Inteligencja emocjonalna - jak zrozumieć i zarządzać swoimi emocjami oraz doskonalić relacje z innymi. Warsztaty online
Szkolenie 2-dniowe
Szkolenie z inteligencji emocjonalnej obejmuje m.in. zagadnienia: co to jest inteligencja emocjonalna, składowe inteligencji emocjonalnej, teorie i modele inteligencji emocjonalnej, inteligencja emocjonalna a iloraz inteligencji (IQ), wpływ emocji na zachowanie i podejmowanie decyzji, techniki radzenia sobie z negatywnymi emocjami, empatia, asertywność i perswazja.
Opis szkolenia
Inteligencja emocjonalna to niezwykle ważna kompetencja – na szczęście coraz bardziej zauważana, zarówno na rynku pracy, jak i prywatnie. Jej świadomość oraz rozwój są kluczowe dla rozwoju każdego człowieka – bez względu na jego stanowisko, wiek, płeć oraz pozycje w hierarchii firmy.
Inteligencja emocjonalna (znana również jako iloraz emocjonalny lub EQ) to zdolność do rozumienia, używania i zarządzania emocjami w pozytywny sposób. Dzięki niej jesteś w stanie m.in.:
- łagodzić stres,
- skutecznie się komunikować,
- współodczuwać z innymi,
- pokonywać wyzwania,
- rozwiązywać konflikty,
- budować silniejsze relacje,
- odnosić sukcesy w pracy,
- osiągać cele zawodowe i osobiste,
- przekuć swój zamiar w działanie,
- podejmować świadome decyzje dotyczące tego, co jest dla Ciebie najważniejsze.
Warsztaty z inteligencji emocjonalnej to kompleksowy program skupiający się na zrozumieniu i rozwoju umiejętności emocjonalnych i interpersonalnych. Uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, czym jest inteligencja emocjonalna, poznać jej składowe, a także zgłębić swoją samoświadomość emocjonalną w różnych sytuacjach, co pozwoli im budować lepsze relacje z innymi.
Cele szkolenia:
- zrozumienie roli inteligencji emocjonalnej w życiu osobistym i zawodowym,
- nauka identyfikacji i zarządzania własnymi emocjami,
- doskonalenie umiejętności samoświadomości komunikacyjnych i budowania zdrowych relacji z innymi,
- rozwijanie empatii i zrozumienia dla emocji innych osób i swoich własnych,
- wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w radzeniu sobie ze stresem i konfliktami.
Korzyści ze szkolenia:
- wzrost samoświadomości emocjonalnej i zrozumienie swoich reakcji emocjonalnych,
- poprawa umiejętności rozpoznawania i interpretacji emocji u innych,
- skuteczne zarządzanie stresem i emocjami w trudnych sytuacjach,
- lepsze rozumienie potrzeb i oczekiwań innych osób, co przyczynia się do efektywnej komunikacji,
- pełniejsze wykorzystywanie własnego doświadczenia życiowego i zawodowego we współpracy z innymi,
- podejmowanie właściwych decyzji w trudnych sytuacjach i w obliczu zmian,
- budowanie pozytywnych i trwałych relacji zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- składowych inteligencji emocjonalnej i ich znaczeniu,
- teoriach i modelach inteligencji emocjonalnej,
- różnicach między inteligencją emocjonalną a ilorazem inteligencji (IQ),
- wpływie emocji na zachowanie i podejmowanie decyzji,
- technikach radzenia sobie z negatywnymi emocjami,
- empatii, asertywności i perswazji.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- samoświadomości,
- skutecznego wyrażania swoich uczuć i potrzeb,
- wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w komunikacji i rozwiązywaniu konfliktów,
- wypracowywania zdrowych strategii zarządzania stresem.
Adresaci szkolenia:
- osoby pragnące podnieść swoją świadomość w zakresie inteligencji emocjonalnej, a co za tym idzie jej składowych (kompetencji psychologicznych społecznych i działania),
- osoby z różnych sfer zawodowych, m.in. menedżerowie, pracownicy zespołów projektowych,
- każdy, kto pragnie poprawić swoje umiejętności interpersonalne i efektywnie zarządzać swoimi emocjami.
Metody szkoleniowe:
action learning, wykłady z prezentacjami multimedialnymi, ćwiczenia praktyczne, dyskusje i wymiana doświadczeń między uczestnikami, case studies
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Mała, różnorodna i otwarta na współpracę grupa uczestników. Prowadząca bardzo uważna, otwarta na dialog, wspierająca, udzielająca na bieżąco informacji zwrotnej/wskazówki.
Profesjonalizm prowadzącej, przykłady z życia codziennego, atmosfera zaufania.
To najlepsze szkolenie, na jakim byłam!
Program
- Wyjaśnienie pojęcia inteligencji emocjonalnej
- Inteligencja emocjonalna jako kompetencja przyszłości
- Inteligencja intelektualna a inteligencja emocjonalna
- Rola inteligencji emocjonalnej w kontekście sukcesu zawodowego i prywatnego
- Badania nad inteligencją emocjonalną
- Jak to się wszystko zaczęło
- Przykłady z życia osobistego i zawodowego, w których jest niska inteligencja emocjonalna
- Jak możemy wykorzystać składowe inteligencji emocjonalnej w życiu prywatnym i zawodowym
- Kluczowe kompetencje inteligencji emocjonalnej
- Psychologiczne (samoświadomość, samoocena, samokontrola)
- Społeczne (empatia, asertywność, perswazja, przywództwo, współpraca)
- Działania (motywacja, zdolności adaptacyjne, sumienność)
- Emocje nasze i innych rozbrojone na czynniki pierwsze
- Rola emocji
- Empatia i asertywność w pracy zawodowej
- Rozpoznawanie indywidualnych ograniczeń w rozwoju emocjonalnym – przekonania i stereotypy
- Cechy inteligencji emocjonalnej i ich rola w pracy zawodowej i życiu prywatnym
- Zarządzanie sobą
- Samoświadomość emocjonalna
- Świadomość społeczna
- Zarządzanie relacjami
- Skuteczna komunikacja zawodowa
- Kluczowe elementy skutecznej komunikacji
- Bariery komunikacyjne
- Typy osobowości a komunikacja
- Różnice zdań czy zła komunikacja – najczęstszymi wyzwaniami w pracy zawodowej
- Komunikacja niewerbalna: znaczenie mowy ciała i gestów
- Lepsza komunikacja w mojej pracy zawodowej
- Aktywne słuchanie
- Różnica między słyszeniem a słuchaniem
- Sztuka zadawania pytań
- Zarządzanie stresem i konstruktywne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
- Moje mocne i słabe strony
- Budowanie na różnicach
- Jak rozwinąć inteligencję emocjonalną
- Budowanie dobrych relacji biznesowych
- Jak „miękkie” umiejętności robią „twarde” wyniki w relacjach prywatnych i biznesowych
- Podsumowanie warsztatów, pytania uczestników, dyskusje, praktyczne wskazówki na przyszłość
Wykładowca
Doświadczony ekspert z zakresu inteligencji emocjonalnej i rozwoju osobistego, od lat zajmuje się zarządzaniem relacjami w biznesie.
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich i zdolności interpersonalnych.
Kierowała projektami związanymi z aktywną sprzedażą i profesjonalną obsługą Klienta. Realizuje szkolenia i usługi konsultingowe dla wielu wymagających Klientów, wspierając firmy oraz organizacje w ich rozwoju.
Jej interaktywne podejście i praktyczne wskazówki pozwolą uczestnikom skutecznie rozwijać swoją inteligencję emocjonalną i budować lepsze relacje z innymi.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie