadzoru a uprawnienia kontrolerów
- Ustalenia z kontroli – dlaczego są tak istotne
- Dyskusje, pytania uczestników, podsumowanie szkolenia
Wykładowca
TRENER I
Adwokat, trenerka szkoleń z zakresu prawa farmaceutycznego i prawa wyrobów medycznych.
Pracuje z branżą farmaceutyczną, medyczną, a także organizacjami z obszaru medycyny i biotechnologii. Reprezentuje swoich klientów oraz doradza w zakresie wprowadzania na rynek i dystrybucji produktów. Pomaga negocjować umowy, a także zapewniać compliance w organizacji.
Autorka licznych publikacji i komentarzy branżowych.
TRENER II
Adwokat, trenerka szkoleń z obszaru prawa farmaceutycznego, wyrobów medycznych i badań klinicznych oraz marketingu produktów.
Specjalistka prawa farmaceutycznego, głównie w kontekście dopuszczania do obrotu oraz obrotu produktów na rynku regulowanym.
Pracuje z branżą farmaceutyczną oraz medyczną, a także organizacjami z obszaru żywnościowego. Realizuje dla swoich klientów doradztwo, m.in. z zakresu life sciences – na rynkach regulowanych.
Wykładowczyni studiów podyplomowych na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, autorka publikacji i komentarzy branżowych.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Hotelu Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem